FIA sprecyzowała przepisy dot. kasków, numerów startowych oraz pokazów

Dalej jednak nie wiadomo jaka kierowców spotka kara za zmianę malowania w trakcie sezonu
02.03.1519:36
Mateusz Szymkiewicz
2150wyświetlenia

FIA postanowiła sprecyzować przepisy dotyczące zakazu zmian malowań kasków w trakcie sezonu, numerów startowych oraz wykorzystywania aktualnych bolidów podczas pokazów.

Przed kilkoma tygodniami Federacja poinformowała, że od nadchodzącego sezonu kierowcy będą musieli korzystać przez cały sezon z jednego wzoru malowania na swoim kasku. Zakaz ten miał na celu ułatwienie identyfikacji kierowców przez fanów zasiadających na trybunach oraz przed telewizorami, ponieważ w ostatnich latach wielu kierowców decydowało się na ciągłe zmiany.

Jak sprecyzowało FIA, kierowcy będą musieli od teraz korzystać z zasadniczo tego samego malowania, co oznacza, iż będą dopuszczalne niewielkie zmiany związane z projektem oraz dodaniem nowych emblematów sponsorów. Mimo to nadal nie podano do publicznej informacji, jaka kara będzie grozić zawodnikom za złamanie tego przepisu, który został zawarty w 21.1 artykule Regulaminu Sportowego.

Wyjaśniono również kwestię numerów startowych, które od ubiegłego sezonu kierowcy mogą dobierać sobie na całą karierę. Regulamin nie wyjaśniał, co się dokładnie dzieje z numerem, jeżeli kierowca wypada ze stawki lub przechodzi na emeryturę. Teraz jak poinformowano, kariera zawodnika w Formule 1 będzie uznawana za zakończoną, jeżeli znajduje się on poza stawką dłużej niż dwa lata. Oznacza to, iż numer startowy wybrany przez kierowcę będzie dostępny dla kogoś innego zaraz po upłynięciu tego okresu.

FIA postanowiła także złagodzić przepisy dotyczące korzystania z aktualnych bolidów podczas pokazów dla fanów. Jak możemy przeczytać, zespoły będą mogły podczas nich korzystać z najnowszych konstrukcji, aczkolwiek dopiero w okresie pomiędzy ostatnim wyścigiem sezonu, a końcem roku kalendarzowego. Poza tym bolid będzie mógł pokonać najwyżej 15 kilometrów, a założone opony nie mogą swoją charakterystyką w żaden sposób przypominać tych wykorzystywanych podczas mistrzostw.

KOMENTARZE

5
kabans
03.03.2015 07:59
Mam gdzies jakie kierowcy maja malowania, byle zakqzali rozu buttonowi
oxiplegatz
02.03.2015 10:35
Wolałbym by dopuszczona była możliwa jedna zmiana malowania kasku na jedno wyjątkowe dla danego kierowcy GP. Gdyby ten przepis obowiązywał od roku nie zobaczylibyśmy pięknego malowania kasku Sutila na GP w Austin. Robert Kubica też niegdyś na GP na Monzy miał malowanie w narodowe kolory włoskie.
enstone
02.03.2015 09:36
To po co były wprowadzane indywidualne numery dla kierowców..?? Jak na razie Sauber się wywiązał i numery widać, a u reszty jakieś malutkie naklejeczki. [quote] Mimo to nadal nie podano do publicznej informacji, jaka kara będzie grozić zawodnikom za złamanie tego przepisu, który został zawarty w 21.1 artykule Regulaminu Sportowego[/quote] GO Vettel !! Chcę, żebyś zmieniał kask co wyścig i dał pstryczek w nos dziadkom z FIA.
Falarek
02.03.2015 08:10
A co jak kierowcy z jednego zespołu mają podobne malowania kasków? Nie zawsze są one kontrastowe tak że można je łatwo i szybko odróżnić. Ja jakoś nigdy nie miałem z tym problemu. Kiedyś pamiętam zespołu odróżniały swoje samochodu dodatkowymi kolorami. Np w Ferrari jeden samochód miał żółte kwadraty na przednim i tylnym skrzydle, a np w Benettonie jeden miał czerwony pasek na przednim nosie. Stare dzieje :)
Yurek
02.03.2015 07:47
W końcu FIA robi coś poważnego i pożądanego dla Formuły 1. Brawo! Gdyby te przepisy ujrzały światło dzienne trzy miesiące wcześniej, Caterham byłby uratowany.