Tilke: Tor w Austin prawdziwym wyzwaniem dla kierowców
Główny architekt F1 jest pewien, że wyścig w Teksasie będzie bardzo emocjonujący
15.11.1213:33
2521wyświetlenia
Hermann Tilke, główny architekt F1, wierzy, że układ nowego toru w Austin może zapewnić jedno z największych wyzwań dla kierowców i zespołów w obecnym sezonie.
Podczas gdy świat F1 przygotowuje się do pierwszego wyścigu na torze Circuit of the Americas, Tilke sądzi, że konfiguracja obiektu, który zawiera ślepy zakręt 1, poprzedzony sporym wzniesieniem w połączeniu z krętymi szybkimi sekcjami, nie będzie łatwa do opanowania.
Myślę, że tor zawiera kilka naprawdę trudnych odcinków i mam nadzieję, że będzie to jeden z najbardziej wymagających obiektów- powiedział Tilke w rozmowie z serwisem Autosport.
Pierwszy zakręt, do którego prowadzi wzniesienie przechodzi następnie w sektor, w którym wzniesienie bardzo mocno opada, więc kierowcy nie będą widzieć wierzchołka zakrętu. Będzie on ślepy.
Myślę, że w pierwszym treningu kierowcy będą popełniać sporo błędów, jednak są oni tak dobrzy, że szybko nauczą się układu, to w końcu najlepsi kierowcy świata. Po zakręcie nr 1 następuje kręta sekcja, która jest bardzo szybka i orientacja będzie bardzo trudna dla zawodników. Tor raz idzie w górę, to znów opada, jest również zakręt, który jest wyprofilowany w złą stronę. Dla kierowców będzie to trudne, ustawienie bolidu będzie skomplikowane, zaś zarządzanie oponami również będzie utrudnione. To może oznaczać, że będzie więcej problemów z oponami, co poskutkuje dobrym wyścigiem.
Obiekty zaprojektowane przez Tilke często padały ofiarą krytyki, ponieważ zarzucano im, że nie są w stanie zapewnić dobrych wyścigów pomimo wysiłków, aby poprawić możliwości do wyprzedzania. Z tego powodu Niemiec niechętnie przewiduje jak ekscytujący będzie wyścig na torze w Austin:
Myślę, że tor jest bardzo dobry, jednak musimy zobaczyć, co na ten temat powiedzą kierowcy. Pierwsze wrażenie będzie ważne i mam nadzieję, że będzie pozytywne. Nigdy jednak nie wiesz jak to działa.
Tilke wierzy, że tor w Austin posiada dobre miejsca do wyprzedzania, chociaż przypadek Abu Zabi pokazuje, jak trudno jest przewidzieć to, co się wydarzy.
W tym roku było mnóstwo wyprzedzeń w Abu Zabi i również tutaj jest sporo możliwości do przeprowadzania takich manewrów. Wyprzedzanie jest jednak możliwe tylko wtedy, gdy szybszy kierowca znajduje się za wolniejszym. Jeśli jest na odwrót, wyprzedzanie jest niemożliwe. Jeśli szybszy kierowca prowadzi, a drugi kierowca jest wolniejszy, manewr wyprzedzania nie będzie miał miejsca. To jest właśnie dramat wyścigów i mam nadzieję, że tutaj będzie interesująco.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE