MF1 Racing prezentuje bolid M16

Prezentacja nowego auta odbyła się na torze Silverstone
03.02.0615:53
Marek Roczniak
1123wyświetlenia

Zespół MF1 Racing przedstawił dzisiaj na torze Silverstone swój bolid na sezon 2006, Midland MF1 Toyota M16. Pomalowany na srebrno, czerwono i biało zupełnie nowy samochód reprezentuje pierwszy zespół Formuły 1 w 56-letniej historii tego sportu, który wystartuje z rosyjską licencją. Innymi słowy MF1 Racing jest pierwszą rosyjską stajnią F1.

"To była ekscytująca, czasami trochę wyboista jazda, odkąd przyspieszyliśmy nasze plany i zaangażowaliśmy się w wyścigi F1 rok wcześniej niż pierwotnie planowaliśmy", powiedział dyrektor zarządzający przekształconym z Jordan Grand Prix w MF1 Racing zespołem, Colin Kolles. "Jednakże pomimo wszystkich wzlotów i upadków zachowaliśmy jasną wizję tego, co chcieliśmy osiągnąć i krok po kroku zmierzamy do wyznaczonego celu".


"Zrestrukturyzowaliśmy firmę i odnowiliśmy naszą siedzibę główną w ramach realizacji pierwszej fazy naszych długoterminowych planów. Samochód M16 jest w 100% produktem MF1 Racing - niepodważalnym dowodem na to, jak poważne są nasze zamiary. Sporo zainwestowaliśmy w stworzenie zupełnie nowego samochodu, ale jesteśmy realistami i zdajemy sobie sprawę z tego, jak duże wyzwanie czeka prywatny zespół chcący rywalizować z największymi na świecie producentami samochodów".

"W tej fazie naszego programu rozwojowego, jesteśmy podekscytowani możliwością zapewnienia szansy na wykazanie się młodym mężczyznom i kobietom, którzy staną się przyszłością Formuły 1. Dyrektor techniczny James Key i jego ekipa inżynierów, którzy zaprojektowali i zbudowali M16, to właśnie ci ludzie. Ich samochód, podobnie jak i cała firma, stanowi platformę dla przyszłości i będzie ciągle rozwijana. Naszym celem w 2006 roku jest stały i zarazem dostrzegalny postęp w porównaniu do naszych rywali, przy jednoczesnym zadbaniu o doskonałą niezawodność, jaką prezentowaliśmy w sezonie 2005. Specjalne podziękowania należą się naszym partnerom technicznym, Toyocie i Bridgestone, których trwałe wsparcie pozwoliło nam doczekać dzisiejszej prezentacji".


Kierowcami MF1 Racing w tegorocznych Mistrzostwach Świata Formuły Jeden FIA będą najlepszy debiutant z 2005 roku, Portugalczyk Tiago Monteiro i zeszłoroczny kierowca Minardi, Holender Christijan Albers. Wspomagać będą ich oficjalni testerzy zespołu: niemieccy kierowcy Markus Winkelhock i Adrian Sutil, a także Szwajcar Giorgio Mondini i Rosjanin Roman Rusinov.


"Zarówno Tiago, jak i Christijan, udanie zadebiutowali w 2005 roku i wierzymy, że ten tandem stworzy silną, konkurencyjną kombinację, która przyniesie nam korzyści w naszym pierwszym sezonie jako MF1 Racing", dodał Kolles. "Nasi kierowcy testowi osiągnęli znaczące sukcesy w innych seriach wyścigowych i jesteśmy pewni, że dysponują odpowiednim potencjałem, aby odnieść sukces w F1".

Dyrektor techniczny MF1 Racing, James Key: "M16 to zupełnie nowy samochód. Oczywiście wiedza zdobyta przy rozwoju EJ15B znalazła swoje zastosowanie w M16, ale samochód ten uległ znaczącej poprawie pod wieloma względami - mechanicznym, aerodynamicznym, a także jeśli chodzi o sposób upakowania wszystkiego pod karoserią. Jesteśmy bardzo optymistyczni jeśli chodzi o postęp, jakiego możemy jeszcze dokonać".


Właściciel zespołu, będący jednocześnie prezesem i jednym z założycieli grupy Midland, Alex Shnaider: "Przy M16 dokonaliśmy znaczącego postępu pod każdym względem. Jestem bardzo dumny z pasji i pomysłowości zademonstrowanej przez naszą siłę roboczą oraz partnerów, którzy stanowią istotę tego zespołu. Wszyscy pracowali niezwykle ciężko nad urzeczywistnieniem tego samochodu i jestem przekonany, że jeśli uda nam się utrzymać taki poziom zaangażowania, to będziemy mogli dokonywać stałych postępów w kolejnych latach".

Pierwszą jazdę próbną bolid M16 zaliczy jutro na torze Silverstone, a już w przyszłym tygodniu nowe auto weźmie udział w intensywnych czterodniowych testach na hiszpańskim torze Jerez, które rozpoczną się 7 lutego.

Zobacz także:
»  Dane techniczne bolidu M16
»  Zdjęcia z prezentacji

Źródło: MidlandF1.com

KOMENTARZE

9
ELF
04.02.2006 11:17
podoba mi sie!!
dawo
03.02.2006 08:06
Podoba mi sie ten zespol,dajcie tam Montoye i stanie sie moim ulubionym...ale powaznie to berdzo mi sie ten zespol zaczyna podobac,moze tylko powini zatrudnic jakiegos bardziej znanego kierowce...ale mloda krew jest okiej :) jednak mysle ze wydanie kilku baniek zielonych na np. Fisichelle czy kogos tej klasy(cenowej),daloby im niezbedna popularnosc...popularnosc i nic wiecej :) bo wiadomo ze o tym czy ktorys kierowca jest szybki czy nie decyduje w 90% bolid(aerodynamika,silnik,opony itd.),ale podoba mi sie :)bede za nich trzymal kciuki... :)
McMarcin
03.02.2006 07:07
Ładny bolid jeszcze o niczym nie świadczy ;) Na pewno atutem są silniki Toyoty i dwóch młodych, ale solidnych zawodników. Chciałbym, aby Tiago punktował i w tym sezonie. Zasługuje na coś lepszego niż Midland.
Adriannn
03.02.2006 05:36
Ładny bolid, tylko pytanie czy nie szło dać innych ludzi na stanowisko dyrektora.
Leon
03.02.2006 04:48
Oby jezdziło tak jak wygląda - to będzie dobrze .
redzkaformula
03.02.2006 04:24
no to juz wiemy kto wygra ten sezon
Kizalf
03.02.2006 04:05
no to ja moze zacytuje pingwiny ;) "lodzio miodzio, panowie, lodzio miodzio", ciekawe jakie czasy to bedzie krecilo
GurneyHalleck1
03.02.2006 03:24
Ja też, rywalizacja w tym roku zapowida się bardzo ciekawa. A M16 teżmi sie podoba:)
Metalpablo
03.02.2006 03:13
Ładne to M16:), na moje oko to Midland sporoo zrobiło,przedewszystkim ich sytuacja finansowa jest ustabilizowana,maja partnerów i to naprawde niezłych,Alex moim zdaniem zrobił to co powinien i mysle ze tajego "zabawa" z F1 nie bedzie krótkotrwała.Bolid moim zdaniem niezły,troszke przednie zawieszenie dziwne,duzo elementów,bedzie spory opór powietrza.Ładne stateczniki przy wlotach powietrza do chłodnic,podobne jak w Hondzie.Oczywiscie silnik mają naprawde dobry i to bedzie ich mocny punkt.to jeszcze 36 dni:).Pozdro(nie moge sie juz doczekac 12marca)