GP Korei Południowej: opony użyte w wyścigu

W Mokpo dominowała strategia dwóch postojów
07.10.1312:04
Paweł Zając
2806wyświetlenia
@P.KierowcaStartZmiana 1Zmiana 2Zmiana 3Zmiana 4@Suma wizyt w boksach
1.VettelSMuPu (11)Pn (31)2
2.RäikkönenSMuPn (11)Pu (25)2
3.GrosjeanSMuPn (10)Pn (31)2
4.HülkenbergSMuPn (10)Pn (26)2
5.HamiltonSMuPn (9)Pn (29)2
6.AlonsoSMuPn (9)Pu (28)2
7.RosbergSMuPn (10)Pn (28)2
8.ButtonSMnPn (4)Pn (22)2
9.MassaSMuPu (6)Pn (29)2
10.PerezSMnPn (10)Pn (31)2
11.GutierrezSMuPn (7)Pn (31)2
12.BottasSMnPu (8)Pn (28)2
13.MaldonadoSMnPu (7)Pn (23)2
14.PicSMnPn (9)Pn (30)2
15.van der GardeSMnDT (10)Pn (11)Pn (30)3
16.BianchiSMnPn (10)Pn (30)2
17.ChiltonSMnPn (12)Pn (30)2
18.VergneSMnPn (12)Pn (24)Pu (38)3
19.RicciardoPnPn (18)SMn (31)2
20.SutilSMuPn (3)Pn (28)SMn (38)SMu (41)4
Niesklasyfikowani
WebberSMuPu (12)Pu (30)SMu (31)3
di RestaSMnPn (7)Pn (23)2
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
P = Pośrednia mieszanka
SM = Supermiękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Pośrednia mieszanka była idealna na wyścig, zatem większość kierowców próbowała założyć ją jak najwcześniej, a zespoły od początku wyścigu reagowały na strategie wprowadzane w życie przez ich bezpośrednich rywali. Nasz dobór opon może i był agresywny, z supermiękką mieszanką perfekcyjną na kwalifikacje i pośrednią optymalnie dopasowaną do wymagań wyścigowych, ale takie decyzje są zgodne z prośbami wielu zespołów. Jeśli chodzi o problem z prawą przednią oponą Sergio Pereza, to bardzo szybko byliśmy w stanie ustalić, że przyczyną było jej spłaszczenie przy mocnym hamowaniu. Konstrukcja ogumienia jest oczywiście taka sama jak stosowana tutaj rok temu, więc nie ma tu żadnego głębszego problemu. Spłaszczenia opon czy przebicia zawsze były integralną częścią wyścigów. Dwa okresy neutralizacji miały istotny wpływ na strategię w wyścigu i wszyscy kierowcy, którzy dojechali do mety - poza jednym - wykonali po dwa postoje. Bez interwencji samochodu bezpieczeństwa prawdopodobnie większa liczba zawodników zjeżdżałaby trzy razy, ale taka strategia jest zgodna z naszym celem, realizowanym od początku obecności w Formule 1: dwa do trzech postojów na wyścig.