GP Niemiec: opony użyte w wyścigu
Stawka podzieliła się pomiędzy strategią dwóch lub trzech postojów
23.07.1221:57
3400wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | @Suma postojów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Alonso | Mn | Pn (18) | Pn (41) | 2 | ||
2. | Button | Mn | Pn (19) | Pn (40) | 2 | ||
3. | Räikkonen | Mn | Mn (11) | Pn (38) | 2 | ||
4. | Kobayashi | Pn | Pn (22) | Mn (43) | 2 | ||
5. | Vettel | Mn | Pn (20) | Pu (41) | 2 | ||
6. | Perez | Mn | Pn (17) | Pn (40) | 2 | ||
7. | Schumacher | Mn | Mn (14) | Pn (36) | Mn (52) | 3 | |
8. | Webber | Mn | Pn (12) | Pn (40) | 2 | ||
9. | Hülkenberg | Mn | Pn (12) | Mn (31) | Pn (46) | 3 | |
10. | Rosberg | Pn | Mn (12) | Mn (32) | Mn (50) | 3 | |
11. | di Resta | Mn | Pn (10) | Pn (39) | 2 | ||
12. | Massa | Mn | Pn (1) | Pu (24) | Mn (47) | 3 | |
13. | Ricciardo | Mn | Pn (19) | Pn (38) | 2 | ||
14. | Vergne | Pn | Pn (6) | Pu (27) | Mn (45) | 3 | |
15. | Maldonado | Mn | Pn (13) | Pn (38) | Mn (57) | 3 | |
16. | Pietrow | Mn | Pn (14) | Pn (32) | Pn (50) | 3 | |
17. | Senna | Mn | Pn (1) | Pn (25) | Mn (47) | 3 | |
18. | Grosjean | Mn | Pn (1) | Pu (24) | Mn (42) | 3 | |
19. | Kovalainen | Mn | Pn (13) | Pn (31) | Pn (44) | Mu (53) | 4 |
20. | Pic | Pn | Mn (21) | Pn (43) | 2 | ||
21. | de la Rosa | Mn | Mu (20) | Pn (45) | 2 | ||
22. | Glock | Pn | Mn (19) | Pn (40) | 2 | ||
23. | Karthikeyan | Mn | Pn (22) | Pn (46) | 2 | ||
Niesklasyfikowany | |||||||
Hamilton | Mn | Pn (3) | Pn (31) | Mn (47) | 3 | ||
M = Miękka mieszanka
P = Twarda mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Zespoły musiały dość elastycznie podejść do strategii, bo do dzisiaj niewiele jeżdżono po suchym torze. W rezultacie mogliśmy zaobserwować różne zagrania taktyczne. Dzięki strategii wyścig był bardzo wyrównany, a liderów dzieliły niewielkie odstępy czasowe. 20 okrążeń przed metą pierwsza trójka mieściła się w niecałych trzech sekundach i do samego końca walka była bardzo zacięta. Większość zespołów zdecydowała się na strategię dwóch postojów, wykonując dwa ostatnie przejazdy na pośrednich oponach. Decydujący był zwłaszcza ostatni przejazd, w którym kierowcy musieli dbać o ogumienie, aby utrzymać równe tempo do samej mety. Czołowa trójka zademonstrowała ogromną determinację, jeśli chodzi o maksymalne wykorzystanie potencjału pośredniej mieszanki.