Mercedes odnosi pierwsze zwycięstwo w GT1

Marc Basseng i Markus Winkelhock odnieśli pewne zwycięstwo
07.07.1219:54
Paweł Zając
6858wyświetlenia

Mercedes wywalczył pierwsze zwycięstwo w Mistrzostwach Świata GT1 w kwalifikacyjnym wyścigu na torze Algarve.

Marc Basseng i Markus Winkelhock bez problemów przejechali linię mety jako pierwsi, osiem sekund przed Michaelem Bartelsem i Yelmerem Buurmanem w BMW i kolejnych osiem przed Oliverem Jarvisem i Frankiem Stipplerem w Audi.

Winkelhock, który startował z trzeciego pola, przeskoczył na drugie miejsce na czwartym okrążeniu, kiedy zostawił za sobą Francesco Castellacciego w Ferrari. Po obowiązkowym pit stopie duet Mercedesa wysunął się na czele, a Basseng cały czas powiększał przewagę nad rywalami. Drugie na mecie BMW po starcie było dopiero trzynaste, jednak samochód bezpieczeństwa i szybka zmiana kierowców sprawiła, że Buurman wyjechał z pit lane jako piąty. Później Holender wyprzedził Demoustiera w McLarenie, Laudę w bliźniaczym BMW i ostatecznie Stipplera w Audi, co dało mu drugie miejsce.

Na wyjeździe samochodu bezpieczeństwa skorzystała również druga załoga McLarena. Stef Dusseldorp walczył z Bartelsem na początku wyścigu, a po zmianie kierowców Frederic Makowiecki wyjechał na szóstym miejscu. Później również Francuz poradził sobie z Demoustierem i Laudą, by finiszować na czwartym miejscu, zaledwie pół sekundy za Audi. Zdobywca pole position, Filip Salaquarda w Ferrari 458 prowadził w pierwszej fazie wyścigu, jednak problemy z zapłonem sprawiły, że Toni Vilander wrócił do walki poza czołową dziesiątką.


Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Markus Winkelhock (38)Mercedes SLS AMG GT3321h00m08,8538
1Marc Basseng (38)Mercedes SLS AMG GT3321h00m08,8538
2Yelmer Buurman (18)BMW E89 Z432+0:08,4606
2Michael Bartels (18)BMW E89 Z432+0:08,4606
3Oliver Jarvis (33)Audi R8 LMS32+0:16,7634
3Frank Stippler (33)Audi R8 LMS32+0:16,7634
4Stef Dusseldorp (1)McLaren MP4-12C GT332+0:17,2673
4Frederic Makowiecki (1)McLaren MP4-12C GT332+0:17,2673
5Mathias Lauda (17)BMW E89 Z432+0:20,8512
5Nikolaus Mayr-Melnhof (17)BMW E89 Z432+0:20,8512
6Thomas Jager (37)Mercedes SLS AMG GT332+0:25,4311
6Nicky Pastorelli (37)Mercedes SLS AMG GT332+0:25,4311
7Milos Pavlovic (11)Ford GT32+0:27,080
7Matteo Cressoni (11)Ford GT32+0:27,080
8Alvaro Parente (2)McLaren MP4-12C GT332+0:30,707
8Gregoire Demoustier (2)McLaren MP4-12C GT332+0:30,707
9Andreas Zuber (9)Porsche 911 GT3 R32+0:33,854
9Mike Parisy (9)Porsche 911 GT3 R32+0:33,854
10Stephane Ortelli (32)Audi R8 LMS32+0:34,486
10Laurens Vanthoor (32)Audi R8 LMS32+0:34,486
11Francesco Castellacci (4)Ferrari 458 Italia GT332+0:51,276
11Enzo Ide (4)Ferrari 458 Italia GT332+0:51,276
12Toni Vilander (3)Ferrari 458 Italia GT332+0:56,962
12Filip Salaquarda (3)Ferrari 458 Italia GT332+0:56,962
13Stefan Rosina (25)Lamborghini Gallardo LP 60031+1 okr.
13Albert von Thurn und Taxis (25)Lamborghini Gallardo LP 60031+1 okr.
Niesklasyfikowani
14Darryl O'Young (24)Lamborghini Gallardo LP 60010
14Peter Kox (24)Lamborghini Gallardo LP 60010
Pole position: Toni Vilander - 1:44,730

KOMENTARZE

4
kibic sribic
08.07.2012 03:05
to co się dzieje w GT1 wywołuje u mnie mieszane uczucia. Nie ma dominacji jednego zespołu/samochodu co cieszy ale bardzo boli mnie brak Corvetty, Nissana GTR i innych. Czy nie było możliwości dostosować ich do zmienionych przepisów?
Adakar
08.07.2012 11:17
ja tam liczę na pierwsze punkty Forda GT :D
AMG_GP
07.07.2012 09:09
Gratulacje dla Mercedes - Benz oby tak dalej życze kolejnych sukcesów:)
Mr President
07.07.2012 06:00
Cóż za fatalna decyzja stategów AF Corse o pitstopie od razu po zjeździe samochodu bezpieczeństwa. Ci, którzy później zjechali, zyskali najwięcej. Jager był niemalże w stanie utrzymać tempo Winkelhocka, a tymczasem strata drugiej załogi z Monachium wyniosła ostatecznie ponad 25s na mecie. Ten wyścig, a tak naprawdę cała dotychczasowa rywalizacja pokazała, iż nie trzeba deszczu czy dużej liczby uczestników, aby walka była zacięta, ciekawa i obfitująca w przetasowania. Munnich Motorsport ogrywa konkurencję regularnością, dobrym tempem na każdym obiekcie, a ponadto cała czwórka kierowców utrzymuje wysoki poziom. To szczególnie ważne w świetle rzekomego odwołania obu rund w Chinach.