Pirelli wybrało opony na Spa, Monzę i Singapur
Na klasycznych torach zobaczymy dwie najtwardsze mieszanki
25.07.1312:26
1162wyświetlenia
Pirelli podało mieszanki, które zostaną zabrane na trzy pierwsze wyścigi drugiej części sezonu - w Belgii, Włoszech i Singapurze.
Na Spa włoska firma przywiezie twarde opony i pośrednie. Układ belgijskiego toru sprawia, że przednie ogumienie poddawane jest dużym przeciążeniom bocznym, przede wszystkim w zakręcie Eau Rouge. Dlatego dwie najtwardsze mieszanki są najbardziej odpowiednim wyborem.
W domowym wyścigu Pirelli na torze Monza kolejny raz użyte zostaną twarde i pośrednie opony. Monza to przede wszystkim długie proste. Tutaj opony są poddawane dużym siłom działającym w osi podłużnej, a do tego obciążenie podczas hamowania może sprzyjać powstawaniu pęcherzy. Stąd też dwie najtwardsze mieszanki są idealnym doborem także na ten tor.
Dla kontrastu w Singapurze kierowcy będą korzystać z pośrednich i supermiękkich opon (najbardziej miękka mieszanka w gamie pojawia się po raz pierwszy od wyścigu w Kanadzie). Singapur to uliczny tor, a wyścig odbywa się w nocy, co stawia wyjątkowe wymagania przed ogumieniem. Na ciasnej i krętej pętli supermiękkie opony generują wystarczającą trakcję i przyczepność, a pośrednia mieszanka dodaje wytrzymałość do strategicznej układanki.
Wszystkie opony będą w takiej samej specyfikacji jak na Węgrzech: konstrukcja z 2012 roku w połączeniu z mieszankami z sezonu 2013.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Druga połowa sezonu rozpoczyna się od dwóch najszybszych i najbardziej wymagających dla opon wyścigów w sezonie, w Belgii i we Włoszech. Singapur to kompletnie inne wyzwanie: ostatni uliczny wyścig w kalendarzu to idealne terytorium dla supermiękkich opon. Tak jak zwykle, podejmowaliśmy decyzje z myślą o zapewnieniu jak najlepszych możliwości strategicznych oraz o skuteczności ogumienia w wyścigu.
Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2013 | ||||||||
Grand Prix | Tor | @Supermiękka (czerwona) | @Miękka (żółta) | @Pośrednia (biała) | @Twarda (pomarańczowa) | @Strategie | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Australii | Albert Park | • | • | Strategie | |||
1 | Malezji | Sepang | • | • | Strategie | |||
1 | Chin | Shanghai | • | • | Strategie | |||
1 | Bahrajn | Sakhir | • | • | Strategie | |||
1 | Hiszpania | Catalunya | • | • | Strategie | |||
1 | Monako | Circuit de Monaco | • | • | Strategie | |||
1 | Kanada | Circuit Gilles Villeneuve | • | • | Strategie | |||
1 | Wlk. Brytania | Silverstone | • | • | Strategie | |||
1 | Niemcy | Nurburgring | • | • | Strategie | |||
1 | Węgry | Hungaroring | • | • | ||||
1 | Belgii | Spa | • | • | ||||
1 | Włoch | Monza | • | • | ||||
1 | Singapuru | Marina Bay | • | • | ||||
1 | Korei Pd. | Yeongam | ||||||
1 | Japonii | Suzuka | ||||||
1 | Indii | Buddh | ||||||
1 | Abu Zabi | Yas Marina | ||||||
1 | USA | Circuit of the Americas | ||||||
1 | Brazylii | Interlagos | ||||||
W trakcie wyścigu obie mieszanki muszą być chociaż raz użyte, o ile nie było konieczne użycie deszczowych opon. |
KOMENTARZE