Nowy hiszpański tor testowy
Cechą unikalną Circuito Monteblanco jest sekcja typowa dla ulicznych torów miejskich
04.03.0614:24
1215wyświetlenia
Rozpoczęła się budowa nowego toru wyścigowego w La Palma del Condado, pomiędzy Sewillą a Huelvą na południu Hiszpanii.
Lokalne władze planują wydać 35 milionów dolarów na konstrukcję trzy i półmilowego toru, aby zachęcić zespoły wyścigowe do przeprowadzania na nim zimowych testów. Cechą unikalną Circuito Monteblanco jest sekcja typowa dla ulicznych torów miejskich - plan zakłada nawet wybudowanie biur i hotelu.
Właściciele toru nie zamierzają ubiegać się o prawo do organizowania Grand Prix, ale chcą przyciągnąć zespoły do przeprowadzania na nim specyficznych testów. Na torze tym mogą się jednak obywać hiszpańskie wyścigi krajowe.
Budowa ma zostać ukończona w grudniu, tak aby tor był gotowy na sezon zimowych testów 2006/2007. Circuito Montenblanco jest dziełem Francuza Thierry Reynauda, który mieszka w tej okolicy. Planuje on także budowę wielkiego pola golfowego na tym terenie.
Charakterystyka
Liczba wariantów toru: 8
Całkowita długość toru: 5600m
Długość toru w wersji GP: 4430m
Długość toru w wersji ulicznej: 1100m
Długość głównej prostej: 960m
Szerokość głównej prostej: 15m
Szerokość pozostałej części toru: 13m
Procent zakrętów: 19%
Procent prostych: 81%
Maksymalne i minimalne nachylenie zakrętów: 2%
Maksymalna różnica wysokości: 4,4%
Liczba garaży w boksach: 24
Pełne wyposażenie do testów deszczowych opon
Zgodność ze standardami FIA i FIM
FIA License 2 / międzynarodowe wyścigi do serii GP2 włącznie
FIA License T1 / testy F1
Źródło: GrandPrix.com, CircuitoMonteblanco.com
Lokalne władze planują wydać 35 milionów dolarów na konstrukcję trzy i półmilowego toru, aby zachęcić zespoły wyścigowe do przeprowadzania na nim zimowych testów. Cechą unikalną Circuito Monteblanco jest sekcja typowa dla ulicznych torów miejskich - plan zakłada nawet wybudowanie biur i hotelu.
Właściciele toru nie zamierzają ubiegać się o prawo do organizowania Grand Prix, ale chcą przyciągnąć zespoły do przeprowadzania na nim specyficznych testów. Na torze tym mogą się jednak obywać hiszpańskie wyścigi krajowe.
Budowa ma zostać ukończona w grudniu, tak aby tor był gotowy na sezon zimowych testów 2006/2007. Circuito Montenblanco jest dziełem Francuza Thierry Reynauda, który mieszka w tej okolicy. Planuje on także budowę wielkiego pola golfowego na tym terenie.
Charakterystyka
Liczba wariantów toru: 8
Całkowita długość toru: 5600m
Długość toru w wersji GP: 4430m
Długość toru w wersji ulicznej: 1100m
Długość głównej prostej: 960m
Szerokość głównej prostej: 15m
Szerokość pozostałej części toru: 13m
Procent zakrętów: 19%
Procent prostych: 81%
Maksymalne i minimalne nachylenie zakrętów: 2%
Maksymalna różnica wysokości: 4,4%
Liczba garaży w boksach: 24
Pełne wyposażenie do testów deszczowych opon
Zgodność ze standardami FIA i FIM
FIA License 2 / międzynarodowe wyścigi do serii GP2 włącznie
FIA License T1 / testy F1
Źródło: GrandPrix.com, CircuitoMonteblanco.com
KOMENTARZE