GP Niemiec: opony użyte w wyścigu

Stawka podzieliła się pomiędzy strategią dwóch lub trzech postojów
23.07.1221:57
Paweł Zając
3400wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3Pit-stop 4@Suma postojów
1.AlonsoMnPn (18)Pn (41)2
2.ButtonMnPn (19)Pn (40)2
3.RäikkonenMnMn (11)Pn (38)2
4.KobayashiPnPn (22)Mn (43)2
5.VettelMnPn (20)Pu (41)2
6.PerezMnPn (17)Pn (40)2
7.SchumacherMnMn (14)Pn (36)Mn (52)3
8.WebberMnPn (12)Pn (40)2
9.HülkenbergMnPn (12)Mn (31)Pn (46)3
10.RosbergPnMn (12)Mn (32)Mn (50)3
11.di RestaMnPn (10)Pn (39)2
12.MassaMnPn (1)Pu (24)Mn (47)3
13.RicciardoMnPn (19)Pn (38)2
14.VergnePnPn (6)Pu (27)Mn (45)3
15.MaldonadoMnPn (13)Pn (38)Mn (57)3
16.PietrowMnPn (14)Pn (32)Pn (50)3
17.SennaMnPn (1)Pn (25)Mn (47)3
18.GrosjeanMnPn (1)Pu (24)Mn (42)3
19.KovalainenMnPn (13)Pn (31)Pn (44)Mu (53)4
20.PicPnMn (21)Pn (43)2
21.de la RosaMnMu (20)Pn (45)2
22.GlockPnMn (19)Pn (40)2
23.KarthikeyanMnPn (22)Pn (46)2
Niesklasyfikowany
HamiltonMnPn (3)Pn (31)Mn (47)3
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
M = Miękka mieszanka
P = Twarda mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Zespoły musiały dość elastycznie podejść do strategii, bo do dzisiaj niewiele jeżdżono po suchym torze. W rezultacie mogliśmy zaobserwować różne zagrania taktyczne. Dzięki strategii wyścig był bardzo wyrównany, a liderów dzieliły niewielkie odstępy czasowe. 20 okrążeń przed metą pierwsza trójka mieściła się w niecałych trzech sekundach i do samego końca walka była bardzo zacięta. Większość zespołów zdecydowała się na strategię dwóch postojów, wykonując dwa ostatnie przejazdy na pośrednich oponach. Decydujący był zwłaszcza ostatni przejazd, w którym kierowcy musieli dbać o ogumienie, aby utrzymać równe tempo do samej mety. Czołowa trójka zademonstrowała ogromną determinację, jeśli chodzi o maksymalne wykorzystanie potencjału pośredniej mieszanki.