GP Europy: Vettel najszybszy w drugim treningu

Popołudniowe czasy były znacznie lepsze od porannej sesji
22.06.1215:31
Łukasz Godula
7706wyświetlenia

Druga sesja treningowa przed GP Walencji rozpoczęła się w podobnych warunkach do porannej, a zawodnicy tradycyjnie zaraz po zapaleniu się zielonego światła wyruszyli na okrążenia instalacyjne. Jednak tym razem czasy okrążeń zaczęto wykręcać od samego początku treningu. Pierwszym kierowcą z zaliczonym czasem okrążenia był Romain Grosjean, a chwilę później dołączyli do niego kierowcy Saubera i Marusii.

Czasy praktycznie od samego początku były lepsze od porannych, a Jenson Button już na drugim kółku pobił poranny rezultat Maldonado. Mark Webber zgłosił na swoich pierwszych okrążeniach problem ze zrzucaniem biegów, jednak kontynuował jazdę. Chwilę później Maldonado ponownie powrócił na czoło tabeli, a za niego wskoczył Alonso.

Kierowcy McLarena pozazdrościli jednak Wenezuelczykowi i kilka minut później wskoczyli na pierwsze dwa miejsca. Hamilton na pierwsze z czasem 1:40,397, a Button na drugie z czasem 1:40, 552. Tor poprawiał się z każdą chwilą i kierowcy tasowali się na czele tabeli. Tymczasem po 15 minutach jedynymi kierowcami, którzy nie wyjechali na tor byli zawodnicy Mercedesa.

Powszechnymi problemami w dalszym ciągu były zablokowane przednie opony. Doświadczyli tego w szczególności kierowcy Saubera i McLarena, jednak również inne ekipy borykały się z tym problemem. Michael Schumacher i Nico Rosberg pojawili się na torze 20 minut po rozpoczęciu sesji. 7-krotny mistrz świata już na drugim okrążeniu wskoczył na siódmą lokatę z czasem 1:40,506. Z ciekawostek technicznych wartym odnotowania faktem był powrót Williamsa do starszej wersji wydechu, a porzuceniu rozwiązania wprowadzonego w pierwszym treningu.

Po pierwszej fazie treningu, gdy większość zawodników przejechała około 8 okrążeń, przyszedł czas na zjazd do garażu i przygotowania do długich wyjazdów symulujących wyścig. Na torze pozostawali jedynie kierowcy Mercedesa, nadrabiający stracony czas z początku sesji. Schumacher ostatecznie wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:40,169, jednak pod koniec przejazdu zgłaszał problemy z prowadzeniem jego bolidu.

Po 25 minutach treningu nad torem w Walencji wyszło słońce, co niesamowicie szybko podgrzało asfalt do niemal 40 stopni. Na torze pojawił się Jenson Button na miękkich oponach. Chwilę przed tym na pierwszą lokatę wskoczył Rosberg, bijąc Schumachera o zaledwie 0,015s.

Button dzięki miękkiej mieszance jako pierwszy zszedł poniżej 1:40 z czasem 1:39,990, a okrążenie to było około 0,4 sekundy szybsze o tego ustanowionego na średniej mieszance.Mimo to Rosberg nie zamierzał odpuszczać na średnich oponach i poprawił czas Anglika o 0,064s.

Na niecałą godzinę przed końcem sesji okazało się, iż nie wszyscy kierowcy przystąpili do długich przejazdów, a wybrało taktykę założenia miękkich opon i wykręcenia na nich jak najlepszego czasu. Ścieżką tą podążyło również Ferrari i Alonso znalazł się na szczycie tabeli z czasem 1:39,733. Dalsze bicie czasów utrudnił Pedro de la Rosa, który rozbił się w drugim sektorze toru. Hiszpańscy porządkowi nie najlepiej radzili sobie z usunięciem rozbitego bolidu, jednak po kilku minutach wszystko wróciło do normy.

Po wypadku Pedro, na tor wyjechał Schumacher i wykręcił najlepszy w tej chwili czas, 1:39,601. Kierowcy Lotusa spędzili niemal godzinę na niezbyt szybkich przejazdach, by wskoczyć na 3 i 6 miejsce. Trzeci był Grosjean, a szósty Raikkonen. Tymczasem Vettel na miękkiej mieszance pojawił się na pierwszym miejscu, z czasem 1:39,334. Za jego plecami nastąpiło duże przetasowanie zawodników, co spowodowało spadek zawodników Lotusa na dalsze miejsce.

Ostatecznie pierwszymi kierowcami wykonującymi typowy długi przejazd byli Alonso i Button na pół godziny przed końcem sesji. Reszta później również zdecydowała się na ten krok, po dość dużej ilości szybkich kółek na miękkich oponach. Na dwadzieścia minut przed końcem sesji już nikt nie zajmował się kręceniem jak najlepszego czasu. Symulacje wyścigu nieźle wypadały naprawdę bardzo podobnie w przypadku każdego zespołu, także dopiero dogłębna analiza czasów po sesji pozwoli na jakiekolwiek wyroki co do tempa ekip. W atmosferze symulowania długich przejazdów trening dobiegł do końca i nikt już nie był w stanie poprawić czasu Vettela.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 3,3 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Sebastian Vettel (1)Red Bull RB81:39,33433
2Nico Hulkenberg (12)Force India VJM051:39,4650,1310,13132
3Kamui Kobayashi (14)Sauber C311:39,5950,2610,13020
4Michael Schumacher (7)Mercedes F1 W031:39,6010,2670,00627
5Bruno Senna (19)Williams FW341:39,6440,3100,04334
6Paul di Resta (11)Force India VJM051:39,7000,3660,05632
7Fernando Alonso (5)Ferrari F20121:39,7330,3990,03334
8Romain Grosjean (10)Lotus E201:39,8680,5340,13533
9Mark Webber (2)Red Bull RB81:39,9010,5670,03330
10Nico Rosberg (8)Mercedes F1 W031:39,9260,5920,02532
11Kimi Raikkonen (9)Lotus E201:39,9450,6110,01934
12Jenson Button (3)McLaren MP4-271:39,9900,6560,04533
13Pastor Maldonado (18)Williams FW341:40,0750,7410,08529
14Lewis Hamilton (4)McLaren MP4-271:40,1470,8130,07225
15Felipe Massa (6)Ferrari F20121:40,2440,9100,09735
16Sergio Perez (15)Sauber C311:40,5111,1770,26729
17Witalij Pietrow (21)Caterham CT011:40,9631,6290,45220
18Daniel Ricciardo (16)Toro Rosso STR71:41,1211,7870,15832
19Heikki Kovalainen (20)Caterham CT011:41,1971,8630,07638
20Jean-Eric Vergne (17)Toro Rosso STR71:41,2631,9290,06629
21Timo Glock (24)Marussia MR011:42,4243,0901,16121
22Charles Pic (25)Marussia MR011:42,9583,6240,53430
23Narain Karthikeyan (23)HRT F1121:44,2014,8671,24333
24Pedro de la Rosa (22)HRT F1121:44,2604,9260,05912
107% najlepszego czasu: 1:46,287

KOMENTARZE

14
Simi
22.06.2012 09:44
@katinka Oczywiście, Alonso, a Massa to inna bajka, ale myślę, że kierowca na poziomie Pereza, nie mówiąc o Lewisie, czy Kimim byliby w stanie choćby zbliżyć się do osiągnięć Fernando. Dojeżdżać tuż za nim, zdobyć 65-75% jego punktów, a nie 39%... Jasne, w Monako i Kanadzie poradził sobie całkiem ok, ale tak czy inaczej - taki kierowca jest obciachem dla Ferrari - jego czasy bezpowrotnie minęły.
katinka
22.06.2012 08:49
@Simi, no oj chyba nie wymagasz od Felipe, aby miał wyniki na poziomie Alonso? Fernando to przecież inna liga ;) Ale Massa jest tez dobrym kierowcą, no przynajmniej był przed tymi problemami. W Monaco i Kanadzie Massa poradził sobie przeciez nieźle i zdobył w końcu punkty, może w kolejnych wyscigach bedzie podobnie, bo po tych poprawkach bolid mu juz bardzioej pasuje. A w 2011 oprócz 1 wyscigu i kilku nieukonczonych zawsze zdobywał punkty, to sie nie liczy? Niech pojeździ chłopak do końca sezonu, a potem Ferrari niech robi co chce. W sumie, to nawet ciekawi mnie co zrobią i czy Filip zostanie, czy jednak go zastapią. Oby tylko tak nie było, ze jeszcze bedziecie tesknic za Felipe, jak ktos inny sie nie sprawdzi ;P
Simi
22.06.2012 05:22
@damian8126 Ok, akurat nie oglądałem treningów, ale abstrahuję zupełnie do jego wyniku. Chodzi mi o całokształt. Po 2011, Ferrari mówiło, że oczekuje od Massy niesamowitych rezultatów jeśli chce zostać. A tu, proszę bardzo zaczynają go chwalić i zapewne go zostawią tylko przez to, że jakoś zaczął zdobywać punkty... O co więc co chodzi? To są te rewelacyjne rezultaty? Zawsze byłem wielkim fanem Scuderii, ale to jaką błazenadę ostawiają z tym Massą jest co najmniej śmieszne.
FanAS
22.06.2012 04:17
[quote="adminf1"]Widzę Ogór blisko tym razem...[/quote] Ten skisły ze starości ogór tylko o jedno miejsce wyżej
Redzik
22.06.2012 04:12
Może mi ktoś powiedzieć co w 2 treningu robił zespół Lotus ? Na czym się skupili ? Coś testowali ? Jak zachowywał się ich bolid ? Z góry dziękuje i przepraszam ! :)
damian8126
22.06.2012 03:49
Ja tam jestem przekonany że zostanie w Ferrari na 2013 lub zamieni się z Perezem miejscami.
THC-303
22.06.2012 03:38
@up Co nie zmienia faktu, że istotnie [quote]Massa jest tu za długo o trzy lata[/quote] i każda okazja jest dobra, żeby mu coś wytknąć :)
damian8126
22.06.2012 03:27
@Simi gdyby nie zepsuł S3 na najszybszym okrążeniu to może i był by przed Alonso lub ciut za bo miał rekord po S2 ;)
Simi
22.06.2012 03:14
@THC-303 O tym samym pomyślałem... ale niech wreszcie Ferrari zrozumie, że Massa jest tu za długo o trzy lata...
THC-303
22.06.2012 02:56
Massa powoli zaczyna odzyskiwać formę i wracać tam gdzie jego miejsce ;)
Lukas
22.06.2012 02:43
@adminf1 dobrze Ci radzę, wyhamuj z cynizmem
adminf1
22.06.2012 02:32
Widzę Ogór blisko tym razem...
xsawi147
22.06.2012 02:07
To tylko trening przecież i tak wszystko zmieni się na kwalifikację
pollany
22.06.2012 01:41
na razie wspaniale spisuje się Sahara Force India