GP Węgier: opony użyte w wyścigu

Stawka ponownie podzieliła się pomiędzy strategią dwóch i trzech postojów
29.07.1218:46
Paweł Zając
3590wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3Pit-stop 4@Suma postojów
1.HamiltonMuPn (18)Pn (40)2
2.RäikkönenMuMu (20)Pu (45)2
3.GrosjeanMuMu (19)Pu (39)2
4.VettelMuMu (17)Pn (38)Mu (58)3
5.AlonsoMuPn (17)Pn (43)2
6.ButtonMuPn (15)Mu (34)Pn (45)3
7.SennaMuPn (16)Pn (42)2
8.WebberPnPn (20)Mn (39)Mu (55)3
9.MassaMuPn (18)Pn (43)2
10.RosbergMnPn (16)Pn (40)2
11.HülkenbergMuPn (15)Pn (39)2
12.di RestaMnPn (16)Pn (38)2
13.MaldonadoMuPn (15)Pn (41)DT (52)3
14.PerezMnPn (21)Pn (47)2
15.RicciardoMnMn (14)Mu (34)Pn (47)3
16.VergneMuMn (12)Mu (30)Pn (46)Pn (64)4
17.KovalainenMnPn (17)Pn (36)Mu (56)3
18.KobayashiMuPn (8)Mu (40)2
19.PietrowMuPn (18)Pn (35)Pn (51)3
20.PicPnMn (20)Pn (39)2
21.GlockPnMn (18)Pn (40)2
22.de la RosaPnPn (22)Mn (41)2
Niesklasyfikowany
KarthikeyanMnPn (18)Mu (39)2
SchumacherMnPn (1)DT (4)Pn (32)3
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Ze względu na zmienne warunki w trakcie przygotowań do wyścigu, zespoły miały za sobą niewiele okrążeń na gładkich oponach przy dużym obciążeniu paliwem. Dlatego przed startem pojawiły się pewne znaki zapytania. Degradacja obu mieszanek okazała się być dobra, a różnica między miękkimi i pośrednimi oponami wynosiła tylko kilka dziesiątych sekundy na okrążeniu. To otworzyło przed zespołami szereg możliwości taktycznych i pozwoliło im zachować elastyczne podejście. Lewis Hamilton od razu po starcie uzyskał przewagę nad rywalami, choć w końcówce musiał mocno walczyć o jej utrzymanie. Jak zwykle wyprzedzanie na ciasnym Hungaroringu było trudne, przez co zespoły starały się zyskiwać pozycje dzięki strategii. Różnorodna taktyka zaowocowała kolejnym zaciętym finiszem, chociaż bliska jazda jeden za drugim zwiększa zużycie opon, które bardziej się w takiej sytuacji ślizgają. Mamy za sobą niezapomnianą pierwszą połowę sezonu 2012, jedną z najbardziej zaciętych w historii. Opony odegrały w tym dużą rolę i już nie możemy się doczekać pozostałej części sezonu.

KOMENTARZE

7
Aeromis
31.07.2012 01:16
@MPOWER [quote]Wydaję mi się, że gdy nie ten tor (trudny do wyprzedzania) to Raikkonen wygrałby ten wyścig z potężną przewagą nad drugim kierowcą - w tym wypadku Hamiltonem. (...) Tylko ten tor.... [/quote] Popełnił błędy w kwalifikacjach i właśnie przez te błędy nie wygrał wyścigu, choć tempo mu na to pozwalało. Grand Prix to nie tylko wyścig. W q3 był w s2 i s3 wolniejszy o około 0,2 sek od Groszka, razem niemal 0,4 sek. Nie tor - on sam, więc nie zganiaj na tor. Podobnie z własnej winy przerypał Vettel, który po zbyt ambitnym ataku na GRO spadł za Buttona (start) i sobie za nim pojeździł tracąc realne szanse na podium.
MPOWER
30.07.2012 10:47
@Aeromis No właśnie, skoro na miękkich mimo 25 kółek był w stanie poprawiać czasy (tempo mu nie spadło a na ostatnim kółku przed zmianą jeszcze poprawił czas, żeby wyprzedzić Groszka), to na średniej pewnie długo by mógł cisnąć. Poza tym jadąc za Hamiltonem w nieczystym powietrzu opony mocniej dostają w kość. Wydaję mi się, że gdy nie ten tor (trudny do wyprzedzania) to Raikkonen wygrałby ten wyścig z potężną przewagą nad drugim kierowcą - w tym wypadku Hamiltonem. A szkoda, bo przez takie nudne tory tracimy widowisko. Groszek ze swoim tempem, Vettel czy Button - pierwsza piątka zrobiłaby nam takie widowisko, że bym nam szczeny poopadały.... Tylko ten tor....
Aeromis
30.07.2012 02:10
@DJ Malina Nie ma co patrzeć na ostatni przejazd Kimiego i jego tempo, bo jechał za Lewisem. Nie wiadomo co by było, gdyby nie musiał jechać za nim, ile mógłby jeszcze pocisnąć i czy to nie spowodowałoby zbyt dużego zużycia opon czy też nie.
Karol24
29.07.2012 08:37
@DJ Malina W Niemczech zrobił to samo. Niesamowicie dobrze obchodzą się z oponami.
DJ Malina
29.07.2012 08:00
Raikkonen 25 okrążeń na używanych gumach i tempo nie spadło jeszcze drastycznie... niesamowite
MattF1
29.07.2012 07:00
Od Pirelli, które po każdym wyścigu udostępnia raporcik informujący na jakich gumkach jechali kierowcy
Dawid17
29.07.2012 05:25
Skąd wiadomo czy kapcie były nowe/stare ?