Toyota zaprezentowała TS040 Hybrid

Japońska maszyna ma dysponować mocą 1000 koni mechanicznych
27.03.1413:12
Paweł Zając
3273wyświetlenia

Toyota zaprezentowała dziś TS040 Hybrid, z którą będzie walczyć w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz dwudziestoczterogodzinnym wyścigu Le Mans.

Japońska maszyna ma dysponować maksymalną mocą blisko 1000 koni mechanicznych. 520 ma pochodzić z atmosferycznego silnika V8, podczas gdy silniki elektryczne dostarczą dodatkowe 480 koni, które będą napędzać zarówno tylną, jak i przednią oś.

Przejście na podwójny system odzyskiwania energii pozwoliło Toyocie o prawie 50% podnieść moc układu hybrydowego, który w poprzednim modelu zapewniał około 300 koni mechanicznych. Japońska marka zdecydowała się jednak na przepisy drugiej z klasy dla aut hybrydowych, które pozwalają na odzyskiwanie sześciu megadżuli energii podczas okrążenia toru w Le Mans. Przyczyną takiej decyzji ma być fakt, że waga związana z większym systemem negatywnie wpływała na czas okrążenia.

Alex Wurz, który kilkukrotnie testował TS040, powiedział: Jest fenomenalna. Niesamowicie mocna. Napęd na cztery koła pozwala nam lepiej przyśpieszać. Czujesz się jak w statku kosmicznym. Zastosowanie takiego napędu jest jednak podyktowane tym, że możemy zbierać więcej energii podczas hamowania, co działa bardzo dobrze.

Warto również dodać, że Toyota zdecydowała się zwiększyć pojemność silnika z 3.4 do 3.7 litra, co ma na celu poprawę efektywności.


^galeria,619

KOMENTARZE

9
Phobos
27.03.2014 09:56
Mam spory sentyment do Toyoty, ale imho to cos z wytrzeszczem oczu, wyglada wyjatkowo szkaradnie. Coz, gusta i gusciki. Najwidoczniej spece z TMG mieli w tym jakis cel. Oby tylko w tym roku, to oni byli o kolko przed Audi, po 24 godz jazdy.
rolnik sam w dolinie
27.03.2014 06:55
Już zeszłoroczny model miał bardziej pionowe lamy w porównaniu z Audi. Tym razem poszli na całość, ale widoczniej w jakimś konkretnym celu. Ogólnie to mi się podoba, nie wiem co musieliby pokazać abym miał inne zdanie. Te 1000KM brzmi mocno marketingowo, ciekawe ile mają tak naprawdę. Mam nadzieję, że Japończycy dzielnie stawią czoło niemieckiej koalicji.
hejter
27.03.2014 04:06
@enstone Tak, i ci ekolodzy zwiększają pojemności silników oraz rezygnują z bardziej wydajnych/skomplikowanych systemów odzyskiwania energii.
Pan Kierowca
27.03.2014 03:26
Przez reflektory kojarzy mi się trochę z tym: http://c3201142.cdn03.imgwykop.pl/comment_tIXqciRgvBOY4ktwOa7PyEFDEEvkV38u.jpg :D Natomiast co do samego tegorocznego LM, mam nadzieję, że Toyota jeszcze bardziej usiądzie na Audi, niż rok temu, a także, żeby Porsche nie było tylko czymś, czym dla F1 było HRT, tylko konkurencyjną ekipą. No i żeby wszyscy na torze spędzili ten weekend bez straty życia, bo to jest najważniejsze.
enstone
27.03.2014 03:08
Jeżeli chodzi o tą "ekologiczną" część, to seria WEC/Le Mans bije na głowę F1. Najlepsza jest dowolność jeżeli chodzi o kwestie silnika limit pojemności do 4 litrów i to jest fajne, nie ważnie czy będzie 4.0 TDI V6 jak w Audi czy nawet 2.0 V4 w Porsche. Co do Toyoty to ciekawe czy w tym roku powalczą jak równy z równym z Audi, w końcu będą mieli napęd na cztery koła i dużą moc. ;)
Europejczyk
27.03.2014 02:46
nooo te lampy wyglądają tragicznie...
ENDR
27.03.2014 01:54
Paskudnie to wygląda z tymi prawie pionowymi lampami... :|
Anderis
27.03.2014 12:51
Ciekawe skąd Wurz wie jak to jest być w statku kosmicznym. :) Ja też chyba muszę kibicować Toyocie, bo do żadnej z fabryk obecnych w Le Mans nie czuję sympatii, ale dla Toyoty przynajmniej jeździ Alex. :)
yaqb123
27.03.2014 12:22
Jako, że jestem przeciwko Audi to musze kibicować Toyocie :) Niestety stwierdzam, że najładniejszym prototypem był ostatni Peugeot :/