McLaren przywiezie na GP Hiszpanii nos z podwójną końcówką?

O takiej możliwości donosi Omnicorse oraz Speed Week
06.05.1412:21
Mateusz Szymkiewicz
3033wyświetlenia

Według ostatnich doniesień, ekipa McLaren może pojawić się na Grand Prix Hiszpanii z nowym nosem bolidu, mającym podwójną końcówkę.

Po ostatnim spadku formy stajni z Woking, francuska agencja AFP donosi, iż Eric Boullier oraz Jonathan Neal zatrudniają kolejne osoby do działu technicznego. Jak donosi AFP, szeregi brytyjskiej ekipy zasilili w ostatnim czasie Tony Salter z Saubera oraz Guillaume Cattelani z Lotusa.

McLaren składa się ze świetnych indywidualistów, którzy wygrali wiele wyścigów oraz walczyli o mistrzostwa świata - powiedział Eric Boullier. Myślę, że wystarczy się upewnić, iż ci sami ludzie przy dobrym liderze, będą mogli ponownie odnosić sukcesy z przeszłości.

Zdaniem Omnicorse oraz Speed Week, McLaren przywiezie na Grand Prix Hiszpanii nową konstrukcję nosa, mającego podwójną końcówkę. Takie rozwiązanie stosuje ekipa Lotus i wiele zespołów testuje je w tunelu aerodynamicznym, przyznał się do tego m.in. dyrektor techniczny Williamsa - Pat Symonds.

Lotus utracił pracowników w wielu departamentach w ostatnich miesiącach, więc myślę, że wszystkie zespoły miały pojęcie, w jakim kierunku zmierzają. Pracowaliśmy nad kilkoma interpretacjami [rozwiązania przedniego nosa Lotusa], ale niektóre z nich po prostu nie pasują do naszego samochodu - powiedział Symonds.

KOMENTARZE

7
Yurek
06.05.2014 11:11
[quote="jpslotus72"]Nick Chester twierdził, że ten nos dawał świetne rezultaty w tunelu aerodynamicznym.[/quote] Podwójna podłoga Ferrari F92A też dawała świetne rezultaty w tunelu aerodynamicznym.
Falarek
06.05.2014 07:04
Tak jak "ryj" Williamsa FW26
jpslotus72
06.05.2014 03:14
@ROOK Lopez twierdził, że Lotus ma "awangardową" aerodynamikę - ale ma mnóstwo problemów w innych obszarach, z silnikiem na czele. Nick Chester twierdził, że ten nos dawał świetne rezultaty w tunelu aerodynamicznym. Nie pamiętam, gdzie przeglądałem taką bardziej szczegółową analizę techniczną E22 - ale zwracano tam uwagę na to, że również tył nowego Lotusa jest w pewnych aspektach asymetryczny, na co nie zawraca się takiej uwagi (jak na nos). Nie wiem, czy jedno z drugim jest bezpośrednio powiązane (asymetria nosa z asymetrią tyłu), ale bardzo możliwe... Wtedy adaptacja podwójnego (i asymetrycznego) nosa wymagałaby rzeczywiście ogólniejszych zmian w konstrukcji.
ROOK
06.05.2014 02:22
[quote="jpslotus72"]Lopez już na początku sezonu w jakieś wypowiedzi wyraził zdziwienie, że nikt nie kopiuje ich podwójnego nosa, który ponoć jest sporym atutem.[/quote] [color=white].[/color] Ale były też wypowiedzi, że nie da się tego wykorzystać bez przeprojektowania bocznych sekcji, stąd np. brak ukrywania rozwiązania. [color=white].[/color] No i jak na razie Lotus nie pokazuje siły tego „atutu”… :)
jpslotus72
06.05.2014 12:19
Lopez już na początku sezonu w jakieś wypowiedzi wyraził zdziwienie, że nikt nie kopiuje ich podwójnego nosa, który ponoć jest sporym atutem. (Po korekcie w tekście newsa usunąłem niepotrzebną już część komentarza.)
enstone
06.05.2014 10:47
A tak wszyscy ze środowiska F1 mówili, że ten nos Lotusa nic nie daje, a jednak już coś kombinują. Widać Boullier uciekł z Lotusa i teraz podkupuje inżynierów z Enstone....
rno2
06.05.2014 10:27
Oby nie... Podoba mi się rozwiązanie Lotusa ze względu na jego oryginalność. Ale jeśli nagle 1/2 albo i 3/4 stawki zacznie stosować podwójną końcówkę nosa, to będziemy mieli wyścigi wózków widłowych :-)