GP Australii: Hamilton na pole position

Opis przebiegu kwalifikacji na torze Albert Park
17.03.1208:15
Paweł Zając
11969wyświetlenia

Lewis Hamilton w wymarzony dla siebie sposób rozpoczął sezon i zdobył pierwsze pole startowe przed Grand Prix Australii. Tuż obok niego na starcie ustawi się Jenson Button, a czołową trójkę dopełnił Romain Grosjean.

Urzędujący mistrz świata zajął dopiero szóste miejsce. Pewnym zaskoczeniem może być forma Mercedesa i czwarte miejsce Michaela Schumachera, a także chyba najczarniejszy z możliwych scenariuszy Ferrari, gdyż ani Fernando Alonso, ani Felipe Massa nie zdołali wejść do czołowej dziesiątki.

Q1
Timo Glock jako pierwszy pojawił się na torze Albert Park, chwilę potem dołączył do niego Charles Pic, jednak reszta kierowców zdecydowała się pozostać w garażach. Dwie minuty po rozpoczęciu sesji do kierowców Marussii dołączyli zawodnicy Williamsa oraz Force India. Kilka chwil później na torze pojawił się również urzędujący mistrz świata - Sebastian Vettel.

Glock rozpoczął mierzone okrążenia z czasem 1:31,997s, jednak Pic pojechał przeszło 6 dziesiątych szybciej. Na 14 minut przed końcem na czele tabeli wyników znajdował się Maldonado z wynikiem 1:28,370s, a na torze nie mieliśmy tylko kierowców Caterhama i Pedro de la Rosy. Kierowcy z czołówki rozpoczęli dość spokojnie. Pierwsze przejazdy Vettela i Raikkonena były gorsze od wyniku Wenezuelczyka, który w miedzy czasie został pokonany przez Bruno Sennę.

Kilka chwil później Vettel podkręcił tempo i z czasem 1:27,369s wskoczył na pierwsze miejsce, jednak zaraz potem zmienił go Kobayashi, który przejechał Albert Park o nieco ponad 3 dziesiąte szybciej. Na 10 minut przed końcem Button podkręcił czas i jako pierwszy zszedł poniżej 1:27. Na tym etapie czasu okrążenia nie miał jedynie De la Rosa, a stawka była bardzo wymieszana. Po przekroczeniu połowy sesji zaczęły się pierwsze zjazdy na zmianę opon.

Na osiem minut przed końcem Hamilton zameldował się na szczycie tabeli wykręcając 1:26,800s, jednak chwilę potem Rosberg popisał się nieznacznie lepszym wynikiem. Sześć minut przed końcem w garażach mieliśmy wszystkich kierowców oprócz De La Rosy i Webbera. Próbę poprawy czasu podjęła większość kierowców, za wyjątkiem Hamiltona, Buttona, Rosberga, Schumachera i Webbera.

Di Resta mocno podkręcił tempo i wskoczył na jedenaste miejsce (Szkot, po pierwszej rundzie przejazdów był 17). Szybkie okrążenia robili również Senna, Maldonado - 5 i 6 miejsce, jednak wszystkich zaskoczył Sergio Perez, który wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:26,596s. Dalej kierowcy zaczęli zmieniać się na pierwszej pozycji. Vergne pokonał Pereza, a ich obu kilka chwil później pogodził Kobayashi. Fernando Alonso skoczył na czwarte miejsce, jednak Massa był zaledwie siedemnasty. Po zakończeniu sesji Grosjean wskoczył na trzecie miejsce, a Kimi Raikkonen po błędzie na mierzonym okrążeniu pożegnał się z kwalifikacjami zajmując 18 miejsce. Prócz niego do dalszej szczęści czasówki nie przeszli: Kovalainen, Pietrow, Glock, Pic. Kierowcy HRT nie zmieścili się w limicie 107%.

Q2
Drugą sesję kwalifikacyjną jako pierwszy rozpoczął Paul di Resta, a zaraz potem dołączył do niego Hulkenberg i Daniel Ricciardo. Podobnie jak w Q1, dość szybko na torze pojawił się Vettel. Po dwóch minutach od rozpoczęcia sesji na torze mieliśmy kierowców Red Bulla, Ferrarki, Williamsa, Force India i Daniela Ricciardo. Di Resta jako pierwszy ustanowił czas - 1:27,304s, poprawiając swój wynik z Q1 o nieco ponad jedną dziesiątą.

Mocno zaczął Ricciardo, który pojechał aż 7 dziesiątych szybciej od kierowcy Force India. Australijczyka, podobną różnicą pobił Sebastian Vettel, jednak Alonso i Webber mieli już mniejszą przewagę. Na 9 minut i 40 sekund Fernando Alonso wpadł w pułapkę żwirową w pierwszym zakręcie. Dla kierowcy Ferrari oznaczało to koniec kwalifikacji, a sędziowie zdecydowali się wywiesić czerwoną flagę. Na tym etapie, Felipe Massa zajmował dziewiąte miejsce z czasem 1:27,603s. W międzyczasie kierowcy McLarena wskoczyli na czoło tabeli wyników z czasami na poziomie 1:25,6. Czasu nie odnotowali jeszcze kierowcy Mercedesa, Saubera, Grosjean i Vergne.

Po wznowieniu kwalifikacji jako pierwsi na tor wyjechał Felipe Massa (na miękkich oponach), do którego dołączyli Schumacher i Rosberg. Na pięć minut przed końcem, prócz wymienionej trójki, z garażu wyjechali jeszcze Webber, Ricciardo i Grosjean. Duet Mercedesa dobrze wykorzystał miękkie opony i zameldował się na dwóch pierwszych miejsca. Grosjean wskoczył na piąte miejsce na 3 minut przed końcem sesji. Na poprawę czasu nie zdecydowali się kierowcy McLarena i Sebastian Vettel. Na dwie minuty do końca, kierowcy Saubera i Jean-Eric Vergne nie odnotowali jeszcze czasu, jednak każdy z nich rozpoczął mierzone okrążenie.

Niezłe okrążenie zaczął Maldonado, który wykręcił rekord w pierwszym sektorze, co ostatecznie dało mu siódme miejsce. Vergne w miedzy czasie wskoczył na jedenastą pozycję, jednak czasu wystarczyło mu na kolejną próbę. Czasu okrążenia nie zanotował Perez, który, najpewniej po błędzie, nie dokończył mierzonego okrążenia. Do czołowej dziesiątki wskoczył Nico Hulkenberg. Do trzeciej części czasówki nie przeszli Vergne, Alonso, Kobayashi, Senna, Di Resta, Massa i Perez.

Q3
Kierowcy nie garneli się do zbyt szybkiego wyjazdu na tor. Minutę po rozpoczęciu sesji jako pierwszy garaż opuścił Nico Rosberg. Zaraz za nim wyjechali Button, Hamilton, Schumacher, Vettel i Grosjean. Najlepiej z tej szóstyki okrążenie rozpoczął Hamilton, jednak czasy drugiego sektora były bardzo podobne. Rosberg ustanowił czas 1:25,947, jednak Hamilton zszedł poniżej 1:25 i wskoczył na pierwsze miejsce. Pomiędzy niego i Rosberga wskoczyli Schumacher, Button i Grosjean. Vettel stracił przeszło 7 dziesiątych do Hamiltona, jednak zameldował się na drugim miejscu.

Na pięć minut przed końcem na tor wyjechał Webber, w garażu pozostawali Hulkenberg, Ricciardo i Maldonado. Kierowcy, którzy wykręcili czas zjechali do alei serwisowej. Na 3 minuty przed końcem do walki włączył się Ricciardo. W tym momencie Webber samotnie walczył o czas, jednak wynik pierwszego sektora, był daleki od wyniku Hamiltona, jednak Australijczykowi udało się wskoczyć na drugie miejsce.

W końcówce sesji na torze byli wszyscy kierowcy, jednak Ricciardo zjechał do boksu bez ustanawiania czasu okrążenia. Jako pierwszy drugą serie okrążeń rozpoczął Rosberg, jednak błąd w pierwszym sektorze zaowocował niezbyt dobrym czasem. Rekord pierwszego sektora wykręcił Jenson Button, dobrym tempem jechał również Schumacher. Webber zjechał do garażu. Lewis mimo tego, że nie poprawił czasu utrzymał pierwsze miejsce. Button mocno poprawił swój wynik, jednak nie udało mu się zejść poniżej 1:25 i zajął drugie miejsce.

Niespodzianką jest wynik Romaina Grosjeana, który wystartuje z drugiej linii. Zaledwie 3 setne za Francuzem znalazł się Schumacher. Dalej mamy Webbera, Vettela, Rosberga, Maldonado, Hulkenberg i Daniela Ricciardo, który nie odnotował czasu okrążenia.

Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Australii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 24 °C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 4,7m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho

KOMENTARZE

129
sulico76
18.03.2012 10:24
@marios76 W przeciagu ostatnich 11 lat moja regula potwierdzila sie w 8 na 11 przypadkow :-. A jak to wyglada w przypadku twojej reguly na przestrzeni ostatnich dajmy na to 11 lat... Oczywiscie jest to bardziej ciekawostka niz "regula" i nie ma sie co "burzyc".
marios76
18.03.2012 05:41
@Xjumpaytech Alonso spokojnie top 6 mógł być, miał pecha i był mocno wkurzony na swój wielbłąd:) Myślę, że dziś pojedzie swoje i zaliczy spory awans. Przed qualem wypowiadał sie że chce walczyć o zwycięstwo, nie wyklucza tego. Ja raczej tak, ale ambicji mu nie brak i wydaje mi się dość realne podium przy bezbłędnej jeździe i dobrej strategii. Zobaczymy wyścig:)
Xjumpaytech
17.03.2012 09:52
@PABLOeskobar No i tą wypowiedzią mnie Sokół zdziwił, bo jest po prostu głupia. Alonso robiąc jedno okrążenie praktycznie ledwo co został wyrzucony z Q3, czyli miał szansę dostać się do pierwszej 10. Tam na pewno byłby też w stanie powalczyć. Także to jedynie Massie się coś stało, że jechał jak potłuczony, bo Ferrari aż tak słabe nie jest. Edit: No i nie wierzę do końca w to, że to Massa sam z siebie tak jechał. Po kwalifikacjach tak jeszcze myślałem, ale po przemyśleniu stwierdziłem, że to jest praktycznie nie możliwe, żeby aż tyle tracił do Alonso. Tak jak Aeromis powiedział nie wszystko jest tutaj jeszcze jasne i akurat to mogła być sprawa trochę innych ustawień.
marios76
17.03.2012 08:48
@sulico76 Fisichella był mistrzem świata w 2005 albo Schumacher w 2006? Wow, coś przegapiłem... jaka szkoda. PS zdarzyło się kilka razy, ale nie ma reguły. Już lepsza jest ta, że MŚ zdobywa zwycięzca 3 pierwszych wyścigów. To zawsze się sprawdzało :)
Aeromis
17.03.2012 08:31
Ja na Massie psów wieszać nie będę. Jego pozycja w Ferrari jest znana (i nie wygląda za dobrze), jest jednak coś co można przegapić. Sam Massa w wypowiedziach po kwalifikacjach stwierdził: [quote]Musimy pracować, by znaleźć odpowiedni kierunek w rozwoju bolidu.[/quote] Być może właśnie tu jest klucz do sedna sprawy. Ferrari przewidując swoją formę szuka właśnie tego kierunku a co za tym idzie obaj kierowcy mogli mieć bardzo różniące się ustawienia bolidu. Różnica w czasach pomiędzy MAS a ALO była nienaturalna nawet jak na tych kierowców. Nie mam zamiaru bronić Felipe, po prostu wolę z krytyką się jeszcze wstrzymać, zamiast gdybać tak by wyszedł na ofermę aka "spójrzmy prawdzie w oczy".
PABLOeskobar
17.03.2012 07:49
Fragment artykułu z innej strony. “Spójrzmy prawdzie w oczy: wyjąwszy błąd Räikkönena i defekt Péreza, Massa był szybszy tylko od kierowców Caterhama, Marussi i HRT.” i wszystko jasne Alonso może mydlić oczy że się poprawili niestety wszyscy poszli do przodu no może nie HRT Ferrari zaś się cofa TRAGEDIA!!!
rvs
17.03.2012 06:41
@Kamikadze2000 Button jest jak wino:)... Oczywiście żart, ale spójrzcie, stracił do Hamiltona 0,1s... W 2011 było to średnio z 0,3 a w 2010 0,5s. Zawsze będę twierdził, że najszybszy technicznie nigdy nie był, ale ta jego "mądrość" w wyścigach procentuje... Zobaczymy jutro:) Jedno czego nie wiemy, to tempo wyścigowe zespołów... W tamtym roku McLaren, mimo, że szybki, w kwalifikacjach raczej ulegał, ale w wyścigach w miarę wypalania paliwa osiągał stosunkowo coraz lepsze rezultaty do innych ekip - teraz przewaga w kwalifikacjach, a wyścig? Abstrahując od symulacji na testach, gdzie nie wiemy dokładnie, gdzie jakie opony, gdzie jakie mapy i nawet poziom paliwa - nie wiemy za dużo... Nie mogę się doczekać zgaszenia świateł jutro:)
Kamikadze2000
17.03.2012 05:36
@marla - moim zdaniem Hamilton nie stracił formy w 2011 roku, a Button się poprawił. :)
PABLOeskobar
17.03.2012 03:20
Pozytyw Lotus E20, Mercedes i Williams na minus Ferrari i Force India. Zobaczymy czy w trakcie sezonu Lotus utrzyma tempo rozwoju bo w tamtym sezonie także za czeli z wysokiego pułapu a potem opadli z sił. Sytuacja może jednak wyglądać inaczej ponieważ w sezonie 2011 Lotus zmagał się z wydechem i to ich hamowało. Jeśli chodzi o czystą Aerodynamikę to wydaję mi się że Lotus jest jednak przed Mercedesem, W03 nadrabia troszeczkę jednak swoim kanałem F i gdyby nie ta nowinka mogliby być około 0,5 s za Lotusem. Ferrari katastrofa bez komentarza co do Red bulla myślę że na Europejską część sezonu odbudują się a może i wcześniej . Zobaczymy jak przełożą się kwalifikację na tempo wyścigowe.,
MairJ23
17.03.2012 02:35
Felipe "Sprig Head" Massa :) - chyba juz mu sie nalezy jakies przezwisko.... :) Kibicom McLarena gratuluje dobrze zaczynajacego sie sezonu. Wolalbym chyba kogos innego na PP - Jakby Grosjean by tam wskoczyl albo MSC bylo by idealnie :)
kaliberusa
17.03.2012 02:31
Narescie "DOG" Vetel wacha spaliny>i to najbardziej mnie cieszy>dosc dominacji RBR
MairJ23
17.03.2012 02:26
dla mnie swiat sie konczy w listopadzie :) i zaczyna w marcu :P w sumie kazde storzenie na polnocnej polkuli moglo by powiedziec to samo :)
sulico76
17.03.2012 02:25
@IceMan11 Ulatwiles moze i nie..., ale na pewno rozbawiles :-) Dobry zart tynfa wart ! (Ups! Sorry za kolejne utrudnienia w zrozumieniu przekazu)
MairJ23
17.03.2012 02:25
@peter01 nic takiego sie nie wydarzy :) - licze na czysta jazde hamiltona od poczatku do konca. Ten chlopak ma juz 2011 za soba (mam nadzieje). Wolalbym jednak aby oddal pozycje swojemu koledze z zespolu - tak ladnei by wygladalo to trofeum na polce zwanej "Australian GP" u Jensona w domu :) hehe Jestem za to bardzo ciekaw postawy Vettela, naprawde chce zobaczyc co on da rade w srodku stawki zrobic bo Webbera jestem pewien - nie ukonczy swego domowego wyscigu :P No I ekipa z Enstone - boy oh boy :) ci to narobili bigosu (o ferrari nie bede tu nic pisal bo i po co) Jeden - mistrz swiata na koncu stawki z najwyrazniej dobrze dysponowanym bolidem - wiec bedzie na co patrzec.... Kimi to zrobil specjalnie... on sie tak stesknil za sciganiem ze postanowil wyprzedzic jak najwiecej samochodow i ustawil sie na koncu stawki :) I "nowicjusz" Grosjean - naprawde mnie pozytywnie zaskoczyl dzisiaj - po pierwsze jego forma a po drugie forma Lotusa :) bedzie sezon WYPAS :) Pozdrawaim wszystkich Fanow Formula 1 series. Witam w nowym sezonie 2012 - bedzie nam brakowalo Maraz'a - szkoda ze nie jest w stanie z nami nastepnych sezonow ogladac - MARAZ dzieki jeszcze raz za wspanialy serwis o F1. Bedzie nam Ciebie bardzo brakowalo ! Zycze nam wszystkim udanego sezonu 2012 !!!!!
General
17.03.2012 02:11
[quote="rvs"](...) ale już to, że zabranie dmuchanego dyfuzora powoduje, że bolidy ślizgają się na zakrętach, a kierowcy się gubią, powoduje, że szkoda... Być może pozwoli to wyselekcjonować tych perfekcjonistów, którzy dają radę, ale czy o to tu chodzi?[/quote] Ja tam lubię nadsterowność. Niech z tym walczą pokazując swoje umiejętności. Bardzo dobrze mi się ogląda te onboardy i widać jak niektórzy muszą kontrować. Pewnie i tak w trakcie sezonu najlepsi otrzymają jakieś pakiety, które w miarę "przykleją" te bolidy i może zabraknąć większych emocji, bo teraz każdy drobny błąd to może być strata pozycji.
IceMan11
17.03.2012 01:48
@sulico76 Widać główka nie pracuje. Koniec ma być w grudniu bodajże. Sezon kończy się w listopadzie. Mam nadzieję, że ułatwiłem. Chyba, że Cię kac jeszcze męczy.
sulico76
17.03.2012 01:43
Ma byc koniec swiata, a tu A.D. 2012 tak pieknie sie zaczyna. Wg. zlotej reguly PP Australii = WDC, pozostalo tylko zlozyc gratulacje Lewisowi i trzymac kciuki za Jensona zeby uzupelnil mistrzowski dublet (WDC bez WCC to jak browarek bez pianki) :-). Kimiego chyba nadal lapa boli albo kac jeszcze meczy.
tomekj
17.03.2012 01:27
Masakra te samochody są wolniejsze o 1,5 sekundy od zeszłorocznych. Od 2004 roku F1 dużo się cofnęła do tyłu.
marla
17.03.2012 01:00
@Kamikadze2000 Ach no tak, przecież delikatnie mówiąc nie przepadasz z McL. :) Swoją drogą MP4-27 to najszybszy bolid na tą chwilę, ale nie wątpiłabym też w umiejętności Hamiltona (o Buttonie nie piszę, bo w jego możliwości nie wątpię w ogóle). Może się obudził w końcu z letargu, może to początek dawnej formy. @peter01 I pewnie Hamiltona masz na myśli? :)
peter01
17.03.2012 12:36
Nie chcę nikomu psuć humoru ani podpadać, ale wielu z nas się nastawia na akcje swoich ulubieńców, ale mam obawy, że niektórych z nich może spotkać przykra niespodzianka w postaci czołgania się na feldze na początku wyścigu, ale ja się oczywiście nie znam.
Kamikadze2000
17.03.2012 12:28
@tcx - "jesteś tak dobry, jak twój bolid" - stara, dobra prawda. ;] @marla - dla mnie to oznacza "niestety"... ;] @marla - dla mnie to oznacza "niestety"... ;]
Nuuskamuikkunen
17.03.2012 12:16
Co tu dużo mówić, nie posiadam się z radości :) Jutrzejszy cel Lewisa jest jeden....dogonić Kimiego ;)
Dante
17.03.2012 11:46
Lotus jak co roku w Australii zaskakuje. :) Pierwszy raz cieszę się z PP dla Hamiltona - moje przeczucie w obstawianiu GPM się sprawdziło.
hamilton3
17.03.2012 11:34
McLaren z pierwszej linii dawno już tego nie widziałem.
IceMan11
17.03.2012 11:01
Liczę, że Kimi znajdzie się w TOP10, a jeżeli wystartuje tak jak w 2008 może nawet w TOP8. Liczę również, że Vettel przyjedzie co najmniej na podium.
Przemysław
17.03.2012 10:10
Nie skreślajcie Kimiego, jak dla mnie to będzie w top10 pod koniec wyścigu i pokaże nam sporo manewrów wyprzedzania. To wszystko jeśli nie wjedzie w niego ktoś ze środka stawki na pierwszych 3 okrążeniach. Pozdrawiam :)
mateo36wrx
17.03.2012 09:42
Ferrari się gotuje ze złości. Nie wierze że Massa dotrwa do końca sezonu. Alonso byłby w pierwszej dziesiątce gdyby nie popełnił błędu. Massa nie potrafi wycisnąć ze złego bolidu wszystkiego co można. Z Alonso dzieli go przepaść. Mam nadzieje że Ferrari sie poprawi a Schumi wskoczy jutro na podium...
Yurek
17.03.2012 09:36
[quote="Yurek"]Nie poprawiajcie nic! Chcemy powtórki z 1992 roku! :)[/quote] Czyżby Ferrari przypomniały się jednak stare, dobre czasy? :) Oby tylko Mercedes był legalny.
tcx
17.03.2012 09:34
@mateo36wrx Schumi będzie 3. po pierwszym zakręcie tak samo jak Maldonado przed Red Bullami po 1. okrążeniu... @Kamikadze2000 może i RB8 dobry, ale kierowcy słabi? @genek - ale co zrobię, kiedy moi faworyci to Ferrari :P
genek
17.03.2012 09:11
btw - nienawidzilem piskow vetela po zwyciestwach - i zachwytow komentatorow nad jego zachwytami - teraz niech sobie popiszczy. przeczytalem wszystkie wpisy i widze, ze wiekszosc sie cieszy nie z dobrych miejsc swoich ulubiencow tylko z tego, ze Rb w tyle. nie ukrywam, ze ja tez. choc oczywiscie w czesi jest to spowodowane checia ogladania walki a nie dominacji...
michu_tarnow
17.03.2012 09:07
@SilverX Dokładnie, ja uważam że to nie Vettel zdobył te 2 tytuły tylko bolid. No ale poczekajmy do jutra z wyciąganiem wniosków. Mam nadzieję, że nie wygra....
cyntia2005
17.03.2012 09:03
@serekms Jak zwykle komentarze tylko o katince.Łamiesz tym nagminnie regulamin. Nie kompromituj się dzieciaku ,bo przeglądałam Twoje komenty i widziałam co piszesz o Kimim ,zmienny jak [s]ka....[/s].Nie przepraszam chorągiewka. Po jednych kwalifikacjach wyciągać takie wnioski to ....... Kimi to zawodnik nieporównywalnie lepszy od Grosjesna. Ps.@sirkamil miał rację odnośnie poziomu komentarzy.
lukaas97
17.03.2012 08:57
akkim Mysle ze sie obronia ;) Przeciez "nie maja" wplywu na powietrze, wiec co maja poradzic na to ze kieruje ono spaliny na dyfuzor? ;)
genek
17.03.2012 08:51
AAAA zaspałem - ktos wie, czy można obejrzeć retransmisje gdzieś kwalifikacji????(Mam jedynie internet i kablówkę "Multimedia" dostępne)
karrot
17.03.2012 08:49
0 niespodzianek :) PP idealnie Hamilton jak wytypowałem w GPM. GRO i HUL bardzo ładnie, ręce same składały się do oklasków i czekam na dużo pkt tych panów oraz Merca ^^ To będzie najpiękniejsza inauguracja od wielu lat. Liczę, że w wyścigu Vettel skończy jak w 3 treningu oraz na mecie dublet McLarena z Buttonem na czele.
akkim
17.03.2012 08:47
Jeszcze może poczekać z fetami dla Maca, może się okazać, że na marne praca, jak się wezmą za "drogę" spalin od wydechu, Ronowi już może nie być tak do śmiechu. Dziś protest na Merca, może być i drugi, mówią, nielegalne prowadzenie strugi, że rura do góry to jeszcze nie wszystko, co się dzieje dalej, to sprawą nieczystą.
lukaas97
17.03.2012 08:44
IceMan11 A to ze zmienili go pod koniec testow? I teraz jeszcze bardziej go upodobnili do Mclarena? To oznaka ze ich wlasna koncpecja byla nie dokonca dobra, i skopiowali od Mclarena ;) Zreszta, malo mnie obchodzi co robia jakies puszki ;P Liczy sie to ze Mclaren sie postaral ;)
marla
17.03.2012 08:41
[quote="Kamikadze2000"]- MP4-28 to najszybszy wóz w stawce;[/quote] Czyżbyś umiał przewidywać przyszłość? ;P Bez wątpienia dziś McL jest najszybszy. Oby przez cały sezon. Czyżby piękny nos miał wpływ na formę? ;)
SilverX
17.03.2012 08:40
W tamtym roku Red Bull genialne tempo kwalifikacyjne w dużej mierze zawdzięczał dmuchanemu dyfuzorowi i agresywnym mapowaniem silnika...
IceMan11
17.03.2012 08:38
@lukaas97 Koncpecja wydechu była wzorowana od McLaren'a? To, że doprowadzają gazy w kierunku podłogi nie znaczy, że go skopiowali.
psychocowboy
17.03.2012 08:37
Taka ciekawostka ... PP Vettela z roku 2011 to 1:23,529. Teraz miał czas 1:25,668. Zwolnił o 2,139 sekundy. Hamilton w zeszłym roku P2 z czasem 1:24,307. Teraz PP 1:24,922. Zwolnił 0,615 sekundy. Nie wiem co o tym myśleć ... czyżby brak dmuchanego dyfuzora aż tyle ich kosztował?
lukaas97
17.03.2012 08:35
IceMan11 Mclaren przez cale testy dopracowywal swoj wydech, i widocznie perfekcyjnie go zrobili. A wydech w ostatnich latach to podstawa dobrego bolidu. A redbull? Po zakazie dmuchania, sie pogubili. Ta zmiana wydechu pod koniec testow byla tego oznaka. Poprostu go skopiowali od Mclarena, a ze nieudolnie, to inna sprawa. Niektorzy mowili ze to zaplanowana zmiana byla, bo sie kryli, czyzby? Z tego co widzialem, to w Australii znowu wydech zmienili ich koncepcja jest jeszcze blizsza Mclarena.
IceMan11
17.03.2012 08:33
@Aeromis Dokładnie. P3 było dla niego zarezerwowane ;P
Aeromis
17.03.2012 08:30
@Kamikadze2000 Można chyba tylko strzelać o ile Rosberg byłby lepszy gdyby nie dał ciała na obydwu mocnych okrążeniach, ja strzelam że na p3 by wskoczył, ale nic więcej.
IceMan11
17.03.2012 08:28
@lukaas97 Chyba raczej nie ;) Mówiło się, że RBR jest lepszy w wolnych zakrętach niż McLaren, a tutaj widziałem zgoła coś innego. McLaren stabilny jak diabli, a RBR ślizga się jak głupi. Może wydech zrobią podobnie :)
marla
17.03.2012 08:27
Wymarzony początek sezonu! :D Brawo, brawo McLaren! Oj Kimi, chyba za dużo się po nim spodziewaliśmy. O Alonso w ogóle się nie martwię, poradzi sobie.
lukaas97
17.03.2012 08:27
Teraz zaczna sie operacje plastyczne, upodobniajace bolidy do pieknosci Mclarena ;)
SilverX
17.03.2012 08:21
@Kamikadze2000 Myślisz, że Rosberg wyprzedziłby Hamiltona ? Wydaje mi się, że nie, nie na tym torze...
michu_tarnow
17.03.2012 08:20
Gratulacje dla Vettela! Wreszcie fantastyczne miejsce i idealne dla niego! Życzę dalszych sukcesów i niższych miejsc! Gratulacje dla mclarena! Szkoda ferrari i raikkonena ;/
Kamikadze2000
17.03.2012 08:19
Cóż: - MP4-28 to najszybszy wóz w stawce; - RB8 niestety nie jest tak dobry, jak oczekiwałem; - Romain Grosjean pokazał, że jest wielkim talentem. Myślę, że Kimi będzie miał ogromny problem z pokonaniem Francuza. Fin spisał się słabo - przede wszystkim dali plamy stratedzy, puszczając go na twardej mieszance; - Rosberg mógł byc najlepszy, gdyby nie błędy na swoim okrążeniu. I tak nie stracił tak wiele, po tym, co robił. ;]
Kamikadze2000
17.03.2012 08:19
Cóż: - MP4-28 to najszybszy wóz w stawce; - RB8 niestety nie jest tak dobry, jak oczekiwałem; - Romain Grosjean pokazał, że jest wielkim talentem. Myślę, że Kimi będzie miał ogromny problem z pokonaniem Francuza. Fin spisał się słabo - przede wszystkim dali plamy stratedzy, puszczając go na twardej mieszance; - Rosberg mógł byc najlepszy, gdyby nie błędy na swoim okrążeniu. I tak nie stracił tak wiele, po tym, co robił. ;]
mateo36wrx
17.03.2012 08:15
Schumi będzie na p3 po pierwszym zakręcie. Założę się że Di Montezemolo rozbolała rano głowa:)
IceMan11
17.03.2012 08:09
@Reyon Gdzie Ci, którzy uważali, że SFi i Sauber są szybkie? Tak można w nieskończoność :D
rvs
17.03.2012 08:08
Brawo McLaren. Nareszcie kwalifikacyjny dublet! W wyścigu trudno powiedzieć, kto będzie pierwszy - Jenson ma tę smykałkę do opon... Zobaczymy... Szkoda Kimiego, ale każdy jest kowalem swego losu, niestety. Mam nadzieję, że dobije sprintem do pierwszej 6-8. Mercedes w kwalifikacjach będzie zaskakiwał, dopóki ich patent nie zostanie skopiowany/zbanowany. Schumacher ma szansę na pierwsze podium od powrotu... Większą niż w Kanadzie '11. Grosjean extra, tylko ja wciąż pamiętam zeszłoroczną kampanię Renault, więc... Po prostu trzeba poczekać... Na plus chyba Hulkenberg, nikt o nim nie pisze... Rok pauzy i dobry występ, a przecież z drugiej strony dość wysoko notowany di Resta. Ferrari? No cóż, może wyjść tak, że Alonso już na zawsze zostanie tylko Dwukrotnym, a szkoda... W sumie taka karma - to przez tą butność "Mamy wszystko, żeby wygrać mistrzostwa":) Aha... No i Red Bull - katastrofy nie ma - to wciąż czołówka. Widać, że bolid nie klei się do asfaltu, co było ich domeną ostatnio. W końcu Vettel pokaże na co go stać, a przynajmniej spróbuje. Dla niego to nowość, gdy ucieka tył... Tu wielki plus dla Schumachera, który pamięta tę erę, gdy uciekający tył był oczywisty:) ________ Mały offtop Przykro mi patrzeć na to jak FIA i trendy ekologiczne, powoli, ale jednak zabierają duszę temu sportowi... F1 zwolniła przez ostatnie 6-9 lat o około 8 sekund, w 2014 dojdą kolejne dwie... Ciężkie to do wyczucia, ale już to, że zabranie dmuchanego dyfuzora powoduje, że bolidy ślizgają się na zakrętach, a kierowcy się gubią, powoduje, że szkoda... Być może pozwoli to wyselekcjonować tych perfekcjonistów, którzy dają radę, ale czy o to tu chodzi?
Reyon
17.03.2012 08:06
Gdzie Ci którzy powiadali, że "Mclaren poleci" przez brak schodkowatego nosa? Chyba coś jednak nie pykło ;<
SilverX
17.03.2012 08:05
Czy to będzie koniec dominacji Red Bulla? Obawiam się, że nie, jak już pisałem Red Bull postawił na tempo wyścigowe. Podobno mają najlepsze, później pod tym względem jest Mercedes, następnie McLaren. Lotus jest niewiadomą także wszystkiego dowiemy się jutro...
R90
17.03.2012 08:01
Jak miło jest zobaczyć w końcu kogoś innego na PP niż Vettela. Czyżby faktycznie to był koniec dominacji RB? Ja osobiście mam nadzieję, że tak. Widać jak wiele dawały Red bullom dmuchane dyfuzory.
katinka
17.03.2012 08:00
Szczesliwa jestem, swietnie sie spisaly oba McLareny, gratulacje wielkie dla calego zespolu i piękne dziekuję za PP dla Lewisa :))) Mam nadzieje, ze jutro, po pieknej walce P1 bedzie jego ;) Grosjean dzisiaj zaskoczyl, no przynajmniej mnie, no i Schumi bardzo ladnie, brawa dla obu i zycze MSCH jutro podium! Cieszy mnie tez obecnosc w Q3 Hulkenberga i Ricciardo, liczylam na nich - gratulacje. No i fajnie, ze Marussia zalapala sie na 107% ;) Niezbyt dobra postawa RBR, ale to dopiero pierwszy wyscig, wiec nie przypuszczam, aby sie poddali. A Ferrari szkoda, a wlasciwie to kierowcow bardziej. Alonso sobie poradzi i nadrobi troche walecznoscia, ale Massa to nie wiem, a mial pokazac w tym sezonie, ze sie nie poddal, ale na razie nie ma czym. @serekms, dzieki, ale gratulacje naleza sie Lewisowi, za wspaniala jazde, a nie mi :) Zawsze za LH trzymam kciuki, bo co byloby warte kibicowanie bez tej wiary w kierowce i czlowieka?
Xjumpaytech
17.03.2012 07:59
Ferrari nie jest zaskoczeniem. Australia nigdy w ostatnich latach im nie leżała i tym razem nie poszło za dobrze. Z tym, że wcześniej jednak było trochę lepiej. Ale Massa? Jejku jak kibicowałem mu dobrych kilka lat to dzisiaj nawet sympatia mu nie pomoże, bo to co zrobił jest straszne. Żeby od takiego sobie czasu Alonso jechać sekundę wolniej? To przecież przegięcie. Jeśli nie weźmie się w garść to bardzo chętnie zobaczę w Ferrari Pereza. A Domenicali może się obawiać. Co prawda Luca jest bardzo pobłażliwym człowiekiem, ale tym razem już nie ma kogo wyrzucać i sądzę, że tak w połowie sezonu (zakładając, że nowy bolid nie wypali, ale z tym może być różnie, sądzę, że są w stanie wejść do ścisłej czołówki) po krytyce jaka prawdopodobnie spadnie będzie miał problemy z utrzymaniem posady. Chyba, że Luca już kompletnie rzucił się w politykę. Forza Ferrari! Jutro wyścig, jutro może zdarzyć się jeszcze dużo, więc do jutra się wstrzymuję jeszcze z osądami.
tcx
17.03.2012 07:59
@BullBull ja również się cieszę, że będzie ciekawy, Wydaje mi się, że może być sporo kolizji w wyścigu.
ciofu1
17.03.2012 07:57
Treningi tez Kimasa nie zachwycały cały czas za Grosjeanem . Coś jest nie tak.
IceMan11
17.03.2012 07:54
@maciejas512 O co ci chodzi? Raikkonen cały weekend walczył z bolidem i ostatecznie prezentował się słabo. Rosberg cały czas dawał nadzieję na walkę o PP, a na końcu popełnia 2 kluczowe błędy w dwóch najważniejszych okrążeniach weekendu.
bombka
17.03.2012 07:53
SoBcZaK,a po jaką cholerę piszesz swoje komentarze,kompletnie nie związane z kwalifikacjami,chcesz nauczać czy co?
ciofu1
17.03.2012 07:52
Dla mnie Kimi możne przegrać z Grosjeanem który jak widać jest naładowany pozytywna energia z powodu 2 szansy. A w Kimim nie widzę pasji jakby wrócił dla kasy.
SoBcZaK
17.03.2012 07:51
[quote]Za to twoje idealne,coś cię boli.....a już wiem,nie widziałeś palca.[/quote] Przynajmniej nie piszę o rzeczach oczywistych typu: Hamilton na PP, a Ferrari nie dostało się do Q3. Dla mnie to obojętne kto to pisze ale nie wiem po kiego piszecie takie rzeczy, które są wyżej w wynikach czy podsumowaniu.
BullBull
17.03.2012 07:51
[quote="tcx"]@BullBull Ty tego nie rozumiesz, kupując w sklepie napój energetyczny myślę "oby nie Red Bull", nie będę wspierał zespołu puszek, ludzi psujących sport.[/quote] Sporty ekstremalne też pewnie zepsuli? :-) Możesz ich nie lubić, to Twoje prawo :) Ja się cieszę, że zapowiada się ciekawszy sezon, ale dopiero po kilku wyścigach będziemy wiedzieć więcej o formach zespołów.
bombka
17.03.2012 07:49
[quote="SoBcZaK"] fascynujące podsumowanie...[/quote] Za to twoje idealne,coś cię boli.....a już wiem,nie widziałeś palca. leni93,mi wystarczy że z nim wygrał,a powiedz od jakiej przewagi czasowej zaczyna się łojenie dupska?
leni93
17.03.2012 07:49
@bombka jak 0.017s nazywasz złojeniem dupska to spoko ;)
maciejas512
17.03.2012 07:48
@IceMan11 [quote]Raikkonen - kolejny błąd. Mógł być w Q3, ale Ramaina niestety by nie wyprzedził. Lotus Franzuza jeździł jak po sznurku, podczas gdy Fin walczył cały czas z bolidem.[/quote] Weź się nie ośmieszaj. W tym momencie aż muszę ci to zaserwować http://www.google.pl/imgres?hl=pl&biw=1440&bih=750&gbv=2&tbm=isch&tbnid=NPPm91Mgy7VLkM:&imgrefurl=http://zapytaj.onet.pl/Category/001,002/2,9684610,CENZURA__Are_you_***ing_kidding_me__.html&docid=CnKjw-m5eIU5jM&imgurl=http://2.bp.blogspot.com/_ceNkB23y8wc/TTB6B8Ir6cI/AAAAAAAAADU/UPOjCISJnxQ/s1600/Are_You_***ing_Kidding_Me_HD_by_CrusierPL.png&w=900&h=719&ei=nUFkT5DDDMeDOrHz8IQI&zoom=1&iact=hc&vpx=168&vpy=139&dur=230&hovh=201&hovw=251&tx=155&ty=109&sig=111757984921908183468&page=1&tbnh=121&tbnw=147&start=0&ndsp=33&ved=1t:429,r:0,s:0 Dał ciała i tyle. Ale go nie skreślam. Ma jeszcze 39 szans na poprawe licząc każdą sesje qual i race. Zresztą p7 Rosberga nazywasz katastrofą a p18 Raikkonena tylko błędem :) Rozumiem cie że loffciasz Kimiego ale zastanów się co piszesz.
SoBcZaK
17.03.2012 07:45
[quote]Ferrari tragicznie,McLaren super[/quote] fascynujące podsumowanie...
Sasilton
17.03.2012 07:45
[color=blue]Fajnie jak mój zawodnik dominuje w kwalifikacjach :)[/color]
IceMan11
17.03.2012 07:44
Hamilton - McLaren jest najszybszy, Lewis jest świetny w kwalifikacjach... To ta para będzie najczęściej widziana na PP - nie ma innej opcji. Button - nie liczyłem na cuda (PP), ale mam nadzieję, że w wyścigu powalczy. Grosjean - (haha). Teraz tak. Nowicjusz pokonuje Schumachera i Rosberga, którzy dysponują ponoć lepszymi bolidami. Taa... Schumacher - dobrze. Po Q2 myślałem, że będzie za ROS, ale jednak nie. Z drugiej strony myślałem, że Mercedes zdobędzie chociaż P2. Po tym co widziałem w FP1, FP2, Q1 i Q2 liczyłem na więcej i zaczynałem myśleć, że Merc faktycznie jest daleko przed Lotusem (witaj @adnowseb ;P) Rosberg - po prostu słabizna. Mógł być spokojnie na P3... Fatalnie. Webber - sukces dla niego. W końcu był przed Vettelem. Vettel - cienizna. Przegrał z Markiem i tylko P6. Alonso - zdecydowanie jego błąd. Taki sam popełnił Sebastian w FP3, czyli wyjazd na trawę i poślizg. Raikkonen - kolejny błąd. Mógł być w Q3, ale Ramaina niestety by nie wyprzedził. Lotus Franzuza jeździł jak po sznurku, podczas gdy Fin walczył cały czas z bolidem. Jeśli dojdzie do formy i spasuje się z autem, a Lotus nadal będzie tak szybki to możemy go ujrzeć nie raz na PP.
Reyon
17.03.2012 07:42
Nawet jeśli Hamilton odpadnie w co wątpię to i tak jest jeszcze Jenson ;) @bombka nie przesadzaj z tym złojeniem dupska...
bombka
17.03.2012 07:42
Fajne kwalifikacje,Ferrari tragicznie,McLaren super,Vettel tak jak myślałem,jest słaby,nie potrafi jechać samochodem który nie jest najlepszy,nawet Weber którego co nie którzy tutaj uważają za cieniasa złoił mu dupsko. Massa,połowa sezonu będzie dla nie go sukcesem.
benethor
17.03.2012 07:40
@MarcinPuz zobaczymy ;) Ale oczywiście, jeśli Vettel objeżdża wszystkich to "brawo, miszcz wszechczasów", a jak Hamilton to "spokojnie, to tylko jedno okrążenie", nie?;]
michael85
17.03.2012 07:38
Katastrofa. Dobrze że Schumi nie zawiódł. Oby jutro rozniósł hamiltonka.
Lolkoski
17.03.2012 07:37
ciekawe kwalifikacje brawo mclarena merca i lotusa czekam teraz na komentarze ciekawe czy ktoś wspomni o hrt bo mam wrażenie że kilku kierowcom trochę zepsuli kółka
MarcinPuz
17.03.2012 07:37
O formach proponuje mówić po wyścigu, bo jaki wyczyn przejechac 1 okr, a wyscig tu zależy czy bolid bedzie szybko "jadł" opony, czy kierowca wytrzyma presje. Vettel sie przebije, Webber to samo, a hamilton na pierwszych okrażeniach odpadnie
oxiplegatz
17.03.2012 07:34
Cieszy dobra dyspozycja McLarena, mam nadzieję że Red Bull będzie miał w nich silną konkurencję. Od rana zaskakuje mnie świetna forma Grosjeana, co mnie bardzo cieszy. Raikkonen póki co zawiódł (w treningach też nie błyszczał). Ferrari? Ich formę skomentuję filmowym cytatem "A miało być tak pięknie!" :)
Kim Jeong Yeop
17.03.2012 07:33
Grosjean zaserwował pstryczek w nos niedowiarkom, którzy skreślali Go po sezonie 2009. Bardzo mnie to cieszy. ; ] Szkoda błędu Nico Rosberga na ostatnim kółku, ponieważ czas z Q2 dałby mu pole startowe przed Red Bullami. Zdecydowanie na + postawa Maldonado, Hulkenberga i Riccardo, tak trzymać.
leni93
17.03.2012 07:33
@BullBull No wiesz są podstawy do może nie skreślenia RBR, ale do twierdzenia że stracili swoją przewage. W zeszłym roku to oni mieli pierwszy rząd, a teraz tracą 0.7s do PP
Bambek
17.03.2012 07:28
Brawo R. Grosjean!!! Bardzo dobre kwalifikacje i mam nadzieje że wyścig też mu pójdzie dobrze :) [color=green]WRESZCIE NIE WIDZIAŁEM TEGO PALUCHA U VETTELA!![/color]
tcx
17.03.2012 07:28
@BullBull Ty tego nie rozumiesz, kupując w sklepie napój energetyczny myślę "oby nie Red Bull", nie będę wspierał zespołu puszek, ludzi psujących sport. Tym bardziej cieszy, że 3 zespoły pokazały RB gdzie ich miejsce. Nie chodzi tu o ocenianie po 1. kwalifikacjach, ale o samą radość z tego, że zespoły fabryczne pokonują najbogatszego, który ściemnia z ograniczaniem kosztów itd. Nie ma tu zasady płacisz i masz.
FelipeF1.
17.03.2012 07:27
HAM gratulacje BUT bardzo dobrze GRO świetnie MSC bardzo dobrze VET miło widzieć go gdzieś dalej RIC bardzo dobra pozycja HUL też dobrze Ferrari brak słów RAI słabo spodziewałem się czegoś więcej
serekms
17.03.2012 07:25
Schumi ma swoją WIELKĄ chwile. Nadsterowny bolid, który tak mu odpowiada. mam nadzieje, że jeszcze się przejedzie ;D
pablonzo
17.03.2012 07:25
@ari2k5 Napisałem to w kontekście dominacji z zeszłęgo sezonu. Ferrari da sobie radę ;)
SilverX
17.03.2012 07:24
Tempo Lotusa jest dobre, ale trzeba pamiętać, o tym że ten tor pasuje im. Aktualnie stawka pod względem KWALIFIKACYJNYM wygląda tak wg. mnie: McLaren -> Mercedes -> Lotus -> Red Bull. Red Bull został zaprojektowany pod najszybsze tempo wyścigowe więc słabe osiągi w kwalifikacjach nie są zaskoczeniem...
Patrykss94
17.03.2012 07:23
oczywiscie jestem brardzo zadowolony tymi niespodziankami , ale musze przypomniec ze teraz opony podczas kwalifikacji i wyscigu beda mialy kluczową rolę.Obecni miekka mieszanka na pierwszym okrązeniu mozna ja o wiele bardziej zniszczyc , co mozliwe niektóre zespoly zalecaly kierowcą dbaniem o opony . Wolę poczekać do jutra , jednak mysle ze tempo wyscigowe bedzzie miał mercedes , romain w wyscigu moze rozczarować na co bardzo nielicze . Ferrari troche miało pecha , prawdopodbnie są 5 siłą w stawce . Naprawde zapowiada sie zaje** sezon w porównaniu do poprzedniego . :)
marios76
17.03.2012 07:23
Zaczyna się interesujący sezon:) Kacze dzioby DRS KERS i co tam jeszcze FIA wymyśliła nie powinny przeszkodzić w oglądaniu walki na torze. Tak Walki, a nie odjeżdżaniu jednego zespołu. Zeszły rok się nie powtórzy jest ciaśniej w czubie i mam nadzieję, że tak zostanie. RBR na kolanach? Nie, na pewno to nie ich ostatnie słowo! Klęska Ferrari ? Zobaczycie jutro jak się Alonso poprawi, ale na mistrza nie pójdą:( Nie w tym roku. Massa zawiódł totalnie- myślałem że po powrocie z chorobowego po jakimś czasie wróci do poziomu 07/08 a tu nic z tego. Gratulacje dla McLarena, a najbardziej zaskoczył chuba ... Groszek.
ari2k5
17.03.2012 07:23
@pablonzo RBR bye bye? WEB: P5 VET: P6 ALO: P12 MAS: P16 Chyba Ferrari papa :D
mlospeed
17.03.2012 07:23
Świetne kwalifikacje, stawka się zbliżyła do siebie (Ferrari bez komentarza), puszki już tak nie dominują :)) Gratulacje dla Romka, widzę już miny tych, którzy tak mocno przed sezonem go skreślali pisząc że Kimi go zniszczy, śmiech na sali ;p i ostatni komentarz: SCHUMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
benethor
17.03.2012 07:23
@BullBull nie, nie skreślam ich. Problem w tym, że teraz kiedy sezon już się zaczął maja dużo mniejsze możliwości kombinowania, a konstrukcja Mclarena jest raczej konserwatywna, więc jeśli mają coś bardzo ciekawego, to trudno będzie to skopiować. Mclaren jeździł ze swoją wersją tylnego kanału F, nie wiadomo jeszcze czy to legalne, ale to byłby najłatwiejszy element do skopiowania. Ja obstawiam inną możliwość, a mianowicie nos. Rok temu MP4-26 nie potrzebował tak wysokiego nosa jak Red Bull, żeby zdobyć wicemistrza w obu klasyfikacjach, a prosty nos na pewno stawia mniejszy opór i ulatwia kierowanie powietrza w porównaniu do "dzioborożca". Tak więc RB8 wraca na deskę kreślarską na tyle, ile mogą zrobić w trakcie sezonu.
Q_be_2
17.03.2012 07:23
No brawo Mclaren, świetna jazda. Romek wręcz brylantowo (kurde Kimi falstart roku). Ferrari tragedia, Merc b. dobrze (Michael zwłaszcza bo Nico zawalił Q3). Red Bulle ????? No własnie widzę minę Romka :) radość dnia
serekms
17.03.2012 07:22
No cóż, Kimi sprawił mi nieprzyjemną niespodziankę, niestety... Można wybaczyć, dwa lata bez F1 robi swoje. W Malezji będzie już znacznie lepiej :-) Co do Grosjeana, to teraz można śmiać się z osób, które myślały, że to kiepski kierowca i Kimi zje go na śniadanie. Jestem zaskoczony, że chociaż jeden Lotus znalazł się przed Mercedesem, bo ten dzięki DRS połączonym z pasywnym kanałem F jest i myślę do końca sezonu będzie bardzo mocny w kwalifikacjach. Koniec dominacji RBR w qualu. Gratulacja dla katinki, która tak dzielnie 3mała kciuki za Lewisa. Duet McLarena na starcie + Grosjean - bardzo przyjemnie "podium". Mam nadzieje jutro jednak na punkty Kimiego. Zaoszczędzili opony, a Lotus jednak jest bardzo szybki :-) Co do Ferrari to Ci co wietrzyli tutaj WIELKIE symulowanie to troche się przeliczyli. Nowy sezon F1, nowe zaskoczenia. Szykuje się nam piekny sezon Panie i Panowie :-) Pozdrawiam
konradosf1
17.03.2012 07:21
yeah! Genialnie panowie! Szkoda tylko panów w czerwieni... Ale za to bydlaki daleko
PatrykW
17.03.2012 07:20
Gratulacje dla McLarena za tak dobry wynik :) Romain także bardzo dobrze , Lotus ma dobry bolid i tylko szkoda tego błędu Kimiego w Q1 . Mercedes - Liczyłem na więcej po tym kanale W , ale to chyba i tak mało daje Red Bull - Na początku tamtego sezonu odskoczyli już na ponad 0,5 sekundy innym a teraz oni tracą , oby tak było do końca sezonu :P Ferrari - bez komentarza , potwierdzają się słowa złej formy , a nie wiem co się z Massą dzieje .
pablonzo
17.03.2012 07:19
No to ładnie ! Wszystko (prawie) się przewróciło do góry nogami :D Czekam na podium Mercedesa! Bardzo zaskoczył Grosjean! Kimi - wielka szkoda, że popełnił taki mały błąd.. RBR - bye bye ;)) Co do Ferrari - w wyścigu i tak dadzą radę, zwłaszcza Alonso ;)
Smola
17.03.2012 07:19
Jestem wzruszony tymi kwalifikacjami! Brawa dla fenomenalnego Mclarena, debiutanta na trzecim polu i Mercedesa, z Schumacherem na czele. Ferrari kompletnie mnie rozczarowało przez co liczę na udane tempo wyścigowe tego zespołu. Cieszy mnie różnorodność czołówki i brak zdecydowanej dominacji do której przywyknęliśmy przez ostatnie 3 lata :) Czuję, że Raikkonen zaliczy ogromną ilość wyprzedzeń w jutrzejszym wyścigu.
MatiXF1
17.03.2012 07:19
Pierwszy Lewis, drugi Jenson, trzeci Romain. Jak to pięknie wygląda :D
leni93
17.03.2012 07:18
Jest! Jest! Jest! Mam nadzieje, że Hamilton na dobre wraca do gry :D
mihu32
17.03.2012 07:16
Bajka tez jestem za maclarenami szykuje sie super ciekawy sezon ,wkoncu bedziemy ogladac Vetela w głębi stawki ciekawe co pokaze
BullBull
17.03.2012 07:15
Widzę, że dużo osób już po pierwszych kwalifikacjach skreśliło Red Bulla :-) Gratuluję toku myślenia. Zobaczymy jak będzie podczas wyścigu i w kolejnych specyfikacjach RB8. Oczywiście cieszyłbym się gdyby stawka się bardziej wyrównała i więcej ekip walczyło o zwycięstwa.
m3nel23
17.03.2012 07:15
Taaak ;) Mclaren P1 i P2 w qualu. Wreszcie !!!! ;D
benethor
17.03.2012 07:14
No i Newey nie wystarczył. I CO TERAS, panie Vettel?:)
-kris15-
17.03.2012 07:14
Brawo McLaren :D Jeśli taka siła zespołów będzie przez cały sezon to będzie świetnie. Przyznam, że dominacja RBR mnie już nudziła ;p Stawka w miarę wyrównana więc zapowiada się jutro ciekawie. Michael jutro podium?? :O ;D
katinka
17.03.2012 07:12
Pieknie Lewis- dziekuje, chyba sie wzruszylam kurcze troche.
JohnnyStick
17.03.2012 07:10
Rewelacja !!! Długo czekałem na dominację McLarenów :) Super...Brawa dla Reni :) za trzecie pole
Reyon
17.03.2012 07:09
Kimi też mógłby być szybszy od Red Bulli ;)
jaszczur
17.03.2012 07:08
Fiu fiu.... Lotus przed RB?!??! Szok :D
IceOne
17.03.2012 07:08
Lotus jest w swietnej formie , szkoda ze nie mozna tego powiedziec o Raikkonenie. Brawo Romain
modlicha
17.03.2012 07:08
RBR - dopiero 4 siła w F1???
tcx
17.03.2012 07:07
Brawo pogromcom Red Bulla :D to, że nie wygrali, daje mi tyle radości, że zapominam o niepowodzeniu Ferrari.
Reyon
17.03.2012 07:06
Bravissimo Mclaren <33
benq10
17.03.2012 07:03
brawo Maldonado no i Mercedesy
-kris15-
17.03.2012 06:56
Liczę na P1 dla Buttona :D
Ave
17.03.2012 06:56
Kimi jednak wczoraj chyba zabalowal ;) Alo skosil trawke i Ferka w Australii znalazla sie w czarnej pupie :D
kamil_zmc
17.03.2012 06:54
Szkoda Raikkonena, Alonso. Wyrównana stawka.
m3nel23
17.03.2012 06:53
Ferrari tragedia. Czyźby, któryś z Mercedesów miałby mieć PP? ;)
konradosf1
17.03.2012 06:52
szkoda Alonso, bo miał szanse na Q3. A jaki wściekły wyszedł z bolidu. Trzecia część kwalifikacji będzie niesamowicie ciekawa
sadektom
17.03.2012 06:51
ehh... a ja kupilem Ferrari w GPM :/ a myslalem nad Mercedesem
tcx
17.03.2012 06:48
Ferrari :-( Massa :-( Tragicznie to wygląda. Jestem załamany.
JohnnyStick
17.03.2012 06:48
Ale jaja....w Q3 nie ma Ferrari.....co się porobiło ??
Byczek
17.03.2012 06:45
Pewnie zawiodła komunikacja radiowa, ewidentnie Kimi czekał, żeby sobie miejsce zrobić... no nic, uratował Massę od kompromitacji ;)
artimek
17.03.2012 06:29
Też spodziewaliście się wiecej po Kimim? :(
borro
17.03.2012 06:27
wygląda, że McLaren będzie walczył z Mercedesem, Red Bull bez rewelacji, Ferrari klapa, Lotus mimo błędu RAI niezły
Adam2iak
17.03.2012 06:27
Brawo Marussia, jest 107%!!!
konradosf1
17.03.2012 06:27
bardzo ściśnięta jest stawka, ale te zawalidrogi działają mi na nerwy i nie tylko mi. Alonso to powinien rozjechać tego Karthikeyana
-kris15-
17.03.2012 06:25
Jeśli sędziowie dopuszą HRT do wyścigu to będzie niezła parodia ;/
Reyon
17.03.2012 06:25
Kimi coś ty zrobił?! -_-