GP Kanady: opony użyte w wyścigu
Ciężko powiedzieć, która strategia była najlepsza podczas tego wyścigu
12.06.1213:12
3399wyświetlenia
| @P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | @Suma postojów |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Hamilton | SMu | Mn (17) | Mn (50) | 2 | |
| 2. | Grosjean | SMu | Mu (21) | 1 | ||
| 3. | Perez | Mn | SMn (41) | 1 | ||
| 4. | Vettel | SMu | Mn (16) | SMu (63) | 2 | |
| 5. | Alonso | SMu | Mu (19) | 1 | ||
| 6. | Rosberg | SMu | Mn (19) | Mu (38) | 2 | |
| 7. | Webber | SMu | Mn (17) | Mn (52) | 2 | |
| 8. | Räikkönen | Mn | SMu(40) | 1 | ||
| 9. | Kobayashi | SMn | Mn (24) | 1 | ||
| 10. | Massa | SMu | Mn (12) | SMu (58) | 2 | |
| 11. | di Resta | SMu | Mn (13) | Mn (44) | 2 | |
| 12. | Hülkenberg | Mn | SMn (21) | Mn (42) | 2 | |
| 13. | Maldonado | Mn | SMn (29) | 1 | ||
| 14. | Ricciardo | SMu | Mn (17) | SMn (58) | 2 | |
| 15. | Vergne | SMn | Mn (16) | Mn (43) | DT (47) | 3 |
| 16. | Button | Mu | SMu (15) | SMu (33) | Mn (52) | 3 |
| 17. | Senna | SMu | Mn (23) | 1 | ||
| 18. | Kovalainen | SMn | Mn (17) | Mn (42) | 2 | |
| 19. | Pietrow | SMn | Mn (18) | Mn (43) | 2 | |
| 20. | Pic | SMn | Mn (28) | 1 | ||
| Niesklasyfikowany | ||||||
| Glock | SMn | Mn (24) | 1 | |||
| Schumacher | SMu | Mn (13) | Mn (43) | 2 | ||
| de la Rosa | Mn | 0 | ||||
| Karthikeyan | SMn | 0 | ||||
M = Miękka mieszanka
SM = Supermiękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Z trzema mistrzami świata startującymi z pierwszych trzech pozycji, wyścig zapowiadał się interesująco. Pod koniec Lewis Hamilton wykorzystał przewagę szybkości płynącą z taktyki dwóch postojów i wyprzedził rywali. Szczególne gratulacje należą się też naszemu byłemu kierowcy testowemu Romainowi Grosjeanowi, który z taktyką jednego pit stopu osiągnął metę ze stratą zaledwie 2,5 sekundy. Świetnie pojechał także Sergio Perez, który kolejny raz zademonstrował perfekcyjne zrozumienie ogumienia. W rezultacie mamy jedno z najmłodszych podiów w historii Formuły 1, co pokazuje, że przyszłość sportu spoczywa w bezpiecznych rękach. Przy cieplejszych warunkach i braku neutralizacji, degradacja była może nieco większa niż się spodziewano, przez co opony Alonso i Vettela straciły formę w końcówce, po wykonaniu bardzo długich przejazdów. Z różnymi zagrywkami taktycznymi i liderami doganiającymi się wzajemnie w końcówce, nie mogliśmy liczyć na bardziej emocjonujący finisz.
KOMENTARZE