Stefano Coletti z najlepszym czasem w ostatnim dniu przedsezonowych testów
Zespoły czekają teraz przygotowania do pierwszego wyścigu w Malezji za dwa tygodnie
07.03.1318:21
3400wyświetlenia

Stefano Coletti uzyskał dzisiaj najlepszy czas okrążenia toru Circuit de Catalunya, wykręcając przed południem wynik 1m29,055s. Podczas popołudniowej sesji najszybszy był Felipe Nasr z rezultatem 1m29,381s.
Po dwóch deszczowych porankach, dzisiaj kierowcom od początku towarzyszyło błękitne niebo. Niemniej w momencie zapalenia się zielonego światła tor nadal był wilgotny, wskutek czego większość kierowców w pierwszej połowie porannej sesji jeździła na deszczowych oponach. Na początku najszybszy był Stephane Richelmi, lecz po godzinie zajęć, na szczycie tabeli znajdował się partnerujący mu Marcus Ericsson.
Po upływie 90 minut od rozpoczęcia sesji, Riccardo Agostini jako pierwszy zdecydował się użyć opon na suchą nawierzchnię, zakładając twardą mieszankę, dzięki czemu bezproblemowo poprawił czas Ericssona. Szwed jednak nie odpuszczał i zdecydował się na miękkie opony, wskakując na pierwsze miejsce z czasem 1m29,606. Krótko potem na torze powiała czerwona flaga, kiedy Rene Binder obrócił się i zatrzymał na zakręcie numer 5. Po restarcie większość zawodników korzystała z miękkiej mieszanki. Stefano Coletti zdołał wykręcić wynik na poziomie 1m29,055, który ostatecznie okazał się najlepszym rezultatem dzisiejszego dnia. Jednymi z nielicznych, którzy pozostali na twardej mieszance, byli Robin Frijns i Felipe Nasr.

Popołudniowe zajęcia poprzedziła godzinna przerwa na lunch. Conor Daly wskoczył na miejsce Riccardo Agostiniego do bolidu ekipy Hilmer Motorsport. Z początku tempo dyktował Fabio Leimer, ale Coletti na twardym ogumieniu przebił jego wynik.
Kierowca Rapaxa utrzymywał się na szczycie do połowy sesji, kiedy to Felipe Nasr zdecydował się założyć miękkie opony i wskoczył na pierwsze miejsce z przewagą 0,09s, po czym Coletti zbliżył się jeszcze na 0,03s. Korzystając z suchych warunków, kierowcy skupiali się dzisiaj głównie na symulacjach wyścigów i treningach pit-stopów.
Teraz zespoły i kierowców czekają dwa tygodnie przygotowań do pierwszego weekendu wyścigowego w Malezji, gdzie w ramach swojego ósmego sezonu istnienia, seria GP2 będzie tradycyjnie towarzyszyła zmaganiom Formuły 1.
Testy GP2 na torze Circuit de Catalunya - 7 marca | |||||
Kierowca | Zespół | Czas okr. | Okr. | ||
---|---|---|---|---|---|
Poranna sesja | |||||
Stefano Coletti | Rapax | 1:29.055 | 30 | ||
1 | Marcus Ericsson | DAMS | 1:29.217 | 35 | |
1 | Stéphane Richelmi | DAMS | 1:29.453 | 39 | |
1 | Jolyon Palmer | Carlin | 1:29.467 | 28 | |
1 | Sergio Canamasas | Caterham Racing | 1:29.611 | 36 | |
1 | James Calado | ART Grand Prix | 1:29.624 | 33 | |
1 | Kevin Giovesi | Venezuela GP Lazarus | 1:29.812 | 32 | |
1 | Mitch Evans | Arden International | 1:29.902 | 34 | |
1 | Daniel Abt | ART Grand Prix | 1:29.994 | 30 | |
1 | Adrian Quaife-Hobbs | MP Motorsport | 1:30.012 | 23 | |
1 | Daniel De Jong | MP Motorsport | 1:30.037 | 26 | |
1 | Robin Frijns | RUSSIAN TIME | 1:30.168 | 24 | |
1 | Fabio Leimer | Racing Engineering | 1:30.244 | 22 | |
1 | Pal Varhaug | Hilmer Motorsport | 1:30.300 | 26 | |
1 | Felipe Nasr | Carlin | 1:30.459 | 27 | |
1 | Rene Binder | Venezuela GP Lazarus | 1:30.484 | 19 | |
1 | Jake Rosenzweig | Barwa Addax Team | 1:30.620 | 16 | |
1 | Johnny Cecotto | Arden International | 1:30.635 | 31 | |
1 | Simon Trummer | Rapax | 1:30.667 | 28 | |
1 | Riccardo Agostini | Hilmer Motorsport | 1:30.724 | 35 | |
1 | Rio Haryanto | Barwa Addax Team | 1:30.813 | 29 | |
1 | Tom Dillmann | RUSSIAN TIME | 1:30.855 | 27 | |
1 | Rodolfo Gonzalez | Trident Racing | 1:31.029 | 13 | |
1 | Ma Qing Hua | Caterham Racing | 1:31.035 | 32 | |
1 | Julian Leal | Racing Engineering | 1:31.220 | 14 | |
Popołudniowa sesja | |||||
Felipe Nasr | Carlin | 1:29.381 | 46 | ||
1 | Stefano Coletti | Rapax | 1:29.414 | 28 | |
1 | Tom Dillmann | RUSSIAN TIME | 1:29.843 | 37 | |
1 | Fabio Leimer | Racing Engineering | 1:29.862 | 30 | |
1 | Adrian Quaife-Hobbs | MP Motorsport | 1:29.914 | 39 | |
1 | Robin Frijns | RUSSIAN TIME | 1:30.053 | 29 | |
1 | James Calado | ART Grand Prix | 1:30.256 | 55 | |
1 | Kevin Giovesi | Venezuela GP Lazarus | 1:30.318 | 33 | |
1 | Mitch Evans | Arden International | 1:30.324 | 34 | |
1 | Conor Daly | Hilmer Motorsport | 1:30.417 | 37 | |
1 | Daniel De Jong | MP Motorsport | 1:30.441 | 29 | |
1 | Rene Binder | Venezuela GP Lazarus | 1:30.454 | 28 | |
1 | Pal Varhaug | Hilmer Motorsport | 1:30.554 | 41 | |
1 | Julian Leal | Racing Engineering | 1:30.601 | 36 | |
1 | Stéphane Richelmi | DAMS | 1:30.643 | 40 | |
1 | Daniel Abt | ART Grand Prix | 1:30.721 | 52 | |
1 | Sergio Canamasas | Caterham Racing | 1:30.813 | 54 | |
1 | Johnny Cecotto | Arden International | 1:30.821 | 33 | |
1 | Marcus Ericsson | DAMS | 1:30.823 | 40 | |
1 | Simon Trummer | Rapax | 1:30.884 | 43 | |
1 | Jolyon Palmer | Carlin | 1:30.918 | 28 | |
1 | Rio Haryanto | Barwa Addax Team | 1:30.997 | 42 | |
1 | Jake Rosenzweig | Barwa Addax Team | 1:31.271 | 38 | |
1 | Rodolfo Gonzalez | Trident Racing | 1:31.368 | 37 | |
1 | Ma Qing Hua | Caterham Racing | 1:31.370 | 53 |
KOMENTARZE