GP Singapuru: opony użyte w wyścigu
Na Marina Bay dominowała strategia dwóch postojów
02.10.1300:14
2327wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Zmiana 1 | Zmiana 2 | Zmiana 3 | Zmiana 4 | @Suma wizyt w boksach | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Vettel | SMu | Pn (17) | SMn (44) | 2 | ||||
2. | Alonso | SMu | Pn (14) | Pu (25) | 2 | ||||
3. | Räikkönen | SMu | SMn (10) | Pn (25) | 2 | ||||
4. | Rosberg | SMu | Pn (15) | Pn (41) | 2 | ||||
5. | Hamilton | SMu | Pn (15) | Pu (43) | 2 | ||||
6. | Massa | SMu | Pn (12) | SMu (25) | Pu (42) | 3 | |||
7. | Button | SMu | SMu (13) | Pn (25) | 2 | ||||
8. | Perez | SMn | SMu (14) | Pn (25) | 2 | ||||
9. | Hülkenberg | SMu | SMu (13) | Pn (25) | 2 | ||||
10. | Sutil | SMu (12) | SMu (25) | SMu (40) | 3 | ||||
11. | Maldonado | SMn | SMn (16) | Pn (25) | SMu (41) | 3 | |||
12. | Gutierrez | SMu | SMu (11) | Pn (25) | 2 | ||||
13. | Bottas | SMn | SMu (13) | Pn (24) | SMu (42) | 3 | |||
14. | Vergne | SMu | Pn (11) | Pn (24) | SMn (39) | 3 | |||
15. | Webber | SMu | Pn (13) | Pu (40) | 2 | ||||
16. | van der Garde | SMn | Pn (13) | Pn (26) | Pn (42) | 3 | |||
17. | Chilton | SMu | SMn (11) | Pn (24) | Pn (41) | 3 | |||
18. | Bianchi | SMu | SMn (10) | SMu (11) | Pn (23) | Pn (40) | 4 | ||
19. | Pic | SMn | Pn (11) | Pn (25) | SMu (54) | 3 | |||
20. | di Resta | SMn | SMn (20) | Pn (42) | 2 | ||||
Niesklasyfikowani | |||||||||
Grosjean | SMu | SMu (15) | Pu (25) | Pu (33) | 3 | ||||
Ricciardo | SMu | Pn (15) | 1 |
P = Pośrednia mieszanka
SM = Supermiękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Czynnikiem ograniczającym osiągi opon była dzisiaj degradacja termiczna, a nie samo zużycie. Wyścig w Singapurze okazał się tak wymagający, jak się tego spodziewano. Obie mieszanki, zwłaszcza supermiękka, były bardzo wytrzymałe i zapewniały dobre osiągi - ich dobór na ten wyścig był zatem najbardziej odpowiedni. Jedną z poważniejszych komplikacji był fakt, że taktyka wyścigowa musiała być elastyczna i trzeba było wziąć pod uwagę długość wyścigu oraz ryzyko neutralizacji. Interwencja samochodu bezpieczeństwa sprawiła, że zawody ponownie trwały pełne dwie godziny. Neutralizacja namieszała w stawce i o ile Vettel jechał w swojej lidze, o tyle za nim toczyła się zacięta rywalizacja taktyczna o pozostałe miejsca na podium. Końcówka wyścigu była pełna akcji, różne podejście do strategii zaowocowało ostrą walką o punkty, a także kilkoma manewrami wyprzedzania na torze, na którym przeprowadzenie skutecznego ataku z reguły nie jest łatwe.