Toyota #7 na pole position w wyścigu Le Mans 24h

Kazuki Nakajima ustanowił w trzeciej części kwalifikacji najlepszy czas weekendu,
13.06.1401:18
Łukasz Godula
4875wyświetlenia

Kazuki Nakajima dał Toyocie pole position w tegorocznym wyścigu Le Mans 24h. Czas Japończyka w ostatniej sesji kwalifikacyjnej był jak na razie najlepszym podczas tegorocznych zawodów na słynnym francuskim torze.

Były kierowca Formuły 1 poprawił dotychczasowy najlepszy czas o niemal sekundę w trzeciej czasówce, która rozpoczęła się 30 minut wcześniej, by nadrobić stracony do tej pory czas. Większość akcji rozegrała się na początku sesji, zanim zapadł zmrok i Nakajima był jedynym kierowcą, który zszedł poniżej granicy 3:22.

Romain Dumas dał Porsche start z pierwszej linii, dzięki poprawieniu czasu do 3:22,146, podczas gdy Sebastien Buemi przesunął drugą Toyotę na trzecie miejsce, tracąc do partnera zespołowego 0,7 sekundy. Porsche z numerem 20, które prowadziło po czwartkowych kwalifikacjach nie poprawiło swojego czasu, ostatecznie zajmując czwartą pozycję przed trzema Audi R18 e-tron quattro.

Audi i Porsche założyli na ostatnie 15 minut sesji nowe opony, jednak nadzieje na poprawienie wyniku wyparowały, gdy ogłoszono żółte flagi w rejonie wypadku Karuna Chandhoka. Tristan Gommedy dał Ligierowi pole position w klasie LMP2, a czas 3:27,609 pozwolił mu na utrzymanie się przed Harrym Tinckellem z ekipy Jota Zytek.

Gianmaria Bruni zgarnął pierwsze miejsce w klasie GTE Pro dla AF Corse #51, tracąc nieco czasu na początku sesji, by później pokonać Corvettę z numerem 73. Podczas gdy Antonio Garcia odpowiedział poprawą wyniku i zdobyciem statusu najlepszego z reszty zawodników, to był w zasadzie trzecim najszybszym samochodem klasy GTE, ponieważ Sam Bird w Ferrari z numerem #81 klasy GTE Am uplasował się pomiędzy samochodami klasy Pro. Kolejnym w klasyfikacji samochodem GTE AM był Aston Martin #98 i zanotował czas gorsz o sekundę.

Nissan ZEOD ustanowił najlepszy czas, a ekipa zaliczyła najbardziej udaną sesję tego tygodnia jeśli chodzi o tempo oraz przebieg konstrukcji. Lucas Ordonez wykręcił czas 3:50,185 co było wystarczające, by uplasować się przed samochodami GTE, jednak jest to wynik o niemal sześć sekund gorszy od najwolniejszego samochodu LMP2.

Kilka samochodów jest jeszcze pod lupą sędziów za przekroczenie dozwolonej prędkości w strefach żółtej flagi.

Pełne wyniki sesji


KOMENTARZE

4
ENDR
13.06.2014 11:09
@pancio93 w pierwszych dniach (treningi, kwalifikacje) "cywilna" część toru jest otwierana na noc dla ruchu ulicznego. Dopiero w soboty cały tor jest zamykany na dobre i dopiero wtedy montowane są kamery wzdłuż całej długości.
pancio93
13.06.2014 10:59
@lerloare Z tego co mi się wydaje, to w treningu i kwalifikacjach działają tylko kamery wokół prostej startowej +/- 2-3 zakręty w obie strony. Działają za to onboardy oraz kamery CCTV. Z tego co pamiętam to rok temu też tak było. Kamery pokazują obraz z całego toru chyba dopiero w warmupie.
lerloare
13.06.2014 09:26
A czy ktoś może mi powiedzieć skąd ta 'cenzura' w pokazywaniu tegorocznych wypadków? I nie mówcie, że to brak kamer na wirażach Porsche, bo w to nie uwierzę. Wszystkie poważne wypadki w tym roku są praktycznie w ogóle nie pokazywane, a jeśli już to pojawiają się jakieś pobieżne zdjęcia wraku - tak jak w przypadku #1 i #99 przedwczoraj. Wczoraj to już poszło dalej, rozbitego #71 nie widział w TV nikt, co więcej, dopóki sam James Calado nie napisał na twitterze, że wszystko z nim w porządku, nie było żadnych informacji... To jakieś wytyczne dla realizatorów (chodzi mi teraz o kompletne niepokazywanie poważnych kraks), czy o co tu chodzi?
bbrbutch
13.06.2014 04:16
Chwila grozy dla Audi , fajnie- będzie niezła jazda. Go Japan.