Zespoły zaakceptowały zmianę w formacie kwalifikacji

W Q3 zostanie przedłużona i pojawi się dodatkowy komplet opon
28.02.1417:31
Paweł Zając
2965wyświetlenia

Zespoły Formuły 1 zaakceptowały zmiany w formacie kwalifikacji, które zostaną wprowadzone jeszcze przed rozpoczęciem sezonu.

Na początku tego miesiąca pojawiły się doniesienia, że ekipy mają się spotkać w Bahrajnie z FIA, aby omówić zmiany w czasówce, które mają poprawić widowisko.

Głównym celem zmian jest zapobieganie sytuacji, w której kierowca będzie decydował się nie wyjeżdżać na tor w Q3, aby zaoszczędzić opony. Teraz zawodnicy będą rozpoczynać wyścig na oponach, z których korzystali w drugiej części kwalifikacji, na Q3 Pirelli dostarczy dodatkowy komplet opon, a pierwsza część została skrócona z 20 do 18 minut, aby móc przedłużyć trzecią do 12, co sprawi, że wszyscy kierowcy bez problemów wykonają dwa pomiarowe przejazdy.

Teraz zmiany muszą jeszcze zostać oficjalnie zaaprobowane przez Światową Radę Sportów Motorowych. Będzie to jednak formalność, gdyż FIA popiera powyższe zmiany. Ponowne przeanalizowanie formatu kwalifikacji jest konstruktywnym działaniem - powiedział Jean Todt, w rozmowie z Autosportem. Niektórzy mówią, że nie mogą wyjeżdżać w Q3, bo nie mają wystarczającej liczby opon. Nie mówimy tutaj o rewolucji tylko o niewielkim dostrojeniu, które zmieni rzeczy na lepsze.

KOMENTARZE

8
Siux
03.03.2014 01:07
Ja to bym zmienił system kwalifikacji. Pierwsza część Q1 : 20 minut: zostaje 16 kierowców Część druga 15 minut: kierowcy z pozycji 9-16 z Q1 walczą o pozycje od 9 do 16tej Część trzecia 15 minut: kierowcy z pozycji 1-8 z Q1 walczą o pozycje 1-8 W Q2 i Q3 kierowcy mają dodatkowy komplet opon. IMHO byłoby ciekawiej.
essien15
01.03.2014 09:10
@dancom przeczytaj ZE ZROZUMIENIEM caly tekst
dancom
01.03.2014 08:07
A na jakich oponach wystartuje w wyscigu ten kto do q3 dostanie sie na twardych oponach, a w q3 pojedzie na miekkiej. Pojedzie na nowych miekkich, miekkich z q3 czy twardych z q2?
ENDR
28.02.2014 09:39
Tia, to teraz w Q2 nie będą wyjeżdżały te teamy, które będą pewne braku szans na awans do Q3. Zamienił stryjek...
Mr President
28.02.2014 07:37
@wojtek99733 W czasach tankowania nie tylko wyścigi były ciekawsze, ale także kwalifikacje, ponieważ bolidy miały różną ilość paliwa na pokładzie i nie zawsze musiał przeważyć szybszy, a ten, kto zaryzykował bardziej agresywną strategię.
wojtek99733
28.02.2014 06:49
Problemem Formuły 1 nie jest brak 2-3 kierowców w Q3, ale zakaz tankowania, przez co bolidy są strasznie wolne. Mam nadzieję na agresywne opony.
Davider
28.02.2014 06:40
Czyli nie jak pierwotnie było w planie, że uczestnicy Q2 dostają dodatkowy komplet na wyścig a uczestnicy Q3 na ostatnią część czasówki? Może to i lepiej, bo ta pierwotna wersja dawałaby zawodnikom z Q2 przewagę w ilości gum do wykorzystania w niedzielę.
ice
28.02.2014 05:06
Jedne z niewielu dobrych zmian.