FIA pozwoli Pirelli testować tegorocznym samochodem

Federacja również chce pomóc w rozwiązaniu obecnych problemów
01.07.1319:17
Paweł Zając
2038wyświetlenia

FIA jest gotowa, aby pozwolić Pirelli na testy opon przy użyciu tegorocznego bolidu podczas prywatnych testów.

Pomimo tego, że Międzynarodowy Trybunał uznał testy Mercedesa za sprzeczne z regulaminem, to jednak wydarzenia z GP Wielkiej Brytanii sprawiły, że Federacja chce zmniejszyć restrykcje dotyczące testów ze względów bezpieczeństwa.

Pirelli zaplanowało już dwie sesje testów, jedne na Paul Ricard w przyszłym tygodniu, a kolejne w Barcelonie, podczas których planowane jest korzystanie z należącego do Pirelli Renault R30.

Podczas spotkania pomiędzy prezydentem FIA Jeanem Todtem, Bernie Ecclestonem oraz szefem Pirelli Paulem Hembery uzgodniono, że ograniczenia dotyczące testów muszą zostać zmniejszone, aby wspomóc dostawcę opon. Podczas tego spotkania Todt zaprosił również Pirelli do wzięcia udziału w nadchodzącym posiedzeniu Sportowej Grupy Roboczej.

Hembery zapytany o spotkanie z szefami FIA i F1 odpowiedział: Dobrze, że uczymy się na swoich doświadczeniach, gdyż nie ma sensu powtarzać tych złych. Ważne jest aby wprowadzać zmiany i iść naprzód. To właśnie Jean zasugerował w sobotę i jest to bardzo pozytywne.

Wcześniej Pirelli próbowało zaprosić zespoły na test, jednak żadna z ekip nie wyraziła zainteresowania. Magazyn Autosport ujawnił jednak, że tuż po procesie Mercedesa Red Bull poprosił o wyjaśnienie zasad, gdyż sam chciałby zaliczyć podobne testy.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

7
benethor
02.07.2013 06:28
@MairJ23 na przelomie wieków Newey był w McLarenie, więc RBR byłoby raczej mniej więcej tam, gdzie byli w 2007
nickolas
02.07.2013 05:44
@MairJ23 Sprawa tuneli Ferrari jest prosta: Włosi drążyli swój z 2 stron ale się nie spotkali... naprawdę nie o co kruszyć kopii
MairJ23
01.07.2013 08:58
@leni93 @xdomino996 @Bossnr2 zawsze bedzie taka sytuacja ze ktos bedzie dominowal... ktos kto ma wiecej pieniedzy - zawsze bedzie dominowal a narazi ewidze tylko jedna ekipe z niewysychajacym zrodelkiem i jest nia RBR. Jakby RBR istnial na przelomie wieku to by juz wtedy dominowali. Ale prawda oczywiscie jest taka ze jak sie ogtraniczy testy to wszyscy leca do tuneli aerodynamicznych i do innych miejsc gdzie mozna testowac czesci i gdzie sie wydaje i tak mnostwo pieniedzy a nie ma to jak testowanie czesci w prawdziwym bolidzie i na prawdziwym torze. Wtedy te informacje naprawde pmagaja co widzimy teraz na przykladzie Mercedesa. Wiec zakaz testow to zadna oszczednosc , wrecz odwrotnie - sprawia to ze robi sie niebezpiecznie a i tak pieniadze sa wydawane. Kazdy tu poszedl po rozum do glowy - FIA takze i bardzo dobrze ze sie tak stalo. Niestety mamy tez tutaj dowod na to ze jak sa ograniczone testy to ekipy z mniejszymi porftelami nie maja szans dogonic rywali bo ich na to nie stac. Marussia nawet nei ma swojego tunelu... a z tego co czytalem Ferrari ma dwa :) Wszystko idzie w lepsza strone teraz. Pozdro
Bossnr2
01.07.2013 07:52
[quote="xdomino996"][/quote]A teraz dominuje RedBull, więc nie widzę różnicy
xdomino996
01.07.2013 07:30
@leni93 tak, dzięki temu kiedyś Ferrari dominowało, chcesz znowu tego?
leni93
01.07.2013 07:07
Powinny byc testy w trakcie sezonu cały czas tak jak to było kiedyś. Przez brak testów widać teraz efekty. Zespoły nie wiedzą jak działają nowe części, a dostawca ogumienia nie wie jak dostroić opony i dzieją się potem takie rzeczy jak podczas niedzielnego Grand Prix.
MairJ23
01.07.2013 07:03
Ciekawe ktory z tegorocznych samochodow moze byc wykorzystany zeby kazdy byl zadowolony ? A druga sprawa - jak bedzie dopilnowane to aby dane z tych testow nei byly przez nikogo wykorzystane badz zeby dane byly ogolnodostepne choc to raczej nikomu innemu nei pomoze bo przeciez inna ekipa, inny bolid, inne dane :) Bardzo mnei ciekawi strategia tego calego przedsiewziecia ! Bardzo cieszy jednak fakt ze po weekendzie w Anglii kazdy skory jest do wspolpracy. Pozdro wszystkich