GP Chin: opony użyte w wyścigu
Większość zawodników zdecydowała się na strategię trzech postojów
14.04.1317:49
2680wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | @Suma postojów | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
onso | Mu | Pn (6) | Pn (23) | Pn (41) | 3 | ||
2. | Räikkönen | Mu | Pn (6) | Pn (21) | Pu (34) | 3 | |
3. | Hamilton | Mu | Pn (5) | Pn (21) | Pn (37) | 3 | |
4. | Vettel | Pn | Pu (14) | Pn (31) | Mn (51) | 3 | |
5. | Button | Pu | Pn (23) | Mn (49) | 2 | ||
6. | Massa | Mu | Pn (7) | Pn (19) | Pn (36) | 3 | |
7. | Ricciardo | Mu | Pn (4) | Pn (23) | Pu (38) | 3 | |
8. | di Resta | Pn | Pn (14) | Pn (32) | Mu (53) | 3 | |
9. | Grosjean | Mu | Pn (7) | Pn (23) | Pu (37) | 3 | |
10. | Hülkenberg | Pn | Pn (14) | Mn (29) | Pn (36) | 3 | |
11. | Perez | Pn | Mn (24) | Pn (31) | 2 | ||
12. | Vergne | Pn | Pn (15) | Mn (37) | Pu (43) | 3 | |
13. | Bottas | Pn | Pn (16) | Pn (34) | Mn (51) | 3 | |
14. | Maldonado | Mn | Pn (7) | Pn (23) | Pn (39) | 3 | |
15. | Bianchi | Mn | Pn (6) | Pn (16) | Pu (32) | 3 | |
16. | Pic | Mn | Pn (5) | Pn (17) | Pn (33) | 3 | |
17. | Chilton | Mn | Pn (7) | Pn (21) | Pu (33) | 3 | |
18. | van der Garde | Mn | Pn (6) | Pn (20) | Pn (37) | 3 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Rosberg | Mu | Pn (5) | Pn (19) | Pn (20) | 3 | ||
Webber | Mn | Pn (1) | Pn (15) | 2 | |||
Sutil | Mn | 0 | |||||
Gutierrez | Pn | 0 |
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
W dzisiejszym wyścigu kluczową rolę odegrała strategia. Pośrednia mieszanka była szczególnie skuteczna na początku Grand Prix, przy dużym obciążeniu paliwem. Początkowo premiowało to kierowców, którzy wystartowali na takim ogumieniu. Ci, którzy ruszyli na miękkich oponach, musieli wykonać krótki pierwszy przejazd i jak najszybciej zjechać po pośrednią mieszankę. Dzięki temu widzieliśmy dużo manewrów wyprzedzania, bo w przypadku wielu zawodników powodzenie strategii zależało od wyprzedzenia jak największej liczby samochodów, aby zyskać pozycje na torze przed kolejnym zjazdem. O taktyce decydowała degradacja, a nie właściwe zużycie, ale mimo tego obserwowaliśmy wyrównane czasy okrążeń na pośredniej mieszance, nawet podczas przejazdów dłuższych niż 15 okrążeń. Kolejny raz mieliśmy do czynienia z różnorodnym podejściem do strategii: Vettel i Button zdecydowali się na założenie miękkich opon w końcówce, dzięki czemu byliśmy świadkami pasjonującego finiszu. Walka o miejsce na podium pomiędzy Lewisem Hamiltonem i Sebastianem Vettelem trwała do flagi w biało-czarną szachownicę. W trzecim wyścigu sezonu mamy trzeciego zwycięzcę, a na pierwszych pięciu miejscach finiszowało pięciu mistrzów świata...