GP Japonii: opony użyte w wyścigu
Prawie wszyscy kierowcy pojechali na dwa pit stopy
07.10.1220:59
834wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4@Suma postojów | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Vettel | SU | TN (17) | TN (37) | 2 | ||
2. | Massa | SN | TN (17) | TN (36) | 2 | ||
3. | Kobayashi | SU | TN (14) | TN (31) | 2 | ||
4. | Button | SU | TN (13) | TN (35) | 2 | ||
5. | Hamilton | SU | TN (16) | TN (31) | 2 | ||
6. | Räikkönen | SU | TN (13) | TN (30) | 2 | ||
7. | Hülkenberg | SN | TN (13) | TN (31) | 2 | ||
8. | Maldonado | SU | SN (16) | TN (33) | 2 | ||
9. | Webber | SU | TN (1) | TN (26) | 2 | ||
10. | Ricciardo | SN | SU (17) | TN (34) | 2 | ||
11. | Schumacher | TN | SN (17) | SN (36) | 2 | ||
12. | Di Resta | SN | TN (13) | TN (32) | 2 | ||
13. | Vergne | TN | SN (18) | SU (35) | 2 | ||
14. | Senna | SN | TN (1) | TN (16) | DT (21) | SN (34) | 4 |
15. | Kovalainen | SN | TN (18) | TN (41) | 2 | ||
16. | Glock | SN | TN (20) | TN (40) | 2 | ||
17. | Petrov | SN | TN (19) | SU (42) | DT (48) | 3 | |
18. | De La Rosa | SN | SU (17) | TN (36) | 2 | ||
19. | Grosjean | SU | TN (1) | SG (7) | TN (22) | 3 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Pic | TN | SN (14) | TN (31) | 2 | |||
Kartikeyan | SN | SU (15) | 1 | ||||
Perez | SU | TN (15) | 1 | ||||
Alonso | SU | 0 | |||||
Rosberg | SN | 0 |
T = Twarda mieszanka
M = Miękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
SG = Kara 10 sekund postoju w boksie (stop & go)
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Na początku roku byliśmy świadkami najbardziej zaciętego początku sezonu w historii Formuły 1. Pierwsze siedem wyścigów padło łupem siedmiu różnych kierowców. Teraz zanosi się na zaciętą walkę do samego końca: po Grand Prix Japonii, w której Sebastian Vettel i zespół Red Bull zastosowali podręcznikową strategię dwóch postojów i wygrali wyścig, sytuacja w mistrzostwach została postawiona na głowie. W zeszłym roku najlepszą taktyką były trzy zjazdy, ale w tym sezonie większość kierowców wykonała po dwa pit stopy. To kolejny dowód na osiągi i wytrzymałość naszych opon P Zero na najtrudniejszym dla ogumienia torze - chociaż w tym roku mieszanki są generalnie bardziej miękkie, a w Japonii warunki były cieplejsze niż przed rokiem. Podczas ostatnich okrążeń byliśmy świadkami wspaniałej walki pomiędzy Kobayashim i Buttonem, opartej na strategii dotyczącej opon. Button starał się wydobyć jak najlepsze osiągi z bardziej świeżego zestawu twardego ogumienia. Chcielibyśmy pogratulować Kamuiemu pierwszego podium w karierze, zdobytego w najlepszym możliwym miejscu - przed własną publicznością. Gratulacje także dla Felipe za pierwsze podium w sezonie, zdobyte po świetnym wyścigu.