Tilke obiecuje bardziej ekscytujące tory
Wyjaśnia też, dlaczego stworzenie ciekawego toru z punktu widzenia fanów jest trudną sprawą
07.09.1019:09
3554wyświetlenia
Hermann Tilke obiecał fanom Formuły 1, że jego kolejne projekty torów będą bardziej „na krawędzi”, niż to co widzieliśmy dotychczas, co ma stanowić próbę uatrakcyjnienia wyścigów.
Niemiecki architekt ujawnił w rozmowie z serwisem AUTOSPORT, że szef administracji F1 dał mu zgodę na większą swobodę w zbliżaniu się do dopuszczalnych granic bezpieczeństwa, wyznaczanych prze FIA. Potwierdzeniem tego wydaje się być projekt nowego toru w Austin, na którym będzie rozgrywane GP USA od 2012 roku.
Przedyskutowałem wiele spraw, a dużo dobrych pomysłów wyszło od samego Berniego Ecclestone'a- powiedział Tilke.
On ma to rozsądne spojrzenie na te sprawy. Teraz będziemy więc znacznie bardziej zbliżać się do dopuszczalnych granic, niż w ostatnich latach - pod względem elewacji i typów zakrętów, jakich używamy.
„Nadworny architekt F1” - jak lubi nazywać go prasa - wyjaśnił też, dlaczego stworzenie ciekawego toru z punktu widzenia fanów nie jest sprawą prostą.
Trudno jest powiedzieć ludziom, co mieliśmy na uwadze, jakim podlegaliśmy restrykcjom i jakie mieliśmy narzędzia- powiedział Tilke.
Na przykład w dzisiejszych czasach potrzebne są odpowiednie pobocza. FIA nie zaakceptuje torów bez poboczy.
Duże pobocza nie są idealne dla widzów i jest to inna sytuacja w porównaniu do starych torów, gdzie barierki były dokładnie przy krawędzi toru. To było coś zupełnie innego, ale w naszych czasach nie możemy już tak robić. Dalej należy pamiętać, że właściciele większości torów i inwestorzy chcą także móc gościć wyścigi motocyklowe, a dla nich potrzebne są jeszcze większe pobocza i w dodatku innego typu. Przy niektórych zakrętach nie jest potrzebne pobocze dla F1 czy i innych samochodów, ale dla motocykli już tak. Potem ludzie krytykują to i twierdzą, że 'to głupota, umieszczać tutaj pobocze!'
Na koniec dodał:
Nie da się zadowolić wszystkich. Nowy tor A1-Ring zapewniał zawsze spektakularne wyścigi - nie tylko w F1, ale i w DTM oraz wszystkich innych autach. Jednakże na początku, zaraz po skończeniu przebudowy, wszyscy twierdzili 'Co wyście narobili? To okropny tor!' i tak dalej. Po pewnym czasie wszyscy zmienili jednak swoje zdanie i nawet kierowcy polubili go.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE