Finaliści rekrutacji do Verva Racing Team wybrani!

Wybrano trójkę kierowców, którzy stawią się na testach na torze
24.02.1217:00
Inf. prasowa
5444wyświetlenia

Zakończył się drugi etap otwartego naboru kierowcy do VERVA Racing Team zorganizowanego przez PKN ORLEN. W minionym tygodniu Rada Ekspertów na podstawie przesłanych zgłoszeń wytypowała finałową trójkę. Zwycięzca stanie już w kwietniu na starcie Porsche Supercup. Podczas testów wyścigowych w Niemczech swoje umiejętności zaprezentują finaliści Mateusz Lisowski, Michał Słomian i Patryk Szczerbiński.

Do drugiego etapu otwartej rekrutacji zakwalifikowało się 20 kandydatów spełniających formalne warunki uczestnictwa w naborze. Proces rekrutacyjny kierowany był do zawodników z polskim obywatelstwem w wieku 17 - 26 lat, posiadających licencję wyścigową oraz udokumentowane doświadczenie w międzynarodowych seriach wyścigowych. Spośród wszystkich zgłoszeń Rada Ekspertów, składająca się z zawodowych kierowców wyścigowych i rajdowych, dziennikarzy sportowych oraz przedstwiciela PKN ORLEN, wybrała trójkę najbardziej obiecujących zawodników z potencjałem zapowiadającym skuteczną walkę w tak wymagającej serii, jaką jest Porsche Supercup. Do finału dotarło trzech, znanych w świecie polskiego motosportu, kierowców. Najmłodszy z finalistów, Patryk Szczerbiński, ma na koncie zwycięstwo w serii Young Guns oraz trzecie miejsce w Formule BMW Intersteps. Mateusz Lisowski to zeszłoroczny triumfator Scirocco R-Cup, a Michał Słomian znany jest z wyścigów Seat Leon Supercopa.

Trójka finalistów, mimo młodego wieku, ma wieloletnie doświadczenie w międzynarodowych zawodach, talent i determinację. Jeden z nich otrzyma wyjątkową szansę startów w profesjonalnym teamie w tak prestiżowej serii, jaką jest Porsche Supercup. Przykład Kuby Giermaziaka pokazuje, jak wielką szansą jest udział w wyścigach tego formatu. Bardzo cieszy mnie fakt, że PKN ORLEN znów otwiera drzwi do kariery kolejnemu młodemu polskiemu zawodnikowi - mówi Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PKN ORLEN S.A.

Przed finalistami decydujący etap naboru, czyli testy na torze wyścigowym w Niemczech. Już wkrótce kandydaci pod czujnym okiem Rady Ekspertów zaprezentują swoje praktyczne umiejętności, a najlepszy z nich w kwietniu ruszy wraz z VERVA Racing Team po zwycięstwo w prestiżowym Porsche Supercup.

Źródło: Informacja prasowa Verva Racing Team

KOMENTARZE

28
mrxns
26.02.2012 10:32
Mam nadzieje, że wezmą Lisowskiego. Co do Patryka powinien jeździć w F3ES lub GP3.
Adam-mal1
26.02.2012 08:24
Adakar Jak prawie nigdy ( ;-) ) musze sie z Tobą zgodzić. Tak to najlepszy wybór
DJ Malina
24.02.2012 10:42
No jeśli wezmą Lisowskiego, to chyba poważnie myślą o tytule w PSC ;)
Ziele
24.02.2012 10:14
czyżby to było 5-6 marca ?
Saruto
24.02.2012 09:35
Na Lausitz podobno mają być testy ;)
tomekt65
24.02.2012 09:29
@ Ziele Powiem Ci, że możesz się mylić co do tego gdzie testy będą organizowane :)
Ziele
24.02.2012 09:10
@tomekt65 - ja ich nie znam/ szczegółów rekrutacji/,ale "trochę" logicznie myślę. Wiem co się tam dzieje i kto zasiada i dlaczego w Radzie :::))). Lis nie miał umowy, tak jak wcześniej nie miał jej Lukas. Dzisiaj w ciemno wyznaczam Lisa, bez względu czy ma umowę czy jej nie ma. Nawet nikt nie bedzie interesował sie czasami, bo one nie są ważne. Tak na marginesie, ten niemiecki tor to Oschersleben :::)), a ja bym ich z przyjemnością widział na dowolnym innym torze, tylko nie niemieckim i czesko-słowackim. @No70 -oferta lepsza, ale w ADAC potrzeba 250K Juro, a w PSC ?/ 100-150 ?/. takie oferty to są dostepne , ale potrzebna jest kasa.
Saruto
24.02.2012 08:56
@No70 ADAC to tylko dla zabawy ma być ;)
renegade
24.02.2012 07:52
@tomekt65 ale wyjazdy dla ekspertow musza byc, lans tez. Bez lansu nie ma zabawy.
No70
24.02.2012 07:30
Lisowski miał ofertę z ADAC GT Masters, a to IMO lepszy wybór niż PSC.
Kamikadze2000
24.02.2012 07:21
Lisowski i Słomian oczywiście nadają się do PSC, ale Patryk?? Jemu powinno się stworzyc szansę startów w Formule Renault lub Formule 3! :)
tomekt65
24.02.2012 07:08
@ Ziele Myślę że łatwo się było domyśleć kto dostanie się na testy, a jeśli lisowski miałby podpisaną umowę to Orlen nie bawiłby się w konkurs tylko podpisali by z nim umowe od razu bez żadnych zabaw- tak jak z Rosiną. Znam trochę szczegółów rekrutacji, i tego co tam się dzieje więc nie potrzebuje takich dziwnych przypuszczeń ;)
Adakar
24.02.2012 06:23
Lisowski na partnera Giermaziaka w PSC, a Szczerbińskiego do F3Euro jak rok temu Kubę
punksnotdead
24.02.2012 05:02
Cała trójka to wybór na pewno nie rozczarowujący. W każdym razie trzymam kciuki za Mateusza. :)
Ziele
24.02.2012 04:55
[quote="tomekt65"][/quote] Proszę Cię- tajność jest taka, że ja miesiąc wcześniej wiedziałem kto będzie, a Saruto o Lisowskim mówił już w grudniu :::))). To powtórzyło się co było dwa lata temu. Dla przypomnienia, Lukas i Giermaziak załatwiaja deal, a do zespołu kandydują: Basz- który nigdy nie ścigał się autem/ żadnym:)/, Steinhof- który jeździł autkiem Polo i Błaszkowski-znany z polskich torów w Kia. Pisać dalej ???. LOL
phildoon
24.02.2012 04:37
@gornik Roczna przygoda z PSC pozwoliłaby mu poznać toru na których F1 śmiga, przebywając na paddocku i jeżdżąc przed F1 ktoś mógłby go zauważyć a przy dobrych wynikach może nawet wesprzeć. Idąc w głęboką fantazję mógłby nawet mieć możliwość dołączenia do któregoś z junorskich programów, Red Bulla, McLarena, akademii Ferrari etc Z innych możliwości Verva mogłaby mu pomóc, np wystawić w którymś pucharze FR 2.0 którego kalendarz nie kolidowałby z PSC itd. Wbrew pozorom nie jest to pozbawione sensu :)
tomekt65
24.02.2012 04:37
@ Ziele. Widać, że nie masz bladego pojęcią o tym wszystkim i puszczasz jakiś farmazon. To są tak tajne negocjacje, że nawet Saruto nie będzie wiedział nic na ten temat ;)
Krauza
24.02.2012 04:33
Nie zaskoczył mnie wybór.
gornik
24.02.2012 04:30
[quote]Ja bym Patryka tak od razu nie skreślał.[/quote] Jego nie powinno się skreślać, ale nie powinno się marnować w samochodach zamkniętych!! On aktualnie ma największe predyspozycje aby za parę lat dostać się do F1!!
Ziele
24.02.2012 04:17
Ha, ha, ha, wymyślili to co wcześniej. Lis był już wcześniej wybrany/ warto spytać Saruto, on wie o tych konszachtach wszystko/. Słomian i Szczerbiński są na dokładkę. To nie czasy decyduja o tym kto pojedzie
adnowseb
24.02.2012 04:16
Lisowski według mnie byłby najlepszym wyborem! Wcześniej liczyłem,że może Steinhof się załapie:)
phildoon
24.02.2012 04:12
Ja bym Patryka tak od razu nie skreślał. Wbrew pozorom doświadczenia z single-seaterów mogą być pomocne chociaż na niekorzyść przemawia to, że i Lisu jak i Słomek testowali już GT3-ki i inne.
cravenciak
24.02.2012 04:11
Nic nie powiedzą, zaczną smarować w drugą stronę :)
DJ Malina
24.02.2012 04:09
Ciekawe co powie ORLEN, jakby np. Lisowski był lepszy od Kuby :P
Kojag
24.02.2012 04:07
No, nieźle. Cała trójka to bardzo dobrzy kierowcy, jak na naszych rodaków. Chciałbym, żeby postawili na Lisa, ale tylko nadzieję, że jeśli wybiorą Patryka to będą mu pomagać także poza PSC, tak jak Kubie, bo na przykład starty w F3ES dla tego zawodnika mogłyby być znacznym krokiem w karierze.
cravenciak
24.02.2012 04:07
Szczerbiński powinien zostać w single seaterach, Słomian jeszcze ma czas, a Lisowski - po prostu - jest najlepszym kandydatem.
Masio
24.02.2012 04:02
No ja jestem ciekaw, kto będzie kolegą zespołowym Kuby. Ja obstawiam Mateusza Lisowskiego i też chciałbym, żeby to był on. ;)
Mahilda111
24.02.2012 04:01
LISU LISU! Kuba i Mateusz to jest mój dream team w VRT :)