Zespoły zaniepokojone propozycjami zmian
Punktem zapalnym jest skład komisji F1, podwyższone wpisowe oraz brak RRA pod kontrolą FIA
27.09.1218:15
2456wyświetlenia
McLaren, Mercedes oraz pięć innych zespołów napisało do FIA list, w którym wyrażają swoje zaniepokojenie przyszłymi zmianami przepisów.
Przed piątkowym posiedzeniem Światowej Rady Sportów Motorowych, podczas którego będzie omawiana droga Formuły Jeden podczas najbliższych lat, pojawiły się wątpliwości dotyczące zmian zarządzania sportem, a także sposobu realizacji obniżenia kosztów.
W szczególności chodzi tutaj o zaledwie 6 ekip wchodzących w skład komisji F1, podwyższenie wpisowego oraz brak wprowadzenia Porozumienia o Kontroli Zasobów kontrolowanego przez FIA.
Źródła zbliżone do zespołów mówią, że McLaren, Mercedes, Force India, Sauber, Caterham, Marussia i HRT wystosowały wspólny list do Jeana Todta wzywając go do zrozumienia ich obaw związanych z tą sytuacją. W odniesieniu do sposobu zarządzania, pojawiły się rozmowy na temat likwidacji Technicznej i Sportowej Grupy Roboczej, co przy zaledwie sześciu ekipach zasilających skład komisji F1 mogłoby doprowadzić do zmniejszenia wpływu innych zespołów na stabilność zasad.
W liście do FIA możemy przeczytać:
Zespoły zgadzają się, że sprawdzenie składu i sposobu prowadzenia Komisji F1 może być potrzebne, jednak nie chcą zmniejszenia wpływu ekip na tym polu. W odniesieniu do struktury komisji w sezonie 2013 zespoły są zaniepokojone proponowanym składem, który obejmuje redukcję udziału zespołów z dwunastu do sześciu. Utrzymanie obecnego stanu rzeczy jest preferowaną opcją.
Pewne zamieszanie wywołał również fakt, że FIA z jednej strony wzywa zespoły do redukcji kosztów, a z drugiej proponuje drastyczną podwyżkę wpisowego na przyszły sezon.
Podczas gdy FIA i zespoły aktywnie angażują się w kontrolę kosztów, ekipy chciałyby powtórzyć swoje zaniepokojenie tak znaczną podwyżką. Ponadto, wpisowe dla zespołów i opłaty za Super Licencję powinny być traktowane oddzielnie.
Odnośnie kontroli kosztów, zespoły poprosiły FIA o wprowadzenie regulacji, które pomogą ograniczyć koszty, a także zapewnienia, że w przyszłym roku Porozumienie o Kontroli Zasobów (RRA) będzie dobrowolne.
Według naszych informacji 10 zespołów zagłosowało za objęciem RRA nadwozi w sezonie 2013, a także jednomyślnie poparło ograniczenie kosztów związanych z jednostkami napędowymi w 2014 roku. W takiej sytuacji chcielibyśmy poprzeć wprowadzenie kontroli kosztów nadwozia i jednostek napędowych w sezonie 2014, a w przyszłym roku pozostawić możliwość dobrowolnego stosowania się do procedur FIA.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE