Russell: Dobre planowanie przejazdu będzie kluczowe w kwalifikacjach
Kierowca Mercedesa zwraca uwagę na krótką i krętą na finiszu nitkę toru.
25.10.2518:11
84wyświetlenia
Embed from Getty Images
George Russell ostrzegł, że krótki i kręty układ toru w Meksyku sprawia, iż czyste okrążenie będzie kluczowe w kwalifikacjach.
Kierowca Mercedesa przystępuje do rundy w Meksyku - co ciekawe - jako jeden z zaledwie czterech kierowców, którzy wciąż zachowują matematyczne szanse na tytuł. Po doskonałym, wygranym przez Russella wyścigu w Singapurze, nadszedł jednak przeciętny weekend w Austin, a w drugim treningu Brytyjczyk uzyskał szósty czas, przegrywając m. in. z zespołowym kolegą, Andreą Kimim Antonellim.
Podczas pierwszej sesji treningowej Brytyjczyka zastępował junior, Frederik Vesti, a sam Russell obserwował wydarzenia z trybun, ukrywając się wśród kibiców pod maską meksykańskiego zapaśnika.
Odnosząc się do samych wyników sesji, Russell dodał:
Brytyjczyk spodziewa się, że ruch na torze i różne strategie przejazdów sprawią, iż sobotnia sesja kwalifikacyjna będzie wyjątkowo stresująca, zwłaszcza w stadionowej, wolnej końcówce toru.
George Russell ostrzegł, że krótki i kręty układ toru w Meksyku sprawia, iż czyste okrążenie będzie kluczowe w kwalifikacjach.
Kierowca Mercedesa przystępuje do rundy w Meksyku - co ciekawe - jako jeden z zaledwie czterech kierowców, którzy wciąż zachowują matematyczne szanse na tytuł. Po doskonałym, wygranym przez Russella wyścigu w Singapurze, nadszedł jednak przeciętny weekend w Austin, a w drugim treningu Brytyjczyk uzyskał szósty czas, przegrywając m. in. z zespołowym kolegą, Andreą Kimim Antonellim.
Podczas pierwszej sesji treningowej Brytyjczyka zastępował junior, Frederik Vesti, a sam Russell obserwował wydarzenia z trybun, ukrywając się wśród kibiców pod maską meksykańskiego zapaśnika.
Jedną z rzeczy w życiu kierowcy F1 jest to, że... nie możesz oglądać F1- powiedział.
Rzadko masz okazję po prostu usiąść i obejrzeć wyścig, więc pomyślałem: czemu nie spróbować zrobić czegoś w miarę normalnego? Nie rozpoznawano mnie zbyt często i naprawdę dobrze się bawiłem.
Odnosząc się do samych wyników sesji, Russell dodał:
Jest bardzo ciasno. Tor jest krótki - jedno okrążenie trwa około minuty, minuta siedemnaście, minuta szesnaście. Różnice są więc minimalne. Jeśli chodzi o pojedyncze okrążenie, wyglądamy w porządku.
Lando wyglądał na bardzo szybkiego na dłuższych przejazdach - co w sumie nie jest zaskoczeniem - ale jak wiemy, kwalifikacje są tutaj kluczowe. Wszystko rozstrzygnie się jutro, zobaczymy, co uda się zrobić, ale walka między ośmioma czołowymi samochodami będzie bardzo zacięta.
Brytyjczyk spodziewa się, że ruch na torze i różne strategie przejazdów sprawią, iż sobotnia sesja kwalifikacyjna będzie wyjątkowo stresująca, zwłaszcza w stadionowej, wolnej końcówce toru.
Tak, myślę, że to... nie wiem, czy drugi... chyba trzeci najkrótszy tor w sezonie. Szczególnie ten ostatni sektor jest bardzo wolny, kręty i wąski, więc ruch w Q1 i Q2 na pewno będzie problemem. Dla wszystkich.
Nie można zostawiać zbyt dużych marginesów, bo różnice są tak małe. A w Q1 zespoły z końca stawki często zużywają dwa albo trzy komplety nowych opon. Jeśli chcesz dojść do Q3 mając dwa komplety na finał, nie możesz po prostu marnować opon, więc nigdy nie jest to proste.
Maciej Wróbel