Renault ujawniło pierwsze zdjęcia silnika V6

Rob White uważa, że Formuła 1 pozostanie głośną serią wyścigową
25.02.1321:23
Mateusz Szymkiewicz
5915wyświetlenia

Renault zaprezentowało pierwsze zdjęcia swojego turbodoładowanego silnika V6, który zadebiutuje w Formule 1 w 2014 roku.

Nowa jednostka napędowa francuskiego producenta przeszła już wiele testów na hamowni w fabryce w Viry-Chatillon, jednak na torze zadebiutuje dopiero w przyszłym roku. Szef Renault Sport F1 - Jean-Michel Jalinier uważa, że przejście na bardziej ekonomiczne, zaawansowane technicznie silniki, może przyciągnąć wielu nowych producentów, a także kibiców Formuły 1.

Ta jednostka będzie o wiele lepszym środkiem do komunikowania niż obecne V8 - powiedział Jean-Michel Jalinier. Może ona sprawić, że Formułę 1 zacznie śledzić więcej fanów.

Dyrektor techniczny Renault - Rob White potwierdził, że jednostki V6 będą głośne, a także, iż odegrają bardziej kluczową rolę niż obecne silniki. Formuła 1 pozostanie głośna, co sprawi, że pozostanie ona brutalnym widowiskiem. Nawet na stanowisku badawczym widać, że przy niewielkim obciążeniu zmiana biegów przebiega szybko oraz gwałtownie. Świecący element na czerwono z tyłu silnika i przed przekładnią [System Odzyskiwania Energii - ERS], będzie kolejną rzeczą, która urozmaici ten spektakl.



Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

36
MPOWER
26.02.2013 09:08
A to ciekawe. Skoro prośba o pomoc uważasz za indolencje to super. Nie dla każdego sprawa oczywista dla innego jest oczywistą. Wystarczyło napisać "wpisz sobie w google technical regulations i ściagnij sobie plik w pdf" Tym bardziej że to sam znalazłem bez Twojego linka i Twojej pomocy. Taki jestem nieudolny i leniwy! Dla zainteresowanych - http://www.fia.com/sport/regulations/histrally.html (można skorzystać z wyszukiwarki jak się szuka na sezon 2014) A o kaczce napisałem odnośnie tego podejścia i w jaki sposób mi tą pomoc udzieliłeś. Twój sposób ironii, która jest jaka jest ale mam do tego dystans. Inny by pewnie wszedł w wojnę na słowa i by się zaczęła niepotrzebna wymiana zdań. Mój pierwszy komentarz znasz, bo uznałem to za żart ale drugi natomiast....nie, bo oceniasz mnie nie mając ku temu żadnych podstaw. Jeżeli więc miałeś zamiar się nabijać z mojej nieudolności i refleksji którą oceniasz bezpodstawnie trzeba było ten link wkleić na PW a nie tutaj. Nie interesuję mnie innych komentarze, bo mają się nijak do sytuacji i są na niskim poziomie ale Twój ostatni, który napisałeś - który mnie drażnił.
SirKamil
26.02.2013 08:31
Cóż, nikt nikomu nie może zabronić być kaczką i byle leniem. Indolencja też może być sposobem na życie. Jak widzę nadal zero refleksji. Powodzenia więc:) Mam nadzieję, iż rozumiesz, że wszelkie- dotychczas liczne prośby i pytania- które do mnie masz tu czy na PW w związku z powyższym mam zamiar mieć tam, po czym Ci spływa.
Ambrozya
26.02.2013 08:10
Brakuje mi przycisku "Lubię to".
MPOWER
26.02.2013 07:14
Wstyd to jest kraść. Ale skoro tak twierdzisz jak napisałeś to Twoja sprawa. Kiedyś też poradziłem komuś (a dokładnie kumplowi bo byłem leniwy) aby sobie poszukał na wujku google, gdzie znalazł a potem to zassał z niesprawdzonego linka. Dostał w prezencie wirus i coś czego nie mógł wywalić. A potem musiałem do niego jechać i poszukać programu który to wywalał....i jeszcze do tego trzeba było wyłączyć explorer.exe bo zaraz sobie ten syfik robił klona. I tyle z lenistwa zaoszczędziłem, że musiałem do niego jechać i mu pomóc. Ale co tam....nie znam Twojego poczucia humoru od dzisiaj, więc tak to po mnie spłynęło jak woda po tyłku kaczki.
SirKamil
26.02.2013 06:18
Skąd pomysł, że to był dowcip? Wstyd zadawać dzisiaj takie pytania i prośby. Daj mi, wyręcz mnie, bo nie chce mi się nawet wklepać dwóch słów w google... Ile Wy macie laty...trochę refleksji.
bolekse
26.02.2013 05:43
@up Wg mnie przedni żart :D
dycjusz
26.02.2013 03:13
@SirKamil Myśle, że taki sposób pomocy jest nie bardzo dowcipny.. A jeśli już to był to tani żart.;> Można było po prostu wkleić link do regulaminu.
MPOWER
26.02.2013 02:53
Dzięki :D :D :D Dowcipniś z Ciebie :) :P
SirKamil
26.02.2013 02:15
http://lmgtfy.com/?q=f1+technical+regulations+2013+2014
MPOWER
26.02.2013 12:55
Dla mnie temat masy minimalnej się zakończył. Przecież napisałem, że zapędziłem się bezmyślnie w złą stronę. Ale regulamin techniczny chętnie poczytam. Jeżeli masz jakiś link do tego (abym wiedział gdzie szukać i jak szukać) to chętnie poproszę na PW. Tak się zgadza, bo silnik w motoryzacji komercyjnej - raz nie ma takich obciążeń, dwa nie kosztuje milionów a trzy - uzyskuje mniejszą moc. A to oznacza, że "kosmicznych" materiałów się nie stosuje. Mimo wszystko dzięki za wymianę poglądów ale mimo wszystko chciałbym poznać więcej info na temat konstrukcji silnika, które wejdą w roku 2014. Kubatura swoją drogą ale....mniej elementów ruchomych z logicznego punktu widzenia oznacza mniejszą masę. Jestem naprawdę ciekaw, jaka konstrukcja układu tłokowo - korbowego (nawet materiały) powodują, że silnik ma ważyć więcej. PS Odnośnie V6 i R4 - o tej samej pojemności V6 jest nawet mniejszy, bo kąt rozwarcie tłoków jest inny oraz to że cylindry są w V a nie w rzędzie. Ale rozumiem co miałeś na myśli. Polega to zmniejszeniu masy, gabarytów i uzyskania podobnej mocy przy mniejszy zużyciu paliwa. W F1 to troszkę inaczej.
SirKamil
26.02.2013 12:19
MPOWER, musisz zapoznać się z abecadłem, bo będziemy babrać się w absurdzie. Poczytaj regulamin techniczny i sportowy (tak, to niełatwa lektura) na ten sezon i 2014. Zacznij od zakładek dot. masy minimalnej. Jeśli chodzi o silnik to cały czas zapominasz, że F1 i sport motorowy wymyka się standardowym schematom a sama pojemność ma wtórne znaczenie. Znam 4,5 litrowe silnik V8 w wyścigach długodystansowych, które maja masę trochę ponad 100 kg, podczas gdy najlżejsze silniki V8 w motoryzacji komercyjnej to okolice 4 litrów pojemności skokowej i 200 kg. Podczas gdy w motoryzacji komercyjnej downsizig oznacza na ogół minimalizację kubatury silnika (np. zastąpienie V8> V6 turbo, albo V6 >R4 turbo) i minimalizację konsumpcji energii, w F1 nie da się zmniejszyć kubatury, samej jednostki, ale to drugie już tak.
MPOWER
26.02.2013 11:17
@rvs Ale o to mi chodzi :)
rvs
26.02.2013 11:08
[quote="MPOWER"]Nie będzie, jak napisałem ciut wyżej. I tak pewnie przez większą masę silnika i dłuższą jednostkę zmieni się środek ciężkości bolidu.[/quote] Bolidu nieustawionego na pewno. Bolidu ustawionego podczas treningów itp - niekoniecznie. Jak już ktoś pisał, po to są tę różne obciążniki, aby ustawić balans tak jak lubi bolid (albo kierowca). Tak mi się wydaje
MPOWER
26.02.2013 09:56
[quote]Ale mi to wygląda tylko na to że lubisz się troche powymądrzać co ty nie wiesz i wogóle.[/quote] Nie o to mi chodziło. Chciałem wyjaśnić, dlaczego dla mnie jest niejasna większa masa silników. [quote]Cięższe ponieważ konstrukcyjnie poddawane będą większym obciążeniom. Tak blok jak i układ korbowotłokowy. To żadna tajemnica.[/quote] Nie siedzę w F1 od zaplecza ale w motoryzacji downsizing właśnie polega na tym, że mniejszą jednostką o tej samej mocy za pomocą turbiny zyskujemy mniejszą masę i mniejsze zużycie paliwa. Skoro dzisiaj tłok podczas pracy w V8 ma przeciążenia około 20G(sic) to możliwe, że te nowe silniki będą miały więcej i ta większa masa o której piszesz właśnie będzie przez zastosowanie innego układu tłokowo - korbowego. Więc wygląda na to, że downsizing tutaj nie będzie takim jaki znamy bo masy jednostki napędowej nie obniżą, tylko zwiększą.... [quote]O CO CHODZI ?![/quote] O nic, napisałem, że to czysto teoretyczne zapytanie z mojej strony. Zapędziłem się w złą stronę :) Nie było pytania. [quote]Nikt nie będzie dociążał auta silnikiem :)[/quote] Nie będzie, jak napisałem ciut wyżej. I tak pewnie przez większą masę silnika i krótszą jednostkę zmieni się środek ciężkości bolidu. Koniec OT.
lukmack
26.02.2013 09:30
tak jak na prezentacjach :D "Wygląda na szybki" "Będzie zwyciężał" itp itp
Sgt Pepper
26.02.2013 08:43
Wyprodukowany w studio graficznym. Tak wygląda.
Ambrozya
26.02.2013 08:18
Nie jestem do końca przekonany, że to jest już wyprodukowany silnik. Jeśli stworzony to prędzej przez grafików...
Siux
26.02.2013 08:15
Środek do komunikowania - hehehe dobre Już widzę tych sprzedawców w salonach którzy będą wciskać samochody z "silnikiem z Formuły 1"
yorg
26.02.2013 07:58
[quote="MPOWER"]skoro mniejsze baki to większa masa silnika. Jakoś tą różnicę muszą przecież zniwelować...[/quote] Nikt nie będzie dociążał auta silnikiem :) Niedobór masy jest niwelowany obciążnikami, montowanymi w różnych miejscach bolidu- w ten sposób można manipulować balansem.
rvs
26.02.2013 07:34
@mikwok Mercedes pokazał już dawno, tam dopiero mają jaja ze stali:) To, że pokazują nie jest zależne od pewności. Zresztą widzimy zdjęcia, nawet nie wiemy czy to działa i jak działa:) Pewność siebie nie ma nic do tego.
mikwok
26.02.2013 06:17
Zastanawiające, że decydują się tak wcześnie pokazać silnik. Są pewni siebie.
Ferrarif1
26.02.2013 05:49
@MPOWER Chłopie nie obrażaj się. Ale mi to wygląda tylko na to że lubisz się troche powymądrzać co ty nie wiesz i wogóle.
SirKamil
26.02.2013 01:03
Cięższe ponieważ konstrukcyjnie poddawane będą większym obciążeniom. Tak blok jak i układ korbowotłokowy. To żadna tajemnica. Czy myślenie naprawdę boli? Co ty wygadujesz... jakie zniwelować.... O CO CHODZI ?!
MPOWER
25.02.2013 11:48
Ohh....nie zrozumiałeś mojego pytania ;) Wytrzymałość strukturalna i odporność temp. uzyskuję się przez zastosowanie bardziej wytrzymałych stopów o czym wiemy :). To może główna przyczyna zwiększonej masy silnika. I druga rzecz.....konstrukcja będzie dłuższa, więc to też dodatkowe kilo. Obroty i wytrzymałość mechaniczną jeszcze można teoretycznie obliczyć (momenty na wale korbowym czy też na korbowodzie) ale temp. spalania paliwa i uzyskiwanych temp. poszczególnych elementów podczas pracy nie znamy, jak również stopnia sprężania. (chyba, że jest/będzie na to wgląd). Odpowiednie stopy muszą być aby odpowiednie założenie wytrzymały.To było właśnie pytanie, co wymusza większą masę silnika.... Tylko dalej idąc, dla mnie to nie jasne do końca, ponieważ blok silnika (największa i najważniejsza część silnika) będzie w nowych jednostkach mniejsza jak w obecnych, właśnie przez zastosowanie mniejszej pojemności skokowej tłoka. Więc stopy i zmiana konstrukcji w zaawansowanej technologii jaką jest F1 nie powinno na tyle wpłynąć aby silnik był cięższy od obecnego. Pomijam tutaj fakt zastosowania innych głowic (rozrząd) i kolektory - dolot i wylot. Tutaj tym dodatkowym "balastem" może być właśnie turbina (prędkość jest działania, ilość powietrza potrzebna do mieszanki paliwo - powietrze = wydajność => wielkość i masa) oraz rodzaj zastosowanej chłodnicy powietrza jako intercooler (technologia wykonania, rodzaj użytego materiału). I tutaj kolejne pytanie....czy to będzie właśnie liczone jako całość czyli silnik czy jako osprzęt silnika? Dla mnie to nie do końca jest jasne...dlaczego mniejsze jednostki mają być cięższe? Ale to się pewnie niebawem dowiemy.... Co do masy, chodziło mi o to, że bolidy mają masę minimalną. I dlatego poszedłem w tą stronę....skoro mniejsze baki to większa masa silnika. Jakoś tą różnicę muszą przecież zniwelować....skoro inne przepisy nie mają się zmienić. Taki miałem zamysł w swoim wywodzie. Ale to było czysto teoretyczne pytanie
SirKamil
25.02.2013 11:37
MPOWER, Twoje pytania mnie słabią... co ma mniejszy bak do masy minimalnej i masy silnika... zastanów że się. Co do silnika, to zupełnie inna konstrukcja. Priorytet niskiej masy i minimalizacji oporów zastępuje wytrzymałość strukturalna, kompresja, odporność na temperatury. Wszystko w tym silniki będzie cięższe.
Rashad
25.02.2013 10:20
@Adakar To jest oczywista oczywistosc. Bawi mnie po prostu styl wypowiedzi.
MPOWER
25.02.2013 09:48
[quote="SirKamil"]Silniki będą krótsze ale cięższe. Znacznie mniejsze będą zbiorniki paliwa.[/quote] Hmmm...ciekawi mnie to ponieważ mniejsza pojemność, mniej ruchomych elementów itd a większa masa ? Co to wymusza ? Zmiana stopów? Czy ze względu właśnie na mniejsza baki silniki muszą być cieższe aby zachować minimalną wagę bolidu ? Przecież sama turbina notabene gdybyśmy liczyli jako całość z silnikiem a nie osprzęt to aż tak dużo nie waży aby zminimalizować różnicę w masie między V8 a V6
Adakar
25.02.2013 09:38
@Rashad @SirKamil I raczej jest większe prawdopodobieństwo zakupu przez klienta z Europy auta z silnikiem V6 niż V8 ... to chyba oczywiste. Tym bardziej z turbo.
michu94
25.02.2013 09:14
Głównymi zmianami mają być dosyć niskie nosy, węższe przednie skrzydła i końcówki wydechu tuż nad tym czerwonym światełkiem. ;)
Ambrozya
25.02.2013 09:04
Skoro przepisy aero pozostają bez zmian to znaczy, że wygląd samochodów także będzie mniej więcej taki sam jak dziś?
SirKamil
25.02.2013 08:59
Airbox pozostanie ponieważ przepisy aerodynamiczne nie ulegną zmianom, nie ulegną zmianom przepisy homologacyjne a turbina będzie jedna. Jeśli chodzi o "komunikację" to chodzi oczywiście o marketing- kampania wydajności, efektywności i innowacyjności energetycznej ma zwiększyć atrakcyjność F1.
IceMan11
25.02.2013 08:58
Ja od dawna byłem za tymi silnikami (oczywiście prócz ERS i innymi duperelami), ale niech nie ograniczają w tak znaczący sposób ich mocy.
Falarek
25.02.2013 08:56
Ciekawe jak wlot powietrza do silnika czy zachowa obecny kształt czyli tzw. air box nad głową kierowcy czy może jak w dawnej "erze turbo" głowę kierowcy będzie zabezpieczał sam pałąk a wloty powietrza do silnika będą po bokach osłony silnika.
SirKamil
25.02.2013 08:43
Silniki będą krótsze ale cięższe. Znacznie mniejsze będą zbiorniki paliwa.
Gie
25.02.2013 08:41
Te silniki będą jakoś znacząco mniejsze/większe niż obecne? Samochody w 2014 mogą "schudnąć"?
Rashad
25.02.2013 08:34
Srodek do komunikowania, WTF?! Silnik ma byc mocny, glosny i jak najlepiej rozpedzac bolid. Piekna wypowiedz nie ma co.