GP Monako: Rosberg dyktuje tempo przed czasówką
W samej końcówce Pastor Maldonado doprowadził do wywieszenia czerwonej flagi.
26.05.1212:01
6628wyświetlenia
Nico Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas ostatniej sesji treningowej przed Grand Prix Monako, wyprzedzając niecodziennie konkurencyjnego Felipe Massę, a także Sebastiana Vettela, Fernando Alonso i Romaina Grosjeana. Największym pechowcem okazał się Pastor Maldonado, który zakończył jazdę na barierze Casino Square.
Po tradycyjnej serii okrążeń instalacyjnych, kierowcy zabrali się do pracy ukierunkowanej na kwalifikacje i wyścig.
Fernando Alonso od samego początku sesji jeździł po torze z tylnym skrzydłem pomalowanym farbą flo-wiz, sugerującą ciągłą pracę nad poprawą dyspozycji kapryśnego F2012. Po dziesięciu minutach zajęć najlepszy rezultat odnotował Kimi Raikkonen, a za nim znajdowali się di Resta, Rosberg oraz Schumacher. Pozostałe bolidy spędzały pierwsze minuty ostatnuego treningu w alei serwisowej.
Ted Kravitz z telewizji Sky potwierdził ciekawy fakt informując, że McLaren zrezygnował ze stosowania nakrętek przytwierdzonych do obręczy we wszystkich kołach i używa ich tylko w przypadku wymiany i montażu opon na tylnej osi. W miarę mijających minut w Monte Carlo rozgorzała akcja na torze. Wyłącznie Button i Alonso mieli na swoim koncie jedno okrążenie bez pomiaru czasu. Po dwudziestu minutach najwięcej kółek mieli na swoich kontach di Resta oraz Raikkonen, którzy w tabeli ustępowali tempem Grosjeanowi. Bez wątpienia tempo prezentowane w ten weekend przez bolidy Lotusa dawało nadzieje na coś więcej niż tylko kolejną wizytę na podium.
W pierwszej połowie zajęć kierowcy korzystali z miękkiej mieszanki ogumienia. Na takiej też mieszance Massa wykręcił drugi czas dnia, tracąc do Grosejana 0,259 sek. Trzecie miejsce zajmował Perez, który brawurowo otarł się lewym kołem o bandę na dohamowaniu do szykany za basenem. Tymczasem Jenson Button narzekał na blokowanie się tylnych kół, na co inzynier zalecił przestawienie balansu hamulców w jego McLarenie.
Dokładnie na półmetku treningu Lotus założył do bolidu Raikkonena supermiękkie ogumienia. Pierwsze okrążenie pozwoliło Finowi wskoczyć na ósme miejsce z czasem 1:16,469 sek. Na podobny ruch zdecydował się także zespół Heikkiego Kovalainena, dzięki czemu zwycięzca Grand Prix Wegier 2008 awansował na chwilę na trzynaste miejsce. Nie zwiastowało to jednak rewolucji w tyle stawki, który niezmiennie składał się z samochodów HRT, Marussi i Caterhama. Wszystkie zespoły mieściły się jednak w granicach reguły 107% i przed startem czasówki trudno było spodziewać się zmian na tej płaszczyźnie.
Częstym widokiem były obrazki zblokowanych kół w miejscach mocnych dohamowań, szczególnie do szykany za tunelem (Nico Rosberg) i zakrętów Mirabeau (Kobayashi) oraz St. Devote (Lewis Hamilton). Żaden z incydentów nie ograniczył się jednak do niczego więcej jak chwilowego wywieszenia żółtej flagi. Ostatnie dziesięć minut tradycyjnie pochłonęła symulacja kwalifikacji, połączona z zauważalnie bardziej agresywną i nerwową jazdą wszystkich kierowców. Di Resta stracił kontrolę nad swym samochodem hamując przed szykaną za tunelem, uszkadzając przednie skrzydło.
Zdecydowanie mniej szczęścia miał Pastor Maldonado, który popełnił błąd na Casino Square, co doprowadziło do poważnego uszkodzenia zawieszenia. Urwane koło oraz masa odłamków przyczyniły się do wywieszenia czerwonych flag i w efekcie zakończenia sesji.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg (8) | Mercedes F1 W03 | 1:15,159 | 25 | |||
2 | Felipe Massa (6) | Ferrari F2012 | 1:15,197 | 0,038 | 0,038 | 21 | |
3 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB8 | 1:15,209 | 0,050 | 0,012 | 20 | |
4 | Fernando Alonso (5) | Ferrari F2012 | 1:15,210 | 0,051 | 0,001 | 20 | |
5 | Romain Grosjean (10) | Lotus E20 | 1:15,445 | 0,286 | 0,235 | 18 | |
6 | Jenson Button (3) | McLaren MP4-27 | 1:15,471 | 0,312 | 0,026 | 19 | |
7 | Lewis Hamilton (4) | McLaren MP4-27 | 1:15,734 | 0,575 | 0,263 | 19 | |
8 | Michael Schumacher (7) | Mercedes F1 W03 | 1:15,893 | 0,734 | 0,159 | 23 | |
9 | Sergio Perez (15) | Sauber C31 | 1:16,110 | 0,951 | 0,217 | 14 | |
10 | Mark Webber (2) | Red Bull RB8 | 1:16,219 | 1,060 | 0,109 | 19 | |
11 | Jean-Eric Vergne (17) | Toro Rosso STR7 | 1:16,226 | 1,067 | 0,007 | 20 | |
12 | Kimi Raikkonen (9) | Lotus E20 | 1:16,301 | 1,142 | 0,075 | 21 | |
13 | Kamui Kobayashi (14) | Sauber C31 | 1:16,311 | 1,152 | 0,010 | 19 | |
14 | Daniel Ricciardo (16) | Toro Rosso STR7 | 1:16,479 | 1,320 | 0,168 | 20 | |
15 | Nico Hulkenberg (12) | Force India VJM05 | 1:17,027 | 1,868 | 0,548 | 20 | |
16 | Bruno Senna (19) | Williams FW34 | 1:17,055 | 1,896 | 0,028 | 26 | |
17 | Heikki Kovalainen (20) | Caterham CT01 | 1:17,276 | 2,117 | 0,221 | 25 | |
18 | Paul di Resta (11) | Force India VJM05 | 1:17,390 | 2,231 | 0,114 | 19 | |
19 | Witalij Pietrow (21) | Caterham CT01 | 1:17,404 | 2,245 | 0,014 | 22 | |
20 | Timo Glock (24) | Marussia MR01 | 1:18,259 | 3,100 | 0,855 | 18 | |
21 | Pastor Maldonado (18) | Williams FW34 | 1:18,488 | 3,329 | 0,229 | 22 | |
22 | Charles Pic (25) | Marussia MR01 | 1:19,099 | 3,940 | 0,611 | 17 | |
23 | Narain Karthikeyan (23) | HRT F112 | 1:19,147 | 3,988 | 0,048 | 19 | |
24 | Pedro de la Rosa (22) | HRT F112 | 1:19,151 | 3,992 | 0,004 | 19 |
107% najlepszego czasu: 1:20,420
KOMENTARZE