Lotus przekłada powrót podwójnego DRS

Istnieje szansa, że system w ogóle nie zostanie użyty w tym roku
07.10.1221:29
Paweł Zając
2104wyświetlenia

Zespół Lotus jest gotów przełożyć dalsze używanie podwójnego DRS, po tym jak nie udało mu się zmusić systemu do odpowiedniej pracy podczas GP Japonii.

Ekipa z Enstone wiązała spore nadzieje z rozwiązaniem zaprezentowanym na torze Hockenheim, gdyż może ono poprawiać prędkość na prostych.

System nie mógł jednak zostać użyty w Belgii z powodu złej pogody podczas treningów, a nie korzystano z niego również na Suzuce, gdyż zespół nadal nie był przekonany. Możliwe, że podwójny DRS w ogóle nie będzie używany w tym roku, gdyż Lotus na pewno nie będzie sprawdzał go w Korei, ponieważ woli skoncentrować się na nowych częściach. Nie wydaje mi się, żeby przy układzie toru w Korei dawało to jakieś szczególne zyski, więc skoncentrujemy się na innych poprawkach - powiedział Eric Boullier w rozmowie z magazynem Autorsport.

Francuz przyznał także, iż urządzenie może nie pojawić się w tym roku, gdyż ekipa nie potrafi zmusić systemu do powtarzalnej pracy i tym samym zapewnić kierowców, że nie stracą docisku w szybkim zakręcie. Jeśli nadal tak będzie, to możemy go nie używać, gdyż póki co nie jesteśmy pewni jego pracy - powiedział Francuz. W dodatku będziemy musieli skupić się na poprawkach, które mają wyższy priorytet. Kwestia nie rozbija się o legalność, tylko o działanie. Nie używaliśmy go tutaj, ponieważ uważaliśmy, że zyski w wyścigu są niewystarczające.

Pomimo tego, że system wykorzystywany przez Mercedesa będzie zakazany w przyszłym roku, to rozwiązanie Lotusa jest pasywne, a więc pozostaje legalne. Tym samym wszelka praca wykonana w tym roku może zaprocentować w przyszłym sezonie.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

15
IceMan11
08.10.2012 09:14
@rentonB Ale ten Lotusa jest bardziej skomplikowany i przyszłościowy. RBR swój DDRS wprowadził, aby dotrzymać tempa McLarenowi, a za rok już nie będą mogli z niego korzystać - raczej.
rentonB
08.10.2012 09:08
Red Bull bez problemu swoj wprowadzil. Imo Lotus nie ma nic do stracenia. Trzecie miejsce trzeba obronic bo Massa moze sie poprawic, a Mercedes daleko w tyle. Kimi o tytule niech zapomni juz.
Kamikadze2000
08.10.2012 06:02
@Gie - i masz racje. Razem z Mercem mają z tym ogromny problem. ;)
pawel92setter
07.10.2012 10:50
Super. DDRS miał nieba im przychylić, a okazał się być strzałem w czoło.
MPOWER
07.10.2012 09:33
[quote="IceMan11"]Właśnie! Przecież RBR przywózł na ten wyścig DDRS działający jak w Mercedesie. [/quote] O w mordę! Tego to nie wiedziałem. Ale jak widać, nic nie krzyczeli a wprowadzili. Lotus jakoś nie umie..... [quote="IceMan11"]Zastanawia mnie dlaczego nie testuje tego Groźny. Gość tak jedzie o marchewkę, a Raikkonen tylko traci czas podczas treningów.[/quote] Tu się z Tobą zgadzam. No właśnie Dlaczego ? Chyba sam zespół wie albo po prostu tylko straszyli....
Carolius
07.10.2012 09:16
@IceMan11 No zgodzę się już go odcinało ale i tak każdy się spodziewa lepszych osiągów na prostej :) Kiedyś tego nie było i dawali radę atakować :)
kabans
07.10.2012 09:10
straszne
IceMan11
07.10.2012 08:52
@Carolius To zależy również od ustawień skrzyni biegów. Dochodzić, dochodził, ale załączał się limiter i szybciej jechać już nie mógł.
Carolius
07.10.2012 08:46
Lotus w przyszłym roku może mieć ten system a Merc nie :D ALe jakoś Merc dużo na tym nie zyskuje popatrzcie na to jak na prostej Schumi nie dochodził Riciardo :)
IceMan11
07.10.2012 08:16
@Aeromis Tak, ale wcześniej nie mieli, a takowy chyba przywiózł RBR. Nie wiem jakie Vmax mieli kierowcy na końcu głównej prostej, ale podczas okrążenia dającego Sebie PP miał tam 316km/h! Wczoraj tak patrzyłem (jak zawsze) na okrążenie zdobywcy PP i się zdziwiłem. Oglądam dzisiaj rano SKY, a tam mechanicy Byków zasłaniają calutki tył bolidu i okazuje się, że mają DDRS. @Aeromis No widać nie za dużo zmienili swoje myślenie. Ale Kubica o MŚ nie walczył, więc jeszcze jakoś można to zrozumieć, a Raikkonen (mimo, że szanse ma małe) to jednak walczy, więc trzeba gościowi pomagać jak się da, a nie jeszcze go przytłaczać "niepewnymi" nowinkami.
Aeromis
07.10.2012 08:12
Mercedes też ma pasywny DDRS, tyle że działa inaczej. @Gie Nie Ciebie jednego ;) Póki co odwlekają swoja konstrukcję DDRS tak jak za czasów Renault F-duct. @IceMan11 Ta sama stara polityka co z F-duct, którego Pietrov też nie testował.
IceMan11
07.10.2012 08:11
Zastanawia mnie dlaczego nie testuje tego Groźny. Gość tak jedzie o marchewkę, a Raikkonen tylko traci czas podczas treningów.
Gie
07.10.2012 07:41
A pisałem gdzieś w maju że Lotus nie potrafi rozwijać samochodu to mnie lekko pisząc wyśmiano. Oni maja mocny początek i słabszy koniec. Jeśli nie wygrali w pierwszej części sezonu kiedy byli bardzo mocni to już nie wygrają.
IceMan11
07.10.2012 07:38
Właśnie! Przecież RBR przywózł na ten wyścig DDRS działający jak w Mercedesie. Dosyć istotne info :)
x64
07.10.2012 07:34
A gdzie według nich zyski są wystarczające? Monza nie, Singapur nie, Korea nie. To gdzie?