Drugi dzień testów na torze Silverstone
Zespół Renault zdominował środowe testy na brytyjskim obiekcie
26.04.0619:28
2594wyświetlenia
Kierowcy z zespołu Renault, Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella, zdominowali drugi dzień testów na torze Silverstone, łącznie przejeżdżając ponad 200 okrążeń. Lepsze warunki pogodowe niż we wtorek umożliwiły francuskiej stajni zrealizowanie pełnego programu testowego, na który złożyły się praca nad ustawieniami auta rano i program rozwojowy opon Michelin po południu. Pod koniec dnia zespół natrafił na drobne problemy mechaniczne, ale mimo to był zadowolony z dzisiejszych testów. Jutro Alonso zastąpi kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen, który wraz z Fisichellą zakończy trzydniowe testy.
Trzeci czas uzyskał kierowca Hondy, Jenson Button, tracąc już ponad pół sekundy do Alonso. Brytyjczyk był za to najbardziej aktywnym uczestnikiem dzisiejszych testów - jego całkowity dorobek wyniósł w środę 137 kółek. Za kierownicą drugiego bolidu RA106 zasiadł tymczasem Rubens Barrichello, który dzisiejsze testy ukończył na siódmej pozycji ze stratą 0.3 sekundy do swojego partnera. Brazylijczyk rano przeprowadzał testy opon Michelin, a po południu zaliczył także dwa krótkie programy aerodynamiczne. Z kolei Button przy okazji testowania opon na najbliższe wyścigi, pracował także nad ustawieniami RA106. Jutro jego bolid przejmie kierowca testowy stajni z Brackley, Anthony Davidson.
Pomiędzy kierowcami Hondy kolejno na czwartej i piątej pozycji uplasowali się reprezentanci McLarena, Juan Pablo Montoya i Kimi Raikkonen. Obaj kierowcy jako ostatni zmieścili się poniżej jednej sekundy straty do Alonso, łącznie przejeżdżając niewiele ponad 100 okrążeń. Program dnia obejmował głównie testy różnych mieszanek opon Michelin na krótkich dystansach, a także pracę nad ustawieniami bolidu MP4-21. Aktywność Raikkonena ograniczyły problemy z hydrauliką, z powodu których Fina przejechał zaledwie 37 okrążeń.
Odpowiednio na szóstej i dziewiątej pozycji uplasowali się reprezentanci Williamsa, Nico Rosberg (+1.0s) i Mark Webber (+1.5s). Obaj kierowcy przejechali dzisiaj po 72 okrążenia każdy, testując przed południem hamulce zbudowane z alternatywnych materiałów. Popołudniu zostało tymczasem przeznaczony wyłącznie na testy opon Bridgestone. Jutro Rosberga zastąpi kierowca testowy stajni z Grove, Alex Wurz.
Ósmy czas uzyskał kierowca Toro Rosso, Scott Speed, mieszcząc się poniżej półtorej sekundy straty do Alonso. Amerykanin przejechał ponad 100 okrążeń, a tymczasem główna ekipa Red Bull musiała zadowolić się zaledwie 68 okrążeniami. W dodatku "wypożyczony" po raz drugi w tym sezonie z Toro Rosso Vitantonio Liuzzi pod koniec porannej sesji zdemolował prowadzony przez siebie bolid RB2 podczas wypadku na zakręcie Becketts. Na razie nie wiadomo co było przyczyną wypadku, z którego kierowca na szczęście wyszedł bez szwanku, jednak auta nie udało się naprawić przed końcem testów. Ostatecznie Liuzzi uplasował się na 13 pozycji, a tuż przed nim znalazł się David Coulthard. Obaj kierowcy mieli ponad dwie sekundy straty do Alonso.
Najszybszym kierowcą reprezentującym barwy zespołu BMW Sauber okazał się w środę Robert Kubica. Polak co prawda miał nie uczestniczyć w dzisiejszych testach, jednakże jeden z głównych kierowców stajni z Hiwnil, Nick Heidfeld (P15, +3.2s), po przejechaniu rano zaledwie 28 okrążeń nabawił się kontuzji pleców i w tej sytuacji F1.06-06 poprowadził po południu Robert. Krakowianin uplasował się na 10 pozycji (niespełna dwie sekundy straty do Alonso), a do jego obowiązków należały testy opon Michelin. Drugi bolid F1.06 ponownie poprowadził Jacques Villeneuve (P11, +2.0s), koncentrując się rano na testach aerodynamicznych, a po południu na sprawdzaniu amortyzatorów. Jutro obydwa bolidy będzie miał do swojej wyłącznej dyspozycji Robert Kubica.
Na przedostatniej pozycji uplasował się reprezentant MF1 Racing, przy czym tym razem bolid M16 poprowadził już jeden z głównych kierowców rosyjskiej stajni, Tiago Monteiro (+3.1s). Portugalczyk sprawdzał opony Bridgestone, a także pracował nad doskonaleniem ustawień auta i poprawą wydajności hamulców. Ponadto program testował obejmował sprawdzanie nowej geometrii zawieszenia i nowych elementów aerodynamicznych przeznaczonych do użycia w najbliższym wyścigu.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: pitpass.com
Trzeci czas uzyskał kierowca Hondy, Jenson Button, tracąc już ponad pół sekundy do Alonso. Brytyjczyk był za to najbardziej aktywnym uczestnikiem dzisiejszych testów - jego całkowity dorobek wyniósł w środę 137 kółek. Za kierownicą drugiego bolidu RA106 zasiadł tymczasem Rubens Barrichello, który dzisiejsze testy ukończył na siódmej pozycji ze stratą 0.3 sekundy do swojego partnera. Brazylijczyk rano przeprowadzał testy opon Michelin, a po południu zaliczył także dwa krótkie programy aerodynamiczne. Z kolei Button przy okazji testowania opon na najbliższe wyścigi, pracował także nad ustawieniami RA106. Jutro jego bolid przejmie kierowca testowy stajni z Brackley, Anthony Davidson.
Pomiędzy kierowcami Hondy kolejno na czwartej i piątej pozycji uplasowali się reprezentanci McLarena, Juan Pablo Montoya i Kimi Raikkonen. Obaj kierowcy jako ostatni zmieścili się poniżej jednej sekundy straty do Alonso, łącznie przejeżdżając niewiele ponad 100 okrążeń. Program dnia obejmował głównie testy różnych mieszanek opon Michelin na krótkich dystansach, a także pracę nad ustawieniami bolidu MP4-21. Aktywność Raikkonena ograniczyły problemy z hydrauliką, z powodu których Fina przejechał zaledwie 37 okrążeń.
Odpowiednio na szóstej i dziewiątej pozycji uplasowali się reprezentanci Williamsa, Nico Rosberg (+1.0s) i Mark Webber (+1.5s). Obaj kierowcy przejechali dzisiaj po 72 okrążenia każdy, testując przed południem hamulce zbudowane z alternatywnych materiałów. Popołudniu zostało tymczasem przeznaczony wyłącznie na testy opon Bridgestone. Jutro Rosberga zastąpi kierowca testowy stajni z Grove, Alex Wurz.
Ósmy czas uzyskał kierowca Toro Rosso, Scott Speed, mieszcząc się poniżej półtorej sekundy straty do Alonso. Amerykanin przejechał ponad 100 okrążeń, a tymczasem główna ekipa Red Bull musiała zadowolić się zaledwie 68 okrążeniami. W dodatku "wypożyczony" po raz drugi w tym sezonie z Toro Rosso Vitantonio Liuzzi pod koniec porannej sesji zdemolował prowadzony przez siebie bolid RB2 podczas wypadku na zakręcie Becketts. Na razie nie wiadomo co było przyczyną wypadku, z którego kierowca na szczęście wyszedł bez szwanku, jednak auta nie udało się naprawić przed końcem testów. Ostatecznie Liuzzi uplasował się na 13 pozycji, a tuż przed nim znalazł się David Coulthard. Obaj kierowcy mieli ponad dwie sekundy straty do Alonso.
Najszybszym kierowcą reprezentującym barwy zespołu BMW Sauber okazał się w środę Robert Kubica. Polak co prawda miał nie uczestniczyć w dzisiejszych testach, jednakże jeden z głównych kierowców stajni z Hiwnil, Nick Heidfeld (P15, +3.2s), po przejechaniu rano zaledwie 28 okrążeń nabawił się kontuzji pleców i w tej sytuacji F1.06-06 poprowadził po południu Robert. Krakowianin uplasował się na 10 pozycji (niespełna dwie sekundy straty do Alonso), a do jego obowiązków należały testy opon Michelin. Drugi bolid F1.06 ponownie poprowadził Jacques Villeneuve (P11, +2.0s), koncentrując się rano na testach aerodynamicznych, a po południu na sprawdzaniu amortyzatorów. Jutro obydwa bolidy będzie miał do swojej wyłącznej dyspozycji Robert Kubica.
Na przedostatniej pozycji uplasował się reprezentant MF1 Racing, przy czym tym razem bolid M16 poprowadził już jeden z głównych kierowców rosyjskiej stajni, Tiago Monteiro (+3.1s). Portugalczyk sprawdzał opony Bridgestone, a także pracował nad doskonaleniem ustawień auta i poprawą wydajności hamulców. Ponadto program testował obejmował sprawdzanie nowej geometrii zawieszenia i nowych elementów aerodynamicznych przeznaczonych do użycia w najbliższym wyścigu.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Czasy uzyskane w środę na torze Silverstone (5,141 km) | ||||||
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fernando Alonso | Renault | R26 V8 | mic | 1:18.632 | 94 |
1 | Giancarlo Fisichella | Renault | R26 V8 | mic | 1:18.972 | 116 |
1 | Jenson Button | Honda | RA106 V8 | mic | 1:19.383 | 135 |
1 | Juan Pablo Montoya | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:19.395 | 72 |
1 | Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | MP4-21 V8 | mic | 1:19.558 | 37 |
1 | Nico Rosberg | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:19.643 | 72 |
1 | Rubens Barrichello | Honda | RA106 V8 | mic | 1:19.694 | 109 |
1 | Scott Speed | STR Cosworth | STR01 V10 | mic | 1:20.123 | 105 |
1 | Mark Webber | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:20.186 | 72 |
1 | Robert Kubica | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:20.568 | 50 |
1 | Jacques Villeneuve | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:20.673 | 71 |
1 | David Coulthard | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:20.962 | 25 |
1 | Vitantonio Liuzzi | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:21.058 | 43 |
1 | Tiago Monteiro | MF1 Toyota | M16 V8 | bri | 1:21.790 | 85 |
1 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:21.878 | 28 |
KOMENTARZE