Bentley zaprezentował Continentala GT3
Stawkę aut GT3 zasilił kolejny producent
27.09.1210:58
4065wyświetlenia
Bentley zaprezentował Continentala GT3, z którym zamierza powrócić do sportu.
Samochód bazuje na drogowym GT Speed i obecnie jest rozwijany w fabryce w Crewe. Dla brytyjskiego producenta będzie to pierwszy wyścigowy samochód od czasów modelu Speed 8, który wygrał wyścig Le Mans w sezonie 2003. Nowe GT3 ma rywalizować w różnych seriach wyścigowych, a także w wyścigach dwudziestoczterogodzinnych. W tym roku firma zamierza kontynuować rozwój samochodu, a w sezonie 2013 przeprowadzi pełny program testów.
Dr Wolfgang Schreiber, szef brytyjskiej marki, przyznał, że projekt już na tym etapie jest bardzo obiecujący.
Magazyn Autosport już w kwietniu informował, że Bentley zatrudnił Grahama Humphrysa, projektanta zwycięskiego BMW V12 LMR, do badań na potencjałem programu samochodów GT. Rozwojowi samochodu przewodzi dyrektor oddziału sportowego brytyjskiej marki, Brian Gush, który doprowadził ją do sukcesu w Le Mans w sezonie 2003. Wtedy Bentley zgarnął dublet podczas legendarnego wyścigu, a Tom Kristensen, Rinaldo Capello i Guy Smith prowadzili od startu do mety.
Źródło: autosport.com
Samochód bazuje na drogowym GT Speed i obecnie jest rozwijany w fabryce w Crewe. Dla brytyjskiego producenta będzie to pierwszy wyścigowy samochód od czasów modelu Speed 8, który wygrał wyścig Le Mans w sezonie 2003. Nowe GT3 ma rywalizować w różnych seriach wyścigowych, a także w wyścigach dwudziestoczterogodzinnych. W tym roku firma zamierza kontynuować rozwój samochodu, a w sezonie 2013 przeprowadzi pełny program testów.
Dr Wolfgang Schreiber, szef brytyjskiej marki, przyznał, że projekt już na tym etapie jest bardzo obiecujący.
Nasi klienci otrzymują jasną wiadomość - Bentley wywodzi się z toru wyścigowego, a Continental GT3 jest realizacją marzenia, które zrodziło się już podczas tworzenia drogowego modelu. GT Speed jest idealnym samochodem do rozwijania wersji wyścigowej i ma duży potencjał. Samochód GT3 ma pokazać światu Continentala w swojej najbardziej ekstremalnej formie i dać solidne podstawy pod długoterminowe plany Bentleya.
Magazyn Autosport już w kwietniu informował, że Bentley zatrudnił Grahama Humphrysa, projektanta zwycięskiego BMW V12 LMR, do badań na potencjałem programu samochodów GT. Rozwojowi samochodu przewodzi dyrektor oddziału sportowego brytyjskiej marki, Brian Gush, który doprowadził ją do sukcesu w Le Mans w sezonie 2003. Wtedy Bentley zgarnął dublet podczas legendarnego wyścigu, a Tom Kristensen, Rinaldo Capello i Guy Smith prowadzili od startu do mety.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE