Tilke obiecuje bardziej ekscytujące tory

Wyjaśnia też, dlaczego stworzenie ciekawego toru z punktu widzenia fanów jest trudną sprawą
07.09.1019:09
Marek Roczniak
3551wyświetlenia

Hermann Tilke obiecał fanom Formuły 1, że jego kolejne projekty torów będą bardziej „na krawędzi”, niż to co widzieliśmy dotychczas, co ma stanowić próbę uatrakcyjnienia wyścigów.

Niemiecki architekt ujawnił w rozmowie z serwisem AUTOSPORT, że szef administracji F1 dał mu zgodę na większą swobodę w zbliżaniu się do dopuszczalnych granic bezpieczeństwa, wyznaczanych prze FIA. Potwierdzeniem tego wydaje się być projekt nowego toru w Austin, na którym będzie rozgrywane GP USA od 2012 roku.

Przedyskutowałem wiele spraw, a dużo dobrych pomysłów wyszło od samego Berniego Ecclestone'a - powiedział Tilke. On ma to rozsądne spojrzenie na te sprawy. Teraz będziemy więc znacznie bardziej zbliżać się do dopuszczalnych granic, niż w ostatnich latach - pod względem elewacji i typów zakrętów, jakich używamy.

„Nadworny architekt F1” - jak lubi nazywać go prasa - wyjaśnił też, dlaczego stworzenie ciekawego toru z punktu widzenia fanów nie jest sprawą prostą. Trudno jest powiedzieć ludziom, co mieliśmy na uwadze, jakim podlegaliśmy restrykcjom i jakie mieliśmy narzędzia - powiedział Tilke. Na przykład w dzisiejszych czasach potrzebne są odpowiednie pobocza. FIA nie zaakceptuje torów bez poboczy.

Duże pobocza nie są idealne dla widzów i jest to inna sytuacja w porównaniu do starych torów, gdzie barierki były dokładnie przy krawędzi toru. To było coś zupełnie innego, ale w naszych czasach nie możemy już tak robić. Dalej należy pamiętać, że właściciele większości torów i inwestorzy chcą także móc gościć wyścigi motocyklowe, a dla nich potrzebne są jeszcze większe pobocza i w dodatku innego typu. Przy niektórych zakrętach nie jest potrzebne pobocze dla F1 czy i innych samochodów, ale dla motocykli już tak. Potem ludzie krytykują to i twierdzą, że 'to głupota, umieszczać tutaj pobocze!'

Na koniec dodał: Nie da się zadowolić wszystkich. Nowy tor A1-Ring zapewniał zawsze spektakularne wyścigi - nie tylko w F1, ale i w DTM oraz wszystkich innych autach. Jednakże na początku, zaraz po skończeniu przebudowy, wszyscy twierdzili 'Co wyście narobili? To okropny tor!' i tak dalej. Po pewnym czasie wszyscy zmienili jednak swoje zdanie i nawet kierowcy polubili go.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

16
Huckleberry
08.09.2010 08:09
Własnie o to chodzi - kiedy jest żwir to kierowcy boją sie ryzykować i robi się procesja, szerokie pobocza natomiast dają kierowcy większe pole do popisu. A ja cały czas jestem zdania że zmiany powinny iść w kierunku takim żeby kierowcy łatwiej popełniali błędy czyli na przykład zwiększenie mocy i pocienienie kół. Ale co ja tam wiem... ;)
marrcus
07.09.2010 09:57
powaliło was z tym żwirem, najlepsze są asfaltowe, przynajmniej wiecej bolidów jedzie
kubikathebest
07.09.2010 09:51
Tielke chyba robi dobrze z tymi torami, bo powiem szczeże że na spa podczas opadów deszczu wyscig powinien być przerwany, tak jest tam cholernie niebezpiecznie.
Adam1970
07.09.2010 09:31
Bernie żąda, nadworny gamoń robi. I słusznie. Mimo ,że wielu protestuje.
arahja
07.09.2010 09:08
faktycznie, jak Roberto koziołkował to sobie pomyślałem - niech koziołkuje, nawet na każdym GP! :/
patgaw
07.09.2010 08:29
bartez1000, niech sobie koziolkuja, koziolkowanie nie jest grozne w przeciwienstwie do uderzen/zderzen. nie powoduje za duzych przeciazen ani duzych uszkodzen.
Pointrox
07.09.2010 08:28
Trzeba przyznać że Austin mu się udało.
ice
07.09.2010 06:33
i czy to taki problem zrobic tu i owdzie roznice wzniesien ? a nie takie plaskie stoly.
Pieczar
07.09.2010 06:20
2 metry pasa żwiru, a potem może sobie być asfaltowe pobocze. Dzięki temu młokosy będą z większym respektem jeździć, bo każdy błąd będzie groził zakopaniem się w pasie żwiru.
Gie
07.09.2010 06:17
Pomysły wyszły od Berniego. A czy nie lepiej gdyby wyszły od kierowców?
Iwan
07.09.2010 06:16
Hermanie Tilke, panu już dziękujemy!
k2.
07.09.2010 06:10
Może w takim razie przyszedł czas na szybsze bolidy?Powiedzmy 850 kucyków zamiast 650?
SoBcZaK
07.09.2010 05:35
Niech robi szersze zakręty, tak żeby sie bez problemu mieściły 2 bolidy obok siebie
deeze
07.09.2010 05:35
No to żwirowe :P Ale znowuż to niebezpieczne, takie kamyczki latające naokoło...
bartez1000
07.09.2010 05:27
Piaskowe sprawiają, że WTCC i podobne auta łatwo koziołkuja.
kokus
07.09.2010 05:15
Och, tak trudno dać piaskowe pułapki zamiast betonowych poboczy?