Pierwszy dzień testów na torze Jerez
Alex Wurz najszybszy we wtorek przed kierowcami Hondy
07.02.0618:00
1280wyświetlenia
Podczas pierwszego dnia testów w tym tygodniu na torze Jerez najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca testowy zespołu Williams, Alex Wurz. Austriak zadebiutował dzisiaj za kierownicą bolidu FW28 i choć ze względu na problemy techniczne przejechał niespełna 50 okrążeń, to jednak uzyskał lepszy o blisko 0.6 sekundy czas od prowadzącego także nowy bolid Nico Rosberga (P4). Obaj kierowcy cały dzień poświęcili głównie na pracę nad mechanicznymi ustawieniami bolidu. Jutro Wurza zastąpi drugi główny kierowca stajni z Grove, Mark Webber, a program testów będzie między innymi obejmował ćwiczenie postojów w boksach z ekipą mechaników wyścigowych.
Kolejno na drugiej i trzeciej pozycji uplasowali się kierowcy Hondy, Jenson Button i Rubens Barrichello, mając odpowiednio 0.1 i blisko pół sekundy straty do Wurza. Obaj kierowcy byli najbardziej pracowitymi uczestnikami wtorkowych testów, łącznie przejeżdżając ponad 250 okrążeń, co potwierdza tylko wysoką niezawodność bolidu RA106 i silnika RA806E V8. Button skupił się na testach opon Michelin oraz na pracy nad aerodynamiką, natomiast Barrichello oprócz testowania opon zaliczył także symulowany przejazd wyścigu. Przyczepność oferowana przez tor była z początku dosyć niewielka, jako że przez dwa ostatnie tygodnie odbywały się tutaj testy MotoGP.
Na piątej i szóstej pozycji, ale już ze stratą ponad dwóch sekund do Wurza, uplasowali się kierowcy testowi Toyoty, Ricardo Zonta i Olivier Panis. Japońska stajnia skupiła się dzisiaj na dalszym poznawaniu opon Bridgestone, a także testowała różne amortyzatory i pracowała nad doskonaleniem ustawień bolidu TF106. Silniki RVX-06 V8 w obydwu autach przekroczyły dzisiaj zakładany przebieg, a więc zespół może być zadowolony z wytrzymałości swoich jednostek napędowych. Jutro Zontę i Panisa zastąpią główni kierowcy Toyoty, Ralf Schumacher i Jarno Trulli.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli kierowcy zespołu MF1 Racing, Christijan Albers i Tiago Monteiro. Rosyjska stajnia rozpoczęła intensywne, czterodniowe testy bolidu M16, który w sobotę zaliczył pierwszą jazdę próbną na torze Silverstone. Za kierownicą nowego auta we wtorek zasiadł Albers, przejeżdżając w sumie 74 okrążeń, co jak na tak wczesną fazę testów dobrze świadczy o niezawodności M16. Holender skupił się na sprawdzaniu funkcjonowania różnych systemów, w tym całej elektroniki, a także wypróbowywał różne ustawienia auta. Jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła blisko trzy i pół sekundy, jednak mimo to Albers był zadowolony z przebiegu pierwszego dnia testów. Tymczasem Monteiro zasiadł za kierownicą przejściowej wersji Jordana EJ15B i pracował głównie nad rozwojem komponentów oraz oprogramowania do nowego bolidu.
Pogoda
Temperatura powietrza: 21 C
Słonecznie
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: F1-Live.com, HondaF1.com
Kolejno na drugiej i trzeciej pozycji uplasowali się kierowcy Hondy, Jenson Button i Rubens Barrichello, mając odpowiednio 0.1 i blisko pół sekundy straty do Wurza. Obaj kierowcy byli najbardziej pracowitymi uczestnikami wtorkowych testów, łącznie przejeżdżając ponad 250 okrążeń, co potwierdza tylko wysoką niezawodność bolidu RA106 i silnika RA806E V8. Button skupił się na testach opon Michelin oraz na pracy nad aerodynamiką, natomiast Barrichello oprócz testowania opon zaliczył także symulowany przejazd wyścigu. Przyczepność oferowana przez tor była z początku dosyć niewielka, jako że przez dwa ostatnie tygodnie odbywały się tutaj testy MotoGP.
Na piątej i szóstej pozycji, ale już ze stratą ponad dwóch sekund do Wurza, uplasowali się kierowcy testowi Toyoty, Ricardo Zonta i Olivier Panis. Japońska stajnia skupiła się dzisiaj na dalszym poznawaniu opon Bridgestone, a także testowała różne amortyzatory i pracowała nad doskonaleniem ustawień bolidu TF106. Silniki RVX-06 V8 w obydwu autach przekroczyły dzisiaj zakładany przebieg, a więc zespół może być zadowolony z wytrzymałości swoich jednostek napędowych. Jutro Zontę i Panisa zastąpią główni kierowcy Toyoty, Ralf Schumacher i Jarno Trulli.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli kierowcy zespołu MF1 Racing, Christijan Albers i Tiago Monteiro. Rosyjska stajnia rozpoczęła intensywne, czterodniowe testy bolidu M16, który w sobotę zaliczył pierwszą jazdę próbną na torze Silverstone. Za kierownicą nowego auta we wtorek zasiadł Albers, przejeżdżając w sumie 74 okrążeń, co jak na tak wczesną fazę testów dobrze świadczy o niezawodności M16. Holender skupił się na sprawdzaniu funkcjonowania różnych systemów, w tym całej elektroniki, a także wypróbowywał różne ustawienia auta. Jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła blisko trzy i pół sekundy, jednak mimo to Albers był zadowolony z przebiegu pierwszego dnia testów. Tymczasem Monteiro zasiadł za kierownicą przejściowej wersji Jordana EJ15B i pracował głównie nad rozwojem komponentów oraz oprogramowania do nowego bolidu.
Pogoda
Temperatura powietrza: 21 C
Słonecznie
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane we wtorek na torze Jerez | ||||||
Alex Wurz | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:18.144 | 48 | |
1 | Jenson Button | Honda | RA106 V8 | mic | 1:18.250 | 139 |
1 | Rubens Barrichello | Honda | RA106 V8 | mic | 1:18.626 | 114 |
1 | Nico Rosberg | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:18.735 | 84 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:20.162 | 85 |
1 | Olivier Panis | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:20.339 | 79 |
1 | Christijan Albers | MF1 Toyota | M16 V8 | bri | 1:21.551 | 74 |
1 | Tiago Monteiro | MF1 Toyota | EJ15B V8 | bri | 1:22.318 | 71 |
KOMENTARZE