Relacja z trzeciego dnia drugiej tury testów w Bahrajnie

Przed kierowcami i zespołami przedostatnia szansa przygotowań do nowego sezonu.
01.03.1415:30
Nataniel Piórkowski
10878wyświetlenia



Najnowszy wpis

Przejdź do komentarzy na dole strony

07:00 Witamy w relacji z trzeciego dnia drugich grupowych testów na torze Sakhir. Zegar tyka, a czas na przygotowanie się do rewolucyjnego sezonu staje się coraz bardziej ograniczony. Szczególnie dla zespołów korzystających z silników Renault dzisiejszy dzień to jedna z ostatnich szans na znalezienie złotego środka pomiędzy osiągami a niezawodnością.


Ostatnie dwa dni były nad wyraz dobre dla ekipy Force India i Sergio Pereza. Stajnia z Silverstone zarówno w czwartek jak i piątek przejechała po ponad sto okrążeń, uzyskując jednocześnie najlepsze rezultaty w tabeli. Dziś stery VJM07 przejmuje Nico Hulkenberg. Do zmiany dojdzie również w Ferrari, gdzie za kierownicą F14 T zasiądzie ponownie Kimi Raikkonen.

Na torze pojawią się dzisiaj Sebastian Vettel (Red Bull), Nico Rosberg (Mercedes), Kimi Raikkonen (Ferrari), Romain Grosjean (Lotus), Kevin Magnussen (McLaren), Nico Hulkenberg (Force India), Adrian Sutil (Sauber), Danil Kwiat (Toro Rosso), Felipe Massa (Williams), Jules Bianchi (Marussia) a także Kamui Kobayashi (Caterham).

Po nocnej inspekcji, Mercedes podjął decyzję o wymianie silnika w swojej tegorocznej Srebrnej Strzale. Nico Rosberg pojawi się na torze z opóźnieniem. W tym roku prace nad jednostkami napędowymi zajmują o wiele więcej czasu - wszystkiemu winna jest ich duża złożoność. Pomimo tego, iż nie wiemy kiery ekipa Toto Wolffa przystąpiła do pracy, interesująco będzie zobaczyć, o której godzinie Rosberg wyjedzie dziś z alei serwisowej i ile straci czasu.

Pogoda jest dziś nieco lepsza niż wczoraj. Na niebie mniej chmur, a temperatury otoczenia oraz toru to odpowiednio 24 i 38 stopni Celsjusza. Typowe dla poranków w Bahrajnie.

Zapraszamy do udziału w dyskusji w komentarzach. Kolejny wpis pojawi się o godzinie 8:00.


07:58 Opóźnienie odnotował także Caterham. Mechanicy malezyjskiej stajni robili co tylko mogli, aby jak najszybciej naprawić bolid, który uległ awarii wczorajszego popołudnia. Po 11 minutach, na wjeździe do alei za bolidem Adriana Sutila rozciągnął się pióropusz białego dymu. Marussia na problemy nie narzekała i zapowiadała na dziś wytężone prace nad aerodynamiką, połączone z krótkimi oraz dłuższymi przejazdami.

Jako pierwszy czas okrążenia uzyskał Hulkenberg. Zaraz po nim do tabeli rezultatów dołączył Magnussen ze stratą niecałych dwóch sekund. Kolejnym kierowcą z mierzonym okrążeniem został Bianchi, następnie Massa. Z kolei Kwiat oraz Ericsson zaliczyli swoje okrążenia instalacyjne dopiero czterdzieści minut od startu sesji. Szwed połączył swój wyjazd z okrążeniem pomiarowym, które pozwoliło mu na zajęcie czwartej lokaty. Na torze nie pojawili się tylko kierowcy Mercedesa, Lotusa i Red Bulla.

09:00 Tuż po ósmej na torze zjawił się Hulkenberg, by poprawić swój dotychczasowy najlepszy wynik. Z garażu wyjechał również Bianchi, który podobnie jak wczoraj gromadził kolejne kilometry na koncie Marussii i jest to zdecydowanie lepsza tura testów dla tej ekipy. Sauber tymczasem zapowiedział, iż bada przyczynę awarii Sutila. O 8:18 czas okrążenia wykręcił Kwiat i wskoczył na czwarte miejsce z wynikiem 1:41.767.

Zarówno Hulkenberg i Bianchi byli dziś bardzo aktywni i szybko przekroczyli 20 przejechanych okrążeń. Z drugiej strony o 8:30 nie mieliśmy jeszcze na torze ani Lotusa, ani Red Bulla. Za to Mercedes z powodu wymiany silnika również nie rozpoczął jeszcze jazd. Poza wymienioną dwójką niemiecko/francuską na torze niezbyt chętnie pojawiali się inni kierowcy.

Po kolejnym wypadzie Hulkenberga na torze zjawił się również Massa, który ponownie nieco podkręcił tempo do 1:37.224. Kilka chwil przed 9 Kimi postanowił opuścić garaż. Fin jak na razie nie miał na swoim koncie żadnego czasu, McLaren zaś zdradził, iż ich samochód już został wprawiony w ruch, ale badają jeszcze mały problem, zanim Kevin ponownie wyjedzie na rundę toru Sakhir.

Caterham w garażu


10:00 Kolejne 20 minut sesji nie obfitowało w wiele przejazdów. Ponownie wyjechał Bianchi, ale nadal nie mieliśmy śladów Lotus i Mercedesa. Dopiero o 9:28 wyjechał Sebastian Vettel w Red Bullu i od razu spowodował wywieszenie czerwonej flagi. Niemiec zatrzymał się w drugim sektorze.

Powrót RB10 do garażu trwał stosunkowo długo, jednak obawy o bezpieczeństwo uszkodzonych maszyn na ten rok wymuszają dodatkowe środki ostrożności. Do akcji powrócono o 9:43. Na tor wyjechał Danił Kwiat, jednak pewnie przejazdy juniorskiej ekipy nie są dla mistrzów zbyt dużym pocieszeniem. Każdego dnia Red Bull dostarcza mnóstwo oznak ciągłych problemów z przegrzewaniem.

Do Rosjanina dołączył Marcus Ericsson w Caterhamie. Sztuka wyjazdu z garażu udała się również Lotusowi, który z Grosjeanem za kółkiem wykonał okrążenie instalacyjne. Ekipie z Enstone pozazdrościł Mercedes, który uporał się z wymianą silnika i wypuścił z garażu Rosberga.


11:00 W końcu na torze powiało akcją. Po chwili nieobecności pojawił się Kwiat, ale również Lotus przejechał kilka okrążeń. Po rozwiązaniu wcześniejszych problemów zobaczyliśmy również Magnussena. Mimo to najaktywniejszy był Ericsson, który był w trakcie symulacji wyścigu i miał na swoim koncie już ponad 60 okrążeń.

W obozie Ferrari Raikkonen może mieć powody do rozczarowania. Kolejny dzień, w którym jego czerwony bolid nie pokonuje zbyt wielu kółek i najwidoczniej zmaga się z jakąś usterką. W jeszcze większych kłopotach ponownie znalazł się Vettel. Jego RB10 po ponownej próbie wyjazdu nie dotoczyło się nawet do końca pitlane. Dzisiejszy dzień póki co rysuje się jako jasny dla ekip z końca stawki, bo Marussia podobnie jak Caterham nie ma problemu z nabijaniem dystansu.

Pozytywne słowa w stronę rosyjskiej ekipy były zbyt wczesne, gdyż na 13 minut przed przerwą obiadową, Bianchi zatrzymał się za pierwszym zakrętem. Spowodowało to oczywiście wywieszenie czerwonych flag. Sesja nie została już wznowiona przed przerwą.

12:00 Po przerwie na torze od razu pojawili się Rosberg z Magnussenem, a po chwili dołączył do nich Grosjean. Również Kimi Raikkonen wyjechał po długiej przerwie i urwał ze swojego czasu sekundę. Gdy na kolejnym przejeździe pojawił się Magnussen, wskoczył na drugą lokatę z wynikiem 1:37.668. Duńczyk po tym kółku nie zjechał, a kręcił kolejne w okolicach 1:38. Tymczasem z Force India otrzymaliśmy informację, iż popołudniowy plan Hulkenberga obejmuje długie przejazdy.


13:00 Magnussen wyjechał na kolejny przejazd i tym razem wskoczył na czoło tabeli z wynikiem 1:36.172. Jednak również Raikkonen podkręcał tempo i zbliżył się do Fina wskakując na drugą lokatę. Na zapleczu pitlane rzeczniczka prasowa Vettela poinformowała, iż Niemiec nie wyjedzie dziś na tor przed godziną 14.

Po kolejnych kilku minutach na torze rozszalały się bolidy z silnikami Mercedesa, gdyż wszystkie wyjechały z garażu. Tymczasem Ferrari po kilku krótkich przejazdach (kwalifikacyjnych?) poinformowało, iż Raikkonen jest gotowy do symulacji wyścigu. Z pewnością wielu będzie się przyglądało jego czasom, w tym i my! Magnussen wykonał jeszcze testowy start z końca pitlane. Duńczyk być może również zdecyduje się na kolejną symulację, co mógł potwierdzać kolejny przejazd z dużym ładunkiem paliwa.

Zgodnie z zapowiedzią Nico Hulkenberg również był w trakcie symulacji wyścigu. To obecnie najbardziej pożądane ćwiczenie w pitlane, niestety nie jest dane wszystkim je odbyć.

14:00 Kimi Raikkonen bardzo drobiazgowo wziął się za swoją symulację, która obejmowała również przejazdy przez pitlane wykonywane w trakcie weekendu GP. Jednak Finowi nie było dane wykonać ją w całości bez przeszkód, gdyż na torze postanowił zjawić się Grosjean, niekoniecznie wracając do boksów, co spowodowało czerwoną flagę.

O 12:33 ponownie wywieszono [color=green]zielone flagi[/color]. Kimi wrócił do swojego "wyścigu", a Massa wyjechał równo z Finem. Dołączyli do nich po chwili Ericsson oraz Kwiat. Analiza kolejnych czasów Raikkonena pokazała znaczy spadek czasów po pierwszych 9 okrążeniach, z 1:41 do 1:44.

Pierwszym zawodnikiem, który przejechał dziś niemal 100 okrążeń był Hulkenberg, jednak na dobrej drodze do podobnego osiągnięcia był Ericsson. Dzisiaj Caterham nie może narzekać na zawodność swojej maszyny. Być może pomogły w tym nowe części, które ekipa otrzymała z fabryki.


15:00 Rosberg zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią sprawdzał ustawienia na krótkich przejazdach. Za to Lotus przekazał kolejne złe wieści. To koniec ich jazdy na dziś, gdyż badają problem, który wyniknął w trakcie dzisiejszego testu. Hulkenberg po zakończonej symulacji wyścigu wyjechał, by sprawdzić kilka ustawień związanych z szybkością bolidu i wskoczył na drugie miejsce z czasem 1:36.205. Przy okazji przekroczył granicę 100 przejechanych kółek.

Podobnie jak Lotus, z dalszych jazd zrezygnował Red Bull. Kolejny stracony dzień... Jednak dzisiejszy dzień to koszmar dla wielu ekip. Sauber również przejechał niecałe okrążenie. McLaren rano borykał się z bliżej nieokreślonym problemem. Mercedes wymieniał silnik, a to tylko niektóre z dzisiejszych kłopotów. Ku pokrzepieniu serc w Renault pojechał Kwiat, który z czasem 1:36.113 wskoczył na pierwsze miejsce.

Na torze pojawił się ponownie Massa, jak i Magnussen oraz Rosberg. Brazylijczyk i Niemiec pozazdrościli Kwiatowi i poprawili jego wynik. Na czele był teraz Massa z czasem 1:34.450, a na drugim miejscu Rosberg z wynikiem 1:35.918. Tymczasem Ericsson był kolejnym zawodnikiem z setką okrążeń na koncie.

Massa wpychany do garażu

15:30 W ostatnich 30 minutach dzisiejszej sesji na torze zjawił się ponownie Bianchi. Niesamowitego wyczynu dokonał jednak Rosberg, który mimo wymiany silnika pokonał 100 okrążeń, a do tego ustanowił najszybszy czas! 1:33.484 dla Niemca. Nieco poprawił się również Magnussen, ale 1:35.894 dało mu tylko trzecią lokatę

Ostatnie 30 minut dało nam niemal przedsmak kwalifikacji! Po świetnym wyniku Rosberga, Massa również chciał pokazać na co go stać i wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:33.258. To najlepszy wynik podczas całych testów w Bahrajnie. Williams faktycznie wygląda na dobrze przygotowanego do nowego sezonu. Szybciej od Magnussena pojawił Kimi i teraz to fin dzierżył trzecią pozycję.

Dzisiaj dopiero w końcówce zawodnicy zapewnili nam nieco emocji, aczkolwiek cały dzień upływał pod znakiem walki z problemami wielu ekip. Po wczorajszym obiecującym dniu, dzisiaj Red Bull przejechał zaledwie jedno okrążenie (właściwie to pół o własnych siłach). Niełatwe życie miał również Sauber plujący ogniem z rury wydechowej. Lotus po zaledwie 33 kółkach zamknął garaż i odpuścił jazdy. Reszta ekip problemów miała mniej, ale każdy ma pewne zmartwienia. To z pewnością niesamowicie trudne testy dla każdego, ale dzięki temu rywalizacja będzie jeszcze bardziej fascynująca. Oglądanie kto poradzi sobie najlepiej z nowymi przepisami zdecydowanie będzie ciekawe! Póki co zapraszamy na jutrzejsza relację - to już ostatni dzień tegorocznych testów przedsezonowych.

Rosberg na super-miękkich oponach
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Felipe Massa (19)Williams Mercedes FW36991:33,258
2Nico Rosberg (6)Mercedes W051031:33,4840,226 0,226
3Kimi Raikkonen (7)Ferrari F14 T871:35,4262,168 1,942
4Kevin Magnussen (20)McLaren Mercedes MP4-29881:35,8942,636 0,468
5Daniił Kwiat (26)Toro Rosso Renault STR9801:36,1132,855 0,219
6Nico Hulkenberg (27)Force India Mercedes VJM071151:36,2052,947 0,092
7Jules Bianchi (17)Marussia Ferrari MR03781:37,0873,829 0,882
8Marcus Ericsson (9)Caterham Renault CT051171:38,0834,825 0,996
9Romain Grosjean (8)Lotus Renault E22331:42,1668,908 4,083
10Sebastian Vettel (1)Red Bull Renault RB101-
11Adrian Sutil (99)Sauber Ferrari C331-

KOMENTARZE

89
cyntia2005
01.03.2014 11:29
Czytam komentarze, i co rzuca się w oczy to to,że 90 procent z nich powinno być usuniętych. Jestem w szoku, moderatorzy widać pozwalają na większą swawolę oraz przymykają oczy na złą pisownię nazwisk.Ukłon w kierunku @kabans. Jego pisownia nazwisk widać nikomu tu nie przeszkadza,a szkoda bo tracicie na reputacji. :(( Czy ban to już przeszłość?
MairJ23
01.03.2014 03:22
No to jak Williams tak silnie wyglada to moze sie okazac ze sezon bedzie ciekawszy niz myslalem... mam nadzieje ze Australia choc troche wyjasni choc jak zostaniemy z minami niedowierzania do nastepnego GP to tez bedzie OK :) Zaczynam rece zacierac na sama mysl ze sezon tak blisko - postawilem na wygrana Hamiltona w pierwszym weekendzie. Zobaczymy jak to wyjdzie.
tifosi
01.03.2014 02:54
@MPOWER Ja nie jestem gimbus żeby strzelać focha:P. Dla żartu może być wyssane z palca;). Pozdrawiam.
MPOWER
01.03.2014 02:50
[quote="tifosi"]Zaczyna mnie to nudzić. Wychodzi na to, że jesteś wszechwiedzący i nieomylny. Do tego totalny brak poczucia humoru.[/quote] Mi brak poczucia humoru :) ? Zapomnę emotki i już bierzesz wszystko na poważnie. Nie jestem nieomylny i wszechwiedzący bo nie mam na całą F1 tyle wolnego czasu. Ale jeżeli chodzi o Raikkonena to wiem prawie wszystko ;) Pozdrawiam i nie strzelaj focha :) Prośba, zanim zaczniesz pisać coś wyssane z palca to sprawdź też inne źródła ;) [quote]Podobno nawet lepsze od Mercedesa... były tez plotki, że Ferrari brakuje 75 KM do silnika Mercedesa.[/quote] Ostatnio Ted Kravitz również o tym mówił, że to tylko ploty.
tomcio117
01.03.2014 02:48
jakie 75 koni o boże ~~
tifosi
01.03.2014 02:39
@MPOWER Zaczyna mnie to nudzić. Wychodzi na to, że jesteś wszechwiedzący i nieomylny. Do tego totalny brak poczucia humoru. Próbujesz sprowadzić mnie do swojego poziomu i wykończyć doświadczeniem. Nic z tego. Niechce mi się już z Tobą użerać, argumentować i udowadniać swoich racji bo to do niczego nie prowadzi. Ty i tak swoje wiesz. A ja swoje. Nara.
kamil_zmc
01.03.2014 02:38
@tomcio117 Właśnie Massa wykręcił najlepszy czas testów w Bahrajnie. W dodatku na autosporcie piszą, że Williams ma podobno nalepsze tempo wyścigowe. Podobno nawet lepsze od Mercedesa... były tez plotki, że Ferrari brakuje 75 KM do silnika Mercedesa. A ty dalej myślisz, że ukrywają tempo Ferrari.
SilverX
01.03.2014 02:36
@tomcio117 I tu się mylisz Panie kolego. Wczoraj Alonso miał podobne, a nawet gorsze tempo od Raikkonena. Massa, Rosberg i Raikkonen swoje najlepsze czasy ustanowili na super miękkiej mieszance, a Magnussen na miękkiej. Śmiem twierdzić, że Mercedes i Williams są dość znacznie z przodu stawki...
PatrykW
01.03.2014 02:33
Czyli paradoksalnie mówiąc , zespoły z Renault dojadą w Australii do mety . Jednak został im ro rozwiązania tylko problem z mocą.
tomcio117
01.03.2014 02:26
silverX jeśli uważasz ze williams ma lepsze tempo od ferrari do gratuluję, dalej sie na tym opieraj~~ ewidentnie widać ze się maskują, alonso wczoraj miał świetne tempo na długich jazdach. taikkonen co innego sprawdza na dlugich wyjazdach czyli symulacji
macieiii
01.03.2014 02:19
niezły paradoks - forum ożyło a emocje jak na rybach bo to są testy. Jako że publikacja będzie miała miejsce to powiem tylko że Kto dziś spisuje rbr na straty niech pierwszy rzuci kamień. Newey na pokładzie, gruba kasa. Co rok większa dominacja. Zmiany przepisów mogą co najwyżej im zaszkodzić, ale nie zbić z piedestału. A nawet jeśli, to raczej tylko za sprawą fatalnego silnika Renault, ale o tym też jeszcze dużo nie wiemy.
MPOWER
01.03.2014 02:18
[quote]To, że Kimi chciał odejść z F1 po zdobyciu tytułu i nie bić żadnych rekordów w statystykach to prawda źródło F1 Racing (wywiady z Kimim i Bernie Ecclestone).[/quote] Nieprawda. Kimi chciał zdobyć tytuł i chciał ich więcej. Rekordy go nie interesują. On chce wygrywać. BTW F1 Racing to brukowiec. [quote]To, że Felipe testował podczas weekendów GP raczej prawda źródło SKY F1 i F1 Racing.[/quote] To, że Felippe za czasów Alonso służył za testera to każdy kibic wie, i nie trzeba do tego ani SKY ani czegokolwiek. [quote]To, że Kimi utopił kasę w rajdach prawda źródło Auto Motor und Sport i F1 Racing.[/quote] Nie utopił, tylko zainwestował w tą "zabawę". To dwie różne sprawy. I nie opieraj się na F1 Racing a zwłaszcza na Auto Motor Total Bull*** :)
rumburak57
01.03.2014 02:08
@ SilverX, dzięki:)
tifosi
01.03.2014 02:07
@MPOWER To, że Kimi chciał odejść z F1 po zdobyciu tytułu i nie bić żadnych rekordów w statystykach to prawda źródło F1 Racing (wywiady z Kimim i Bernie Ecclestone). To, że Felipe testował podczas weekendów GP raczej prawda źródło SKY F1 i F1 Racing. To, że Kimi utopił kasę w rajdach prawda źródło Auto Motor und Sport i F1 Racing. A to, że miało być z przymrużeniem oka to nikt nie załapał.
SilverX
01.03.2014 02:04
Na softach. Rosberg drugi czas także wykręcił na softach ale został na torze.
rumburak57
01.03.2014 02:02
na jakich oponach Massa wykręcił ten czas?
SilverX
01.03.2014 01:59
Williams szybszy od Ferrari (cóż za zrządzenie losu), być może nawet od Mercedesa... Tempo wyścigowe Ferrari budzi niepokój, Force India wydaje się nawet szybsze.
michal132
01.03.2014 01:56
Caterham 100 okr :D
MPOWER
01.03.2014 01:49
[quote="tifosi"]A co do pierdół, więcej wiedzy w temacie i wtedy komentować i się czepiać.[/quote] Tutaj akurat nie trafiłeś, ponieważ w tym temacie mam bardzo dużo wiedzy. Inni użytkownicy mogą to potwierdzić :) Więc przestań smarować bzdury wyssane z palca, tylko pisz komentarze, które coś wnoszą.
tifosi
01.03.2014 01:49
@MairJ23 W ostatnich dwóch latach pojawiło się trochę informacji, że Ferrari testowało wykorzystując do tego Felipe podczas weekendów GP. Ferrari cały czas nie radzi sobie z zakazem testów. Stąd ta moja „teoria spiskowa”. Miało być dla żartu. Ale tu się nie da.
Fragola
01.03.2014 01:44
@iceneon [quote="iceneon"][/quote] Jakie "płacze" powiedział tylko, że jeszcze mają co poprawiać, zresztą pewnie tak jak inni... litości.
MairJ23
01.03.2014 01:41
@tomcio117 no ale jak ludzie sie emocjonuja testami to co zrobic :) Moze to ich pierwsze testy w zyciu :P @tifosi no ale to ty cos pisales o testowaniu Kimiego na rzecz Alonso - wiec o co chodzi tak na serio ? To zanim sie sezon zaczal i cokolwiek wiadomo ty juz masz takei informacjhe - podziel sie zrodlem. Udowodnij to w jakis sposob a nei wypisujesz tu takie glupoty ze sie w glowie nie miesci - Tu nie ma miejsca na takie ploteczki. Jak chcesz takie rzeczy wypisywac to idz soie na strone "Przekroj" czy "Popcorn"
ICEman
01.03.2014 01:41
Lotus caly czas slabiutko, RedBull po staremu
tifosi
01.03.2014 01:38
@tomcio117 Masz 100% racji. Napiszesz coś nie pomyśli jednych albo drugich i proszę jak się pięknie rzucają:). Nie ma to jak ustawiać cały sezon na podstawie testów, z których i tak nic nikt nie wie oprócz zespołów.
Asmodeus
01.03.2014 01:36
Okrążenie chwały Toro Rosso
tomcio117
01.03.2014 01:31
po co wypisujecie takie głupoty obaj mają inne zadania by bolid był jak najlepszy, każdemu z nich chodzi o to samo o jak najlepszy bolid. Przestańcie pisać głupoty każdego dnia nowe częsci montują sprawdzają
FAster92
01.03.2014 01:24
@tifosi "B. Kimi zastąpił Felipe więc musi testować dla Pana, Alonso." to żeś pojechał...
tifosi
01.03.2014 01:22
@MPOWER Wyluzuj, bo Ci scalone pójdą. Ja Twoich wypocin nie komentuję. A co do pierdół, więcej wiedzy w temacie i wtedy komentować i się czepiać.
MPOWER
01.03.2014 01:01
@serekms Przestań stękać :) Kimi wie co robi. Fin nie potrzebuje wielu kółek na adaptację z bolidem. Po kilku metrach wie czy coś mu pomaga czy nie. Z tego jest znany od lat. [quote="xdomino996"]Już się zaczyna, jaki to Kimi jest poszkodowany? Przecież nie jeden tutaj z góry twierdził, że Alonso ma przechlapane w tym sezonie, bo Kimi mu pokaże gdzie jego miejsce, teraz nagle odwracanie kota ogonem i gadanie, ze już na testach ustalają kto ma jaki numer... [/quote] Aż nie wierzę, że to napisałeś. Przecież wiadomo, że każdy obóz, czy to Raikkonena czy Alonso będzie pisał to samo. Będą całe elaboraty pod newsami :) @tifosi Spamuj gdzie indziej albo jak Ci się nudzi zajmij się czymś ciekawym. Napisałeś takie pierdoły, że aż oczy bolą. Nic z tego co napisałeś, nie jest prawdą, tylko herezją wyssaną z palca. (poza tym, że Ferrari chce mieć Vettela)
karrot
01.03.2014 01:00
Moim zdaniem przesadzacie z faworyzacją Ferdka nad Kimim.. Może Ferrari ma problem z ustawieniami dla Kimiego bo przecież w tym sezonie każdy kierowca musi zmienić styl jazdy a akurat Kimiemu trudniej jest znaleźć odpowiednie ustawienia/styl (bądź bolid ma ograniczone mozliwosci w tym zkresie) względem Alonso, który potrafi się lepiej zaadoptować? Nie twierdzę, że tak jest.. ale chorym dla mnie jest stwierdzanie, że Ferrari sabotuje Kimiemu testy bo z góry przypisują mu numer drugi wśród kierowców. Przecież oni zatrudnili Kimiego po to by zdobywał punkty dla Ferrari i aby mieć większą nadzieję na mistrza konstruktorów.
FAster92
01.03.2014 12:25
@serekms @InsideFerrari reports that Raikkonen is "ready for a race simulation". Nic straconego ;)
paymey852
01.03.2014 11:47
[quote]W temacie ALO vs RAI.[/quote] Żenada. Zapraszam do komentowania 16 marca albo najlepiej 24 sierpnia.
tifosi
01.03.2014 11:46
@serekms Zawsze mówił, że zależy mu na zdobyciu tytułu i wypad z F1, bo cały ten cyrk mu się nie podoba. W rajdach trochę kasy umoczył i z jakiegoś powodu wrócił do F1. A Ferrari nie pozwoli na uczciwą walkę. Raczej będą jechać pod Alonso, który jest najbardziej oszukanym kierowcą w F1. Ostatnio strategia Ferrari jest taka, że najchętniej zatrudniliby wszystkich najlepszych kierowców by pozbyć się konkurencji. Tylko czekać jak Alonso wyleci na rzecz Vettala.
serekms
01.03.2014 11:33
@tifosi Punkt A jest śmieszny. W jednym sezonie jeszcze bodajże jak był w Macu zarobił łącznie ze sponsorami ponad 60 milionów. Przez tyle sezonów ma tyle kasy, że jeszcze dwa pokolenia po nim pożyją w luksusie. Co do drugiego punktu, zaczynam mieć obawy. Mam nadzieje, że Ferrari pozwoli na uczciwą walkę, a wygra lepszy.
tifosi
01.03.2014 11:26
W temacie ALO vs RAI. Może po prostu: A. Kimi zarabia kasę a na tytule mu nie zależny, bo jeden ma a ośmiu już i tak nie zdobędzie. B. Kimi zastąpił Felipe więc musi testować dla Pana, Alonso.
serekms
01.03.2014 11:26
@iceneon Stawiam, że jutro. No fajnie byłoby zobaczyć wielką czwórkę czyli Ferrari, McLaren, Mercedes i Williams blisko siebie, ale liczę też na Force India, a konkretnie Hulka, który na prawdę wygląda na jednego z najlepszych kierowców w stawce. Ogólnie skład Force India jest jednym z najmocniejszych w tym sezonie.
iceneon
01.03.2014 11:18
@serekms Wiliams w czwórce. Fajnie by było. Zastanawiam się czy dziś ktoś się pokusi o okrążenie chwały, czy dopiero jutro.
serekms
01.03.2014 11:16
@iceneon Ciężko powiedzieć, z jaką ilością paliwa jeżdżą, ale na pewno McLaren jest w tym momencie w top 3 - 4. Na ten moment top 3 to Merc, Ferrari i McLaren. Tak to dla mnie wygląda. Fajnie, ze Mac wrócił do czołówki na swoje miejsce. Czekamy teraz na Williamsa.
iceneon
01.03.2014 11:15
No proszę, Kimi już zszedł poniżej 1,37 Przejechał już w sumie 21 kółek i póki co jedzie bez problemów.
marcinek188
01.03.2014 11:14
A ja liczę że FI powalczy w tym roku... Z resztą w ubiegłym sezonie także radzili sobie nieźle dopóki nie zmieniono opon. Ciekawe co tym razem wymyślą aby RBR mogło wrócić na szczyt ? Dobrze że mercedesy sobie radzą to może nie będzie większych zmian w trakcie sezonu.
iceneon
01.03.2014 11:12
Magnussen również zaprzecza wczorajszym płaczom Buttona. Jak ktoś ma czas ślęczeć przed komputerem polecam http://live.autosport.com/commentary.php/id/703
serekms
01.03.2014 11:10
@iceneon Zobaczymy jak teraz będzie wyglądała jego jazda.
iceneon
01.03.2014 11:05
Kimi ostro się zabrał do roboty i przy okazji ciągle poprawia czas.
serekms
01.03.2014 10:57
@Indy Kimiego usprawiedliwiać nie będę musiał. Na torze swoje pokaże. @FAster92 Nie no spoko, jeżeli Kimi nie ma nawet za zadanie przed końcem tury testów wykonać symulacji wyścigu to spoko. Cieszy natomiast postawa Force India, które wydaje się być bardzo mocne :) Oczywiście w kontekście walki z Williamsem i Sauberem, który na ten moment wypada najgorzej z wymienianej trójki.
Indy
01.03.2014 10:50
@FAster92 To jest szukanie wymówek "na zapas", by w razie czego usprawiedliwić swojego faworyta. Niektórzy tak lubią.
iceneon
01.03.2014 10:50
Kimi powrócił do testowania i przy okazji nieco poprawił swój czas.
FAster92
01.03.2014 10:47
@serekms Stwierdzasz to po czym? Chyba Ferrari wie co ma do roboty najlepiej, każdy z kierowców ma inne zadanie do wykonania itp. Więc nie wiem czemu już takie oskarżenia w kierunku Alonso. Świetnie, ze jesteś fanem Kimiego i w ogóle, ale chyba nie czas się teraz użalać zwłaszcza podczas testów. jeszcze nie raz będziesz zadowolony z występów Kimiego w tym roku. Pozdrawiam
iceneon
01.03.2014 10:47
IMHO na temat Kimiego i Fernando będzie można wyciągnąć jakieś wnioski po jakichś 5-6 wyścigach.
serekms
01.03.2014 10:44
@kabans Rozumiem, ze Massa przede wszystkim określił samego siebie, będąc najpierw pomagierem Schumachera, potem Raikkonena i na końcu Alonso. Ferrari myślało o Kimim (moim zdaniem) po pierwsze jako zmotywowaniu Ferdka, by mniej gadał, a więcej robił, a po drugie jako zabezpieczeniu na wypadek ewentualnego odejścia Alonso do McLarena na sezon 2015. Kimi ma dalej 9 okrążeń. Kiepsko mi to wygląda...
kabans
01.03.2014 10:39
[quote="serekms"]...[/quote]Dlatego podsumowując powrót do ferrari Kimiego można użyć słów, które kiedyś Massa użył na paydriverów. Koleś zgodził się na coś takiego, dokładnie jak polski piłkarzyk idący na zachód do siedzenia na ławie. Oddaje sezon i nie zależy mu na walce i osiągnięciach.
serekms
01.03.2014 10:30
@kabans A czy napisałem, że o tym wiedział? Miał nadzieje, tak samo jak ja dalej mam taką nadzieje, że nie jestem ślepy patrząc na testy. Wykluczmy Jerez, bo Kimi jeździł przez dwa peirwsze dni, ale Bahrajn, wszystkie te dni. Jak mi nie wierzysz, to sprawdź statystyki liczby okrążeń przejechanych przez danego kierowce. Możesz dalej być ślepy i gadać, ze to przypadek, ale przypadek to jeden dzień, może dwa, a nie cztery.
kabans
01.03.2014 10:29
[quote="iceneon"]...[/quote]No np w 2010 musiał mu pomóc zespół bo nie dawał sobie rady z kierowcą pokroju Webbera, widziałem. Nie mówię, że Vetel się nie rozwija bo z każdym sezonem widać u niego postęp, ale czy TR w sezonie 08 nie było przez kilka wyścigów nazwane 3 siłą, czy Bourdais w tym wyścigu nie startował również z czoła? Czy cała licząca się stawka nie weszła do q3 (massa i kov to nie jest licząca się stawka)? Czy w miesięczniku f1 nie pojawił się artykuł, w którym zawodnicy TR zachwali bolid, że jest rewelacyjny podczas deszczu? Czy czasem, nie wyjechał kilka razy poza tor i popełnił kilka błędów? Spisał się bardzo dobrze ale wykorzystał sytuacje jak solidny dobry kierowca, a nie ukręcił gó.... z bata i wygrał a miał zerowe szanse. Czy maldonado po swojej wygranej w hiszpanii, został uznany za największy talent?
Indy
01.03.2014 10:28
@kabans Między 17.06.2007 a 24.11.2013 z wyróżnieniem całego roku 2012 oraz 14.09.2008 Powiem Ci coś w sekrecie: zauważyłbyś to sam ale jesteś zaślepiony hejtem i zaklinasz rzeczywistość. Jeśli nie akceptujesz faktów to zostaje Ci tylko maść.
kabans
01.03.2014 10:28
[quote="serekms"]..[/quote]Czyli w takim razie Kimi wiedział, że o nic nie powalczy w ferrari przychodząc do niego. Wybrał tylko kasę, nie zależy mu na wyniku. Kogo tu winić ferrari czy samego delikwenta? To tak jakby szef zatrudnił sprzątaczkę, a ta miała by żal, że nie pozwala jej zarządzać rachunkami. Pomyślcie sami
iceneon
01.03.2014 10:23
[quote="kabans"]Kiedy?[/quote] Przespałeś ostatnie cztery sezony?
serekms
01.03.2014 10:18
@AleQ Chłopcze, nie musisz mi wierzyć. Ja po prostu wypowiadam swoją opinię. Niech będzie, Kimi to wieczny pechowiec, a Ferdek to w czepku urodzony szczęściarz. Spoko. Nigdy nie wspomniałem, że nie było winy Kimiego przy wypadku w trakcie testów. Nie mam też zamiaru Ci tłumaczyć dlaczego mam takie zdanie jakie mam. Mam lepsze rzeczy do roboty. Powiem tylko tyle, statystyki na testach nie kłamią. To nie jeden dzień by to był przypadek. @kabans Postraszyć miał, i to zrobił, ale Sam Domenicali, zapowiadał, że w Ferce kierowcy ścigają się dla zespołu i muszą to uszanować. Zobaczymy jak będzie, ale staram się wierzyć, ze rywalizacja będzie uczciwa.
kabans
01.03.2014 10:15
[quote="AleQ"]...[/quote]Jedno jest pewne. Raikonnen miał postraszyć Alonso, być może zmienić jego status na kierowcę nr.2 a praktyce wychodzi, że fin już na starcie ma problemy i będzie dla ferrari tak użyteczny jak Badoer. Kimi zacznie płakać, że mu nie pasuje, fani wymyślą teorię spiskową, pobije fotoreportera, znowu pożegna się z ferrari i przejdzie tym razem na wieczną emeryturę bo kasa z Santandera odegra rolę? Ale idąc tym tokiem ferrari jest zaj..... pewne osiągów i najprawdopodobniej wiedzą, że Alo do zdobycia MS nie będzie potrzebował pomocy, tak samo jak w klasyfikacji konstruktorów. [quote="Indy"]...[/quote]Kiedy?
serekms
01.03.2014 10:14
@iceneon Dzisiaj znowu to samo....Stanowczo zbyt dużo pecha jak na przypadek. Wspomnisz moje słowa po jutrzejszym dniu, gdzie Ferdek rypnie minimum 80 - 100 okrążeń. Możemy sobie ponownie podać ręce, bo ja też Groszkowi kibicuje, podobnie Hulkowi. Ciekawi mnie Magnussen. Co do Vettela, to chłopak ma wielki talent,a punktem odniesienia, jeżeli nie czołówka to będzie Ricciardo. Oczywiście tam Seb też z automatu jest numerem jeden tak długo, jak w zespole jest Helmut Marco.
iceneon
01.03.2014 10:13
@kabans Zerknąłem na forum i widzę, że w 2011 zepsuł Ci się tv w akademiku, więc według gimbusów też już jesteś stary ;) Po Twoich komentarzach widać, że raczej Tobie bliżej do stetryczenia ;)
AleQ
01.03.2014 10:10
@Serekms Masz rację, że Ferrari postawiło na ALO. Kimi padł ofiarą Team Orders podczas testów w Bahrajnie i rozwalił swoją Ferkę, a późniejsza wypowiedź o braku winy, sugeruje, że winny jest Stefan. Zaraz się też dowiemy, że Kimi ma przechlapane, bo ma nieparzysyty numer startowy. Powiem krótko, przybij sobie piątkę z Macierewiczem.
iceneon
01.03.2014 10:07
@serekms Możemy sobie podać ręce. Również od dawna kibicuję Kimiemu, Ferdkowi zresztą też i od jakiegoś czasu jeszcze Groszkowi. Co do Twojej teorii, to może coś w tym jest. Trochę za dużo tego pecha.
kabans
01.03.2014 10:07
[quote="essien15"]...[/quote]Czyli podążając tokiem teorii spiskowych z ferrari, Riccardo jest faworyzowany.
Indy
01.03.2014 10:06
@kabans Vettel już dawno udowodnił że jest fantastycznym kierowcą. Skoro tak Cię to boli to się posmaruj maścią. Vettel będzie pewnie w tym roku poza czołówką, podobnie jak Alonso w 2009 i wtedy to też była wina Renault :D
kabans
01.03.2014 10:06
[quote="iceneon"]...[/quote]Musi być równowaga między Tobą, czyli stetryczałą osobą, a młodą krwią czyli mną.
serekms
01.03.2014 10:00
@iceneon Nie wiem czy to spisek, po prostu bardzo chciałem zobaczyć równą walkę Kimi - Fernando. Jestem fanem Kimiego od 2002 roku. Powiem szczerze, że to taki powrót do przeszłości. Kimi śmigał McLarenem, a Ferdek Renią. Potem Kimi Ferką, a Ferdek McLarenem. To były bardzo emocjonujące pojedynki. Patrząc na obecną ilość przejechanych kułek przez Kimiego, to nawet bolidy napędzane silnikami Renault pozostawia go z tyłu. Już dawno Ferka nie miała takiego świetnego duetu kierowców. Oby tego nie zniszczyła swoim ustawianiem. Obym się mylił iceneon
iceneon
01.03.2014 09:55
@serekms Do 15:30 jeszcze daleko. Zobaczymy czy po dzisiejszym dniu Twoja teoria spiskowa się sprawdzi.
serekms
01.03.2014 09:52
@xdomino996 Po to jest forum by każdy mółgł się wypowiedzieć. Ty uważasz, że to przypadek. Dla mnie zbyt duży ten przypadek. Dzisiaj też. Miała być symulacja wyścigu, a jest 9 okrążeń. Idę o zakład, że juto Ferdek zrobi najmniej 80 okrążeń. Nie powiedziałem, że Ferdek wygra, tylko, że jest w lepszym położeniu na start sezonu. Co do RBR, nie skreślałbym ich na cały sezon, podobnie jak Lotusa. Obie ekipy czymś nas zaskoczą.
essien15
01.03.2014 09:51
Sokolim Okiem : ''Wczorajsza jaskółka (66 okrążeń Ricciardo) wiosny w Red Bullu nie czyni: dziś Vettel dwa razy próbował wyjechać na tor. Za pierwszym razem dotarł do czwartego zakrętu, za drugim nie zdołał wyjechać z alei serwisowej... Do trzech razy sztuka?'' temperatura nietylko bolidu ale i Seba siega zenitu :D zapis rozmowy Seba ze strony skysports : Team: Ok Seb, You're clear to go Seb: You're sure it's fixed this time? Team: Oh yeah, no problem. 30 seconds later Seb: It's broke again.
iceneon
01.03.2014 09:49
@kabans Jak tak patrzę na te Twoje komentarze, to mam wrażenie, że właśnie osiągnąłeś pełnoletność i wręcz pękasz z dumy, że masz dowód osobisty. Nie lubię Vettela i nawet mnie cieszą problemy RB, ale szacunek za cztery tytuły mu się należy.
xdomino996
01.03.2014 09:42
@serekms Już się zaczyna, jaki to Kimi jest poszkodowany? Przecież nie jeden tutaj z góry twierdził, że Alonso ma przechlapane w tym sezonie, bo Kimi mu pokaże gdzie jego miejsce, teraz nagle odwracanie kota ogonem i gadanie, ze już na testach ustalają kto ma jaki numer... Zwykly przypadek, a ludzie robią z tego sensacje @Sycior Totalnie bezsensowna myśl. Gdy Vettel będzie dojeżdżać w okolicach 5-10 to będzie, że bolid jest mocny, gdy dojedzie na podium lub coś wygra to nagle będzie gadka, że Red Bull poprawił mocno bolid i są znowu w czołówce i zaraz będą dominować. Gdy RB będzie miało ogromne problemy z bolidem i punkty będą bardzo ciężkie do zdobycia to będzie gadka, że bolid nie jest zły, tylko kierowca do d*py. Porównujmy go nie od zajętych pozycji, a do partnera z zespołu, a w tym od 5 lat Vettel nie dał szans pokazać się Webberowi pomimo awarii i głupich błędów.
serekms
01.03.2014 09:33
Nie no panowie, nie umniejszamy talentu Vettelowi. Nie lubię gościa, ale przy Webberze, pokazał, że jest szybki. Na porównanie z Alonso czy Kimim bym się wstrzymał, ale talent chłopak ma. @kabans Poważnie? 3 Sesje testtow, każda po 2 dni. Odejmijmy testy w Jerez, wychodzą dwie sesje testowe. W 4 dniach u Kimiego występowały duże problemy, a w 4 dniach u Fernando było wszystko perfekt. Poważnie, wierzysz w takiego pecha? Owszem, mogę się mylić i obym się mylił, ale kiepsko to wygląda.
kabans
01.03.2014 09:31
[quote="serekms"]..[/quote]Po prostu raikonnen ma jakieś problemy, nie mieszać tu talentu bo wychodzą z tego gimbusowe wywody. Sezon jest tak wielką niewiadomą, że nie kombinowaliby nic, a poza tym przypomnę sezon 2009 kiedy to ferrari zdobyło punkty dopiero w 4 wyścigu
Sycior
01.03.2014 09:27
sstass i tak jest drugi problem że silnik Renault daje za mało mocy. Mam nadzieję że Red Bull będzie w środku stawki, wtedy albo zmienię zdanie o Vettelu, albo tylko utwierdzi mnie w przekonaniu że nie jest nikim wielkim a raczej kimś pokroju Nigela Mansella. Także będzie to sezon prawdy ;) Bo są ludzie co i średnim bolidem potrafią nieźle powalczyć :P
serekms
01.03.2014 09:26
@mefistofele Przyznam się, ze jestem fanem Kimiego. Pewnie było to widać w moim poprzednim komentarzu, ale daj spokój. Pracuś? Dlatego ma zrobione 2 symulacje, gdzie Kimi nie ma żadnej? Jak dla mnie to w tym momencie Fernando jest w znacznie lepszej sytuacji od Kimiego. W innych teamach, czy to w Mercedesie, czy McLarenie nie widać takich różnic jak w Ferrart. Co do talentu, to niewątpliwie i jeden i drugi mają na podobnym poziomie, ale przygotowanie powinno byś takie samo. Byłoby sprawiedliwiej.
kabans
01.03.2014 09:20
Ostatnio byłem w Krakowie na wrak race. Połowa kierowców (chociaż ciężko ich nazwać kierowcami, a ten wiejski festiwal wyścigiem) zjeżdżała co trzy okrążenia po dolewkę płynu chłodniczego. Czyżby Gp Australii wygrał kierowca, który najmniej spędzi czasu w garażu? A tak w ogóle gdzie będzie f1 z pl komentarzem w tv i czy kierowca, któremu skończy się benzyna będzie dnf, czy będzie mógł sobie dolać jeśli będzie wiadomo, że nie dojedzie do mety, kosztem jakieś kary oczywiście? [quote="sstass"]...[/quote]Odezwał się 14latek, twu 15 latek. (nie bierz tego do siebie bo często piszę na pół serio, żeby jeśli ktoś to czyta był zmuszony do wysunięcia sobie wniosków samemu)
sstass
01.03.2014 09:19
@kabans @essien15 Obyście nie musieli tego odszczekac. To nie wina Sebastiana ze zrobili takie auto, ja mam nadzieje ze sie jednak z problemami uporaja. Moze nie odrazu, ale 2-3 wyscigi i moze byc ok. Pozdro
essien15
01.03.2014 09:15
@kabans pewnie masz racje piskliwe 14latki i chlopcy w rurkach szybko o swoim idolu zapominaja :D ale ja zwracam uwage no bo.... to duzy problem jednak bardzo duzy, za 2 tygodnie beda ''musieli'' przejechac okolo 300 km w ciagu 2 godzin :D technicznie niemozliwe :P
kabans
01.03.2014 09:10
[quote="essien15"]..[/quote]może dlatego, że vetel nikogo nie obchodzi :P, a jego wielcy fani zniknęli bo wiedzą, że RB nie będzie miał szans na walkę o cokolwiek. Wiem, że to trochę cyniczne ale coś w tym jest chyba, ale jest tego dobra strona. Vetel będzie mógł udowodnić wreszcie, że jest dojrzałym kierowcą, który umie pojechać szybko nawet taczką
mefistofele
01.03.2014 09:10
@Lukas no nie wiem.... Inne zespoły z silnikami Renault, no może poza Caterhamem wyglądają lepiej
essien15
01.03.2014 09:06
nie piszecie nic w komentarzach o RedBullu a Vettel przeciez w przedostatnim dniu testow jak pisza wyzej nie przejechal nawet dwoch sektorow ! szok ! :P
Lukas
01.03.2014 09:04
@mefistofele - osobom głoszącym ten argument chodziło o porównanie do innych zespołów z Renault i trudno im odmówić racji :)
michal132
01.03.2014 09:03
@tomcio117 no bo w Jerez by na pewno się najeździli
mefistofele
01.03.2014 09:01
@tomcio117 niektórzy spece pisali ze lotus to wygrany testów w Jerez... Taki wygrany, ze walczą o totalną kompromitację lub tylko częściowa
tomcio117
01.03.2014 08:54
Po lotusie niestety to jest ten błąd niestawienia się na testach 1. Bardzo mała ilość informacji odnośnie bolidu, podejrzewam że są w ciemniej uliczce odnośnie bolidu.Przykre to ale sezon już mają z bani
PatrykW
01.03.2014 08:37
Co z Lotusem , że znowu Groszek nie wyjeżdża . ?
rno2
01.03.2014 08:13
Ja myślę, że to przypadek. Nowe bolidy ciągle mają usterki i pechowo tych usterek pojawia się najwięcej akurat w te dni kiedy jeździ Kimi. P.s. w Caterhamie będzie dzisiaj też jeździł Kobayashi?
mefistofele
01.03.2014 08:13
@serekms chyba przesadzasz. Wydaje mi sie, ze ALO jest typem pracusia, kogoś kto wybitnie przygotowuje sie do sezonu, kogoś kto swój niewątpliwy talent popiera ciężka praca. RAI to talent, człowiek który potrzebuje mniej czasu na przyswojenie nowych rzeczy. W związku z tym być może ALO namawiał zespół do dodatkowych jazd "panowie sprawdźmy to i tamto, tu sie czuje nie pewnie, to bym chciał zmienić" stad większa liczba kolek... Podział na kierowców 1 i 2 nawet gdyby był, będzie max do połowy sezonu. Później ALO tupnie nóżka, montezemolo straci cierpliwosc i RAI zdobędzie tytuł ;)
serekms
01.03.2014 07:50
Nie wiem czemu, ale mam takie nieodparte wrażenie, że hierarchia w Ferrari już została ustalona. Za każdym razem kiedy jeździ Kimi, jest więcej pracy w garażu i znacznie mniej jeżdżenia niż w przypadku Alonso. Jeszcze rozumiem Jerez, bo tam Kimi jeździł w dwóch pierwszych dniach, gdzie nowy bolid był po raz "pierwszy" na torze. Był nowością i jednocześnie był jedną wielką niewiadomą. Natomiast testy w Bahrajnie tylko mnie potwierdzają w moim zdaniu. Kimi niespełna 60 okrążeń, a Alonso niespełna 110. Nie ma tu też pisać, 'bo Kimiemu się nie chciało', bo to bujda. To zespół decyduje kiedy kierowca ma wyjechać i na ile okrążeń. Mam nadzieje, że może jakimś cudem się pomyliłem i w końcu pozwolą Kimiemu wykonać symulacje wyścigu, bo jak na razie jeszcze tego na testach nie zrobił, podczas gdy Alonso ma już 2 symulacje.
rno2
01.03.2014 06:42
Przecież Kimi już jeździł w czwartek, więc jakim sposobem wg was ma jeździć po raz pierwszy w tyd tygodniu?