Muller pierwszym zwycięzcą w WTCC na Monzy

Pierwszy wyścig sezonu obfitował w incydenty
11.03.1218:30
Paweł Zając
5827wyświetlenia

Yvan Muller przetrwał małe zamieszanie na drugim okrążeniu i został pierwszym tegorocznym zwycięzcą w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych.

Urzędujący mistrz świata wyprzedził startującego z pierwszego pola Gabriele Tarquiniego w zakręcie Parabolica na pierwszym okrążeniu.

Przed szykaną Rettifilo, Seat spróbował kontrataku, Muller zablokował koła i wypadł na trawę. Francuzowi udało się powrócić na tor, jednak stracił prowadzenie. Okazja na odzyskanie go pojawiła się zaledwie dwa okrążenia później, kiedy Tarquini, z powodu plamy oleju, szeroko wyszedł z drugiego Lesmo. Włoch przyznał, że widział czerwono-zółtą flagę w pierwszym zakręcie, jednak w drugiej już jej zabrakło.

Dla kierowcy Seata nie był to jednak koniec problemów. Kłopoty z silnikiem i hamulcami mocno ułatwiły zadanie Robertowi Huffowi, który przeskoczył na drugą pozycję. Brytyjczyk zbliżył się do Mullera na 0,4 sekundy, jednak nie zdążył podjąć próby wyprzedzania przed końcem wyścigu.

Huff był także sprawcą małego incydentu na pierwszym okrążeniu. Pomiędzy Brytyjczykiem, a Alainem Menu doszło do kontaktu w pierwszym Lesmo, co sprawiło, że Szwajcar wylądował w żwirze. To pozwoliło Richardowi Redellowi, mistrzowi STCC, który zaliczył gościnny start, przeskoczyć na trzecią pozycję. Okazje wykorzystał także Tom Coronel, który wskoczył na czwarte miejsce. Ostatecznie Szwed i Holender zajęli kolejno czwarte i piąte miejsce na mecie.

Najlepszym kierowcą niezależnym okazał się Pepe Oriola w Seacie, który uzupełnił czołową szóstkę. Siedemnastolatek miał sporo szczęścia, gdyż po przekroczeniu linii mety silnik w jego samochodzie odmówił posłuszeństwa. Zespołowy partner Orioli - Tiago Monteiro, odpadł w wyniku incydentu na pierwszym zakręcie, po którym z wyścigiem pożegnali się także Stefano D'Aste i Franz Englster.


Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Yvan Muller (1)Chevrolet Cruze 1.6T120h26m01,70525
2Robert Huff (2)Chevrolet Cruze 1.6T12+0:00,44618
3Gabriele Tarquini (3)SEAT Leon 1.6T12+0:02,30515
4Rickard Rydell (9)Chevrolet Cruze 1.6T12+0:02,74512
5Tom Coronel (15)BMW 320 TC12+0:03,79610
6Pepe Oriola (74)SEAT Leon 1.6T12+0:06,1118
7Alain Menu (8)Chevrolet Cruze 1.6T12+0:06,3266
8Alex MacDowall (11)Chevrolet Cruze 1.6T12+0:08,2874
9Norbert Michelisz (5)BMW 320 TC12+0:08,4312
10Alberto Cerqui (16)BMW 320 TC12+0:09,2571
11Stefano D'Aste (26)BMW 320 TC12+0:09,465
12Franz Engstler (6)BMW 320 TC12+0:12,082
13Tom Chilton (23)Ford Focus 1.6T12+0:12,668
14Pasquale di Sabatino (12)Chevrolet Cruze 1.6T12+0:15,886
15Charles Ng (7)BMW 320 TC12+0:48,135
16James Nash (14)Ford Focus 1.6T12+0:56,503
17Gabor Weber (27)BMW 320 TC11+1 okr.
18Aleksiej Dudukało (4)SEAT Leon 1.6T10+2 okr.
Niesklasyfikowani
19Isaac Tutumlu (24)BMW 320 TC2
20Andrea Barlesi (40)SEAT Leon TDi1
21Mehdi Bennani (25)BMW 320 TC1
22Tiago Monteiro (18)SR Leon 1.6T0
Nie wystartowali
23Darryl O'Young (20)SEAT Leon 1.6T0
Pole position: Gabriele Tarquini - 1:57,915 (+5 pkt.)Najszybsze okrażenie: Rickard Rydell - 1:59,116 na 2 okrążeniu
P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Yvan Muller (+4 pkt.)P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Rickard Rydell (+1 pkt.)P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Robert Huff (+3 pkt.)P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Alain Menu (+2 pkt.)Punkty za kwalifikacje dla zespołu: Tom Coronel Pole position dla kier. niezależnych: Pepe Oriola Najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Pepe Oriola Punkty za kwalifikacje dla zespołu: Pepe Oriola

KOMENTARZE

18
Adakar
11.03.2012 09:02
http://www.youtube.com/watch?v=i6FVN5JQ6b0&feature=uploademail full RACE 1 ... z angielskiego eurosportu @mich909090 i Ty się z tego powodu "cieszysz" ? :/
vojtas
11.03.2012 07:47
Szkoda mi Norbiego w 2 wyscigu bo bronił się super....zanosi sie ze Chevy znów zdominuje sezon ale sezon długi jeszcze Seat i BMW coś mam nadzieję pokaże :) Forda nie licze bo to debiutanci :p
witek2403
11.03.2012 07:23
Norbert Michelisz w pięknym stylu skasował gołębia :) Nic nie zostało z tego ptaka :(
zbm
11.03.2012 07:06
Szkoda gołąbka w drugim wyścigu. :(
buran
11.03.2012 06:50
Czyżbym jako jedyny kibicował Mullerowi? Według mnie Francuz jest najbardziej kompletnym zawodnikiem w stawce. Jest szybki, regularny, niedopełnia głupich błędów i wykorzystuje nadarzające się okazje. Na tę chwilę nie można tego powiedzieć o Huffie. Cóż... wydaje się, że ten sezon upłynie pod znakiem zwycięstw Chevroleta, ale wraz z upływem czasu fabryczny silnik Seata będzie coraz lepszy, także jest nadzieja :)
Simi
11.03.2012 06:39
"Nadzieja matką głupich"! ;) Śmieję się oczywiście i w żadnym wypadku nic nie sugeruję, ale jestem pewien, że to nie jest jednorazowy wybryk. Podobnie jak było w zeszłym roku, tak i w tym sezonie - nikt nie jest w stanie im zagrozić. Są jedynym fabrycznym zespołem i to bardzo wyraźnie widać. W 2013, SEAT wraca jako fabryka i jeszcze coś miało do WTCC dołączyć, więc może znów powieje ożywczą bryzą. Pozdrawiam
Dante
11.03.2012 06:35
Michelisz ładnie się bronił przez taki kawał wyścigu a później trafił go ptaszek i jakby od tego momentu stracił cały zapał do obrony. Mam nadzieje, że dominacja Chevroleta to tylko pojedynczy wyścig a nie zwiastun całego sezonu sukcesów tego zespołu.
Simi
11.03.2012 06:25
No właśnie. Niestety, później zaczął regularnie przegrywać z Mullerem i skończyło się jak się skończyło. A szkoda.
mich909090
11.03.2012 06:08
@Simi Dokładnie, ja też liczyłem na Huffa w zeszłym sezonie.Nawet miał dużą przewagę na początku sezonu.
m3nel23
11.03.2012 06:07
Kolejny popis Chevroleta. Dominacja w pierwszym i drugim wyścigu. Ahh szkoda tego ptaka co nie zdążył odlecieć i został skwaszony przez Michelisza.
Simi
11.03.2012 06:06
[quote="adnowseb"]Co się tak cieszysz? Mam nadzieję ze nie zostanie.[/quote] Też mam taką nadzieję - dziadek się nawygrywał i liczyłbym w tym roku na Huffa. Ale widzę, że będzie ciężko. Yvan nie traci szybkości, ma olbrzymie doświadczenie, a poza tym jest jedynym z trzech kierowców, którzy mogą w tym roku zdobyć mistrzostwo. Tak więc - sprawa ułatwiona.
mich909090
11.03.2012 06:00
Chevrolet wymiata!!!
Kim Jeong Yeop
11.03.2012 05:57
@adnowseb - Czyli ogólnie rzecz biorąc nasze stanowiska w tej sprawie są dokładnie takie same. ; )
Mr President
11.03.2012 05:57
Interesujący jest tegoroczny "podział" stawki na zawodników fabrycznych i niezależnych. W Pucharze Yokohamy punktują Oriola, Cerqui i Dudukało, a ich koledzy zespołowi nie. Ciekawe, co decyduje o takim statusie. Tarquini, Monteiro i Coronel są zbyt szybcy, by zgarnąć trofeum drugiej kategorii? Zdobywanie punktów za kwalifikacje wydaje się niezłym pomysłem, dzięki któremu Chevrolet nie będzie próbował "obsadzić" jednym z kierowców P10 w Q2. Czy nie wato by jednak wprowadzić klasyfikację mistrzostw świata zespołów, zamiast MŚ producentów i mistrzostw zespołów niezależnych, na które nikt nie zwraca uwagi?
adnowseb
11.03.2012 05:54
@Kim Jeong Yeop Nie kwestionuję jego talentu,ale nie zyczę mu mistrzostwa.(fakt ma duze szanse na tytuł) Pozdr:)
Kim Jeong Yeop
11.03.2012 05:51
@adnowseb - Też mam taką nadzieję, ale nie zmienia to faktu, że jest świetnym kierowcą i ma olbrzymie szanse na kolejny tutuł mistrzowski.
adnowseb
11.03.2012 05:49
@hamilton3 Co się tak cieszysz? Mam nadzieję ze nie zostanie. Po raz któryś powtórzę -''Brakuje mi Alfy Romeo'' urozmaiciłoby to stawkę.
hamilton3
11.03.2012 05:47
Muller będzie mistrzem!!!