GP Singapuru: opony użyte w wyścigu

Na Marina Bay dominowała strategia dwóch postojów
02.10.1300:14
Paweł Zając
2327wyświetlenia
@P.KierowcaStartZmiana 1Zmiana 2Zmiana 3Zmiana 4@Suma wizyt w boksach
1.VettelSMuPn (17)SMn (44)2
2.AlonsoSMuPn (14)Pu (25)2
3.RäikkönenSMuSMn (10)Pn (25)2
4.RosbergSMuPn (15)Pn (41)2
5.HamiltonSMuPn (15)Pu (43)2
6.MassaSMuPn (12)SMu (25)Pu (42)3
7.ButtonSMuSMu (13)Pn (25)2
8.PerezSMnSMu (14)Pn (25)2
9.HülkenbergSMuSMu (13)Pn (25)2
10.SutilSMu (12)SMu (25)SMu (40)3
11.MaldonadoSMnSMn (16)Pn (25)SMu (41)3
12.GutierrezSMuSMu (11)Pn (25)2
13.BottasSMnSMu (13)Pn (24)SMu (42)3
14.VergneSMuPn (11)Pn (24)SMn (39)3
15.WebberSMuPn (13)Pu (40)2
16.van der GardeSMnPn (13)Pn (26)Pn (42)3
17.ChiltonSMuSMn (11)Pn (24)Pn (41)3
18.BianchiSMuSMn (10)SMu (11)Pn (23)Pn (40)4
19.PicSMnPn (11)Pn (25)SMu (54)3
20.di RestaSMnSMn (20)Pn (42)2
Niesklasyfikowani
GrosjeanSMuSMu (15)Pu (25)Pu (33)3
RicciardoSMuPn (15)1
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
P = Pośrednia mieszanka
SM = Supermiękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Czynnikiem ograniczającym osiągi opon była dzisiaj degradacja termiczna, a nie samo zużycie. Wyścig w Singapurze okazał się tak wymagający, jak się tego spodziewano. Obie mieszanki, zwłaszcza supermiękka, były bardzo wytrzymałe i zapewniały dobre osiągi - ich dobór na ten wyścig był zatem najbardziej odpowiedni. Jedną z poważniejszych komplikacji był fakt, że taktyka wyścigowa musiała być elastyczna i trzeba było wziąć pod uwagę długość wyścigu oraz ryzyko neutralizacji. Interwencja samochodu bezpieczeństwa sprawiła, że zawody ponownie trwały pełne dwie godziny. Neutralizacja namieszała w stawce i o ile Vettel jechał w swojej lidze, o tyle za nim toczyła się zacięta rywalizacja taktyczna o pozostałe miejsca na podium. Końcówka wyścigu była pełna akcji, różne podejście do strategii zaowocowało ostrą walką o punkty, a także kilkoma manewrami wyprzedzania na torze, na którym przeprowadzenie skutecznego ataku z reguły nie jest łatwe.