FIA złagodziła dyrektywę dotyczącą komunikacji radiowej
Opóźniono wejście w życie zakazu przekazywania informacji dotyczących osiągów samochodu.
19.09.1410:52
2712wyświetlenia
FIA zadecydowała opóźnić w czasie wprowadzenie wszystkich ograniczeń dotyczących rozmów radiowych w F1. Utrzymany został zakaz przekazywania wszelkich komunikatów mających na celu poprawę osiągów kierowcy na torze.
Federacja zdecydowała się na złagodzenie wydanej ostatnio dyrektywy po czwartkowym spotkaniu z menedżerami zespołów, którzy dzielili się swoimi wątpliwościami co do kwestii technicznych i tych związanych z bezpieczeństwem.
W nocie jaką w piątek rano otrzymały zespoły, organ zarządzający stwierdza, iż mając na uwadze techniczną złożoność tegorocznych samochodów, zakazanie przekazywania wszelkich informacji o zamianach, może doprowadzić do niezamierzonych konsekwencji. Chodzi tu w szczególności o stan baterii i systemy odzyskiwania energii. Zakaz przekazywania ostrzeżeń, na przykład dotyczących hamulców, mógłby także przełożyć się na bezpieczeństwo na torze.
Obawy dotyczyły także ekip (Reda Bulla, Williamsa, Lotusa i Force India), w których bolidach wciąż znajdują się mniejsze wyświetlacze informacyjne. Fakt ten doprowadziłaby do postawienia ich w mniej korzystnej sytuacji w porównaniu do zespołów korzystających z większych ekranów.
Po przyjęciu do wiadomości tego, że zakaz mógłby doprowadzić do powstawania problemów, FIA postanawia opóźnić wprowadzenie części dyrektywy mówiącej o informacjach dotyczących osiągów samochodu aż do startu sezonu 2015, by dać wszystkim ekipom więcej czasu na przygotowanie się do nowej sytuacji. Federacja jasno stwierdziła jednak, że wszelkie komunikaty personelu zespołów odnoszące się do osiągów kierowcy są zakazane, a każdy przypadek ich naruszenia trafi do sędziów.
Lista zakazanych komunikatów:
Linie jazdy po torze
Kontakt z krawężnikami
Parametry ustawień samochodu w konkretnych zakrętach
Szczegółowy czas porównawczy bądź absolutny innego kierowcy
Prędkość w zakrętach w porównaniu do innego kierowcy
Wybór biegów w porównaniu do innego kierowcy
Wybór biegów w pojęciu ogólnym
Punkty hamowania
Siła hamowania w porównaniu do innego kierowcy
Siła hamowania lub jej aplikowanie w pojęciu ogólnym
Stabilność samochodu podczas hamowania
Poziom otwarcia przepustnicy w porównaniu do innego kierowcy
Poziom otwarcia przepustnicy w pojęciu ogólnym
Użycie DRS w porównaniu do innego kierowy
Użycie każdego przycisku ułatwiającego wyprzedzanie
Technika jazdy w pojęciu ogólnym
KOMENTARZE