GP Brazylii: opony użyte w wyścigu
Jenson Button był jedynym zawodnikiem, który w trudnych warunkach wykonał dwa pit stopy
26.11.1214:49
3454wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | Pit-stop 5 | @Suma postojów |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Button | Pu | Tn (23) | Pon (57) | 2 | |||
2. | Alonso | Pu | Pon (10) | Mu (18) | Pon (56) | 3 | ||
3. | Massa | Pu | Pon (15) | Mu (19) | Pon (55) | 3 | ||
4. | Webber | Pu | Pon (9) | Tu (19) | Pon (55) | 3 | ||
5. | Hulkenberg | Pu | Tn (23) | Pon (57) | DT (58) | 3 | ||
6. | Vettel | Pu | Pon (10) | Tn (19) | Pu (52) | Pon (54) | 4 | |
7. | Schumacher | Tn | Tn (5) | Pon (8) | Tn (17) | Pon (54) | 4 | |
8. | Vergne | Pn | Pon (15) | Tn (20) | Tn (29) | Pon (56) | 4 | |
9. | Kobayashi | Tn | Pon (8) | Tn (18) | Pon (54) | 3 | ||
10. | Raikkonen | Pu | Pon (5) | Pu (19) | Pon (53) | 3 | ||
11. | Pietrow | Pn | Pon (14) | Tn (19) | Pon (54) | 3 | ||
12. | Pic | Pn | Pon (13) | Pu (20) | Pon (55) | 3 | ||
13. | Ricciardo | Pn | Pon (9) | Tn (19) | Tn (51) | Pon (56) | Dn (61) | 5 |
14. | Kovalainen | Pn | Pon (15) | Pu (19) | Tn (37) | Pon (56) | Dn (59) | 5 |
15. | Rosberg | Pu | Pon (9) | Tn (18) | Tn (20) | Pon (50) | 4 | |
16. | Glock | Pn | Pon (14) | Pu (19) | Tn (31) | Pon (56) | 4 | |
17. | de la Rosa | Pu | Pon (14) | Pu (19) | Tn (50) | Pon (55) | 4 | |
18. | Karthikeyan | Pu | Pon (13) | Tn (20) | Tn (51) | Pon (55) | 4 | |
19. | di Resta | Pn | Pon (10) | Tn (18) | Pon (57) | 3 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||||
Hamilton | Pu | Pon (10) | Tn (18) | 2 | ||||
Grosjean | Tn | 0 | ||||||
Maldonado | Pu | 0 | ||||||
Senna | Pn | 0 | ||||||
Perez | Pu | 0 |
P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
Po = Opony pośrednie
D = Opony deszczowe
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Dokładnie 11 lat temu zdobyliśmy z Richardem Burnsem rajdowe mistrzostwo świata, więc dobrze się składa, że właśnie dzisiaj na Interlagos byliśmy świadkami kolejnego dramatycznego rozstrzygnięcia w walce o tytuł. Pogoda odegrała bardzo dużą rolę, zmuszając zespoły do zmiany strategii i reagowania na zmieniające się warunki. Zadanie było wyjątkowo trudne, bo podczas treningów i kwalifikacji było sucho i o wiele cieplej, więc dzisiaj trzeba było wykonać krok w nieznane. Przy tak nieprzewidywalnej pogodzie niektóre ekipy zakładały jednemu kierowcy opony przejściowe, zostawiając drugiego na slickach i porównując na bieżąco formę obu rodzajów opon. Kolejnym czynnikiem mającym wpływ na strategią związaną z oponami była długa neutralizacja w pierwszej połowie wyścigu, która zmniejszyła poziom zużycia ogumienia w autach wciąż obciążonych dużą ilością paliwa. Nawet przy mocnych opadach deszczu w pierwszej połowie wyścigu pośrednia mieszanka wciąż wytwarzała wystarczającą temperaturę i przyczepność, aby umożliwić Jensonowi Buttonowi zachowanie kontroli nad samochodem bez zmiany opon na przejściowe. Gratulacje dla Red Bulla i Sebastiana Vettela, którzy świetnie dostosowali swoją strategię do zmiennych warunków, a także dla Fernando Alonso i Ferrari, którzy cały czas wywierali na nich presję. Chcielibyśmy także pogratulować Jensonowi Buttonowi, który do maksimum wykorzystał potencjał slicków i opon przejściowych. Składamy także hołd Michaelowi Schumacherowi: wielkiemu mistrzowi i fantastycznemu ambasadorowi sportu, który w ostatnim starcie w Grand Prix zdobył punkty.