Tilke odpiera krytykę pętli toru w Azerbejdżanie

Projektant obiektu uważa, że zdjęcia nie oddają tego, jak on się prezentuje w rzeczywistości
13.01.1517:23
Mateusz Szymkiewicz
3047wyświetlenia

Hermann Tilke postanowił odeprzeć krytykę jaka spadła na projekt ulicznego toru w Azerbejdżanie.

Pętla na ulicach Baku, która ma ugościć Formułę 1 w 2016 roku w ramach Grand Prix Europy, została zaprezentowana kilka miesięcy temu i ma sobie liczyć 20 zakrętów oraz sześć kilometrów, z czego większość będą stanowiły proste. Mimo to projektant toru postanowił odeprzeć krytykę, mówiąc, iż pętlę będą charakteryzowały różnice poziomu wysokości oraz piękny krajobraz w tle.

Trzeba to zobaczyć w trójwymiarze, ponieważ większości rzeczy nie da się zauważyć na zdjęciach - powiedział Hermann Tilke, projektant toru w Azerbejdżanie. Poza tym podjazd na stare miasto będzie pod górę, natomiast w tle będzie miedzy innymi mur z 1200 roku. Na razie jest to w stu procentach prowizoryczny tor. Wykorzystamy do niego publiczne drogi, które mamy zamiar wyremontować, jednakże nie wszystkie. To będzie bardzo szybki obiekt, inny rodzaj wyzwania, poza tym będzie się różnił od pozostałych ulicznych torów na świecie. Będzie całkowicie inny od Monako i Singapuru. On będzie zupełnie wyjątkowy.

KOMENTARZE

12
BlaugranaFAN
15.01.2015 12:11
GP Europy daleeeeko za granicą, gdzie Turcja dzieli Europę na Azję :).
marios76
14.01.2015 09:10
Benek i Heniek się nabakali, tor w starym mieście zaplanowali. Więc się nie dziwcie proszę ja Panów, mur obok niego już widział wyścigi... rydwanów;)
robekbielsko
14.01.2015 08:15
@kabans to narysuj i wyślij mu na FB, pokaż mu jak należy projektować ;-)
Yurek
14.01.2015 07:41
Baku Baku to jest skład
rno2
14.01.2015 07:00
@Sar trek Otoczenie ma znaczenie, ale nie jest aż tak istotne. Bardziej mi się podoba Sepang czy Istanbul Park z dobrymi zakrętami, ale pośrodku niczego, niż Abu Dhabi ze świecidełkami w każdym możliwym miejscu, ale z zakrętami, które nie stanowią żadnego wyzwania dla kierowców i bolidów. Oczywiście, że projektując tor uliczny zawsze będą poważne ograniczenia i dlatego należałoby się zastanowić czy jest sens robienia na siłę kolejnych ulicznych torów w egzotycznych miastach. W F1 chodzi o ściganie się na torach, a nie jeżdżenie po reprezentacyjnych ulicach miast. Piłka nożna nie przenosi się na boiska koszykówki czy na pola golfowe i tak samo F1 nie powinna się przenosić na ulice miast (pomijam tu pokazy uliczne). Mamy w kalendarzu Monako, które trzyma się w nim ze względu na historię, w 2008 r. dołożono pierwszy nocny wyścig w Singapurze i na tym powinno się poprzestać. 2-3 wyścigi uliczne na 20 rund w sezonie to miła odmiana. Ale jak tak dalej pójdzie to za kilka lat ten stosunek będzie wynosił 50/50. Sama nitka toru w Azerbejdżanie jest zrobiona na siłę. Ewidentnie nie ma tam miejsca, ale Bernie się uparł, że F1 musi się ścigać w Baku...
kabans
14.01.2015 12:43
ja tam go krytykuje za wszystkie jego tory, sam ciekawsze bym w paincie narysował
MairJ23
14.01.2015 12:33
@rno2 dokladnie tak jak piszesz.... to samo chcialem zreszta napisac... "...piękny krajobraz w tle(...)w tle będzie miedzy innymi mur z 1200 roku..." Super :) - ja myslalerm ze ja jestem na History/Science/National Geographic/Travel Channels zeby to ogladac :) ale jednak niue - jeszcze na sporotwym kanale ogladajac F1 jestem zmuszony podziwiac przyrode i architekture :) MASAKRA ! czuje sie glupcem bo myslalem ze tu chodzilo o sciganie.
wons
13.01.2015 10:15
Ręce opadają mur 1200r. jednym z najważniejszych plusów toru ( chyba dla crash testerów :P ) . Jedyne co nasuwa mi się widząc ostatnie tilkodromy to cytat "Kończ waść wstydu oszczędź"
Sar trek
13.01.2015 06:52
Nie mówcie że otoczenie nie ma znaczenia. Wyobrażacie sobie tor Monte Carlo w środku pola? Albo Monzę, której nie otacza las? Otoczenie też ma znaczenie, gdyż tworzy klimat wyścigu. Wiem, że może nie jest najważniejsze, ale jak wyścig jest nudny, to chociaż można sobie podziwiać widoki :P Nie można też krytykować pana Tilke za obiekt w Azerbejdżanie gdyż miał go wytyczyć na ulicach miasta, do tego pewnie kazano mu uwzględnić jakieś reprezentacyjne ulice, więc nie miał w tym przypadku dużego pola manewru.
rno2
13.01.2015 06:33
@idylla Na pewno kierowcom będzie się robić ciepło na serduszku kiedy robiąc kolejny taki sam zakręt 90 stopni zobaczą w oddali mur i sobie pomyślą ,,ojej ten mur pochodzi z 1200 roku!"
idylla
13.01.2015 06:25
+ mur z 1200 roku, nie żebym miał coś przeciwko zabytkom, ale.....
rno2
13.01.2015 06:14
Piękny krajobraz w tle - najważniejszy element toru wyścigowego. Ten facet już do reszty zgłupiał. A za tor w Soczi powinien dostać bana na F1. Sto razy lepsza jest taka Monza pośrodku lasu, ale z dobrymi zakrętami, niż Abu Dhabi z pięknym zachodem słońca i kolejką górską Ferrari w tle, z zakrętami rysowanymi łokciem...