Kupcikas mistrzem Volkswagen Castrol Cup

Litwin zapewnił sobie tytuł w pierwszym wyścigu, Basz był 11 i 9
27.09.1418:59
Paweł Zając
5385wyświetlenia

Robertas Kupcikas dopełnił oczywistości podczas ostatniej rundy Volkswagen Castrol Cup i w Poznaniu sięgnął po tytuł mistrza polski. Litwin cieszył się z wygranej już po czwartym miejscu w pierwszym wyścigu.

Kupcikasowi do zwycięstwa wystarczyła zaledwie szósta pozycja, przy wygranej jego jedynego rywala, Jeffreya Krugera. Kierowca z RPA wygrał kwalifikacje, jednak podczas porannej rywalizacji nie udało mu się utrzymać za sobą Jakuba Litwina, który pewnie sięgnął po wygraną w pierwszym wyścigu.

Kupcikas natomiast zrobił więcej niż potrzeba finiszując jako czwarty, jeszcze za Jonasem Gelzinisem, co zapewniło mu mistrzostwo na jeden wyścig przed końcem. Jako piąty linię mety minął Marcus Fluch, przed Steinhofem, Kisielem i i Krężelokiem.

W drugim wyścigu ważyły się jeszcze losy trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej, które ostatecznie przypadło Janowi Kisielowi. Kierowca z Warszawy startował z zaledwie dwunastej pozycji, jednak dobra jazda i awans na szóste miejsce, w połączeniu z problemami Fulcha, pozwoliła mu na zdobycie podium z przewagą zaledwie dwóch punktów.


Najszybszy tym razem był Kruger, któremu udało się utrzymać za plecami Litwina. Podium uzupełnił Steinhof, a przed Kisielem znaleźli się jeszcze Kupcikas i Gadomski.

Startujący gościnnie Karol Basz po drobnych problemach technicznych podczas czasówki wywalczył 14 pole startowe. W wyścigach po zaciętej walce udało mu się finiszować na 11 oraz 9 pozycji.

Debiut w pucharowym Golfie nie był łatwy - powiedział Karol Basz. Pomijając większe doświadczenie moich rywali w kwalifikacjach miałem jeszcze drobny problem ze skrzynią biegów, co zaowocowało nie najlepszą pozycją startową. W wyścigach było jednak sporo walki, m.in. z tegorocznym mistrzem Volkswagen Scirocco R-Cup, więc weekend był bardzo ciekawy, a ostatecznie biorąc pod uwagę wynik czasówki, to dziewiąte i jedenaste miejsce jest całkiem niezłe. Chciałbym podziękować wszystkim fanom za wsparcie, firmie R8 Motorsport, która umożliwiła mi start w Poznaniu, a także firmie Cronic, właścicielowi sklepu RallyShop.

Wyniki wyścigów


KOMENTARZE

5
kykec
29.09.2014 04:58
To się sprawa wyjaśniła nieco. Z tego co mówił prywatnie też jeździ golfem.
Darth ZajceV
29.09.2014 07:20
@kykec Kajto odpada, tak samo jak Giermaziak, bo występuje kolizja sponsorska z Castrolem. Poza tym reszcie musiałoby się chcieć, a z tym też jest problem, no i z tego co mi wiadomo, to niektóre VIPy lubią sobie zawołać za to kase, a organizatorzy pucharu są niechętni do dodatkowego dopłacania, skoro już muszą się wykosztować na auto. A Bródka pojawił się tam dlatego, że jest ambasadorem marki VW.
kykec
28.09.2014 11:02
Byłem i oglądałem. Szkoda, że tak mało zapraszają Vipów, którzy naprawdę umieją jeździć. Nic nie mam do Zbyszka Bródki, ale on się naprawdę do tego nadaje - 2 okrążenia straty, gdzie wyścig trwa okrążeń 14 - jak to skomentować? Jurek Dudek i redaktor Jurecki z Interii po 2 sezonach startów nadal nie ogarniają i ciągną ogony. Basz nie zaskoczył aż tak pozytywnie jak w Picanto, ale prezentował dobry poziom. Serio to taki problem znaleźć kogoś z potencjałem zarówno PR-owym jak i wyścigowym? Krzysiu Hołowczyc, Kuzaj, Kajto, inni rajdowcy, Lisowski jako były mistrz tej serii, Giermaziak, Lukas, kierowcy startujący w pucharze Scirocco, wysoko ceniący się prowadzący z tvn turbo, wymieniać dalej? Wybór strażaka, złotego medalisty IO, który nie ma kompletnie żadnego pojęcia o wyścigach to pójście na łatwiznę! Podsumowując cały sezon, to rozczarowaniem dla mnie jest postawa Gosi Rdest - tylko 14 miejsce w generalce, a zapowiadało się dużo lepiej. Kuba Litwin tylko 10-ty na koniec sezonu mimo świetnych występów w Poznaniu, ogólnie w pierwszej czwórce pucharu jest tylko jeden Polak, w pierwszej szóstce - dwóch. Kupcikas wygrał zasłużenie, po pechowym zeszłorocznym sezonie tym razem pokazał co potrafi. Fajnie, że ktoś wykłada grubą kasę, organizuje taki puchar i dokłada starań, by było to zorganizowane profesjonalnie. Ogląda się to fajnie, rywalizacja jest zacięta, a auta nie są wolne. Ale już podejście do kibiców do weryfikacji: 1. Postawienie własnej, wielkiej trybuny i wpuszczanie tam tylko "swoich" ludzi z opaskami mimo że i tak stała w połowie pusta. 2. Zasłonięcie widoku z (położonej tuż obok) trybuny torowej reklamami castrola. 3. Traktowanie rywalizacji w wsmp jako gorszej, mniej ważnej. 4. Dziwne aluzje do pucharu Kia - dlaczego spiker nie wypowiadał się jak wygląda VWCC na tle rozgrywanego tego samego dnia pucharu porsche? :-)
rolnik sam w dolinie
28.09.2014 10:40
@Admx Tak to ten, startował tak jak inni jako VIP driver, wg. pewnej redakcji startował w rajdach :P http://www.sport.pl/sport/1,65025,16708823,Zbigniew_Brodka_w_kolejnej_nowej_roli__Teraz_jako.html
Admx
28.09.2014 10:09
Zbigniew Bródka ? :D