WRC porzuciło plany rewolucji technicznej
Samochody na sezon 2017 będą ewolucjami tych, jakie biorą teraz udział w mistrzostwach.
11.12.1420:52
2421wyświetlenia

Dyrektor FIA do spraw rajdów - Jarmo Mahonen poinformował, że plany dotyczące nowej generacji samochodów WRC nie będą zakładały wprowadzania żadnych rewolucyjnych zmian.
Organ zarządzający mistrzostwami świata analizował wprowadzenie dużych zmian do przepisów WRC na sezon 2017, jednak ostatecznie zadecydował, iż nowe auta będą w większym stopniu ewolucjami tych, jakie obecnie oglądamy na trasach odcinków specjalnych.
Mahonen zaprzeczył, że w 2017 roku w WRC pojawi się technologia hybrydowa, dementując spekulacje o tym, jakoby jej ewentualne wprowadzenie miało stanowić zachętę dla Toyoty do podjęcia decyzji o powrocie do sportu.
Nie widzę możliwości do wprowadzenia samochodów hybrydowych. Nie jest prawdą, jakoby Toyota wymagała samochodu hybrydowego. Różni producenci stawiają sobie różne cele, ale obecnie wszyscy znajdujemy się w takiej samej sytuacji- zapewniał Fin.
Jest za wcześnie by wprowadzać do rajdów samochody hybrydowe. Przedyskutowaliśmy wprowadzenie różnych silników, skupiając się na kontrolowaniu przepływu paliwa i tego typu rzeczach, ale na tym etapie wiązałoby się to ze zbyt dużymi kosztami i problemami. Będziemy oglądali konwencjonalne samochody; ewolucje tych, jakie mamy w tej chwili- tłumaczył.
Chciałbym rewolucji. Zawsze zaczynam nasze spotkania od stwierdzenia, że chciałbym zobaczyć samochód o mocy sześciuset koni, ale później temat cichnie… To nie będzie rewolucja- zaznaczył.
Chociaż prezes Komisji WRC - Carlos Barbosa zasugerował w czerwcu, że kwestia zmian przepisów na sezon 2017 powinna wyjaśnić się przed końcem tegorocznych mistrzostw, Mahonen otwarcie przyznał, że scenariusz ten nie byłby możliwy do realizacji.
Nie jest tajemnicą, że mamy pewne opóźnienia, ale jeszcze w tym miesiącu powinniśmy ustalić stanowisko w sprawie najważniejszych założeń i podjąć jakieś decyzje podczas marcowego posiedzenia Światowej Rady Sportu Motorowego.
KOMENTARZE