GP Hiszpanii: opony użyte w wyścigu
Większość kierowców zdecydowała się na strategie trzech postojów
16.05.1213:09
3660wyświetlenia
| @P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | @Suma postojów |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Maldonado | Mu | Tn (11) | Tn (24) | Tn (41) | 3 | |
| 2. | Alonso | Mu | Tu (10) | Tu (26) | Tu (44) | 3 | |
| 3. | Räikkönen | Mu | Mu (11) | Tn (27) | Tn (48) | 3 | |
| 4. | Grosjean | Mu | Mu (10) | Tn (26) | Tn (51) | 3 | |
| 5. | Kobayashi | Mn | Tn (8) | Tn (26) | Tu (41) | 3 | |
| 6. | Vettel | Mu | Tn (7) | Tn (27) | DT (30) | Tn (42) | 4 |
| 7. | Rosberg | Mu | Mu (9) | Tn (22) | Tn (40) | 3 | |
| 8. | Hamilton | Mu | Tn (14) | Tn (35) | 2 | ||
| 9. | Button | Mu | Tn (9) | Mu (25) | Tn (38) | 3 | |
| 10. | Hülkenberg | Mu | Mn (10) | Tn (19) | Tn (39) | 3 | |
| 11. | Webber | Mn | Tn (6) | Tn (17) | Tn (40) | 3 | |
| 12. | Vergne | Mu | Tn (10) | Mn (23) | Tn (40) | 3 | |
| 13. | Ricciardo | Mu | Tn (11) | Mn (25) | Tn (39) | 3 | |
| 14. | di Resta | Mu | Tn (9) | Tn (23) | Tn (42) | 3 | |
| 15. | Massa | Mn | Tn (10) | DT (28) | Tn (29) | Tu (45) | 4 |
| 16. | Kovalainen | Mn | Mn (13) | Mu (27) | Tn (43) | 3 | |
| 17. | Pietrow | Mn | Tn (10) | Mn (28) | Tn (44) | 3 | |
| 18. | Glock | Mn | Mu (14) | Tn (26) | Tn (47) | 3 | |
| 19. | de la Rosa | Mn | Mu (10) | Tn (19) | Tn (35) | Mu (54) | 4 |
| Niesklasyfikowany | |||||||
| Perez | Mu | Tn (1) | Tn (17) | Tu (37) | 3 | ||
| Pic | Mn | Mu (15) | Tn (27) | 2 | |||
| Karthikeyan | Mn | Mn (11) | Tn (22) | 2 | |||
| Senna | Mn | 0 | |||||
| Schumacher | Mu | Mu (10) | 1 | ||||
M = Miękka mieszanka
T = Twarda mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Z Pastorem Maldonado ruszającym z pole position i Lewisem Hamiltonem startującym z końca stawki, wyścig zapowiadał się pasjonująco. Tak też się stało, także za sprawą strategii dotyczącej opon. Maldonado i Williams byli bardzo szybcy już od piątkowych treningów, regularnie wykorzystując wszystkie możliwości obu mieszanek. Na ostatnich dziesięciu okrążeniach byliśmy świadkami fantastycznego pojedynku między nim i Alonso. Dzieliła ich mniej niż sekunda, a obaj stosowali podobną taktykę. Pokazali, że umieją bardzo dobrze dbać o opony i uniknęli gwałtownego spadku formy ogumienia mimo ostrej walki o zwycięstwo w wyścigu. Opony pomogły w stworzeniu efektownego widowiska, ale jako oficjalny dostawca ogumienia zawsze będziemy pracować w zgodzie z zespołami i promotorem, a kierunek naszego przyszłego rozwoju będzie podyktowany ich życzeniami. Ze sportowego punktu widzenia naszym zdaniem to świetnie, że po pięciu wyścigach mamy pięciu różnych zwycięzców w pięciu różnych samochodach - zwłaszcza po tak zasłużonym triumfie jak dzisiejsza wygrana Pastora i Williamsa.
KOMENTARZE