GP Węgier: opony użyte w wyścigu
Stawka ponownie podzieliła się pomiędzy strategią dwóch i trzech postojów
29.07.1218:46
3590wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | @Suma postojów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Hamilton | Mu | Pn (18) | Pn (40) | 2 | ||
2. | Räikkönen | Mu | Mu (20) | Pu (45) | 2 | ||
3. | Grosjean | Mu | Mu (19) | Pu (39) | 2 | ||
4. | Vettel | Mu | Mu (17) | Pn (38) | Mu (58) | 3 | |
5. | Alonso | Mu | Pn (17) | Pn (43) | 2 | ||
6. | Button | Mu | Pn (15) | Mu (34) | Pn (45) | 3 | |
7. | Senna | Mu | Pn (16) | Pn (42) | 2 | ||
8. | Webber | Pn | Pn (20) | Mn (39) | Mu (55) | 3 | |
9. | Massa | Mu | Pn (18) | Pn (43) | 2 | ||
10. | Rosberg | Mn | Pn (16) | Pn (40) | 2 | ||
11. | Hülkenberg | Mu | Pn (15) | Pn (39) | 2 | ||
12. | di Resta | Mn | Pn (16) | Pn (38) | 2 | ||
13. | Maldonado | Mu | Pn (15) | Pn (41) | DT (52) | 3 | |
14. | Perez | Mn | Pn (21) | Pn (47) | 2 | ||
15. | Ricciardo | Mn | Mn (14) | Mu (34) | Pn (47) | 3 | |
16. | Vergne | Mu | Mn (12) | Mu (30) | Pn (46) | Pn (64) | 4 |
17. | Kovalainen | Mn | Pn (17) | Pn (36) | Mu (56) | 3 | |
18. | Kobayashi | Mu | Pn (8) | Mu (40) | 2 | ||
19. | Pietrow | Mu | Pn (18) | Pn (35) | Pn (51) | 3 | |
20. | Pic | Pn | Mn (20) | Pn (39) | 2 | ||
21. | Glock | Pn | Mn (18) | Pn (40) | 2 | ||
22. | de la Rosa | Pn | Pn (22) | Mn (41) | 2 | ||
Niesklasyfikowany | |||||||
Karthikeyan | Mn | Pn (18) | Mu (39) | 2 | |||
Schumacher | Mn | Pn (1) | DT (4) | Pn (32) | 3 | ||
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Ze względu na zmienne warunki w trakcie przygotowań do wyścigu, zespoły miały za sobą niewiele okrążeń na gładkich oponach przy dużym obciążeniu paliwem. Dlatego przed startem pojawiły się pewne znaki zapytania. Degradacja obu mieszanek okazała się być dobra, a różnica między miękkimi i pośrednimi oponami wynosiła tylko kilka dziesiątych sekundy na okrążeniu. To otworzyło przed zespołami szereg możliwości taktycznych i pozwoliło im zachować elastyczne podejście. Lewis Hamilton od razu po starcie uzyskał przewagę nad rywalami, choć w końcówce musiał mocno walczyć o jej utrzymanie. Jak zwykle wyprzedzanie na ciasnym Hungaroringu było trudne, przez co zespoły starały się zyskiwać pozycje dzięki strategii. Różnorodna taktyka zaowocowała kolejnym zaciętym finiszem, chociaż bliska jazda jeden za drugim zwiększa zużycie opon, które bardziej się w takiej sytuacji ślizgają. Mamy za sobą niezapomnianą pierwszą połowę sezonu 2012, jedną z najbardziej zaciętych w historii. Opony odegrały w tym dużą rolę i już nie możemy się doczekać pozostałej części sezonu.
KOMENTARZE