Button najszybszy drugiego dnia testów

Dzisiaj zespoły pokonały znacznie więcej okrążeń
29.01.1417:04
Paweł Zając
6581wyświetlenia

Jenson Button okazał się najszybszy podczas drugiego dnia testów przedsezonowych na torze w hiszpańskim Jerez.

Brytyjczyk oprócz dobrego czasu przejechał także ponad 40 okrążeń, co jest bardzo dobrą wiadomością dla McLarena, który wczoraj w ogólnie nie wyjechał z garażu.

Kierowcy swoje najlepsze wyniki ustanawiali po południu, gdyż po nocnych opadach Pirelli zdecydowało, że dziś przeprowadzi deszczowe testy i rano jeszcze sztucznie nawodniło tor. Kiedy nawierzchnia była już sucha zespoły zabrały się do poważnej pracy. Najlepiej wychodziło to Mercedesowi, który pokonał aż 97 okrążeń - o cztery więcej niż wczoraj pokonały wszystkie ekipy razem wzięte.

Dobrze było również w Sauberze, gdzie Gutierrez ponad 50 razy okrążał tor w Jerez. Williams, Ferrari i Force India mają dziś na koncie ponad 35 okrążeń, choć bolid Sergio Pereza zakończył jazdę awarią silnika. Oprócz tego mieliśmy dziś jeszcze dwie czerwone flagi wywołane przez Saubera i Caterhama.

Bardzo poważne problemy wydaje się mieć Renault, gdyż dzisiaj ich zespoły znów nie pojeździły zbyt dużo. Toro Rosso w ogóle nie wyjechało na tor, Red Bull po ośmiu okrążeniach zakończył jazdy i mówi się, że może nawet nie wrócić w kolejnych dniach. Najlepszym wynikiem popisał się wspomniany wcześniej Caterham, który przed zatrzymaniem się na torze przejechał 11 okrążeń. Plotki mówią, że wszystkiemu winne są problemy z wałem korbowym, a w doniesieniach z Hiszpanii często wspomina się o zapachu spalenizny w okolicach garaży Red Bulla i Toro Rosso.

W kwestii najlepszego wyniku Button przejechał jedno okrążenie z czasem 1:24.165, trzy sekundy szybciej niż wczoraj Raikkonen i około sześć wolniej od zeszłorocznych wyników. Na drugim miejscu uplasował się Kimi Raikkonen, który pojechał siedem dziesiątych wolniej niż kierowca McLarena, a trójkę ponownie uzupełnił Bottas z czasem powyżej 1:25.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Jenson Button (22)McLaren Mercedes MP4-29431:24,165
2Kimi Raikkonen (7)Ferrari F14 T471:24,8120,647 0,647
3Valtteri Bottas (77)Williams Mercedes FW36351:25,3441,179 0,532
4Nico Rosberg (6)Mercedes W05971:25,5881,423 0,244
5Sergio Perez (11)Force India Mercedes VJM07371:28,3764,211 2,788
6Esteban Gutierrez (21)Sauber Ferrari C33531:33,2709,105 4,894
7Marcus Ericsson (9)Caterham Renault CT05111:37,97513,810 4,705
8Sebastian Vettel (1)Red Bull Renault RB1081:38,32014,155 0,345

KOMENTARZE

15
MairJ23
29.01.2014 09:38
@Pan Kierowca jak mozesz porownywac ubiegloroczne bolidy do tych teraz na testach. Przeciez to nielogiczne - ubiegloroczne maszyny byly udoskonalane od 2009 roku a te sa nowki nieruszane :)
Karol24
29.01.2014 08:22
@Indy Dzielą równo na pół jutrzejszy dzień.
pro100
29.01.2014 08:16
@iceneon Ja bym się jeszcze wstrzymał z tymi negatywnymi ocenami. Raz, że nagrywany ten dźwięk nie wiadomo czym dwa...widać wyraźnie, że biegi zmieniane są dużo wcześniej niż wynikałoby to z możliwości. Tam na pewno nigdzie nie było 15 tys obr.
Pan Kierowca
29.01.2014 07:54
Jak na razie najlepszy czas jest sześć sekund w plecy względem ubiegłorocznych bolidów napędzanych silnikami V8. Ciekawy jestem dwóch rzeczy, po pierwsze: jak różnica będzie wyglądała na torach w trakcie sezonu, a po drugie: jakie czasy będzie notowała na tych samych torach seria GP2.
michal132
29.01.2014 07:10
od jutra już silniki Renault będą pracować na pełnych obrotach, okazało się że powodem awarii był Energy Store oraz ECU który powodował szybkie przegrzewanie sie jednostek, od jutra jednak wszystko będzie już naprawione. po prostu była źle dopasowana elektronika :D po problemie
MegaZmiya
29.01.2014 07:10
Silniki brzmią bardzo dobrze ale słychać że brakuje im obrotów. Powinny się kręcić nieco wyżej.
iceneon
29.01.2014 07:02
To mnie jeszcze bardziej utwierdza w tym, żeby się nie wybierać na F1 na RB Ring http://youtu.be/z9OYmVw2QjA?t=1m46s Wiedziałem, że będzie inaczej, ale nie wiedziałem, że aż tak bardzo.
Pumba
29.01.2014 07:01
Może ciut za wcześnie na takie wnioski, ale Renault stworzyło BEZNADZIEJNY silnik, nawet jak coś z tym zrobią, to Mercedes i Ferrari w tym samym czasie wprowadzą poprawki i zyskają kilka(naście?) KM
aronek
29.01.2014 06:53
Tylko żeby to całkiem w drugą stronę nie poszło :)
McLuke
29.01.2014 06:41
Od razu widać kto ma najlepszy silnik w stawce :) Mercedes rządzi :D Bardzo cieszy, dobry wynik Jense, w ogóle to, że obyło się bez kłopotów i udało się wyjechać z garażu ;) Byłbym bardzo zadowolony, gdyby wynik dzisiejszych testów utrzymał się potem w sezonie :) Liczę, że McLaren powróci do zwycięstw (może nawet zgarnie tytuł - pomarzyć dobra rzecz) tak na pozegnanie z silnikiem Merca :) A co do problemów Renault - nie wiem jak Was, ale dla mnie to bardzo dobra wiadomość :D (nie żebym śmiał się z czyjegoś nieszczęscia :P) Zwiastuje to naprawdę ciekawy sezon - i co równie ważne - zmianę układu sił w stawce - dosyć mam już RBR i VET na pudle. Jeśli renówka nic z tym nie zrobi, to naprawdę, będzie to ciekawy sezon :)
MairJ23
29.01.2014 06:16
@Pawel faktycznei liczba godna pozazdroszczenia przez inne zespoly. Ciekaw jestem czy wszystko bylo jak nalezy - z ilosci okrazen chyba mozna przyjac ze tak. Mercedes zatem wyglada dosc mocno jezeli chodzi o bezawaryjnosc - ale te okrazenia to tylko kropla w morzu potrzeb tak na serio wiec gdybania ciag dalszy :)
Pawel
29.01.2014 04:36
Tytuł powinien brzmieć nie "Button najszybszy drugiego dnia testów", tylko "Rosberg przejechał najwięcej okrażeń":)
rvs
29.01.2014 04:19
Logika mówi Jenson, ale kto to wie? Tył McLarena jest cichą sensacją dzisiejszego dnia. Oby był to dobry prognostyk. Czas wolniejszy niż zeszłoroczne o około 6s. Mówiono, że bolidy będą wolniejsze o 5s, co wydaje się nieprawdą, ponieważ jeszcze uda się urwać ze dwie sekundy, wierzę...
Indy
29.01.2014 04:15
Jak myślicie, skoro McLaren wczoraj nie jeździł to jutro podzieli jazdy na Jensona i Kevina czy tylko Magnussen będzie jeździł zgodnie z przedtestowymi harmonogramami?