GP Japonii: opony użyte w wyścigu

Prawie wszyscy kierowcy pojechali na dwa pit stopy
07.10.1220:59
Mariusz Glugla
834wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3Pit-stop 4@Suma postojów
1.VettelSUTN (17)TN (37)2
2.MassaSNTN (17)TN (36)2
3.KobayashiSU TN (14)TN (31)2
4.ButtonSUTN (13)TN (35)2
5.HamiltonSUTN (16)TN (31)2
6.RäikkönenSUTN (13)TN (30)2
7.HülkenbergSNTN (13)TN (31)2
8.MaldonadoSUSN (16)TN (33)2
9.WebberSUTN (1)TN (26)2
10.RicciardoSNSU (17)TN (34)2
11.SchumacherTNSN (17)SN (36)2
12.Di RestaSNTN (13)TN (32)2
13.VergneTNSN (18)SU (35)2
14.SennaSNTN (1)TN (16)DT (21)SN (34)4
15.KovalainenSNTN (18)TN (41)2
16.GlockSNTN (20)TN (40)2
17.PetrovSNTN (19)SU (42)DT (48)3
18.De La RosaSNSU (17)TN (36)2
19.GrosjeanSUTN (1)SG (7)TN (22)3
Niesklasyfikowani
PicTNSN (14)TN (31)2
KartikeyanSNSU (15)1
PerezSUTN (15)1
AlonsoSU0
RosbergSN0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
T = Twarda mieszanka
M = Miękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
SG = Kara 10 sekund postoju w boksie (stop & go)


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Na początku roku byliśmy świadkami najbardziej zaciętego początku sezonu w historii Formuły 1. Pierwsze siedem wyścigów padło łupem siedmiu różnych kierowców. Teraz zanosi się na zaciętą walkę do samego końca: po Grand Prix Japonii, w której Sebastian Vettel i zespół Red Bull zastosowali podręcznikową strategię dwóch postojów i wygrali wyścig, sytuacja w mistrzostwach została postawiona na głowie. W zeszłym roku najlepszą taktyką były trzy zjazdy, ale w tym sezonie większość kierowców wykonała po dwa pit stopy. To kolejny dowód na osiągi i wytrzymałość naszych opon P Zero na najtrudniejszym dla ogumienia torze - chociaż w tym roku mieszanki są generalnie bardziej miękkie, a w Japonii warunki były cieplejsze niż przed rokiem. Podczas ostatnich okrążeń byliśmy świadkami wspaniałej walki pomiędzy Kobayashim i Buttonem, opartej na strategii dotyczącej opon. Button starał się wydobyć jak najlepsze osiągi z bardziej świeżego zestawu twardego ogumienia. Chcielibyśmy pogratulować Kamuiemu pierwszego podium w karierze, zdobytego w najlepszym możliwym miejscu - przed własną publicznością. Gratulacje także dla Felipe za pierwsze podium w sezonie, zdobyte po świetnym wyścigu.