GP Brazylii: opony użyte w wyścigu

Jenson Button był jedynym zawodnikiem, który w trudnych warunkach wykonał dwa pit stopy
26.11.1214:49
Paweł Zając
3454wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3Pit-stop 4Pit-stop 5@Suma postojów
1.ButtonPuTn (23)Pon (57)2
2.AlonsoPuPon (10)Mu (18)Pon (56)3
3.MassaPuPon (15)Mu (19)Pon (55)3
4.WebberPuPon (9)Tu (19)Pon (55)3
5.HulkenbergPuTn (23)Pon (57)DT (58)3
6.VettelPuPon (10)Tn (19)Pu (52)Pon (54)4
7.SchumacherTnTn (5)Pon (8)Tn (17)Pon (54)4
8.VergnePnPon (15)Tn (20)Tn (29)Pon (56)4
9.KobayashiTnPon (8)Tn (18)Pon (54)3
10.RaikkonenPuPon (5)Pu (19)Pon (53)3
11.PietrowPnPon (14)Tn (19)Pon (54)3
12.PicPnPon (13)Pu (20)Pon (55)3
13.RicciardoPnPon (9)Tn (19)Tn (51)Pon (56)Dn (61)5
14.KovalainenPnPon (15)Pu (19)Tn (37)Pon (56)Dn (59)5
15.RosbergPuPon (9)Tn (18)Tn (20)Pon (50)4
16.GlockPnPon (14)Pu (19)Tn (31)Pon (56)4
17.de la RosaPuPon (14)Pu (19)Tn (50)Pon (55)4
18.KarthikeyanPuPon (13)Tn (20)Tn (51)Pon (55)4
19.di RestaPnPon (10)Tn (18)Pon (57)3
Niesklasyfikowani
HamiltonPuPon (10)Tn (18)2
GrosjeanTn0
MaldonadoPu0
SennaPn0
PerezPu0
W ostatniej kolumnie podana jest całkowita liczba pit stopów.
P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
Po = Opony pośrednie
D = Opony deszczowe
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Dokładnie 11 lat temu zdobyliśmy z Richardem Burnsem rajdowe mistrzostwo świata, więc dobrze się składa, że właśnie dzisiaj na Interlagos byliśmy świadkami kolejnego dramatycznego rozstrzygnięcia w walce o tytuł. Pogoda odegrała bardzo dużą rolę, zmuszając zespoły do zmiany strategii i reagowania na zmieniające się warunki. Zadanie było wyjątkowo trudne, bo podczas treningów i kwalifikacji było sucho i o wiele cieplej, więc dzisiaj trzeba było wykonać krok w nieznane. Przy tak nieprzewidywalnej pogodzie niektóre ekipy zakładały jednemu kierowcy opony przejściowe, zostawiając drugiego na slickach i porównując na bieżąco formę obu rodzajów opon. Kolejnym czynnikiem mającym wpływ na strategią związaną z oponami była długa neutralizacja w pierwszej połowie wyścigu, która zmniejszyła poziom zużycia ogumienia w autach wciąż obciążonych dużą ilością paliwa. Nawet przy mocnych opadach deszczu w pierwszej połowie wyścigu pośrednia mieszanka wciąż wytwarzała wystarczającą temperaturę i przyczepność, aby umożliwić Jensonowi Buttonowi zachowanie kontroli nad samochodem bez zmiany opon na przejściowe. Gratulacje dla Red Bulla i Sebastiana Vettela, którzy świetnie dostosowali swoją strategię do zmiennych warunków, a także dla Fernando Alonso i Ferrari, którzy cały czas wywierali na nich presję. Chcielibyśmy także pogratulować Jensonowi Buttonowi, który do maksimum wykorzystał potencjał slicków i opon przejściowych. Składamy także hołd Michaelowi Schumacherowi: wielkiemu mistrzowi i fantastycznemu ambasadorowi sportu, który w ostatnim starcie w Grand Prix zdobył punkty.