Maldonado zostanie cofnięty o pięć pozycji na starcie do GP Chin

Wenezuelczyk otrzymał również trzy punkty karne za kolizję z Gutierrezem
06.04.1419:46
Mateusz Szymkiewicz
3669wyświetlenia

Pastor Maldonado zostanie cofnięty o pięć pozycji na stracie do Grand Prix Chin, a także otrzymał trzy punkty karne za kolizję z Estebanem Gutierrezem.

Wenezuelczyk podczas dzisiejszego wyścigu na torze Sakhir w Bahrajnie, doprowadził do kolizji z Gutierrezem w pierwszym zakręcie, w wyniku której zawodnik Saubera obrócił się w powietrzu i był zmuszony zakończyć dalszą jazdę ze względu na uszkodzone zawieszenie oraz tylny spoiler.

Po zakończeniu rywalizacji, sędziowie jednogłośnie stwierdzili, iż winę za to zdarzenie całkowicie ponosi Maldonado, w związku z czym zostanie cofnięty o pięć pozycji na starcie do Grand Prix Chin oraz do jego konta będą dopisane trzy punkty karne.

Punkty karne zebrane przez kierowców w sezonie 2014
KierowcaSuma
1Valtteri Bottas2 (info)2
1Kevin Magnussen2 (info)2
1Jules Bianchi2 (info)2
1Adrian Sutil2 (info)2
1Pastor Maldonado3 (info)3

KOMENTARZE

26
marios76
07.04.2014 10:08
@Sycior Celna uwaga :) @LH44fan Nie dachówka, tylko rolowanie:) Położenie wyjazdu z boksów i dość nietypowy pierwszy zakręt- zrobiły swoje. Bardziej bym optował na RA. I nawet nie broniąc Maldonado-bo nie o to mi chodzi: Jeszcze karę finansową! :) FIA sama robi problemy z karami. A 3 pkt za zniszczenie wyścigu i wywołanie SC jest ... "niczym" w porównaniu do blokowania w PP (2pkt!) :) Trzeba bardzo uważać, bo podczas jednego wyścigu, z reguły raz można się podczas niego rozbić; ale blokować kilku rywali w kilku sesjach jest szansa znacznie wyższa. I jakie zagrożenie:D
Gangster
07.04.2014 01:00
To widzę, że za jedno przewinienie dostaje się podwójnie!! Przesiedzę dostał 10 sekund podczas wyścigu za spowodowanie kolizji!! To za co jest ta kara??
paymey852
06.04.2014 10:39
ale on nawet nie podszedł do zakrętu, był przy tarce czyli bliżej się nie dało. powinien? no to powiedzmy Pastora wypuszczają 1 sekundę wcześniej i hamuje znacznie bezpieczniej to i tak dojdzie do kolizji przez to jak Gutierrez złożył się do zakrętu. Serio tylko ja widzę w tym zakręcie potencjał na dalsze takie incydenty.
Mexi
06.04.2014 10:26
Yyy...Pastor powinien wcześniej hamować?
paymey852
06.04.2014 09:35
Dziwne to wszystko, nie bardzo rozumiem co się stało i czemu Pastor dostał kare. Czy nie ma tu winy obu? Sam wyjazd z pit przy takim nietypowym zakręcie też jest dziwny, ja bym to przebudował, renoma Maldonado też nie pomogła Ok jest kraksa ale w czym Pastor zawinił co miał niby zrobić zatrzymać się ten wyjazd z pit jest dziwny na maksa. Nie wiem czemu ale odnoszę wrażenie że Gutierrez powinien spodziewać się Pastora i pojechać szerzej
Mexi
06.04.2014 09:10
@MairJ23 Hmm, a to nie było w stylu: "Co to do cholery było?!? " Myślę, że zdał sobie sprawę, że to Pastor. Dobrze, że wszystko ok, choć JEV został przewieziony do szpitala.
LH44fan
06.04.2014 06:46
Widowiskowa była ta dachówka Gutiereza. :D Dobrze, że nic mu się stało.
MairJ23
06.04.2014 06:45
Esteban na radiu sie pyta "What was that ?" Wiec ani Pastora nie widzial ani sie nie spodziewal chyba takiego "obrotu" spraw :) dobrze ze mu sie nic nie stalo
michal132
06.04.2014 06:42
@TommyYse Gutierrez pewnie zobaczył Lotus'a jak ten w niego wjeżdżał, więc tak jak mówisz wiele zrobić nie mógł, a Pastor nie miał tyle szczęścia co wcześniej Bottas kiedy wyjechał na pobocze by nie walnąć w Kimiego
zgf1
06.04.2014 06:34
https://www.youtube.com/watch?v=kt5nt7IdyPs Pastor w akcji ;)
TommyYse
06.04.2014 06:32
Niskie nosy tu nic nie mają do tego, taką rolkę, a raczej wystrzelenie w powietrze powoduje kontakt kół, który tu nastąpił. @VJM02 O to chodzi w punktach żeby karać za wielokrotne przewinienia. Gdyby karano większą ilością punktów, sześcioma czy ośmioma to byłoby jak w ostatnich latach, nie taka jest idea wprowadzenia punktów karnych. @michal132 Też tak pomyślałem na początku, ale chyba jednak Maldonado za bardzo przestrzelił hamowanie. Sytuacja bardzo podobna do ALO/KVY z Malezji. Gutierrez raczej nie widział Maldonado i nie mógł za wiele zrobić.
kaziktom
06.04.2014 06:30
@Sycior dokładnie. Rolka była spowodowana najechaniem tylnego koła saubera na przednie koło Maldonado. Niefartowny kąt i pofrunął. Nos tu nie miał nic do rzeczy
michal132
06.04.2014 06:29
nie że bym bronił Pastora czy coś ale Guttierez też mógł popatrzeć w lusterko i lepiej się zachować, a nie schodzić do wewnętrznej, co nie zmienia faktu, że wina leży po stronie Pastora
Sycior
06.04.2014 06:28
Luuuudzie, komentatorzy nawciskali wam głupot a wy chodzicie i powtarzacie, obejrzyjcie powtórkę i zobaczycie że nosem to go nie dotknął :P
bocian078
06.04.2014 06:22
@Aeromis statystycznie to masz rację, Co do tej sytuacji to dobrze, że tak się skończyło a nie uniesieniem się bolidu lotusa. Ale znów w sytuacji jak Webbera to z dwojga złego wolałbym polatać tak jak on sobie polatał niż z tak wielkim impetem wjechać pod dyfuzor. W tym momencie cała siła uderzeniowa mogła by pójść na kask a dokładniej na wizjer. Ogólnie nie widzę idealnego rozwiązania. Ale statystycznie wyższe nosy chyba były bezpieczniejsze.
Aeromis
06.04.2014 06:11
@bocian078 Równie dobrze Maldonado mógłby się wbić pod Guttiereza. W ciągu ostatnich lat głównie Webber zaliczył wysokie loty, po zmianie przepisów już w trzecim wyścigu doszło do niemniej groźnej sytuacji. Czy to przypadek czy nowy trend to dopiero zobaczymy, jednak póki co czysto statystycznie niskie nosy wydają się być większym zagrożeniem.
kemek
06.04.2014 06:10
Dziwi mnie, że odbył karę stop & go i jeszcze dodają mu +5 na starcie. Bo punkty karne jak najbardziej rozumiem.
bocian078
06.04.2014 06:05
Co do niskich nosów to myślę, że jednak takie dachowanie jest dużo bezpieczniejsze od sytuacji odwrotnej. tzn jeśli Maldonado poszedł by do góry i bolid uderzył w głowę Estebana. w 2012 na spa Grosjean przeleciał tak przed głową Alonso.
Indy
06.04.2014 05:56
@VJM02 Punkty to nie jedyne kary.
natan
06.04.2014 05:54
@marcinek188 Punkty przepadają po 12 miesiącach od ich uzyskania. 12 punktów zawiesza kierowcę na czas jednego Grand Prix. @VJM02 i @Adam2iak Taki taryfikator. Za spowodowanie niebezpiecznej kolizji regulamin przewiduje 3 pkt. karne.
Davider
06.04.2014 05:54
@marcinek188 na stronie głównej serwisu masz link do punktów karnych, i na oba Twoje pytania są tam odpowiedzi http://www.f1wm.pl/php/news_id-31757.html
Adam2iak
06.04.2014 05:53
Tylko 3 punkty?
Il Capitano
06.04.2014 05:53
czekał na nazwisko Maldonado w tej tabelce, długo czekać nie trzeba było :) ogólnie kolizja pokazał ze nisko zawieszone nosy bolidów sieją większe niebezpieczeństwo, a przecież w teorii miało one zwiększyc bezpieczeństwo i wykluczyć możliwości "fruwania" bolidów po kontakcie
VJM02
06.04.2014 05:50
Drobne blokowanie w kwalifikacjach - 2 punkty. Zniszczenie wyścigu i spowodowanie SC - 3 punkty. Thanks FiA!
marcinek188
06.04.2014 05:50
mógłby ktoś przypomnieć po jakim czasie punkty się niwelują oraz jaka suma pkt zawiesza kierowcę na GP ?
Europejczyk
06.04.2014 05:47
No i prawidłowo !