Lin Jarvis: "Rossi pozostanie w MotoGP"

Szef Yamahy uważa, że Valentino Rossi raczej pozostanie przy ściganiu się motocyklami
12.05.0608:33
Mariusz Karolak
846wyświetlenia

Kierowca Yamahy startującej w mistrzostwach MotoGP, Valentino Rossi, być może wkrotce zmieni dyscyplinę sportu. Jest realne, że młody Włoch porzuci ściganie się na motocyklach dla startów w Formule 1. Od kilku miesięcy jego osobę łączy się z zespołem Ferrari.

Szef japońskiego zespołu Lin Jarvis wypowiedział się kilka dni temu na temat owych spekulacji. "Uzgodniliśmy razem, że jakakolwiek decyzja zapadnie odnośnie jego przyszłości uszanujemy to. Wiemy, że Valentino jest prawdziwym motocyklistą z krwi i kości. Obserwujemy teraz naciski ze strony młodych jeźdźców, którzy niedawno pojawili się w tym sporcie i wiem, że to działa na niego motywująco. Tak więc myślę, że pozostanie z nami nadal." - powiedział kilka dni temu Jarvis w wywiadzie udzielonym dla Motor Cycle News.

Rossi pojawił się na światowych torach motocyklowych w roku 1996. Zadebiutował, jak większość kierowców motocyklowych, w klasie 125ccm w wyścigu o Grand Prix Malezji w teamie Aprilia Scuderia AGV. Wkrótce odniósł pierwsze zwycięstwo, nastąpiło to w Grand Prix Czech. W klasyfikacji końcowej zajął 9 miejsce i zdobył 111 punktów. W drugim roku startów został drugim w historii najmłodszym mistrz świata w klasie 125ccm. Startował wówcas w ekipie Aprilia Nastro Azzurro. Zdobył 321 punktów i odniósł 11 zwycięstw (Malezja, Hiszpania, Włochy, Francja, Holandia, Imola, Niemcy, Brazylia, Wielka Brytania, Katalonia, Indonezja).

Po dwóch latach przeniósł się na sezon 1998 do klasy 250ccm. Startując nadal w teamie Nastro Azzurro Aprilia wywalczył tytuł wicemistrzowski kompletując 201 punktów. Odniósł wówczas 5 zwycięstw (Holandia, Imola, Katalonia, Australia, Argentyna). W drugim sezonie startów w klasie 250ccm jeżdżąc nadal dla Aprilii był najlepszy w stawce zostając jednocześnie najmłodszym Mistrzem Świata w tej klasie rozgrywek. Zdobył 309 punktów i odniósł 9 zwycięstw (Hiszpania, Włochy, Katalonia, Wielka Brytania, Niemcy, Czechy, Australia, Południowa Afryka, Brazylia).

Od roku 2000 rozpoczął startu w królewskiej klasie 500ccm. Zmienił motocykl na Hondę, ale nadal reprezentował ekipę Nastro Azzurro. Wywalczył tytuł Wicemistrza mając 209 punktów. Wygrał w tym sezonie 2 wyścigi Grand Prix Wielkiej Brytanii i Brazylii. W kolejnym sezonie startów był już bezkonkurencyjny. Wywalczył tytuł Mistrza Świata klasy 500 ccm jeżdżąc w drużynie Nastro Azzurro Honda. Skompletował 325 punktów i odniósł 11 zwycięstw (Japonia, Południowa Afryka, Hiszpania, Katalonia, Wielka Brytania, Czechy, Portugalia, Pacyfik, Australia, Malezja, Brazylia).

W roku 2002 klasa 500ccm została przekształcona w MotoGP. Jeżdżąc na czterosuwowej Hondzie RC211V w nowym zespole Repsol Honda Rossi został po raz kolejny Mistrzem Świata. Wywalczył 355 punktów i odniósł 11 zwycięstw (Japonia, Hiszpania, Francja, Katalonia, Włochy, Holandia, Wielka Brytania, Niemcy, Portugalia, Brazylia, Australia). W kolejnym roku nadal startował w ekipie Repsol Honda i obronił wywalczony wcześniej tytuł. Zgarnął wówczas 357 punktów i 9 razy stawał na najwyższym stopniu podium (Japonia, Hiszpania, Włochy, Czechy, Portugalia, Brazylia, Malezja, Australia i Walencja).

Rok 2004 to zaskakujące przejście do drużyny Gauloises Fortuna Yamaha i po raz kolejny po pasjonującej walce obrona tytułu "najlepszego" z najlepszych w klasie MotoGP. Mając 304 punkty odniósł on wtedy 9 zwycięstw: Południowa Afryka, Włochy, Katalonia, Holandia, Wielka Brytania, Portugalia, Malezja, Australia, Walencja). Ostatni sezon spędził również jeżdżąc na motocyklu Yamaha. Także i wtedy okazał się najlepszy. Zdobył 367 punktów, podczas gry drugi w tabeli końcowej Marco Melandri miał ich 220. Rossi wygrał wtedy 11 z 17 eliminacji (Hiszpania, Chiny, Francja, Włochy, Katalonia, Holandia, Wielka Brytania, Niemcy, Czechy, Katar, Australia).

Aktualnie, w 11 roku startów w różnych kategoriach motocyklowych, Włoch ma na swoim koncie 7 tytułów Mistrza Świata (125ccm: 1997; 250ccm: 1999; 500ccm: 2001, MotoGP: 2002-2005) oraz dwa tytuły Wicemistrza Świata (250ccm: 1998; 500ccm: 2000). W 2001 roku został najmłodszym w historii kierowcą, który zdobył tytuły w trzech różnych klasach. Obecnie, po trzech eliminacjach sezonu 2006, jest 6 w klasyfikacji. Reprezentuje teraz zespół Camel Yamaha. Teraz największe szanse na końcowy sukces mają Amerykanin Nicky Hayden i Włoch Loris Capirossi. Rossi ma teraz konkurencję w postaci nowego pokolenia kierowców. Są to m.in. dwaj 20-latkowie: Australijczyk Casey Stoner oraz Hiszpan Dani Pedrosa, obydwaj zresztą są debiutantami w klasie MotoGP.

Istnieje kilka scenariuszy co do przyszłości Rossiego. Najbardziej prawdopodobny wydaje się teraz taki, w którym Michael Schumacher pozostaje w zespole Ferrari, a Rossi przekłada swoje marzenia związane z Formuła 1 na następny sezon, a w roku 2007 pomaga ekipie Yamaha rozwinąć model motocykla 800ccm.

Rossi ma podjąć ostateczną decyzję co do swojej przyszłości do końca czerwca. Póki co świat wyścigów Formuły 1 oraz MotoGP musi zadowolić się tylko plotkami i spekulacjami.

Źródło: ITV-F1.com, MotoGP.com, MotoGP.pl

KOMENTARZE

3
McLuke
12.05.2006 12:30
nie liczyłbym na to aby Rossi tak szybko przeniósł się do F1...
MadKaras...psycho fan MS
12.05.2006 09:24
czlowieku tu chodzi o to ze on jest jak Schumacher w F1...czlowiek z wieczna motywacja a przy tym niesamowicie szybki...nie wiem jak by wygladal w Ferrari. Moze jak czlowiek ktory reprezentowal by barwnie te stajnie a przy okazji nauczylby niektorych kierowcow jezdzic po asfaltach:)))))) szkoda ze lol Alonso nie podjal jego wyzwania choc mozna by rzec ze sam mu je rzucil
Zombie
12.05.2006 07:12
To jest news czy CV Rossiego? Brakuje jeszcze info jakich pieluszek używał w dzieciństwie. Poza tym nic z tego tekstu nie wynika bo wszystko to juz wiemy.