GT1: Galeria ze Slovakiaringu

Zdjęcia z Mistrzostw Świata to pierwszy z materiałów zgromadzonych przez naszych wysłanników
21.08.1217:46
Paweł Zając
5956wyświetlenia
Druga runda Mistrzostw Świata GT1 na Slovakiaringu jest już przeszłością, jednak my jeszcze trochę będziemy o niej wspominać, gdyż nasi wysłannicy nie próżnowali i przywieźli trochę ciekawego materiału. Na pierwszy ogień idą zdjęcia z GT1. Później na stronie pojawi się galeria pokazująca atmosferę na torze, a także artykuł opisujący jak wyglądają wyścigi w wykonaniu naszych południowych sąsiadów. Nie można też zapominać, że na naszych dyktafonach spoczywają rozmowy z szefem serii, Stephanem Ratelem oraz Tonim Vilanderem, który poopowiadał nam trochę o legendarnym wyścigu Le Mans.

^galeria,493

KOMENTARZE

6
No70
22.08.2012 11:19
@Mr President Czy szybsze to bym polemizował, jednak myślę że Nuerburgring trochę zatarł pozytywne wrażenie jakie zrobiły wcześniejsze eliminacje. Walka o prowadzenie duetu Mercedesa na Hockenheimringu, czy ostatnie okr. na Norisring to coś czego nie było na 'Ringu'. Jedno liche wyprzedzenie Tomczyka zdecydowanie nie było czymś równie emocjonującym jak walka o prowadzenie na Red Bull Ringu. Hankook i organizatorzy powinni przemyśleć przed kolejnym sezonem jakie zmiany w regulaminie technicznym i sportowym powinny być wprowadzone aby >jeszcze< poprawić widowisko. Z opon zdecydowanie można wykrzesać więcej przyczepności zwiększając przy tym ich degradację a zatem i nieprzewidywalność wyścigowych strategii. Wciąż tęsknię za sedanami jednak patrząc znad panoramy ostatnich sezonów widać więcej akcji a to 'niedzielniaków' powinno cieszyć.
Mr President
22.08.2012 10:55
@No70 DTM oglądam dopiero od 2007 roku, jestem zwykłym kibicem, nie interesuję się szczególnie kwestiami technicznymi, lecz po prostu odnoszę wrażenie, iż zmiany poszły w złym kierunku. Uznajesz szybkość w zakrętach za pozytyw - lecz zwyczajnie wręcz uniemożliwia to manewr wyprzedzania. Choćby w F1 strategia taka, jaką na Nurgburgringu zastosował Green, straciła rację bytu. Gdyby nie obowiązek wykonywania pitstopów, przejazd całego dystansu bez zjazdu do boksów byłby częstym obrazkiem. Samochody w tym roku są szybsze - niestety nie wynika z tego nic dobrego dla widowiska.
cziken129
22.08.2012 10:11
za mało kobiet :)
No70
22.08.2012 09:58
@Mr President [quote]samochody klasy GT3 chyba nie różnią się zbytnio od tych niemieckich turystyków pod względem prędkości, a wyprzedzanie jest znacznie łatwiejsze. Problem stanowi nawyraźniej aerodynamika - mam wrażenie, iż gdyby A5, M3 i AMG ścigały się z lepszymi jednostkami napędowymi niewiele by się zmieniło poza czasami okrążeń. Organizatorzy powinni pomyśleć o redukcji pakietu generującego docisk.[/quote] Różnią się i to znacznie. Dość powiedzieć że te 'turystyki' nie dają szans autom dawnej, prawdziwej klasy GT1. Wyżej w hierarchii 'aut z dachem' stoją tylko potwory z Super GT i boildy LMP. A co do redukcji siły dociskającej, to wychodzi na to że jesteś jednym z tych którzy zasiadają przed telewizorami od czasu powstania całkiem nośnego hasła 'I'm Back'. Właśnie ten rok rozpoczął rewolucję aerodynamiczną w niemieckiej serii. Auta maja mniejszą wagę w zakrętach ale rekompensują to sobie nowymi , szybszymi oponami. Zmiany które proponujesz osłabiły by jeszcze bardziej to co IMO stanowi o sile DTM. Szybkość w zakrętach.
Mr President
21.08.2012 08:58
Dobra robota ;) A podobno pod uwagę bierze się zamknięcie serii po zakończeniu tego roku... Wyścig na Slovakiaring zbiegł się w czasie z rundą DTM, toteż pozwolę sobie na małe porównanie. Samochody - w obu seriach mamy ciekawe maszyny. Poziom stawki - DTM bez dwóch zdań. Akcja na torze - właśnie ten czynnik decyduje o "wyższości" GT1. Na suchym torze wyprzedzanie na Nurburgringu było piekielnie trudne, praktycznie tylko strategia zmieniała kolejność. W GT1 różnica kilku sekund w szybkości pitstopów poszczególnych zespołów jest normą, co skutkuje przetasowaniami. A w DTM? W początkowych rundach BMW miało kłopoty, lecz wyniki dobitnie świadczą o ich wyeliminowaniu. Nie potrafię zrozumieć, dlaczego tak jest - samochody klasy GT3 chyba nie różnią się zbytnio od tych niemieckich turystyków pod względem prędkości, a wyprzedzanie jest znacznie łatwiejsze. Problem stanowi nawyraźniej aerodynamika - mam wrażenie, iż gdyby A5, M3 i AMG ścigały się z lepszymi jednostkami napędowymi niewiele by się zmieniło poza czasami okrążeń. Organizatorzy powinni pomyśleć o redukcji pakietu generującego docisk. GT1 WC niech zostanie z kolei serią taką, jaką jest, bowiem wyścigi wciąż pozostają niezmiernie emocjonujące.
KaeRZet
21.08.2012 07:00
Ładna galeria ;D .Opublikujcie te rozmowy ;Pp