GP Korei Południowej: opony użyte w wyścigu

Większość kierowców zdecydowała się na strategię dwóch postojów
15.10.1213:01
Mariusz Glugla
3058wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma postojów
1VettelSuMn (15)Mn (35)2
2WebberSuMn (14)Mn (32)2
3AlonsoSuMn (15)Mn (34)2
4MassaSuMn (14)Mn (35)2
5RäikkönenSuMn (14)Mn (35)2
6HülkenbergSuMn (13)Mn (32)2
7GrosjeanSuMn (13)Mn (31)2
8VergneMnMn (13)Sn (38)2
9RicciardoSnMn (14)Mn (34)2
10HamiltonSuMn (13)Mn (26)Su (42)3
11PerezMnSn (18)Mn (33)2
12Di RestaMnSn (15)Mn (28)2
13SchumacherSuMn (13)Mn (32)2
14MaldonadoSnMn (21)1
15SennaSnMn (14)Mn (32)2
16PetrovSnMn (14)Mn (32)2
17KovalainenSnMn (13)Mn (33)2
18GlockSnMn (14)Sn (31)2
19PicSnMn (17)Sn (34)2
20KartikeyanSnMn (18)1
Niesklasyfikowani
De La RosaMn0
KobayashiMnMn (1)DT (7)2
RosbergSu0
ButtonMn0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
S = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Ostatecznie okazało się, że większość kierowców zastosowała taktykę dwóch pit stopów, tak jak w zeszłym roku - mimo że nasze miękkie opony są bardziej miękkie niż w sezonie 2011. Jednak taktyka jednego zjazdu także była możliwa. Jesteśmy usatysfakcjonowani z osiągów obu mieszanek, które dzięki poprawie stanu nawierzchni ulegały granulkowaniu w mniejszym stopniu niż podczas treningów i kwalifikacji. Gratulacje dla Red Bulla i Sebastiana Vettela, który w tym roku ma już na koncie więcej zwycięstw niż rywale. Dzięki umiejętnościom w zakresie zarządzania oponami mógł kontrolować w Korei swoją przewagę i objąć prowadzenie w mistrzostwach po raz pierwszy od wyścigu w Barcelonie. W całej stawce toczono interesujące pojedynki, a kierowcy próbowali wcielać w życie różne zagrywki taktyczne, próbując zyskać przewagę nad rywalami. Szczególnie obciążana na tym torze jest prawa przednia opona i ostatnia faza wyścigu była dziś bardzo istotna, ale Vettel perfekcyjnie poradził sobie w tej sytuacji.

KOMENTARZE

4
mkente
15.10.2012 05:07
@katinka Zauważ, że dane o silnikach były ostatnio aktualizowane po GP Włoch, czyli 3 wyścigi temu :) Taki Pic w GP Włoch napoczął siódmy silnik, a już w Korei dostał karę za użycie dziewiątej jednostki.
katinka
15.10.2012 04:39
@mkente, o dzięki bardzo, to jest to. Ciekawe, z czołówki kary za wymianę skrzyni biegów nie miał tylko Seba i kierowcy Ferrari. No i z silnikami w McLarenie chyba nie ma problemu, obaj kierowcy zaczęli 7 i jeszcze maja jedną nówkę od Benza. Ale najwytrzymalsze, to chyba są jednostki Ferrari, bo wytrzymują czasem aż 5 GP, w Scuderii, Sauberze czy nawet STR.
katinka
15.10.2012 11:41
To jedynie Hamilton jak sierotka na 3 stopy, przez ta cholerna awarie stabilizatora. Na 1 pit stop chyba u zadnego kierowcy było raczej niemozliwe, przy takim zuzyciu opon, więc Paul Hembery nie musi sie juz tak pocieszać. Szkoda, że nie ma juz tu tych ciekawych tabelek, gdzie były jakie opony na danym torze, napoczęte silniki i kiedy nowe skrzynie biegów u każdego kierowcy.