GP Brazylii: Opony użyte w wyścigu
Większość kierowców pojechała na trzy pit stopy
10.11.1419:11
1923wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | @Suma | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Rosberg | Mu | Pn (7) | Pn (26) | Pn (50) | 3 | ||
2. | Hamilton | Mu | Pn (8) | Pn (28) | Pn (51) | 3 | ||
3. | Massa | Mu | Pn (5) | Pu (25) | Pu (50) | 3 | ||
4. | Button | Mu | Pn (6) | Pu (27) | Pn (50) | 3 | ||
5. | Vettel | Mu | Pn (6) | Pn (24) | Pn (48) | 3 | ||
6. | Alonso | Mu | Pn (7) | Pn (28) | Pn (52) | 3 | ||
7. | Räikkönen | Mu | Pn (8) | Pn (35) | 2 | |||
8. | Hülkenberg | Pn | Pn (16) | Pn (36) | Mn (60) | 3 | ||
9. | Magnussen | Mn | Pn (7) | Pu (26) | Pn (47) | 3 | ||
10. | Bottas | Mn | Pn (6) | Pu (26) | Pu (42) | 3 | ||
11. | Kwiat | Pn | Pn (18) | Pn (38) | Mn (59) | 3 | ||
12. | Maldonado | Mn | Pn (4) | Pn (27) | Pu (45)3 | |||
13. | Vergne | Mu | Pn (9) | Pn (27) | Pn (46) | 3 | ||
14. | Gutierrez | Mn | Pn (8) | Pn (27) | Pn (48) | 3 | ||
15. | Perez | Mn | Pn (5) | Pn (25) | Pn (47) | 3 | ||
16. | Sutil | Pn | Pn (18) | Mn (39) | Pn (49) | 3 | ||
17. | Grosjean | Pn | Pn (24) Pu (40) Mn (59) | 3 | ||||
Niesklasyfikowany | ||||||||
Ricciardo | Mu | Pn (7) | Pn (27) | 2 |
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Byliśmy świadkami pasjonującej walki pomiędzy dwoma kierowcami Mercedesa, w czasie której obaj musieli zrównoważyć chęć pokonania kolegi z potrzebą wydobycia jak najlepszych osiągnięć z opon w bardzo wysokich temperaturach. Zarówno nawierzchnia, jak i powietrze były o wiele gorętsze niż wszyscy się spodziewali, co powodowało powstawanie pęcherzy oraz ziarnienie - zwłaszcza po starcie, kiedy obciążenie paliwem było największe, kierowcy korzystali przeważnie z miękkich opon, a temperatura była najwyższa. Jednak nie miało to wpływu na osiągi ogumienia. Nowa nawierzchnia była wyzwaniem dla wszystkich: kierowców, zespołów oraz dla nas. Większość kierowców wybrała strategię trzech pit stopów, którą zapowiadaliśmy jako najszybszą na Interlagos. Mimo tego Kimi Raikkonen zrobił użytek ze strategii dwóch pit stopów w jednym z najbardziej wymagających wyścigów sezonu.