GP Hiszpanii: najszybsze okrążenia w wyścigu

Lewis Hamilton ustanowił najlepszy czas po ostatnim postoju

NAJSZYBSZE OKRĄŻENIA W WYŚCIGU

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.Lewis Hamilton (44) Mercedes F1 W06 Hybrid1:28,26955
2.Nico Rosberg (6) Mercedes F1 W06 Hybrid1:29,1080,8390,83954
3.Kimi Raikkonen (7) Ferrari SF15-T1:29,9301,6610,82248
4.Felipe Massa (19) Williams FW371:30,3732,1040,44352
5.Valtteri Bottas (77) Williams FW371:30,7102,4410,33745
6.Sebastian Vettel (5) Ferrari SF15-T1:30,7362,4670,02662
7.Nico Hulkenberg (27) Force India VJM081:30,8882,6190,15252
8.Daniel Ricciardo (3) Red Bull RB111:31,1232,8540,23557
9.Carlos Sainz (55) Toro Rosso STR101:31,1562,8870,03363
10.Jenson Button (22) McLaren MP4-301:31,1622,8930,00647
11.Daniił Kwiat (26) Red Bull RB111:31,8873,6180,72541
12.Max Verstappen (33) Toro Rosso STR101:31,8963,6270,00947
13.Felipe Nasr (12) Sauber C341:31,9273,6580,03142
14.Sergio Perez (11) Force India VJM081:31,9323,6630,00539
15.Romain Grosjean (8) Lotus E23 Hybrid1:31,9443,6750,01247
16.Marcus Ericsson (9) Sauber C341:32,2213,9520,27753
17.Pastor Maldonado (13) Lotus E23 Hybrid1:32,9124,6430,69117
18.Fernando Alonso (14) McLaren MP4-301:33,3875,1180,47524
19.Will Stevens (28) Marussia MR03B1:33,6555,3860,26850
20.Roberto Merhi (98) Marussia MR03B1:34,2105,9410,55552
107% najlepszego czasu: 1:34,447

KOMENTARZE

12
Kamikadze2000
11.05.2015 11:02
W sezonie 2008 mieliśmy inny problem - zbyt zaawansowaną aerodynamikę, przez którą wyprzedzanie było prawie niemożliwe. Byłoby idealnie, gdyby w 2014 roku ograniczono wyłącznie aero (tzn. usunięto to, co usunięto). Zmiana silnika była pomyłką... ale teraz poszło już zbyt dużo kasy, by ten projekt porzucić. ;]
dex
10.05.2015 07:54
mattbmw Czasami było tak jak jest teraz, ale dużo razy było tak że kierowca co zdobył PP jechał na oparach. W wyścigu potem okazało się że zjeżdżał na 12 kółku albo nawet wcześniej. A zawodnik z P3 albo P4 jechał 20 kółek. Różnie to było. Albo osoba co zdobyła PP jechała cięższym bolidem na 3-4 kółka więcej niż osoba z P2. Dodatkowo tankowanie to były dodatkowe zjazdy do boksów, oczywiście że przy okazji się opony zmieniało jednak w pit stopie się więcej dział i było to ciekawsze. A jeszcze ciekawsze były sesje kwalifikacyjne godzinne. I każdy miał 12 kółek na najlepszy czas. Nikt na nikogo nie patrzył tylko jeździli. Czuć było spaliny i walkę. A np. w bodajże 2003 roku jak było jedno kółko kwalifikacyjne też było ciekawie.
FM WMR
10.05.2015 07:37
@mattbmw W Poznaniu to nawet przejazd 126tek robi wrażenie,ale nie przesadzajcie już tak z tym brzmieniem obecnej F1😏
hejter
10.05.2015 07:25
Kiedyś to było, nie to co teraz.
mattbmw
10.05.2015 06:08
@Maly-boy Nawet nie próbuj porównywać tegorocznych procesji do tych z 2008 roku. No ale w końcu to już 7 lat i rozumiem, że pamięć szwankuje. Zresztą ciekawe czemu zmieniono regulaminy dotyczące bolidów skoro wszystko było takie ekscytujące. A co do dźwięku to prawdopodobnie najwięcej jęczą te osoby, które nigdy na żadnym wyścigu nie były. Chcecie doznań akustycznych to jedźcie chociażby na pierwszą lepszą rundę mistrzostw polski do poznania i jak posłuchacie sobie ten ryk porsche to od razu przestaniecie się zachwycać "pięknym brzmieniem silników V8 wydobywających się z waszych telewizorów i komputerów" @dex Tak rzeczywiście piekne to było... w ciągu 2-3 okrążeń prawie cała stawka zaliczała pitstopy, czyli zupełnie tak samo jak dzisiaj.
dex
10.05.2015 05:33
Przecież to było piękne. Każdy zastanawiał się na ile okrążeń bolid jest zatankowany, czy na 10 okrążeń czy na 25. Była większa opcja co do strategii niż teraz. Można było mniej zatankować i szybciej targać bolidem, albo zatankować cysternę i jechać na 1 pit stop. Wtedy było lepiej.
Mexi
10.05.2015 05:09
Muszę się zgodzić z przedmówcami - dla mnie bolidy z 2008 były jednymi z najpiękniejszych w historii, tankowanie było fajne, procesje - nie były...ale chciałbym tamte bolidy.
Maly-boy
10.05.2015 04:48
To teraz nie ma procesji ? Obecnie F1 jest nijaka, przewidywalna i zdominowana przez jeden zespół, juz nawet kibice na trybunach nie zatykają uszu, niedługo Motogp będzie głośniejsze od F1 jak zobaczymy w niej piszczące bolidy podobne do tych z Formuły E ;p
mattbmw
10.05.2015 04:17
Ach te procesje w 2008... no, ale wtedy było można było tankować, więc formuła 1 była super...
dex
10.05.2015 04:08
Karol24 To ja chce właśnie tamtą f1. Powiem Ci że tęsknię za nią. Właśnie za to że strategia z tankowaniem, ile jaki bolid zatankowany itp. to było coś.
Karol24
10.05.2015 03:20
@Il Capitano Wtedy było tankowanie w czasie wyścigu i wytrzymałe opony. Można było jechać kwalifikacyjne okrążenia podczas wyścigu.
Il Capitano
10.05.2015 03:11
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008 1:28,269 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2015 Formuło gdzie jesteś ? :(