Drugi dzień testów na torze Silverstone

Zespół Renault zdominował środowe testy na brytyjskim obiekcie
26.04.0619:28
Marek Roczniak
2594wyświetlenia
Kierowcy z zespołu Renault, Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella, zdominowali drugi dzień testów na torze Silverstone, łącznie przejeżdżając ponad 200 okrążeń. Lepsze warunki pogodowe niż we wtorek umożliwiły francuskiej stajni zrealizowanie pełnego programu testowego, na który złożyły się praca nad ustawieniami auta rano i program rozwojowy opon Michelin po południu. Pod koniec dnia zespół natrafił na drobne problemy mechaniczne, ale mimo to był zadowolony z dzisiejszych testów. Jutro Alonso zastąpi kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen, który wraz z Fisichellą zakończy trzydniowe testy.

Trzeci czas uzyskał kierowca Hondy, Jenson Button, tracąc już ponad pół sekundy do Alonso. Brytyjczyk był za to najbardziej aktywnym uczestnikiem dzisiejszych testów - jego całkowity dorobek wyniósł w środę 137 kółek. Za kierownicą drugiego bolidu RA106 zasiadł tymczasem Rubens Barrichello, który dzisiejsze testy ukończył na siódmej pozycji ze stratą 0.3 sekundy do swojego partnera. Brazylijczyk rano przeprowadzał testy opon Michelin, a po południu zaliczył także dwa krótkie programy aerodynamiczne. Z kolei Button przy okazji testowania opon na najbliższe wyścigi, pracował także nad ustawieniami RA106. Jutro jego bolid przejmie kierowca testowy stajni z Brackley, Anthony Davidson.

Pomiędzy kierowcami Hondy kolejno na czwartej i piątej pozycji uplasowali się reprezentanci McLarena, Juan Pablo Montoya i Kimi Raikkonen. Obaj kierowcy jako ostatni zmieścili się poniżej jednej sekundy straty do Alonso, łącznie przejeżdżając niewiele ponad 100 okrążeń. Program dnia obejmował głównie testy różnych mieszanek opon Michelin na krótkich dystansach, a także pracę nad ustawieniami bolidu MP4-21. Aktywność Raikkonena ograniczyły problemy z hydrauliką, z powodu których Fina przejechał zaledwie 37 okrążeń.

Odpowiednio na szóstej i dziewiątej pozycji uplasowali się reprezentanci Williamsa, Nico Rosberg (+1.0s) i Mark Webber (+1.5s). Obaj kierowcy przejechali dzisiaj po 72 okrążenia każdy, testując przed południem hamulce zbudowane z alternatywnych materiałów. Popołudniu zostało tymczasem przeznaczony wyłącznie na testy opon Bridgestone. Jutro Rosberga zastąpi kierowca testowy stajni z Grove, Alex Wurz.

Ósmy czas uzyskał kierowca Toro Rosso, Scott Speed, mieszcząc się poniżej półtorej sekundy straty do Alonso. Amerykanin przejechał ponad 100 okrążeń, a tymczasem główna ekipa Red Bull musiała zadowolić się zaledwie 68 okrążeniami. W dodatku "wypożyczony" po raz drugi w tym sezonie z Toro Rosso Vitantonio Liuzzi pod koniec porannej sesji zdemolował prowadzony przez siebie bolid RB2 podczas wypadku na zakręcie Becketts. Na razie nie wiadomo co było przyczyną wypadku, z którego kierowca na szczęście wyszedł bez szwanku, jednak auta nie udało się naprawić przed końcem testów. Ostatecznie Liuzzi uplasował się na 13 pozycji, a tuż przed nim znalazł się David Coulthard. Obaj kierowcy mieli ponad dwie sekundy straty do Alonso.

Najszybszym kierowcą reprezentującym barwy zespołu BMW Sauber okazał się w środę Robert Kubica. Polak co prawda miał nie uczestniczyć w dzisiejszych testach, jednakże jeden z głównych kierowców stajni z Hiwnil, Nick Heidfeld (P15, +3.2s), po przejechaniu rano zaledwie 28 okrążeń nabawił się kontuzji pleców i w tej sytuacji F1.06-06 poprowadził po południu Robert. Krakowianin uplasował się na 10 pozycji (niespełna dwie sekundy straty do Alonso), a do jego obowiązków należały testy opon Michelin. Drugi bolid F1.06 ponownie poprowadził Jacques Villeneuve (P11, +2.0s), koncentrując się rano na testach aerodynamicznych, a po południu na sprawdzaniu amortyzatorów. Jutro obydwa bolidy będzie miał do swojej wyłącznej dyspozycji Robert Kubica.

Na przedostatniej pozycji uplasował się reprezentant MF1 Racing, przy czym tym razem bolid M16 poprowadził już jeden z głównych kierowców rosyjskiej stajni, Tiago Monteiro (+3.1s). Portugalczyk sprawdzał opony Bridgestone, a także pracował nad doskonaleniem ustawień auta i poprawą wydajności hamulców. Ponadto program testował obejmował sprawdzanie nowej geometrii zawieszenia i nowych elementów aerodynamicznych przeznaczonych do użycia w najbliższym wyścigu.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w środę na torze Silverstone (5,141 km)
KierowcaKonstruktorBolidOp.Czas okr.Okr.
1Fernando AlonsoRenaultR26 V8mic1:18.63294
1Giancarlo FisichellaRenaultR26 V8mic1:18.972116
1Jenson ButtonHondaRA106 V8mic1:19.383135
1Juan Pablo MontoyaMcLaren MercedesMP4-21 V8mic1:19.39572
1Kimi RaikkonenMcLaren MercedesMP4-21 V8mic1:19.55837
1Nico RosbergWilliams CosworthFW28 V8bri1:19.64372
1Rubens BarrichelloHondaRA106 V8mic1:19.694109
1Scott SpeedSTR CosworthSTR01 V10mic1:20.123105
1Mark WebberWilliams CosworthFW28 V8bri1:20.18672
1Robert KubicaBMW SauberF1.06 V8mic1:20.56850
1Jacques VilleneuveBMW SauberF1.06 V8mic1:20.67371
1David CoulthardRBR FerrariRB2 V8mic1:20.96225
1Vitantonio LiuzziRBR FerrariRB2 V8mic1:21.05843
1Tiago MonteiroMF1 ToyotaM16 V8bri1:21.79085
1Nick HeidfeldBMW SauberF1.06 V8mic1:21.87828
Źródło: pitpass.com

KOMENTARZE

21
stig
27.04.2006 04:30
Bardzo cieszy mnie dzisiejszy news o postępach Kubicy skomentowany przez Mario Theissena. http://www.bmw-sauber-f1.com/en/index.html
Jacenty_F1
27.04.2006 09:58
Źle Nickowi nie życzę ale jego kontuzja mogłaby się trochę przeciągnąć o jakieś powiedzmy 10-dni
M@ru$
27.04.2006 08:29
PIPI Liuzzi został wypożyczony do RBR :P
MadKaras...psycho fan MS
27.04.2006 07:43
mysle ze zespoly maja z gory okreslone zadanie odnosnie Roberta....wydaj mie sie to proste i logiczne ze Robert dostanie do wykonania zadanie, jezeli to wykona, wykona podobne w drugim aucie. Technicznia sprawa to testowanie w obu bolidach roznych ustawiem i kto wie? moze nowych rozwiazan. A co do przesiadek to beda na pewno czeste...mysle ze max 10 okrazen i do nastepnego auta:))))
melex
27.04.2006 07:14
"Jutro obydwa bolidy będzie miał do swojej wyłącznej dyspozycji Robert Kubica." Świetne zdanie... Przed oczami stanął mi obraz cyrkowca jadącego jednocześnie na dwóch koniach... A tak serio, jak to wygląda technicznie? Do jednego samochodu będą walić inne części niż do drugiego? I ile razy będzie miał się ze swoim krzesełkiem przesiadać? Najpierw trochę w jednym, "podregulujcie tu i tu", potem w drugim "podregulujcie tu i tu" i znowu do pierwszego itd.?
PIPI
27.04.2006 05:54
Liuzzi nie jezdzi w RBR Ferrari tylko w Toro Rosso!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tommasz
27.04.2006 05:20
nie dramatyzowałbym tak jezeli chodzi o formę McLarena. zauważcie że Kimi zrobił tylko 37 kółek, wobec np. 94 Alonso czy 135 Buttona. Montoya pojeździł troche więcej, ale też nie tak znowu dużo. Sądzę że w Niemczech McLareny będą w stanie zagrozić Renówkom- w końcu to domowy wyścig dla Mercedesa...
bambaryła
26.04.2006 08:11
Nick wracaj do zdrowia jak najszybciej.... po 8 maja!!
Leon
26.04.2006 07:38
Wynik Kubicy , czas lepszy od super - talentu N. Rosberga , może wreszcie to zrobi wrażenie na włodarzach teamu i dadzą szansę Robertowi do pokazania swych możliwości w prawdziwej walce .Już niczym nie ryzykują , Kubica nie powinien być gorszy od kolegów z zespołu .
marcin760
26.04.2006 07:21
Taa... już wiem, Robert zmienił Nicka bo mu coś w plecach strzeliło.
marcin760
26.04.2006 07:10
A Robert niby nie miał dzisiaj jeżdzić. Chyba chłopak dużo daje BMW bo mogli puścić tylko "wyścigowych". W F1 Racing dali mu notę 4/10 bo mało doświadczony (Wurz 8/10). Ciekawe ile daje naprawdę bo wypowiedzi Theissena chociaż myślę że szczere, są bardzo "poprawne politycznie".
Maraz
26.04.2006 06:40
Ahem, to nie jest weekend GP, tu nie obowiązują żadne zasady - można wsadzić nieograniczony V10, wywalić skrzydła i pruć te 400 km/h na prostej, po czym sprawdzić wytrzymałość monocoque na bandzie pierwszego lepszego zakrętu :)
cova
26.04.2006 06:35
Robert lepszy, ale ....pamietajcie ze silnik Kubicy jest inaczej ustawiony (np. obroty max) niz NICKA, nie obowiazuje go takze zasada 1 silnik na 2 GP, wiec ....porownanie jest nie do konca obiektywne.
cova
26.04.2006 06:31
alonso jak na swoj wiek bardzo dojrzaly zawodnik, jezdzi swoim Reno bardzo rowno czy to trening czy wyscig a to chyba najlepsza recepta na mistrza. Obiektywnie patrzac tej rownosci brakuje innym jak Maki czy Ferarr.Chyba ze Imola to poczatek wzrostu formy czerwonych , ale Reno jest nadal poza zasiegiem.
McMarcin
26.04.2006 06:25
Robert lepszy od Nicka - kiedy w końcu BMW da mu szansę w wyścigu? McLareny wolniejsze od Renault. Jak tak dalej pójdzie, sprawa tytułu rozegra się pomiędzy Alonso i Schumacherem. Co się dzieje z McLarenami????
West#
26.04.2006 06:02
Mclaren-y beznadziej dalej za Renault chyba Ron nie dotrzyma obietnicy a szkoda:/
Pussik
26.04.2006 06:01
Reno skopało innym dupe. :P Rubens sporo kółek...
Leon
26.04.2006 06:01
Nadal uważam ,że dopuszczenie V 10 to nieporozumienie .
bambaryła
26.04.2006 05:58
gdize jest RBR a gdzie STR szok
Bart
26.04.2006 05:55
Monti znowu szybszy od Kimasa, ale ten chyba mial jakies problemy (i testy to testy:D). A Robercik przed Żakiem:D:D:D
Leon
26.04.2006 05:35
Dziś nowa generacja silnika Mercedesa nie błysnła .Renówka znowu szybsza .