Relacja z trzeciego dnia testów w Jerez

Dzisiaj powinniśmy zobaczyć w bolidach m.in. Vettela, Raikkonena czy Gutierreza
07.02.1316:59
Mateusz Szymkiewicz
12329wyświetlenia
&,news/tory/jerez_zakrety_testy.jpg,,


Przejdź do komentarzy na dole strony


17:00 Ostatnia godzina tradycyjnie przyniosła dużą aktywność na torze. Po dłuższej nieobecności mogliśmy zobaczyć Jensona Buttona na nieco dłuższych przejazdach (po kilkanaście okrążeń) jak i praktycznie całą resztę zawodników. W garażu pozostali jedynie Raikkonen i di Resta.

Swój czas poprawił Max Chilton, który na krótkim wyjeździe zszedł do czasu 1:21.454, jednak mimo wszystko był on dość odległy od rezultatu Felipe Massy. Z pewnością oprócz wyniku Brazylijczyka, wiadomością dnia będzie ilość okrążeń przejechanych przez Mercedesa. Lewis Hamilton zapowiadał rano 100-110 kółek, tymczasem 15 minut przed końcem sesji na koncie Rosberga widniała liczba 145 kółek, co robi wrażenie.

Ciekawe wyjazdy zaliczył wspomniany Button, który w swoich dwóch 15 okrążeniowych przejazdach notował stosunkowo równe czasy. Jak wiadomo pierwsze testy nie służą do symulacji wyścigu, ale w tym roku nadzwyczaj wcześnie zespoły przechodzą do dostrajania tempa bolidów na długim dystansie, gdyż Button nie był dzisiaj wyjątkiem.

Poza Chiltonem w końcówce poprawił się również Gutierrez, jednak nie zmieniło to jego pozycji w tabeli. Długi dystans pokonał dzisiaj również Sebastian Vettel, który jak jego partner wczoraj, pokonał granicę 100 okrążeń. Trzeba przyznać, że tegoroczne pierwsze testy pokazują, że mała zmiana w przepisach na dany rok to zbyt małe wyzwanie dla ekip ;)

Tymczasem Button rozszalał się na tyle, że spowodował w ostatnich dwóch minutach czerwoną flagę na torze. Jednak być może nie był to zwykły test zużycia paliwa, gdyż Anglik wyraźnie zainteresowany był tyłem bolidu gdy z niego wyszedł. Na tej przygodzie zakończyła się dzisiejsza sesja. W związku z tym zapraszamy wszystkich na jutro, kiedy to zawodnicy po raz ostatni w tym roku wyjadą na tor w Jerez!


16:00 Sytaucja została szybko opanowana i już po kilku minutach ponownie mieliśmy zieloną flagę. Początkowo na torze mogliśmy zobaczyć Pika, Vettela, Gutierreza i Rosberga, jednak po chwili dołączyli do nich Chilton i Button. Żaden z zawodników nie decydował się jednak na szybkie, krótkie wyjazdy.

Dopiero po kolejnych 15 minutach Vettel pobił swój najlepszy czas dnia i wykręcił 1:19,052 . W jego ślady poszedł równiez Pic, który ustanowił 1:22.760. Francuz w tym czasie kręcił kolejne kółka wraz z Chiltonem i Massą.

Nico Rosberg tak jak zapowiadał jego partner, wykonał już niesamowitą ilość okrążeń - 123. Mercedes jak widać dał dziś z siebie wszystko, by nadrobić choć część straconego czasu w dwóch poprzednich dniach. A w międzyczasie Bottas również poprawił swój wynik i legitymował się czasem 1:21.578. Chwilę wytchnienia dla uszu zawodnicy dali tuż przed 16, jednak Vettel postanowił zakłócić ten stan i wyruszył ze swoim RB9 na kolejny przejazd.

15:00 Absolutna cisza nie trwała jednak zbyt długo, bo już o 14:08 na torze pojawił się Paul di Resta, który zmienił za sterami Force India Jamesa Rositera. Tymczasem jutro w bolidzie hinduskiej ekipy pojawi się Jules Bianchi, jeden z pretendentów do fotela wyścigowego w tym zespole.

Di Resta nie marnował czasu i od razu wskoczył z czasem 1:23,729 przed obu zawodników nowych ekip. Chwilę wcześniej Caterham ogłosił, iż uporał się z awarią i powinien niedługo pojawić się na torze.Tymczasem z garażu wyjechał Nico Rosberg i wykręcił drugi najepszy dzisiaj czas 1:18.766. Wraz z nim na pętli pojawił się Felipe Massa, jednak Brazylijczyk po wcześniejszym świetnym wyniku, skupił się na innym programie.

Tymczasem program na dzisiaj Maxa Chiltona uległ modyfikacji z powodu problemu z elektroniką. Zespół jednak mimo wszystko jest zadowolony z przejechanych dzisiaj kilometrów. Wraz z zbliżającą się godziną 15 coraz więcej bolidów pojawiało się na torze, co ostatecznie spowodowało czerwoną flagę, a winnym był Jean-Eric Vergne, który zatrzymał się na końcu pit lane.


14:00 Kilka minut po godzinie 13 na torze zjawili się Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen, Nico Rosberg, James Rossiter, Jean-Eric Vergne oraz Max Chilton. Vettel rozpoczął przejazd liczący dziesięć okrążeń, podczas którego kręcił czasy na poziomie 1:21/22. Rossiter zaś uzyskiwał czasy powyżej 1:25, a Chilton powyżej 1:28. Po kilku kółkach, do swoich garaży postanowili schować się Raikkonen oraz Vergne.

W międzyczasie Lewis Hamilton ujawnił, że Mercedes planuje dzisiaj przejechać ponad 100 okrążeń, aby nadrobić stracony czas podczas dwóch ostatnich dni. Wszystko wskazuje na to, iż uda się przekroczyć barierę stu kółek, ponieważ Rosberg przejechał ich do tej pory 86.

Do pracy wzięła się tymczasem Marussia, ponieważ po dłuższej przerwie (najprawdopodobniej na lunch) Max Chilton wykonał przejazd liczący 14 okrążeń. Dokładnie tyle samo kółek pokonał Nico Rosberg, który zakończył swój stint dwie minuty przed Brytyjczykiem.

Obecnie większość zespołów zdecydowała się zrobić sobie przerwę na lunch, dlatego też na torze Jerez panuje absolutna cisza.


13:00 O godzinie 12:20 Kimi Raikkonen ustanowił swój pierwszy czas - 1:22,014, z którym znalazł się na dziewiątym miejscu w tabeli. W międzyczasie swoje rezultaty poprawili Rossiter oraz Bottas. Najlepszy czas Brytyjczyka wynosił 1:20,068, a Fina 1:21,610.

Na torze zrobił się spory tłok i jedynie Jenson Button, Charles Pic oraz Max Chilton nie opuszczali swoich garaży. W przypadku Francuza było znana tego przyczyna, ponieważ CT03 uległo awarii i mechanicy starali się zażegnać problem. Tymczasem najaktywniejszymi kierowcami na torze byli Felipe Massa oraz James Rossiter. Stint zawodnika Ferrari liczył dziewięć okrążeń, a kierowcy rozwojowego Force India dziesięć. Tymczasem ekipa Williams udała się na przerwę na lunch i poinformowała, że w najbliższym czasie Valtteri Bottas nie wyjedzie na tor.

Kwadrans przed godziną 13 mieliśmy na torze tylko dwóch kierowców - Nico Rosberga oraz Estebana Gutierreza. Przejazd Niemca trwał już dziewiąte okrążenie, a Meksykanina ósme.


12:00 Kwadrans po godzinie 11 na czoło tabeli wskoczył Nico Rosberg, który przejechał okrążenie toru Jerez w 1:19,004, poprawiając wynik Massy o dokładnie 0,001 sekundy. W tym samym czasie na tor wyjechał Jenson Button, który wykręcił swój pierwszy czas - 1:19,834, dający mu czwartą pozycję w tabeli. Tymczasem jedynymi kierowcami bez żadnego rezultatu pozostawali Kimi Raikkonen oraz James Rossiter.

O godzinie 11:24 została wywieszona pierwsza czerwona flaga. Jej sprawcą był Charles Pic, który zatrzymał swojego Caterhama CT03 w drugim zakręcie. Do tego momentu Francuz przejechał 27 okrążeń i zajmował dziewiąte miejsce w tabeli. Dokładnie dziesięć minut później sesja została wznowiona i jako pierwsi na torze pojawili się Raikkonen oraz Bottas.

Na dwadzieścia minut przed godziną 12, na czoło tabeli powrócił Felipe Massa, który wykonał atomowe okrążenie na miękkiej mieszance - 1:17,879. W tym samym czasie Button oraz Vergne poprawili swoje poprzednie rezultaty, Brytyjczyk uzyskał czas 1:19,788, a Francuz 1:19,707. Kilkanaście minut później James Rossiter w końcu wykonał swoje pierwsze pomiarowe okrążenie, które przejechał w 1:20,533.


11:00 Kilka minut po godzinie dziesiątej na torze pojawił się Sebastian Vettel, który wykręcił czas 1:06,493. Niemiec zapewne ściął zakręt(y), ponieważ uzyskanie takiego rezultatu na torze Jerez jest w praktyce niemożliwe...

Na torze od samego początku robiło się bardzo tłoczno. Praktycznie wszyscy zawodnicy wyruszyli wykonać po kilka mierzonych okrążeń. Felipe Massa wykonał swoje pierwsze mierzone kółko, które przejechał w 1:19,005 i co ciekawe, pozwoliło mu ono od razu uplasować się na pierwszym miejscu w tabeli. Swoje poprzednie rezultaty zdołali poprawić Gutierrez, Rosberg, Vergne, Bottas oraz Pic. W międzyczasie z garażu postanowił wyjechać z jeden z dwóch największych „leni” pierwszej godziny, a mianowicie Kimi Raikkonen. Pierwszy przejazd mistrza świata z sezonu 2007 liczył dwa okrążenia, a drugi cztery. Co ciekawe, Fin pomimo pokonania sześciu okrążeń, wciąż nie miał na koncie ani jednego mierzonego kółka.

Nico Rosberg, który wykręcił najszybsze okrążenie podczas pierwszej godziny, był jednym z najbardziej aktywnych kierowców na torze. Niemiec w okolicach godziny 10:40 miał na swoim koncie już ponad 30 okrążeń, a większość z nich pokonał na pośredniej mieszance. Tymczasem przed garażem Force India doszło do bardzo niebezpiecznego zdarzenia, ponieważ James Rossiter zjeżdżając na swoje stanowisko serwisowe, potrącił mechanika stojącego z podnośnikiem. Z informacji uzyskanych przez serwis Autosport, członkowi stajni z Silverstone nic poważnego się nie stało.


10:00 Na pierwszym miejscu w tabeli z najlepszym czasem znajduje się Nico Rosberg, który ma na koncie 13 okrążeń, a jego rezultat to 1:19,687. Z drugim czasem w tabeli znajduje się Jean-Eric Vergne, trzecim Esteban Gutierrez, czwartym Max Chilton, piątym Valtteri Bottas, a szóstym Charles Pic.

Do tej pory najmniej pracowitymi zawodnikami są Jenson Button oraz Kimi Raikkonen, którzy przejechali zaledwie dwa okrążenia.

Pierwsza godzina trzeciego dnia testów w Jerez przebiegła bez jakichkolwiek problemów i nie pojawiła się żadna czerwona flaga.


09:00 Rozpoczynamy trzeci dzień przedsezonowych testów w Jerez. Dzisiaj powinniśmy zobaczyć na torze aż sześciu nowych kierowców, a mianowicie Sebastiana Vettela, Kimiego Raikkonena, Estebana Gutierreza, Valtteriego Bottasa, Jeana-Erica Vergne'a oraz Charlesa Pica.

Dla Pica będzie to debiut w nowych barwach, ponieważ Francuz w ubiegłym roku reprezentował ekipę Marussia. Tymczasem Nico Rosberg będzie chciał przejechać modelem F1 W04 jak najwięcej okrążeń, ponieważ we wtorek zdołał ich przejechać zaledwie jedenaście, ze względu na awarię elektryki.

Zespoły oraz kierowcy za pośrednictwem Twittera narzekają na bardzo niską temperaturę powietrza na torze Jerez, ponieważ wynosi ona zaledwie 1,5 stopnia Celsjusza.
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Felipe Massa (-)Ferrari F138851:17,879
2Nico Rosberg (-)Mercedes F1 W041481:18,7660,887 0,887
3Sebastian Vettel (-)Red Bull Renault RB91021:19,0521,173 0,286
4Kimi Raikkonen (-)Lotus Renault E21401:19,2001,321 0,148
5Jean-Eric Vergne (-)Toro Rosso Ferrari STR8851:19,2471,368 0,047
6James Rossiter (-)Force India Mercedes VJM06421:19,3031,424 0,056
7Jenson Button (-)McLaren Mercedes MP4-28831:19,6031,724 0,300
8Esteban Gutierrez (-)Sauber Ferrari C321101:19,9342,055 0,331
9Max Chilton (-)Marussia Cosworth MR02781:21,2693,390 1,335
10Valtteri Bottas (-)Williams Renault FW34861:21,5753,696 0,306
11Charles Pic (-)Caterham Renault CT03571:22,3524,473 0,777
12Paul di Resta (-)Force India Mercedes VJM0671:23,7295,850 1,377

KOMENTARZE

43
MPOWER
07.02.2013 04:31
@kamil_zmc Jedno szybkie to tylko tak zwane poderwanie. Zobacz na dłuższe przejazdy i ile jest wtedy równych kółek. A wtedy jest ich dużo. Poza tym to testy a nie treningi. Zauważ że np Vettel wali kilka po 1.20 a potem ma jedno 1.19 a potem znowu po 1.20. To dlaczego nie robi wszystkich po 1.19 ? Wszystkie zespoły czy to Ferrari czy Mcl czy Lotus itd walnie jedno szybkie kółko a potem spada mu tempo o jakąś sekunde i wykonuje kilka kółek w tym tempie. Żaden zaspół nie trzepie okrążenie za okrążenia w tempie najlepszego kółka. Teraz patrzeć na czasy to wróżenie. Dopóki się sezon nie zacznie możemy tylko spekulować. Mają swoje programy i każdy co innego w danym dniu i danej godzinie testuje. Bo to są testy a nie treningi przed wyścigiem.
kamil_zmc
07.02.2013 04:23
@MPOWER Co do Lotusa to chodziło mi o wczorajsze czasy Groszka. 1:18, a po szybkim okrążeniu spadało na 1:19. W dodatku spójrz na pierwszy dłuższy przejazd Merca do którego się odnosiłem. 1:19.053 pierwsze okrążenie, a 1:20.622 drugie, a właściwie trzecie bo drugie to 1:44.489. Ostatni przejazd 1:19.286 do 1:20.661 na drugim okr. I mówisz że nie ma spadku tempa...
RY2N
07.02.2013 04:12
Nie ma się co podniecać. Tak naprawdę dopiero ostatni wyścig nam powie kto jest gdzie :-)
konradosf1
07.02.2013 04:01
@MPOWER 40 kółek to nawet jak na Kimiego dużo :) Pewnie pomyślał sobie: " Whatever, I arrived enough... I need to drink, waiter!" :D
Anderis
07.02.2013 03:58
W sumie dopiero teraz zauważyłem, że Rosberg swój najlepszy czas wykręcił na stincie który składał się z 15 okrążeń pomiarowych. Całkiem nieźle to wygląda dla Merca.
Simi
07.02.2013 03:51
Rosberg jeździ i jeździ. Ewidentnie chcą nadrobić czas, który stracili w pierwszych dwóch dniach. Lewis mówił o 120 kółkach, a teraz to jest już 145 ;-) Jestem bardzo ciekaw jak będzie wyglądał układ sił w tym roku. Po testach, jak zwykle zresztą, ciężko jest cokolwiek wyrokować. Czasy nie powinny być brane na zupełnie serio. Poczekajmy :-)
MPOWER
07.02.2013 03:46
@konradosf1 @Anderis Nawet Australia nic nam nie da :) Trzeba poczekać z 2-3 wyścigi aby poznać, który zespół jakie ma tempo. BTW Ale się dzisiaj Kimi najeździł......
konradosf1
07.02.2013 03:43
a Mercedesy wydawały się szybkie w zeszłym roku (tak, tak wiem, że zaraz ktoś krzyknie, że to W02), a i tak nic im to nie dało. Dodatkowo przed sezonem 2011 Red Bulle na testach miały umiarkowane czasy, a sezon należał do nich. Dlatego też czekam na pierwsze treningi w Australii, żeby oceniać. Teraz możemy tylko podkreślać co ciekawsze wydarzenia, a nie wyciągać wnioski Edit Chilton ładnie, prawie taki czas jak Van der Garde wczoraj
Anderis
07.02.2013 03:30
Aczkolwiek zbyt daleko idących wniosków nie należy wyciągać. Nie wiadomo kto na jakich oponach jeździł, jak bardzo starał się je oszczędzać itp. Pamiętam, jak po testach w 2011 roku odnosiłem wrażenie, że Williams się łagodnie obchodził z oponami, a w sezonie mieli z nimi ogromne problemy.
konradosf1
07.02.2013 03:25
no i warto jeszcze wspomnieć o pracowitym Nico. On miał 10 okrążen na poziomie 1:21
Anderis
07.02.2013 03:23
Najrówniejsze czasy to robił chyba Chilton w Marussii. 12 okrążeń bez straty tempa.
konradosf1
07.02.2013 03:17
no już teraz tylko Pic walczy o lepszy czas, jak narazie 1:22:352, a na następnym kółku 1;22;353. Tempo dobre, ciekawe jakie ma gumy
MPOWER
07.02.2013 03:13
@katinka Groszek wczoraj na wszystkich oponach robił czas 1.18 Tu właśnie Lotus pokazuje, że na każdej mieszance jest szybki ;) @rvs To są testy a nie treningi. Nie każdy zespół robi dłuższe przejazdy. @kamil_zmc Nie tylko RBR ale również Ferrari ma równe czasy. Mercedes też, więc nie wiem gdzie widzisz te różnica czasowe w spadku tempa. A najrówniejsze to chyba ma Mcl. I ciekawe, czy to zasługa Buttona czy samego bolidu ;)? Lotus natomiast nie robi dłuższych przejazdów.
katinka
07.02.2013 03:06
Może Bernie weźmie Jerez do kalendarza F1. Podobno ten tor ma najbardziej szorstką nawierzchnię ze wszystkich co jeździ Formuła 1 i bardzo niszczą się tu tylne gumy, mogłyby być chyba fajne wyścigi. Ciekawa sprawa, bo wszystkie 3 najlepsze czasy każdego dnia testów zostały zrobione na innej oponie: Button swój zrobił na pośredniej, Groszek na twardej, a Massa na miękkiej. Wychodzi, że różnica między pośrednią a miękką jest większa niż między miękką i twardą, ale może to zależy od bolidu i nagumowania toru, bo Button pierwszego dnia miał najsłabiej nagumowany.
konradosf1
07.02.2013 03:05
@Adakar ano, tym bardziej,ze Lewis musi się jeszcze zaprzyjaźnić z nowym bolidem, bo Nico pracuje już od 3 lat i wie mniej więcej o co biega, a Merc to chyba inna maszyna niż Mcl
Adakar
07.02.2013 02:59
A Rosberg się buja i buja ... Jutro Lewisa też czeka przeszło 150 lapsów
konradosf1
07.02.2013 02:29
a Hembery tymczsem narzeka na degradację asfaltu na torze w Jerez http://www.f1fanatic.co.uk/2013/02/07/hembery-jerez-surface-worse/
damian8126
07.02.2013 02:24
Massa wczoraj też ładne stinty robił ,bardzo równe.
kamil_zmc
07.02.2013 02:18
RBR dobrze trzyma tempo. Vettel zrobił 7 okrążen z czasami od 1:21.943 do 1:22.355 (57), więc w ich przypadku dobrze sobie radzą z oponami. Sauber też nawet nieźle. Za to w Mercedesie i Lotusie, po 1 lub 2 szybkich okrążeniach tempo szybko spada, nawet 0,8-1s.
rvs
07.02.2013 02:05
Patrząc na dłuższe przejazdy widać, jak tempo spada (nie wszędzie, ale u większości). Jak myślicie - jest to spowodowane szybką degradacją ogumienia, czy może taki założono program?
hamilton3
07.02.2013 01:51
Felipe Massa ma dobry czas. Oby tak dalej FERRARI.
kamil_zmc
07.02.2013 12:33
[quote]Back in the garage and time to try a different exhaust, maybe the RC40[/quote] Lotus będzie sprawdzał nowy wydech.
m3nel23
07.02.2013 12:07
@jednooki_cyklop Ale w W02.
Michal2_F1
07.02.2013 12:06
Czas Massy na miękkich oponach.
jednooki_cyklop
07.02.2013 11:59
@rvs Pamiętaj, że w 2009 wrócili do slicków, które jednak są sporo szybsze, niż opony rowkowane z lat wcześniejszych. No i w zeszłym roku Rosberg wykręcił trzeciego dnia 1:17,613 :)
Michal13
07.02.2013 11:55
@katinka No właściwie nie powinno być super miękkiej mieszanki bo na ten tor nie pasuje ale chyba na niej jeżdzą
rvs
07.02.2013 11:19
W zeszłym roku Grosjean miał 1:18,419 - dziś bolidy powinny być jeszcze szybsze, jako ewolucje zeszłorocznych - Felipe już sporo urwał. Wiadomo, inne testy, inny czas, inne warunki - ale porównawczo widać, że zespoły stać na dużo więcej. PS. Ogólnie, przeleciałem wszystkie czasy i okazuje się, że wynik Felipe jest jednym z lepszych na przestrzeni ostatnich lat (za f1wm, do 2007 wstecz). Brawo! Czyżby zespoły ugrały już tyle docisku, ile im zabrano:)?
katinka
07.02.2013 10:44
No to Felipe Massa i Ferrari zaszalało na miękkiej mieszance - 1.17,879, chyba dobry czas. Ale czytałam, że super miękkiej nie ma w Jerez, czy jednak jest?
mrxns
07.02.2013 10:16
Jeżeli chodzi o temperaturę to z jednej strony jest to korzystniejsze zimne powietrze ma większa gęstość a co za tym idzie objętościowo więcej tlenu co przekłada się na wyższa moc bolidów. Z drugiej zaś strony mogą być problemy z dogrzaniem opon szczególnie tych twardszych mieszanek.
konradosf1
07.02.2013 09:58
jak narazie widzę, że kierowcy maja manię żółtych kasków :D
windulek
07.02.2013 09:55
W Mercu pewno impreza.. juz 2h jeździ Rosberg przejechał 34 lapsy i nic sie nie zepesuło :P
Michal13
07.02.2013 09:47
Okey jest juz git. Massa narazie prowadzi
Lukasz1234
07.02.2013 09:39
No co ty, widać ze idą po majstra
FAster92
07.02.2013 09:33
Co do czasu VET, to na pewno jest pomyłka : "Unless his Red Bull is living up to its name by giving him wings. Vettel is showing as the fastest man with a time of 1:06.493, but somehow we think that is slightly incorrect..." http://www.gpupdate.net/en/testresults/1530/formula-1-test-at-circuito-permanente-de-jerez-7-february-2013/
Lukasz1234
07.02.2013 09:24
[quote="Adakar"]dzielny bardzo jesteś młody Padawanie [/quote] Ja już raczej do młodych nie zaliczam się od jakiegoś czasu.
Bambek
07.02.2013 09:14
[quote="Michal13"]W live-timingu pisze ze Vettel wykrecil niby 1:06.493[/quote] hehehe no może jakiś bład lub Vettel przeciął zakręt
Michal13
07.02.2013 09:12
W live-timingu pisze ze Vettel wykrecil niby 1:06.493
rno2
07.02.2013 08:32
@Lukasz1234 Podejrzewam, że każdy z nas by oddał wiele żeby się przejechać takim autem w krótkim rękawku przy -20 stopniach :) Chodzi mi jednak o rutynowanych kierowców takich jak Raikkonen, Rosberg czy Button, dla których będzie to kolejny dzień żmudnej pracy, dodatkowo w dosyć nieciekawych warunkach...
windulek
07.02.2013 08:28
Ciekaw jestem odczuć Kimiego oraz Ogórka w nowym bolidzie a także jak spisze się Gutek w Sauberze.
Adakar
07.02.2013 08:24
@Lukasz1234 dzielny bardzo jesteś młody Padawanie ...
Lukasz1234
07.02.2013 08:13
E tam pierdzielisz. Za taką kasę to ja bym mógł na golasa pojechać :D
rno2
07.02.2013 08:11
Pojechać z prędkością ponad 250km/h przy otwartym kokpicie i temperaturze 1,5 stopnia to pewnie nic przyjemnego :-)
Michal13