GP Brazylii: opony użyte w wyścigu
 Prawie wszyscy zawodnicy postanowili jechać na dwa pit stopy 
25.11.1318:10
3231wyświetlenia
| @P. | Kierowca | Start | Zmiana 1 | Zmiana 2 | Zmiana 3 | @Suma wizyt w boksach | ||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Vettel | Pn | Pn (24) | Tn (47) | 2 | |||
| 2. | Webber | Pn | Pn (23) | Tn (47) | 2 | |||
| 3. | Alonso | Pn | Tn (21) | Pn (47) | 2 | |||
| 4. | Button | Tn | Pn (20) | Pn (43) | 2 | |||
| 5. | Rosberg | Pn | Tn (22) | Tn (44) | 2 | |||
| 6. | Perez | Pn | Pn (19) | Tn (44) | 2 | |||
| 7. | Massa | Pn | Pn (19) | DT (34) | Pn (43) | 3 | ||
| 8. | Hülkenberg | Pn | Pn (20) | Tn (46) | 2 | |||
| 9. | Hamilton | Pn | Tn (21) | Tn (47) | DT (52) | 3 | ||
| 10. | Ricciardo | Pn | Tn (14) | Tn (42) | 2 | |||
| 11. | di Resta | Pn | Pn (20) | Tn (47) | 2 | |||
| 12. | Gutierrez | Tn | Pn (22) | Pn (47) | 2 | |||
| 13. | Sutil | Pn | Pn (17) | Tn (37) | Pn (54) | 3 | ||
| 14. | Kovalainen | Pn | Pn (15) | Tn (34) | 2 | |||
| 15. | Vergne | Pn | Tn (10) | Pn (28) | Tn (46) | 3 | ||
| 16. | Maldonado | Pn | Pn (23) | Tn (43) | 2 | |||
| 17. | Bianchi | Pn | Tn (21) | Tn (47) | 2 | |||
| 18. | van der Garde | Pn | Pn (24) | Tn (47) | Tu (52) | 3 | ||
| 19. | Chilton | Pn | Pn (26) | Tn (48) | Pu (66) | 3 | ||
| Niesklasyfikowani | ||||||||
| Pic | Pn | Tn (15) | 1 | |||||
| Bottas | Pn | Tn (17) | Pn (41) | 2 | ||||
| Grosjean | Pn | 0 | ||||||
T = Twarda mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Brak możliwości jazdy po suchej nawierzchni przed startem Grand Prix oznaczał, że dobranie odpowiedniej strategii musiało się oprzeć w pewnym stopniu na zgadywaniu. Do tego nawierzchnia nie była nagumowana i wyliczenie poziomów zużycia oraz degradacji było bardzo trudne. Przez cały wyścig utrzymywała się niepewna prognoza pogody, co jeszcze bardziej komplikowało sytuację - różne ekipy interpretowały informacje na różne sposoby. Musiały jednak pamiętać o tym, że w suchych warunkach trzeba zastosować oba rodzaje gładkiej mieszanki. Ten wyścig był zakończeniem pewnej epoki - samochody oraz opony będą w przyszłym roku zupełnie inne. Gratulacje dla Sebastiana Vettela i Red Bulla za rekordowy sezon, a Markowi Webberowi, który w Brazylii zakończył pełną sukcesów karierę w Formule 1, życzymy powodzenia w przyszłości.
 Paweł Zając
 Paweł Zając 