GP Brazylii: Opony użyte w wyścigu

Większość kierowców pojechała na trzy pit stopy
10.11.1419:11
Paweł Zając
1923wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma
1.RosbergMuPn (7)Pn (26)Pn (50)3
2.HamiltonMuPn (8)Pn (28)Pn (51)3
3.MassaMuPn (5)Pu (25)Pu (50)3
4.ButtonMuPn (6)Pu (27)Pn (50)3
5.VettelMuPn (6)Pn (24)Pn (48)3
6.AlonsoMuPn (7)Pn (28)Pn (52)3
7.RäikkönenMuPn (8)Pn (35)2
8.HülkenbergPnPn (16)Pn (36)Mn (60)3
9.MagnussenMnPn (7)Pu (26)Pn (47)3
10.BottasMnPn (6)Pu (26)Pu (42)3
11.KwiatPnPn (18)Pn (38)Mn (59)3
12.MaldonadoMnPn (4)Pn (27)Pu (45)3
13.VergneMuPn (9)Pn (27)Pn (46)3
14.GutierrezMnPn (8)Pn (27)Pn (48)3
15.PerezMnPn (5)Pn (25)Pn (47)3
16.SutilPnPn (18)Mn (39)Pn (49)3
17.GrosjeanPnPn (24) Pu (40) Mn (59)3
Niesklasyfikowany
RicciardoMuPn (7)Pn (27)2
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Byliśmy świadkami pasjonującej walki pomiędzy dwoma kierowcami Mercedesa, w czasie której obaj musieli zrównoważyć chęć pokonania kolegi z potrzebą wydobycia jak najlepszych osiągnięć z opon w bardzo wysokich temperaturach. Zarówno nawierzchnia, jak i powietrze były o wiele gorętsze niż wszyscy się spodziewali, co powodowało powstawanie pęcherzy oraz ziarnienie - zwłaszcza po starcie, kiedy obciążenie paliwem było największe, kierowcy korzystali przeważnie z miękkich opon, a temperatura była najwyższa. Jednak nie miało to wpływu na osiągi ogumienia. Nowa nawierzchnia była wyzwaniem dla wszystkich: kierowców, zespołów oraz dla nas. Większość kierowców wybrała strategię trzech pit stopów, którą zapowiadaliśmy jako najszybszą na Interlagos. Mimo tego Kimi Raikkonen zrobił użytek ze strategii dwóch pit stopów w jednym z najbardziej wymagających wyścigów sezonu.