GP Korei: Vettel nie spuszcza z tempa
Niemiec wydaje się murowanym kandydatem do pole position
13.10.1205:02
4688wyświetlenia
Sobotni trening to ostatnia szansa dla kierowców, którzy wczoraj nie złapali tempa, by postarać się dostroić bolid. Wczoraj kilku zawodników sygnalizowało potrzebę wykonania dodatkowej pracy, aby ten weekend nie okazał się zmarnowany, tak więc niemal wszyscy od razu wyjechali na okrążenia instalacyjne.
Pierwsze mierzone okrążenie wykonał kilka minut później Kimi Raikkonen, który kontynuował pracę z nowym wydechem. W ślad za Finem poszli zawodnicy Toro Rosso, jednak nie dorównali mu w rezultatach. Czas Kimiego po kilku okrążeniach pobili Grosjean i Vettel, którego pierwsze miejsce w tabeli nikogo nie dziwiło. Niemiec uzyskał czas 1:39,086.
Po 25 minutach w garażu pozostawali jedynie kierowcy Ferrari McLarena i Witalij Pietrow, który informował przez radio o problemach z hamulcami. Tor jak zwykle w Korei szybko się poprawiał i umożliwiał kręcenie lepszych wyników, co wykorzystał Webber, wyprzedzając partnera zespołowego o 0,3 sekundy.
Po połowie treningu wszyscy mieli na swoim koncie czas, a do walki powrócił Hamilton, który wczoraj był bardzo niezadowolony z ustawień swojego McLarena. Anglik po kilku kółkach wskoczył na pierwszą lokatę z wynikiem 1:38,464. Jednak na swoim ponownie postawił Vettel gdy tylko ponownie wyjechał na tor i poprawił czas Hamiltona o 0,249.
Na 10 minut przed końcem treningu wszyscy schowali się w garażach i czekali na ostatnie przejazdy, tym razem na supermiękkiej mieszance. Tymczasem ilość mechaników oglądających jednostkę napędową w bolidzie Webbera sugerowała, że doszło tam do uszkodzenia. Główną rolę grali inżynierowie Renault biegający od bolidu do monitorów z telemetrią.
Supermiękka mieszanka ponownie nie dawała drastycznych różnic czasowych. Vettel umocnił się na prowadzeniu, a Hamilton tracił do niego 0,199 sekundy. Wygląda na to, że Niemiec może być ponownie nie do pokonania w kwalifikacjach. Czy tak się stanie, dowiecie się śledząc czasówkę z [color=#3c88b8]Wyprzedź Mnie![/color]
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB8 | 1:37,642 | 17 | |||
2 | Lewis Hamilton (4) | McLaren MP4-27 | 1:38,169 | 0,527 | 0,527 | 12 | |
3 | Jenson Button (3) | McLaren MP4-27 | 1:38,511 | 0,869 | 0,342 | 13 | |
4 | Romain Grosjean (10) | Lotus E20 | 1:38,582 | 0,940 | 0,071 | 16 | |
5 | Kimi Raikkonen (9) | Lotus E20 | 1:38,666 | 1,024 | 0,084 | 18 | |
6 | Fernando Alonso (5) | Ferrari F2012 | 1:38,705 | 1,063 | 0,039 | 12 | |
7 | Mark Webber (2) | Red Bull RB8 | 1:38,766 | 1,124 | 0,061 | 7 | |
8 | Felipe Massa (6) | Ferrari F2012 | 1:38,791 | 1,149 | 0,025 | 13 | |
9 | Pastor Maldonado (18) | Williams FW34 | 1:38,833 | 1,191 | 0,042 | 16 | |
10 | Nico Hulkenberg (12) | Force India VJM05 | 1:38,932 | 1,290 | 0,099 | 17 | |
11 | Sergio Perez (15) | Sauber C31 | 1:38,954 | 1,312 | 0,022 | 17 | |
12 | Nico Rosberg (8) | Mercedes F1 W03 | 1:39,010 | 1,368 | 0,056 | 20 | |
13 | Michael Schumacher (7) | Mercedes F1 W03 | 1:39,150 | 1,508 | 0,140 | 18 | |
14 | Paul di Resta (11) | Force India VJM05 | 1:39,156 | 1,514 | 0,006 | 18 | |
15 | Kamui Kobayashi (14) | Sauber C31 | 1:39,345 | 1,703 | 0,189 | 14 | |
16 | Jean-Eric Vergne (17) | Toro Rosso STR7 | 1:39,448 | 1,806 | 0,103 | 17 | |
17 | Daniel Ricciardo (16) | Toro Rosso STR7 | 1:39,537 | 1,895 | 0,089 | 18 | |
18 | Bruno Senna (19) | Williams FW34 | 1:39,706 | 2,064 | 0,169 | 18 | |
19 | Witalij Pietrow (21) | Caterham CT01 | 1:41,114 | 3,472 | 1,408 | 14 | |
20 | Heikki Kovalainen (20) | Caterham CT01 | 1:41,437 | 3,795 | 0,323 | 19 | |
21 | Charles Pic (25) | Marussia MR01 | 1:41,684 | 4,042 | 0,247 | 16 | |
22 | Timo Glock (24) | Marussia MR01 | 1:42,062 | 4,420 | 0,378 | 15 | |
23 | Narain Karthikeyan (23) | HRT F112 | 1:42,845 | 5,203 | 0,783 | 15 | |
24 | Pedro de la Rosa (22) | HRT F112 | 1:42,882 | 5,240 | 0,037 | 14 |
107% najlepszego czasu: 1:44,476
KOMENTARZE