GP Węgier: opony użyte w wyścigu

Zespoły wahały się między dwoma i trzema pit stopami
28.07.1419:30
Paweł Zając
2899wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma
1.RicciardoPnMu (8)Mn (23)Mn (54)3
2.AlonsoPnMu (9)Mn (38)2
3.HamiltonPnMn (8)POn (39)2
4.RosbergPnMu (9)Mu (32)Mn (56)3
5.MassaPnMu (8)POn (23)Mu (45)3
6.RäikkönenPnMn (8)Mn (41)2
7.VettelPnMu (9)POn (33)2
8.BottasPnMu (9)POn (23)Mn (39)3
9.VergnePnMu (8)POn (34)2
10.ButtonPnPn (8)Mu (15)POn (37)3
11.SutilPnMu (8)Mn (39)2
12.MagnussenPnMn (15)POn (39)2
13.MaldonadoPnMn (8)Mn (17)Mn (43)3
14.KwiatPnMn (8)POn (30)2
15.BianchiPnMu (9)Mn (17)Mu (42)3
16.ChiltonPnMn (8)Mn (45)2
Niesklasyfikowani
GutierrezPnMu (8)1
KobayashiPnMn (8)1
PerezPnMn (8)1
HülkenbergPnMu (8)1
GrosjeanPnMn (8)1
EricssonPn0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej jest całkowita liczba pit stopów.

M = Miękka mieszanka
PO = Pośrednia mieszanka
P = Opony przejściowe
n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Dzisiejszy wyścig na Hungaroringu pokazał, jak strategia doboru opon może wpłynąć na losy rywalizacji. Nadal obowiązują instrukcje, które otrzymaliśmy od promotora oraz zespołów w 2011 roku, wchodząc do sportu. Wyniki pokazują teraz, że ogumienie i strategia pomagają w stworzeniu pasjonującego widowiska. Wpłynął na nie także deszcz, który spadł tuż przed startem, bo zespoły musiały zdecydować się na jeden z rodzajów ogumienia na mokrą nawierzchnię. Do samego końca byliśmy świadkami bardzo wyrównanej walki. To podkreśla dużą rolę właściwej strategii oraz możliwość reakcji na zmieniające się warunki. Teraz Formuła 1 udaje się na letnią przerwę i po pierwszej połowie, którą można śmiało określić mianem imponującej - sport wszedł w nową erę, a my zdołaliśmy nawet zaprezentować ewentualny wygląd 18-calowych opon - czekamy na równie pasjonującą drugą część, którą zapoczątkuje wyścig o Grand Prix Belgii.